v Veen racer model Lazzarini van Ed P.
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 29 mei 2004, 21:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
inderdaad zowel als bij de CRT als HMV mag niet gereden worden met een 79 model, als ze dit wel zouden toe laten gaan de snelheden te ver om hoog voor de 50 cc valt dat wel mee , maat de andere klasse wel, die mogen dan ook met moderner racer s rijden, het gaat eigenlijk al veel te hard het gaat nog eens goed fout het blijft demo racen maar ja als je er op zit mag je toch graag het gas open draaien .
gr uleke
deze is bijna klaar
gr uleke
deze is bijna klaar
- Bijlagen
-
- van veen 08.JPG (66.69 KiB) 13155 keer bekeken
- hades
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 28 jun 2004, 12:53
- Locatie: zaanstad
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
In moeilijk doen zijn ze juist erg goed ,wielmaten, remmen, bouwjaren , ronde gasschuif carbs en zo zal er vast nog wel meer geneuzel zijn.tvdzijden schreef:Ik verwacht niet dat de organisatie moeilijk gaat doen met zo´n mooie aanwinst.freaky_ferry schreef:ik las ergens dat je met dit model niet mee mag doen aan de classic races vanwege het bouwjaar en dat hij te modern is ???
Enzo
Prachtige racer geworden ed
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 498 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
op de Bikers Classic's Spa-Francorchamps mag je zeker mee doen.hoogeveen schreef:inderdaad zowel als bij de CRT als HMV mag niet gereden worden met een 79 model, als ze dit wel zouden toe laten gaan de snelheden te ver om hoog voor de 50 cc valt dat wel mee , maat de andere klasse wel, die mogen dan ook met moderner racer s rijden, het gaat eigenlijk al veel te hard het gaat nog eens goed fout het blijft demo racen maar ja als je er op zit mag je toch graag het gas open draaien .
gr uleke
deze is bijna klaar
of hier http://www.golden50ccracingriders.nl/?p=home
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Mis...daar in Spa mag je sinds vorig jaar helemaal niet meer inschrijven met een 50cc.dijk schreef:op de Bikers Classic's Spa-Francorchamps mag je zeker mee doen.hoogeveen schreef:inderdaad zowel als bij de CRT als HMV mag niet gereden worden met een 79 model, als ze dit wel zouden toe laten gaan de snelheden te ver om hoog voor de 50 cc valt dat wel mee , maat de andere klasse wel, die mogen dan ook met moderner racer s rijden, het gaat eigenlijk al veel te hard het gaat nog eens goed fout het blijft demo racen maar ja als je er op zit mag je toch graag het gas open draaien .
gr uleke
deze is bijna klaar
of hier http://www.golden50ccracingriders.nl/?p=home
Op de vraag waarom krijg je allen domme ontwijkende antwoorden van de organisatie.
Een Kreidler zoals deze mag je alleen bij de SOBW classic eurocup en bij een aantal "vrije" buitenlandse evenementen rijden.
Niet bij CRT ,HMV of RMM.
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Volgens mij is deze van Uleke, of heb ik het mis?
Een mooie film, die ook nog eens lekker lang duurt.
Wat je hier wel goed kunt vaststellen is dat je hier minimaal een tand voor te hoog gegeard staat, waardoor je slecht uit de hoeken komt.
Dat laatste is het aller belangrijkste om goede rondetijden te maken,
Je mag hier als dat nodig is best iets topsnelheid voor inleveren.
Je was aanzienlijk sneller geweest dan de 2 die er nu nog voor zaten.
http://nl.youtube.com/watch?v=RaGBJHcIw84
Groeten,
luc
Een mooie film, die ook nog eens lekker lang duurt.
Wat je hier wel goed kunt vaststellen is dat je hier minimaal een tand voor te hoog gegeard staat, waardoor je slecht uit de hoeken komt.
