v Veen racer model Lazzarini van Ed P.
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Ja en voor zover ik het met een inschatting heb na kunnen rekenen klopt je opgave ook echt.Ed.P schreef:Die hoek nam ik in z,n 1e , de aanloop naar die bocht is heel ruim maar ik moest inhouden voor een auto , in het 2e filmpje kun je horen hoe lang de 1e versn. is.Luc schreef:Je kwam aardig die haakse hoek om en dat is normaal met een GP 1e niet zo gemakkelijk, vandaar mijn opmerking.
Als je me de geraring het toerental en het gewicht opgeef, dan kan ik je ca vermogen ook berekenen. Alleen zijn de schakelmomenten van het 2e filmpje wat moeilijk,want er zit een echo in.
Groeten,
Luc
De gearing staat nog lang niet LAAANG maar gemiddeld , dit is al te lang voor een ind. terrein.
Gr,
Ed
ps
ik weet al hoeveel vermogen ik heb :wink: :lol:
En dan heb ik met het meten van de tijd nog geen rekening gehouden met het Doppler effect.
Ook kan ik hiermee nu al vaststellen dat ik je onmogelijk kan bijhouden.
Dus Ed, ik moet mijn "geheime wapen" de FST wel inzetten, ha ha geintje.
Groeten,
Luc
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Het is niet een kwestie van niet geloven, maar het is wel leuk om vast te stellen dat het op een andere benadering zoals mijn simulatie ook vast te stellen is.
Ik bereken eigelijk het gemiddelde vermogen want daar gaat het om.
De piekberekening van 20.4pk moet op de vermogens kromme bepaald worden.
Het vermogen verbaast mij overigens niet want ik weet 'n beetje waarmee je rijd, maar ik ben wel positief verrast dat je het zo snel voor elkaar hebt.
Groeten,
Luc
Ik bereken eigelijk het gemiddelde vermogen want daar gaat het om.
De piekberekening van 20.4pk moet op de vermogens kromme bepaald worden.
Het vermogen verbaast mij overigens niet want ik weet 'n beetje waarmee je rijd, maar ik ben wel positief verrast dat je het zo snel voor elkaar hebt.
Groeten,
Luc
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Hallo Luc,Luc schreef:Het is niet een kwestie van niet geloven, maar het is wel leuk om vast te stellen dat het op een andere benadering zoals mijn simulatie ook vast te stellen is.
Ik bereken eigelijk het gemiddelde vermogen want daar gaat het om.
De piekberekening van 20.4pk moet op de vermogens kromme bepaald worden.
Het vermogen verbaast mij overigens niet want ik weet 'n beetje waarmee je rijd, maar ik ben wel positief verrast dat je het zo snel voor elkaar hebt.
Groeten,
Luc
Natuurlijk weet ik bij jou dat het geen kwestie van niet geloven is , was als geintje bedoeld maar ik ben wel nieuwsgierig wat jou simulatie zegt ?
Gr,
Ed
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Hallo Ed,
Zolang de exacte gegevens ontbreken blijft het in de simulatie een benadering.
Maar uit de schakeltijden die je op de film kunt meten en invulling van gemiddelde gegevens, zoals o.a. het gewicht, dan komt ik in de simulatie ook ongeveer op dat vermogen uit en dat lijkt mij in dit geval voldoende.
Wil je het precies doen en dat is wat we zelf deden bij metingen van proefsprints. De eerste versnelling laat je voor de meting achterwege, anders moet je elke keer die koppeling voluit belasten, bovendien doe je dat toch telkens niet exact gelijk.
De metingen betreffen dus ook de 2e t/m 3e of t/m 4e versnelling.
Daarnaast heb je een eindsnelheid van een zeer nauwkeurige Sigma fietsteller, in de 3e of 4e versnelling en is ook het toerental bepaald.
