Wegrace: Oude wegracers - veel foto's! (Tip!)
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
de eerste gp kreidler met 12 versnellingen 1962
nr. 28 cees v koeveringe kreidler ei-tank Rockanje
Suzuki 3 cillinder 50 cc heeft nooit geraced i.v.m. verandering van de regelementen van de FIM
nr. 28 cees v koeveringe kreidler ei-tank Rockanje
Suzuki 3 cillinder 50 cc heeft nooit geraced i.v.m. verandering van de regelementen van de FIM
- Bijlagen
-
- PICT0022.JPG (26.89 KiB) 27514 keer bekeken
-
- PICT0023.JPG (21.8 KiB) 27514 keer bekeken
-
- PICT0024.JPG (28.93 KiB) 27514 keer bekeken
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Franchorchamps 1970 aalt toersen als laatste weg en als eerste aan de finish op jamathi
Juup Bosman jamathi(nederlands kampioen 1974
nr.52 martin mijwaart jamathi
Juup Bosman jamathi(nederlands kampioen 1974
nr.52 martin mijwaart jamathi
- Bijlagen
-
- PICT0016.JPG (37.48 KiB) 27511 keer bekeken
-
- PICT0019.JPG (39.03 KiB) 27511 keer bekeken
-
- PICT0020.JPG (38.93 KiB) 27511 keer bekeken
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nr.42 molders op tohatsu-twin 51v.tul op royal-nord 1966 rockanje
tomos d-5 museum lexmond
Nurburgring 1962 het kreidler fabrieksteam met v.l.n.r. gedlich-anscheidt-huberts-kunz
tomos d-5 museum lexmond
Nurburgring 1962 het kreidler fabrieksteam met v.l.n.r. gedlich-anscheidt-huberts-kunz
- Bijlagen
-
- PICT0002.JPG (30.77 KiB) 27498 keer bekeken
-
- PICT0003.JPG (30.54 KiB) 27498 keer bekeken
-
- PICT0001.JPG (19.38 KiB) 27498 keer bekeken
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 497 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
The most successful 50cc rider in the former DDR was Gernot Weser.
He rode this Kreidler,which has a Kreidler Van Veen engine.
His success was a combination of very good riding and having enough of the rare Van Veen parts ,mounted by a careful mechanic.
The bike is still owned an ridden by mr. Weser.
He rode this Kreidler,which has a Kreidler Van Veen engine.
His success was a combination of very good riding and having enough of the rare Van Veen parts ,mounted by a careful mechanic.
The bike is still owned an ridden by mr. Weser.
- Bijlagen
-
- dsc01421.jpg (65.27 KiB) 27368 keer bekeken
-
- 7autog22.jpg (51.49 KiB) 27369 keer bekeken
-
- aaaa0163__3__502.jpg (98.46 KiB) 27374 keer bekeken
- martijn_333
- Berichten: 494
- Lid geworden op: 12 mar 2004, 17:29
- Locatie: Bergambacht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Vorig jaar was ik bij de demo races in Alphen aan de Rijn, Jammer genoeg waren er geen kreidlers..Ik heb nog een stel foto's en filmpjes gemaakt..filmpjes kun je hier downloaden..
Foto's komen mischien later nog..
Foto's komen mischien later nog..
- HansJ
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: 25 dec 2003, 13:29
- Locatie: Gouda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Fantastisch tet.tet schreef:nr.42 molders op tohatsu-twin 51v.tul op royal-nord 1966 rockanje
tomos d-5 museum lexmond
Nurburgring 1962 het kreidler fabrieksteam met v.l.n.r. gedlich-anscheidt-huberts-kunz
En dan te bedenken dat we een aantal van die machines in Lexmond kunnen zien.
Heerlijk om al die foto's te bekijken.
@Dijk...ook mooie foto's Jeroen. Dat is wat anders he als een Zuignapp
HansJ
- wierikx
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:54
- Locatie: 't zand daer buite
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
zo bedoelde ik nietAndry schreef:Nee dat zeg je niet.
Je zegt dat jij ook zo'n uitlaat hebt
maar er zit een maat neffe mij
ja je leest het goed en die zegt het ook al
en deze uitlaat heb ik zelf passend moeten maken voor een puch(ophanging) zat ook een zwarte rechter bocht op
moes dus een linkse halen
deze uitlaat had ik gekocht bij de oltimerbeurs in roosendaal
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 497 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
This is one of the Jamathi replicas built by aalt Toersen.