Dat laatste is het aller belangrijkste om goede rondetijden te maken,
Je mag hier als dat nodig is best iets topsnelheid voor inleveren.
Je was aanzienlijk sneller geweest dan de 2 die er nu nog voor zaten.
http://nl.youtube.com/watch?v=RaGBJHcIw84
Groeten,
luc
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 498 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
gisteren nog even zien staan het reserve blok perfect gemaakt weer door ed blokkie met ex carters van dijk
Laatst gewijzigd door dijk op 07 dec 2008, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Larszelluf
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Misschien bevredigd dit je nieuwsgierigheid Ton.TonK schreef:Ed is ons wel weer nieuwsgierig aan het maken, de buitenkant is mij worst, ik wil er in loeren.
Om mee te beginnen heb ik er hogere poort timingen ingestopt dan de 20.4PK motor , deze scootercilinders bestaan niet Rene
Uitl. timing: 192
Spoel timing: 126
Schijf timing: open 120 voor BDP
sluiten 85 na BDP
De schijf is nog redelijk "kort" in vergelijk met m,n andere blokje maar daar staan de spoelers en uitlaat dan ook lager , dus eerst maar eens kijken wat dit brengt en als laatste de schijftimingen veranderen/vergroten.
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Ja Ton , ik denk dat dat ook meteen één van de grootste verschillen is met vroeger toen de timingen de pan uit reisde en iedereen in z,n cilindertje zat te fresen om meer vermogen te krijgen , ik heb heel veel aandacht besteed aan het aansturen van de poorten uit het carter en poort richting dus , de rest moet uit de schijf en uitlaat komen.
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
ben erg benieuwd wat dit blokje gaat leveren Ed, timingen zijn in de richting van wat er tegenwoordig in onder andere SOBW wordt toegepast en zoals je zelf al aangeeft beduident lager dan vroeger werd toegepast. ga je met dit blokje ook experimenteren met groter cartervolume ( aangezien je het hebt over beter sturen van het mengsel ) compressie verhoudingen en uitlaten met grotere inhoud zoals tegenwoordig vaak toegepast wordt
Gr Tijmen
Gr Tijmen
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Een misverstand uit de wereld helpen:
Wat is een Van Veen cilinder ?
De bekende watergekoelde Kreidler racekit cilinder is evenals die hele kit in 1972 ontwikkeld bij de Kreidler fabriek in Dld, er is wel sprake van samenwerking met Van Veen bij deze ontwikkeling.
Kreider werknemer Rudolf Kunz (+) heeft als prive coureur meegeholpen aan de praktische ontwikkeling van deze racekit op de circuits.
Op de officiële Van Veen racers zijn deze cilinders pas in een veel later stadium toegepast, dat zal omstreeks 1977 geweest zijn tijdens de ontwikkeling van de produktieracer met het z.g. GP motorblok.
Link naar de 1972 rennsatz.
Wat is een Van Veen cilinder ?
De bekende watergekoelde Kreidler racekit cilinder is evenals die hele kit in 1972 ontwikkeld bij de Kreidler fabriek in Dld, er is wel sprake van samenwerking met Van Veen bij deze ontwikkeling.
Kreider werknemer Rudolf Kunz (+) heeft als prive coureur meegeholpen aan de praktische ontwikkeling van deze racekit op de circuits.
Op de officiële Van Veen racers zijn deze cilinders pas in een veel later stadium toegepast, dat zal omstreeks 1977 geweest zijn tijdens de ontwikkeling van de produktieracer met het z.g. GP motorblok.
Link naar de 1972 rennsatz.
- Bijlagen
-
- Kreidler Rudolf Kunz.jpg (50.07 KiB) 11729 keer bekeken
-
- Rudi Kunz @ Imatra GP 1974.jpg (62.03 KiB) 11734 keer bekeken
-
- Rudolf Kunz @ Kreidler rennsatz Imatra GP 1974.jpg (61.04 KiB) 11745 keer bekeken