Wereldsnelheidsrecord: 50cc Recordmachine Boeing
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Ik verwacht niet dat het nog heel lang zal blijven staan. Ik hoor van meerdere kanten in NL en ook in de USA dat er wel plannen zijn. Maar de conqrete projecten die ik ken staan op mijn site. In USA zoekt men liever naar records die eenvoudiger te breken zijn. Maar als je die streamliner hierboven bekijkt, dan begrijp je ook dat wanneer daar een snelle motor in gestopt wordt, het absoluut moet kunnen.
Casal is inderdaad niet een echte Kreidler, maar er werd wel met veel Kreidler materiaal gewerkt. Ik zal het bij gelegenheid toch nog eens navragen als ik de mensen weer zie.
groeten
Luc
Casal is inderdaad niet een echte Kreidler, maar er werd wel met veel Kreidler materiaal gewerkt. Ik zal het bij gelegenheid toch nog eens navragen als ik de mensen weer zie.
groeten
Luc
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
--------------------------------------------------Luc schreef:Ik verwacht niet dat het nog heel lang zal blijven staan. Ik hoor van meerdere kanten in NL en ook in de USA dat er wel plannen zijn. Maar de conqrete projecten die ik ken staan op mijn site. In USA zoekt men liever naar records die eenvoudiger te breken zijn. Maar als je die streamliner hierboven bekijkt, dan begrijp je ook dat wanneer daar een snelle motor in gestopt wordt, het absoluut moet kunnen.
Casal is inderdaad niet een echte Kreidler, maar er werd wel met veel Kreidler materiaal gewerkt. Ik zal het bij gelegenheid toch nog eens navragen als ik de mensen weer zie.
groeten
Luc
jan huberts heeft de casal weer terug .
[ j. bos vond het in een oude aanhangwagen in portugal ]
hij stond hier pas bij jarno van de marel [ speed show ]
er is ook een dvd van de poging . [ avro sportpannorama]
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
De 50cc recordmachine staat sinds kort door het museum aangekocht. Het heeft wat tijd gekost, maar eindelijk staat hij waar hij thuis hoort,
De orginele motor zit er nog niet in, of het nog lukt deze te bemachtigen is de vraag.
Groeten,
Luc
De orginele motor zit er nog niet in, of het nog lukt deze te bemachtigen is de vraag.
Groeten,
Luc
- Bijlagen
-
- RecordKreidlerMuseum28jan07.JPG (70.86 KiB) 13707 keer bekeken
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Het project van de Boeing club was na ca 3 jaar ter ziele. Die was met een 4T Honda, waarvan ik vermoed (niet zeker dus) dat ze het blok niet heel konden houden.
Jammer want de rest zag er perfect uit.
De andere 2 projecten lopen nog en zijn beide 2T. Het motormerk moet ik opzoeken, maar ik dacht dat een ook Honda was.
Zeker geen Kreidler want die hebben ze daar niet zoveel.
Groeten,
Luc
Jammer want de rest zag er perfect uit.
De andere 2 projecten lopen nog en zijn beide 2T. Het motormerk moet ik opzoeken, maar ik dacht dat een ook Honda was.
Zeker geen Kreidler want die hebben ze daar niet zoveel.
Groeten,
Luc
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Op een door Piet Plompen en zijn NGK-team ontwikkelde Kreidler 'Black Arrow' recordmachine ging hij op 5 en 6 september 1977 de strijd tegen het uurwerk aan. Op maandag 5 september werden op een nieuw opgeleverd stuk autosnelweg tussen Apeldoorn en Zwolle de eerste recordpogingen gedaan. Maar voor het vestigen van een nieuw wereldrecord waren de weersomstandigheden verre van ideaal. Voor het aangaan van de strijd tegen de elementen van de tijd stond er te veel wind. De 'landingssleden' werden zelfs gedemonteerd omdat de crew bang was dat Henk al tegensturend tegen de wind de grond zou raken. Je moest er immers niet aan denken dat deze sleden de grand zouden raken; de gevolgen zouden desastreus kunnen zijn. Bovendien functioneerde de tijdwaarnemingapparatuur van geen kanten, was er geen windmeter voorhanden en waren de officiële bondsvertegenwoordigers niet op tijd aanwezig! Een slechter begin kon men zich amper indenken. Uiteindelijk kwam er die maandag, buiten het rijden van enkele tests, niets van een recordpoging terecht. Daags erna waren de weergoden gunstiger gestemd en stuurde Henk van Kessel zijn Kreidler 'Black Arrow' naar een nieuw wereldrecord in de 50cc klasse 'met vliegende start', dat op naam stond van de Duitser Rudolf Kunz. In de 'heenrun' over