Brommerrace: SOBW racer Roy (Royekolen)
- royekolen
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
- Locatie: odijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nou vandaag heb ik hem bijna inelkaar gezet alleen nog even een stuuraanslag bouwen morgen en dan is ie klaar.
heb er even een testrit je mee gemaakt en hij ging heel goed van zijn plek.
rijd prima dus. toppie claus.
ik ga morgen even een foto sesie houden maar hier is al vast een voor proefje.
gr roy
heb er even een testrit je mee gemaakt en hij ging heel goed van zijn plek.
rijd prima dus. toppie claus.
ik ga morgen even een foto sesie houden maar hier is al vast een voor proefje.
gr roy
- Bijlagen
-
- opbouw 035.jpg (91.84 KiB) 13874 keer bekeken
- Harry Huizing
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 13:03
- Locatie: grunn-city
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Larszelluf
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Thijs Leuven
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 09 sep 2006, 21:11
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Johan van Zanten
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Gps
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 992 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Misschien is het een tip om een cross achter tandwiel te monteren?
Sobw racers hebben inmiddels meer dan 15 pk aan het achter wiel, en halen boven de 160 km per uur op Assen.
( 50cc 20 mm )
Sobw racers hebben inmiddels meer dan 15 pk aan het achter wiel, en halen boven de 160 km per uur op Assen.
( 50cc 20 mm )
Laatst gewijzigd door Gps op 15 mar 2007, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gps
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 992 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Op Assen rijden expi machines geloof ik het hele rondje volgas.
Ik ben een keer bij een 4 uurs race geweest.
Veel gingen er stuk omdat ze te lang teveel toeren hadden gedraaid.
Een aantal daarvan haalde wel de finisch maar gun racer kiep al minder foed. (duidelijk slijtage)
SOBW rijd meestal op hele andere circuits, o,a kartbanen.
Daar heb je natuurlijk een andere vertanding, en draait de motor nooit lang volgas. (maximaal toerental) Ik schat dat de langzaamste toch minimaal al 10.000 toeren draait. De snelle jongens halen 15.000 en meer.
(20 mm )
Als je dat dan op assen een minuut of twee elk rondje volgas rijd, dan weet je of je blok echt goed in elkaar zit.
Voor Assen zal de vertanding wel op een maximale topsnelhied zijn afgeteld, maar voor de andere banen is de acceleratie belangrijker.
Een race brommer die met 90 langskomt, is op assen trouwens niet indrukwekkend.
Wel als de snelle jongens op het rechte stuk langs kwamwn, bij start finish.
50 cc, en dat flits seker in verhouding toch wel langs.
Ik zeg in verhouding omdat een Rossi toch al gauw een kilometer of 170 harder langs komt.
Ik geloof dat de sobw voor één bocht echt moesten remmen, maar mischien hangt hier nog een sobw racer rond die dit bevestigen kan ?
dan wel vertellen hoe het wel is.
Ik ben een keer bij een 4 uurs race geweest.
Veel gingen er stuk omdat ze te lang teveel toeren hadden gedraaid.
Een aantal daarvan haalde wel de finisch maar gun racer kiep al minder foed. (duidelijk slijtage)
SOBW rijd meestal op hele andere circuits, o,a kartbanen.
Daar heb je natuurlijk een andere vertanding, en draait de motor nooit lang volgas. (maximaal toerental) Ik schat dat de langzaamste toch minimaal al 10.000 toeren draait. De snelle jongens halen 15.000 en meer.
(20 mm )
Als je dat dan op assen een minuut of twee elk rondje volgas rijd, dan weet je of je blok echt goed in elkaar zit.
Voor Assen zal de vertanding wel op een maximale topsnelhied zijn afgeteld, maar voor de andere banen is de acceleratie belangrijker.
Een race brommer die met 90 langskomt, is op assen trouwens niet indrukwekkend.
Wel als de snelle jongens op het rechte stuk langs kwamwn, bij start finish.
50 cc, en dat flits seker in verhouding toch wel langs.
Ik zeg in verhouding omdat een Rossi toch al gauw een kilometer of 170 harder langs komt.
Ik geloof dat de sobw voor één bocht echt moesten remmen, maar mischien hangt hier nog een sobw racer rond die dit bevestigen kan ?
dan wel vertellen hoe het wel is.
- royekolen
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
- Locatie: odijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
van der kolk heeft ook 15pk weet niet of het aan het achtewiel is of aan de krukas.Gps schreef:Misschien is het een tip om een cross achter tandwiel te monteren?
