v Veen racer model Lazzarini van Ed P.
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
In principe was bijna alles te koop, de 1972 racekit werd geleverd zonder versnellingsbak.
Er past een 5-bak in, maar ook een 6-bak was beperkt leverbaar (voor de GP coureurs). Wel een grote "bak" florijnen meenemen.
Zelf heb ik jaren lang gereden met die carters, voorzien van Hemeyla krukas, koppeling, zesbak etc.
Er past een 5-bak in, maar ook een 6-bak was beperkt leverbaar (voor de GP coureurs). Wel een grote "bak" florijnen meenemen.
Zelf heb ik jaren lang gereden met die carters, voorzien van Hemeyla krukas, koppeling, zesbak etc.
Laatst gewijzigd door TonK op 08 dec 2008, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
heb je zelf eigenlijk nog wat bewaard uit je raceperiode? (racer?)TonK schreef:In principe was bijna alles te koop, de 1972 racekit werd geleverd zonder versnellingsbak.
Er past een 5-bak in, maar ook een 6-bak was beperkt leverbaar (voor de GP coureurs). Wel een grote "bak" gudens meenemen.
Zelf heb ik jaren lang gereden met die carters, voorzien van Hemeyla krukas, koppeling, zesbak etc.
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Weinig tastbaars Ries, wel een berg foto's, programmaboekjes, bekers, medailles en dergelijk spul, en een grijze massa vol herinneringen.
Twee van mijn racers uit die tijd zijn in bezit van verzamelaars.
Één daarvan was te bezichtigen in museum Lexmond.
Bijna al het overige is of verkocht of weggegeven aan de liefhebbers die er wat zinnigs mee gingen doen.
Ergens diep verstopt onder het stof staan nog een paar dozen met racespullen, zal ze eens opgraven, moeten nog wat leuke zaken bij zijn.
Twee van mijn racers uit die tijd zijn in bezit van verzamelaars.
Één daarvan was te bezichtigen in museum Lexmond.
Bijna al het overige is of verkocht of weggegeven aan de liefhebbers die er wat zinnigs mee gingen doen.
Ergens diep verstopt onder het stof staan nog een paar dozen met racespullen, zal ze eens opgraven, moeten nog wat leuke zaken bij zijn.
- pax00l
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
- Locatie: ROTTERDAM
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Even nog dit ED P het zijn hele mooie blokken op volgende pagina
maar ik vertrouw die koppen nooit, wel de oudere koppen dat was meest al[ het ] spul, hoe wel dat daar ook wel eens wat mis mee was,je zou zeggen wat dan,wij kregen namelijk blokken die in elkaar gedraaid waren en dan zijden ze, zuiger veer gebroken,maar bij nader in zien was dat het niet ,een zandbed in geslagen,dus zandkorrels van het gieten,nou weet ik niet of TONK of LUC dat wel eens hebben mee gemaakt,of gehoord . Maaaar petje afhoor mooi spul.
LOUIS
maar ik vertrouw die koppen nooit, wel de oudere koppen dat was meest al[ het ] spul, hoe wel dat daar ook wel eens wat mis mee was,je zou zeggen wat dan,wij kregen namelijk blokken die in elkaar gedraaid waren en dan zijden ze, zuiger veer gebroken,maar bij nader in zien was dat het niet ,een zandbed in geslagen,dus zandkorrels van het gieten,nou weet ik niet of TONK of LUC dat wel eens hebben mee gemaakt,of gehoord . Maaaar petje afhoor mooi spul.
LOUIS
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Niet op die manier meegemaakt, wel eens duinzand in de cilinder gehad maar dat had een andere oorzaak.
Weet je, die eerste watergekoelde kit cilinderkoppen hadden een uit het centrum geplaatste bougie, de verbrandingsruimte een beetje zoals een RS.
Dat vonden we maar niks, dus die kop ging al snel in de draaibank, gelijk de watermantel een halve millimeter afgedraaid om een neopreen-rubber pakking te kunnen monteren, want vloeibare pakking kwam in ons woordenboek niet voor.
Weet je, die eerste watergekoelde kit cilinderkoppen hadden een uit het centrum geplaatste bougie, de verbrandingsruimte een beetje zoals een RS.
Dat vonden we maar niks, dus die kop ging al snel in de draaibank, gelijk de watermantel een halve millimeter afgedraaid om een neopreen-rubber pakking te kunnen monteren, want vloeibare pakking kwam in ons woordenboek niet voor.
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 68 keren
Waarom gaat de inlaat zo laat open? Ik zou denken dat hij in principe al bij het ODP of nog eerder open kan? Of moet de inlaat pas open als de uitlaat (bijna) dicht is?Ed.P schreef:Misschien bevredigd dit je nieuwsgierigheid Ton.TonK schreef:Ed is ons wel weer nieuwsgierig aan het maken, de buitenkant is mij worst, ik wil er in loeren.
Om mee te beginnen heb ik er hogere poort timingen ingestopt dan de 20.4PK motor , deze scootercilinders bestaan niet Rene
Uitl. timing: 192
Spoel timing: 126
Schijf timing: open 120 voor BDP
sluiten 85 na BDP
De schijf is nog redelijk "kort" in vergelijk met m,n andere blokje maar daar staan de spoelers en uitlaat dan ook lager , dus eerst maar eens kijken wat dit brengt en als laatste de schijftimingen veranderen/vergroten.
Geen kritiek hoor, gewoon nieuwsgierig (heb totaal geen ervaring met of verstand van roterende inlaat timingen).
Om die 22+ pk's te halen ga je zeker die mechanische injectiepomp monteren
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Hallo Helmantel,
zoals je in het diagram van Ton kunt zien staat bij openen van de schijf alles van uitlaat tot inlaat open , wat je wil is een trekje (zuigpuls)van de uitlaat aan het carter meepakken nu is de truc om dat op het juiste moment te doen , ik weet dat als ik het eerder zou doen dat het niet werkt met deze uitlaat.
zoals je in het diagram van Ton kunt zien staat bij openen van de schijf alles van uitlaat tot inlaat open , wat je wil is een trekje (zuigpuls)van de uitlaat aan het carter meepakken nu is de truc om dat op het juiste moment te doen , ik weet dat als ik het eerder zou doen dat het niet werkt met deze uitlaat.
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 498 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: v Veen racer model Lazzarini van Ed P.
http://www.motormeuk.nl/bekijken/4254/f ... -by.html?l" onclick="window.open(this.href);return false;
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re:
-------------------Picasso_1 schreef:Hallo Ed
al wat meer bekend over de pk,s van je aangepaste blok?
groete
staat te koop /
viewtopic.php?f=1&t=36052" onclick="window.open(this.href);return false;
#