een afstand van een kilometer realiseerde Van Kessel een snelheid van 213 km/u; in de return bereikte hij binnen 15 seconden een snelheid van 228 km/u. De gemiddelde snelheid van zijn 50cc Kreidler bedroeg exact 221,586 km/u. Het oude wereldrecord stond op 209,777 km/u. Vergeleken bij het oude record van Rudolf Kunz was het record van Henk van Kessel en zijn mannen een puur amateuristische aangelegenheid. Bij Kreidler in Kornwestheim (D) duurde de ontwikkeling bijna twee jaar; bij het NGK-team werd het idee in februari geboren en een halfjaar later al uitgevoerd. Bij Kreidler had men de beschikking over een windtunnel; voor de Nederlanders bleef het testen beperkt tot enkele ritten op een verlaten legerbasis. Bij Kreidler vloog men een heel arsenaal aan mensen en materiaal over naar de zoutvlakte van Bonneville in de Amerikaanse staat Utah; bij het NGK-team kwamen alle medewerkers met hun eigen auto's naar het vertrekpunt in Apeldoorn. Bij het NGK-team werd een 50cc metend Kreidler-blokje getuned tot een maximum vermogen van 21 pk bij 16.600 toeren per minuut. Kortom, het voorgaande relaas geeft duidelijk aan dat men met een beperkt budget en veel wilskrachtige mensen ook resultaat kan boeken! Voor het NGK-team van Piet Plompen werd een stukje huisvlijt omgezet in een formidabel succes, voor Henk van Kessel was het een bijzondere eer om een nieuw 50cc wereldsnelheidsrecord te verwezenlijken.
vond ik ergens
greetz cave
vond ik ergens
greetz cave
- Bijlagen
-
- 1978%20%20Damen%20Leathers (Medium).jpg (97.55 KiB) 13397 keer bekeken
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Ja dat waren nog eens tijden Cave. Gewoon op de A50 even een wereldrecord rijden.
Die Piet Plompen, Henk van Kessel en ik zag op een andere foto ook mijn oude vriend Ruud Loers wisten van geen ophouden.
Groeten,
Luc
speedrecord.php
Die Piet Plompen, Henk van Kessel en ik zag op een andere foto ook mijn oude vriend Ruud Loers wisten van geen ophouden.
Groeten,
Luc
speedrecord.php
- Bijlagen
-
- Pentax1977HenkvanKessel.jpg (50.6 KiB) 13373 keer bekeken
-
- Gebanned
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 29 okt 2003, 15:05
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Waarom zou je nog 28km willen accelereren? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je kiest de aanloop lang genoeg zodat je bij de start van de tijdregistratie al volledige op top bent.vicente schreef:Het gaat hier om een vliegende start! Dus waarschijnlijk nadat de tijd begon te tellen, werd er van bv. 200 km bij de 'start' in 15 seconden 28 km bij is gekomen.pluisje schreef:leg eens uit :)bereikte hij binnen 15 seconden een snelheid van 228 km/u
van 0 tot 228 en 15 seconden?
Leuk stukje! :)
Er zijn records met vliegende start over één km en over één mile.
Dat in 2 richtingen binnen 2 uur totale tijd. Het aantal pogingen is onbeperkt.
Luc
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Echte wereldrecords is natuurlijk subjectief begrip. Ik houd mij aan de FIM records, die hebben geen beperkingen buiten de cilinderinhoud en 2 wielen.PRO TUNING schreef:Maar wie heeft nu het echte 50 cc wereld snelheidsrecord ??
Dus zonder turbo - compressor - nitro e.d.
Dus echte maximaal 50 cc cilinderinhoud op normale (2 T) benzine ??
In USA bestaan veel meer recordsoorten, elk met hun eigen vaak zeer strenge reglement.
Zo moet een streamliner bvb een brandblusser aan boord hebben.
Ook mag je niet in een keer naar je maximale top rijden, maar krijg je een licentie tot een bepaald maximum. Als alles veilig verlopen is, krijg je de volgende limit. Ik weet niet exact hoeveel limits.
Er zijn dus ook zg gas records en ook voor nog volledig standaard machines.
Voor dit laatste staat het 50cc record op 122,2 km/h op naam van Paul Livingston op Aprillia, gevestigd in 16okt 2003. zie http://www.racingfl.com/
Dat geheel standaard houdt niet in dat er niets veranderd mag worden, in tegendeel zelf.
Met standaard wordt hier bedoeld dat aan de buitenzijde geen verschil zichbaar te zien mag zijn, met de orginele uitvoering.
Ik vraag mij echter af of dit ook voor de uitlaatmaten geldt? Leuk om eens na te vragen, want ik dacht dat deze wel aangepast was.
Voor de vele klassen Bonneville records zie website http://www.landracing.com/ tabblad records
Groeten,
Luc