Frame and bodywork are exactly like the original one.
The engine is based on a Minarelli P6.
This differs from the original racer ,which had a engine made by Jamathi.
Cilinder is casted in the original Jamathi style.
The cover of the homemade dry clutch also has the Jamathi looks.
Frame and bodywork are exactly like the original one.
The engine is based on a Minarelli P6.
This differs from the original racer ,which had a engine made by Jamathi.
Cilinder is casted in the original Jamathi style.
The cover of the homemade dry clutch also has the Jamathi looks.
- Bijlagen
-
- dscf0071_jam_replica_3.jpg (75.53 KiB) 27272 keer bekeken
-
- dscf0073_blok_jam_replica_3.jpg (67.95 KiB) 27276 keer bekeken
-
- jamathi_cylinder.jpg (29.09 KiB) 27277 keer bekeken
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
de suzuki rm 62 met een tekening van het blok.sorry voor de slechte fotokwaliteit. daaronder het 14 versnellingen 2 cilinderblok van de 65er suzuki en daaronder anscheidt en katayama op suzuki-twin
- Bijlagen
-
- PICT0006.JPG (29.92 KiB) 27229 keer bekeken
-
- PICT0004.JPG (17.96 KiB) 27229 keer bekeken
-
- PICT0002.JPG (33.48 KiB) 27229 keer bekeken
- Jan Mijnheer
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 21 nov 2003, 19:58
- Locatie: Nieuwleusen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ze hadden 14 versnellingen nodig omdat ze maar16 pk hadden en een powerband van ong.1000 toeren,een hele smalle powerbad dus,daarom hadden de fabriefs-kreidlers ook 12 versnellingen.Prachtige foto's zeg! Maar wat moeten ze met 14 versnellingen dan???
rene,lukt het niet om de foto's te scannen,of krijg je de gescande foto's niet online???
Mzzl Sander
ik kan ze wel scannen maar kan ze niet genoeg verkleinen
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 497 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
This is Aalt Toersen's 12 speed Kreidler factory engine.
A very rare bike ,which is restored and raced again by Aalt.
The special engine is almost entirely casted from magnesium.
It has a 2x6 speed gearbox.
Two rotary inlets ,and a forced oil feed by pump.
This engine was made in 1964.
It was ridden by Taveri,Anscheidt and Provini.
A very rare bike ,which is restored and raced again by Aalt.
The special engine is almost entirely casted from magnesium.
It has a 2x6 speed gearbox.
Two rotary inlets ,and a forced oil feed by pump.
This engine was made in 1964.
It was ridden by Taveri,Anscheidt and Provini.
- Bijlagen
-
- apr21_09_12_versn_motor1.jpg (20.36 KiB) 27129 keer bekeken
-
- 12_versn_blok.jpg (72.62 KiB) 27132 keer bekeken
Laatst gewijzigd door dijk op 08 mar 2006, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Mijnheer
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 21 nov 2003, 19:58
- Locatie: Nieuwleusen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Het gaat hier om een 50 cc twee cilinder met 14 versnellingen.Jan Mijnheer schreef:Prachtige foto's zeg! Maar wat moeten ze met 14 versnellingen dan???
Op de vragwage van pa zitten er 16, daar kan ik inkomen, maar 14 op een ''motor''. Dat vraagt nadere info........
Dit soort schitterende techniek werd door de Japanners ingezet om te winnen in de 50 cc races. Dit werd later niet meer toegestaan in de 50 cc races, het werd beperkt tot 50 cc met 1 cilinder en maximaal 6 versnellingen. Dit werd gedaan omdat anders de 50 cc klasse te duur werd om aan mee te doen, helemaal voor de beginnende coureurs. (die meestal in de 50 cc begonnen).
De powerband van zo'n hoogtoerige motor was heel nauw... dus moest er veel geschakeld worden. De Japanners hadden de techniek in huis, en zetten gewoon ff 14 tandwielen achter elkaar op 1 as. Ik heb er eens een foto van mogen zien, ik mailde toen wel eens met een Japanner die een hele verzameling van dit soort machines had.