Wereldsnelheidsrecord: 50cc Recordmachine Boeing

Kreidler 50 cc motorsport:
Brommerrace, Cuprace, Motocross, Sprint, Wereldsnelheidsrecord, Wegrace
Bericht
Auteur
Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#26 Bericht door Bolle Aad » 09 mar 2004, 22:54

Op die zwarte raket van hr, p. plompen stond wel Kreidler

Alg.Dagbl. verleden week vrijdag

Gebruikersavatar
peet
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 mei 2003, 17:50
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#27 Bericht door peet » 09 mar 2004, 23:08

voor geen goud dat ik 200+ km/uur zou willen gaan met zo'n ding..
vind 160 in een auto al errug hard.

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#28 Bericht door Bolle Aad » 09 mar 2004, 23:34

:lol: :lol: :lol: :clap

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#29 Bericht door Burning Tyre » 09 mar 2004, 23:36

peet schreef:voor geen goud dat ik 200+ km/uur zou willen gaan met zo'n ding..
vind 160 in een auto al errug hard.

Ik zou maar al te graag in zo'n ding willen rijden! 8)

Gebruikersavatar
ArcoR
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 feb 2003, 12:07
Locatie: Schoonhoven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#30 Bericht door ArcoR » 10 mar 2004, 21:30

deez stond in de Rijn en Gouwe van maandag 1 maart
Bijlagen
Kreidler te snel te mooi.JPG
Kreidler te snel te mooi.JPG (145.34 KiB) 14221 keer bekeken

Gebruikersavatar
Zestien
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2003, 21:10
Locatie: erp (veghel)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#31 Bericht door Zestien » 10 mar 2004, 21:46

Afgelopen maandag?? Volgens mij begrijp ik het niet helemaal, hoelang geleden is deze snelheid van 220...km/h gehaald dan?

En met een Kreidler dus... :)

Gebruikersavatar
ArcoR
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 feb 2003, 12:07
Locatie: Schoonhoven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#32 Bericht door ArcoR » 10 mar 2004, 21:51

Zestien schreef:Afgelopen maandag?? Volgens mij begrijp ik het niet helemaal, hoelang geleden is deze snelheid van 220...km/h gehaald dan?

En met een Kreidler dus... :)
oke dit plaatje stond maandag 1 maart in de krant.

dit ging over de motor beurs in utrecht

deze kreidler is uit 1977

Arco

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#33 Bericht door Luc » 11 mar 2004, 12:37

Ik verwacht niet dat het nog heel lang zal blijven staan. Ik hoor van meerdere kanten in NL en ook in de USA dat er wel plannen zijn. Maar de conqrete projecten die ik ken staan op mijn site. In USA zoekt men liever naar records die eenvoudiger te breken zijn. Maar als je die streamliner hierboven bekijkt, dan begrijp je ook dat wanneer daar een snelle motor in gestopt wordt, het absoluut moet kunnen.
Casal is inderdaad niet een echte Kreidler, maar er werd wel met veel Kreidler materiaal gewerkt. Ik zal het bij gelegenheid toch nog eens navragen als ik de mensen weer zie.
groeten
Luc

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

#34 Bericht door LVS » 13 mar 2004, 19:52

Luc schreef:Ik verwacht niet dat het nog heel lang zal blijven staan. Ik hoor van meerdere kanten in NL en ook in de USA dat er wel plannen zijn. Maar de conqrete projecten die ik ken staan op mijn site. In USA zoekt men liever naar records die eenvoudiger te breken zijn. Maar als je die streamliner hierboven bekijkt, dan begrijp je ook dat wanneer daar een snelle motor in gestopt wordt, het absoluut moet kunnen.
Casal is inderdaad niet een echte Kreidler, maar er werd wel met veel Kreidler materiaal gewerkt. Ik zal het bij gelegenheid toch nog eens navragen als ik de mensen weer zie.
groeten
Luc
--------------------------------------------------

jan huberts heeft de casal weer terug .

[ j. bos vond het in een oude aanhangwagen in portugal ]

hij stond hier pas bij jarno van de marel [ speed show ]

er is ook een dvd van de poging . :P [ avro sportpannorama]

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#35 Bericht door Luc » 31 jan 2007, 23:24

De 50cc recordmachine staat sinds kort door het museum aangekocht. Het heeft wat tijd gekost, maar eindelijk staat hij waar hij thuis hoort,
De orginele motor zit er nog niet in, of het nog lukt deze te bemachtigen is de vraag.
Groeten,
Luc
Bijlagen
RecordKreidlerMuseum28jan07.JPG
RecordKreidlerMuseum28jan07.JPG (70.86 KiB) 13707 keer bekeken

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#36 Bericht door dijk » 01 feb 2007, 06:19

altijd weer leuk voor het museum een nieuw pronk stuk :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#37 Bericht door Kreidler » 01 feb 2007, 22:28

prachtig zal leuk zijn als ze weer eens gingen rijden voor kreidler. leuk project voor luc, die heeft de meeste kennis :wink:

hebben de amerikanen het record al gebroken??