Sobw racers hebben inmiddels meer dan 15 pk aan het achter wiel, en halen boven de 160 km per uur op Assen.
( 50cc 20 mm )
morgen me eerste training tog wel een soorte met van spannend.
foto's en miss een filmpje komen er aan na het weekend.
ik zal morgen avond vertellen hoe de dag was verlopen.
gr roy
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- royekolen
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
- Locatie: odijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
heeey
gisteren ging best goed. alles liep prima.
de keuring ging gesmeerd en kon al snel door.
eerste heat:
ging ik de baan een beetje verkennen en erg rustig aan gedaan. ook om het nat weer was en het was tog wel erg spannend.
hij kwam wat slechter uit de bochten maar dat probleem zou zich zelf op moeten lossen omdat de baan nat was en later op de dag wel drooger zal worden. dan zou ik dus sneller door de bochten moeten kunnen gaan.
me snelste tijd was hier: 1:22
me sloomste: 1:27
2e heat:
eerste ronden ging al een stuk beter. maar toen ik de haarspeld bocht uit wou ging ik te vroeg op het gas. en kwam het achter wiel me voorbij zetten.
de motor starte wel weer zo maar het voedsteuntje was kapot. en kon dus niet verder rijden.
3e heat:
ging goed maar kwam er slecht uit de bochten de tantwielen waren toch te zwaar. ze kwamen me zo voor bijzetten uit de bochten maar op het rechte stik kwam ik ze makkelijk voor bij.
me snelste tijd was hier: 1:15
en me sloomste: dit was de eerste ronden (banden op warmen) 1:20
4e heat:
ging klote. we hadden de tandwiel verhouding veranderd. de eerste ronden ging als een gek hij blaasden hem zo de bocht door. maar de 2de ronden kwam het achterwiel los te zitten waar door ik moets stoppen.
vandaag was de bedoeling om te gaan rijden maar op het laaste monent hebben we er van afgezien. omdat het zo slecht weer was/is. er een groote kans was dat er iets stuk ging en dan nog niet zo zekker op de baan maar daar buiten ook.
maar heb gisteren erg goed kunnen trainen. en lekker rustig aan gedaan. vandaag zal het echte werk aan bod komen dan zal ik er 100% voor gaan en vind het dus jammer dat ik niet mee had kunnen rijden.
zometeen zet ik er nog wat foto's op en een filmpje.
gr roy
gisteren ging best goed. alles liep prima.
de keuring ging gesmeerd en kon al snel door.
eerste heat:
ging ik de baan een beetje verkennen en erg rustig aan gedaan. ook om het nat weer was en het was tog wel erg spannend.
hij kwam wat slechter uit de bochten maar dat probleem zou zich zelf op moeten lossen omdat de baan nat was en later op de dag wel drooger zal worden. dan zou ik dus sneller door de bochten moeten kunnen gaan.
me snelste tijd was hier: 1:22
me sloomste: 1:27
2e heat:
eerste ronden ging al een stuk beter. maar toen ik de haarspeld bocht uit wou ging ik te vroeg op het gas. en kwam het achter wiel me voorbij zetten.
de motor starte wel weer zo maar het voedsteuntje was kapot. en kon dus niet verder rijden.
3e heat:
ging goed maar kwam er slecht uit de bochten de tantwielen waren toch te zwaar. ze kwamen me zo voor bijzetten uit de bochten maar op het rechte stik kwam ik ze makkelijk voor bij.
me snelste tijd was hier: 1:15
en me sloomste: dit was de eerste ronden (banden op warmen) 1:20
4e heat:
ging klote. we hadden de tandwiel verhouding veranderd. de eerste ronden ging als een gek hij blaasden hem zo de bocht door. maar de 2de ronden kwam het achterwiel los te zitten waar door ik moets stoppen.
vandaag was de bedoeling om te gaan rijden maar op het laaste monent hebben we er van afgezien. omdat het zo slecht weer was/is. er een groote kans was dat er iets stuk ging en dan nog niet zo zekker op de baan maar daar buiten ook.
maar heb gisteren erg goed kunnen trainen. en lekker rustig aan gedaan. vandaag zal het echte werk aan bod komen dan zal ik er 100% voor gaan en vind het dus jammer dat ik niet mee had kunnen rijden.
zometeen zet ik er nog wat foto's op en een filmpje.
gr roy