Verder corrigeer je het doppler effect (van tijdwaarnemer wegrijden of er naar toe rijden) dat is ook in het filmpje van toepassing, want bij 110km/h ga je naar de 4e en zit je op ca 160 meter van de camera verwijderd en dat geeft een verschil van ca 0.5 sec.
Als je op deze manier te werk gaat dan kun je exact het gemiddelde vermogen vaststellen. Voor het piekvermogen want dat is die 20.4 pk, moet je ook de vermogensgrafiek nog analyseren in combinatie met de toegepaste versnellingsbak. Ook daar kun je een gemiddelde voor nemen. Of een G-meting uitvoeren zoals wij op enkele hele 150 meter sprints gedaan hebben, dan weet je het exact.
Ik heb nog wel wat overgeslagen maar wil je het nog beter weten,kijk dan op http://www.geocities.com/lucfoekema/SimulatieNL.html
Groeten,
Luc
Zolang de exacte gegevens ontbreken blijft het in de simulatie een benadering.
Maar uit de schakeltijden die je op de film kunt meten en invulling van gemiddelde gegevens, zoals o.a. het gewicht, dan komt ik in de simulatie ook ongeveer op dat vermogen uit en dat lijkt mij in dit geval voldoende.
Wil je het precies doen en dat is wat we zelf deden bij metingen van proefsprints. De eerste versnelling laat je voor de meting achterwege, anders moet je elke keer die koppeling voluit belasten, bovendien doe je dat toch telkens niet exact gelijk.
De metingen betreffen dus ook de 2e t/m 3e of t/m 4e versnelling.
Daarnaast heb je een eindsnelheid van een zeer nauwkeurige Sigma fietsteller, in de 3e of 4e versnelling en is ook het toerental bepaald.
Verder corrigeer je het doppler effect (van tijdwaarnemer wegrijden of er naar toe rijden) dat is ook in het filmpje van toepassing, want bij 110km/h ga je naar de 4e en zit je op ca 160 meter van de camera verwijderd en dat geeft een verschil van ca 0.5 sec.
Als je op deze manier te werk gaat dan kun je exact het gemiddelde vermogen vaststellen. Voor het piekvermogen want dat is die 20.4 pk, moet je ook de vermogensgrafiek nog analyseren in combinatie met de toegepaste versnellingsbak. Ook daar kun je een gemiddelde voor nemen. Of een G-meting uitvoeren zoals wij op enkele hele 150 meter sprints gedaan hebben, dan weet je het exact.
Ik heb nog wel wat overgeslagen maar wil je het nog beter weten,kijk dan op http://www.geocities.com/lucfoekema/SimulatieNL.html
Groeten,
Luc
- Bijlagen
-
- EdPtestrun20,4pk.JPG (53.78 KiB) 12712 keer bekeken
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Waar staat dat CV dan voor ??????bouran schreef:hallo ed.pEd.P schreef:Natuurlijk klopt het Luc wie zou ik anders voor de gek houden?
even iets over de software en de grafiek van je kreidler.
wat je heb gemeten zijn CV, geen pk's , dit hoort te staan op HP,N*M.
en is dit aan het achterwiel of aan de krukas gemeten
gr jeroen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Frans sprekend paardRommats schreef:Waar staat dat CV dan voor ??????bouran schreef:hallo ed.pEd.P schreef:Natuurlijk klopt het Luc wie zou ik anders voor de gek houden?
even iets over de software en de grafiek van je kreidler.
wat je heb gemeten zijn CV, geen pk's , dit hoort te staan op HP,N*M.
en is dit aan het achterwiel of aan de krukas gemeten
gr jeroen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Halllloooo Jeroentjheeeebouran schreef:hallo ed.pEd.P schreef:Natuurlijk klopt het Luc wie zou ik anders voor de gek houden?
even iets over de software en de grafiek van je kreidler.
wat je heb gemeten zijn CV, geen pk's , dit hoort te staan op HP,N*M.
en is dit aan het achterwiel of aan de krukas gemeten
gr jeroen
- eric kanonskogel
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 20:55
- Locatie: obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0