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#38 Bericht door Luc » 02 feb 2007, 00:11

Vorig jaar was er een team al dicht bij. Dit jaar zou het normaal gesproken dus moeten gebeuren.
Er zijn in elk geval 2 teams zeer acitief. Ik krijg onmiddellijk bericht zodra er snelheden in de buurt komen.
Groeten,
Luc

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#39 Bericht door danahi » 02 feb 2007, 00:19

Mega kogel op wielen. Ook al breken ze het record, kunnen we altijd nog zeggen dat ze er wel heel erg lang over hebben gedaan.... en dat met de huidige kennis en technieken... dan blijft er natuurlijk maar 1 de echte numero uno

Gebruikersavatar
bluntje
Berichten: 245
Lid geworden op: 16 nov 2005, 21:55
Locatie: ergens bij hoogeveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#40 Bericht door bluntje » 02 feb 2007, 00:26

Waarmee gaan ze het nou doen? Met die honda 4t en nitro e.d.? Of hebben ze toch een Kreidler gekozen? :lol:
Ik ga dit volgen,
Hou ons op de hoogte! 8)

Groeten, Maarten

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#41 Bericht door Luc » 02 feb 2007, 10:18

Het project van de Boeing club was na ca 3 jaar ter ziele. Die was met een 4T Honda, waarvan ik vermoed (niet zeker dus) dat ze het blok niet heel konden houden.
Jammer want de rest zag er perfect uit.
De andere 2 projecten lopen nog en zijn beide 2T. Het motormerk moet ik opzoeken, maar ik dacht dat een ook Honda was.
Zeker geen Kreidler want die hebben ze daar niet zoveel.

Groeten,
Luc

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#42 Bericht door caveman » 05 feb 2007, 09:30

Op een door Piet Plompen en zijn NGK-team ontwikkelde Kreidler 'Black Arrow' recordmachine ging hij op 5 en 6 september 1977 de strijd tegen het uurwerk aan. Op maandag 5 september werden op een nieuw opgeleverd stuk autosnelweg tussen Apeldoorn en Zwolle de eerste recordpogingen gedaan. Maar voor het vestigen van een nieuw wereldrecord waren de weersomstandigheden verre van ideaal. Voor het aangaan van de strijd tegen de elementen van de tijd stond er te veel wind. De 'landingssleden' werden zelfs gedemonteerd omdat de crew bang was dat Henk al tegensturend tegen de wind de grond zou raken. Je moest er immers niet aan denken dat deze sleden de grand zouden raken; de gevolgen zouden desastreus kunnen zijn. Bovendien functioneerde de tijdwaarnemingapparatuur van geen kanten, was er geen windmeter voorhanden en waren de officiële bondsvertegenwoordigers niet op tijd aanwezig! Een slechter begin kon men zich amper indenken. Uiteindelijk kwam er die maandag, buiten het rijden van enkele tests, niets van een recordpoging terecht. Daags erna waren de weergoden gunstiger gestemd en stuurde Henk van Kessel zijn Kreidler 'Black Arrow' naar een nieuw wereldrecord in de 50cc klasse 'met vliegende start', dat op naam stond van de Duitser Rudolf Kunz. In de 'heenrun' over een afstand van een kilometer realiseerde Van Kessel een snelheid van 213 km/u; in de return bereikte hij binnen 15 seconden een snelheid van 228 km/u. De gemiddelde snelheid van zijn 50cc Kreidler bedroeg exact 221,586 km/u. Het oude wereldrecord stond op 209,777 km/u. Vergeleken bij het oude record van Rudolf Kunz was het record van Henk van Kessel en zijn mannen een puur amateuristische aangelegenheid. Bij Kreidler in Kornwestheim (D) duurde de ontwikkeling bijna twee jaar; bij het NGK-team werd het idee in februari geboren en een halfjaar later al uitgevoerd. Bij Kreidler had men de beschikking over een windtunnel; voor de Nederlanders bleef het testen beperkt tot enkele ritten op een verlaten legerbasis. Bij Kreidler vloog men een heel arsenaal aan mensen en materiaal over naar de zoutvlakte van Bonneville in de Amerikaanse staat Utah; bij het NGK-team kwamen alle medewerkers met hun eigen auto's naar het vertrekpunt in Apeldoorn. Bij het NGK-team werd een 50cc metend Kreidler-blokje getuned tot een maximum vermogen van 21 pk bij 16.600 toeren per minuut. Kortom, het voorgaande relaas geeft duidelijk aan dat men met een beperkt budget en veel wilskrachtige mensen ook resultaat kan boeken! Voor het NGK-team van Piet Plompen werd een stukje huisvlijt omgezet in een formidabel succes, voor Henk van Kessel was het een bijzondere eer om een nieuw 50cc wereldsnelheidsrecord te verwezenlijken.

vond ik ergens
greetz cave 8)
Bijlagen
1978%20%20Damen%20Leathers (Medium).jpg
1978%20%20Damen%20Leathers (Medium).jpg (97.55 KiB) 13397 keer bekeken

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#43 Bericht door Zatopek » 05 feb 2007, 10:21

Leuk stukje Cave 8)

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#44 Bericht door Luc » 05 feb 2007, 10:45

Ja dat waren nog eens tijden Cave. Gewoon op de A50 even een wereldrecord rijden.
Die Piet Plompen, Henk van Kessel en ik zag op een andere foto ook mijn oude vriend Ruud Loers wisten van geen ophouden.

Groeten,
Luc

speedrecord.php
Bijlagen
Pentax1977HenkvanKessel.jpg
Pentax1977HenkvanKessel.jpg (50.6 KiB) 13373 keer bekeken

PRO TUNING
Gebanned
Berichten: 602
Lid geworden op: 29 okt 2003, 15:05
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#45 Bericht door PRO TUNING » 05 feb 2007, 11:50

Maar wie heeft nu het echte 50 cc wereld snelheidsrecord ??

Dus zonder turbo - compressor - nitro e.d.

Dus echte maximaal 50 cc cilinderinhoud op normale (2 T) benzine ??

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#46 Bericht door Gijs » 05 feb 2007, 13:54

Jij Pro?

Gebruikersavatar
pluisje
Berichten: 1918
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
Locatie: Monster
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#47 Bericht door pluisje » 05 feb 2007, 14:28

bereikte hij binnen 15 seconden een snelheid van 228 km/u
leg eens uit :)
van 0 tot 228 en 15 seconden?

Gebruikersavatar
vincent
Berichten: 2910
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:10
Locatie: Kortenhoef
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#48 Bericht door vincent » 05 feb 2007, 16:54

pluisje schreef:
bereikte hij binnen 15 seconden een snelheid van 228 km/u
leg eens uit :)
van 0 tot 228 en 15 seconden?
Het gaat hier om een vliegende start! Dus waarschijnlijk nadat de tijd begon te tellen, werd er van bv. 200 km bij de 'start' in 15 seconden 28 km bij is gekomen.

Leuk stukje! :)

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#49 Bericht door Luc » 05 feb 2007, 22:50

vicente schreef:
pluisje schreef:
bereikte hij binnen 15 seconden een snelheid van 228 km/u
leg eens uit :)
van 0 tot 228 en 15 seconden?
Het gaat hier om een vliegende start! Dus waarschijnlijk nadat de tijd begon te tellen, werd er van bv. 200 km bij de 'start' in 15 seconden 28 km bij is gekomen.

Leuk stukje! :)
Waarom zou je nog 28km willen accelereren? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je kiest de aanloop lang genoeg zodat je bij de start van de tijdregistratie al volledige op top bent.
Er zijn records met vliegende start over één km en over één mile.
Dat in 2 richtingen binnen 2 uur totale tijd. Het aantal pogingen is onbeperkt.

Luc

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#50 Bericht door Luc » 05 feb 2007, 23:14

PRO TUNING schreef:Maar wie heeft nu het echte 50 cc wereld snelheidsrecord ??

Dus zonder turbo - compressor - nitro e.d.

Dus echte maximaal 50 cc cilinderinhoud op normale (2 T) benzine ??
Echte wereldrecords is natuurlijk subjectief begrip. Ik houd mij aan de FIM records, die hebben geen beperkingen buiten de cilinderinhoud en 2 wielen.
In USA bestaan veel meer recordsoorten, elk met hun eigen vaak zeer strenge reglement.
Zo moet een streamliner bvb een brandblusser aan boord hebben.
Ook mag je niet in een keer naar je maximale top rijden, maar krijg je een licentie tot een bepaald maximum. Als alles veilig verlopen is, krijg je de volgende limit. Ik weet niet exact hoeveel limits.

Er zijn dus ook zg gas records en ook voor nog volledig standaard machines.
Voor dit laatste staat het 50cc record op 122,2 km/h op naam van Paul Livingston op Aprillia, gevestigd in 16okt 2003. zie http://www.racingfl.com/
Dat geheel standaard houdt niet in dat er niets veranderd mag worden, in tegendeel zelf.
Met standaard wordt hier bedoeld dat aan de buitenzijde geen verschil zichbaar te zien mag zijn, met de orginele uitvoering.
Ik vraag mij echter af of dit ook voor de uitlaatmaten geldt? Leuk om eens na te vragen, want ik dacht dat deze wel aangepast was.

Voor de vele klassen Bonneville records zie website http://www.landracing.com/ tabblad records

Groeten,
Luc

Plaats reactie