v Veen racer model Lazzarini van Ed P.

Kreidler 50 cc motorsport:
Brommerrace, Cuprace, Motocross, Sprint, Wereldsnelheidsrecord, Wegrace
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#201 Bericht door freaky_ferry » 20 nov 2008, 17:19

http://nl.youtube.com/watch?v=PS782izrk3A

telkens weer kippenvel

ik las ergens dat je met dit model niet mee mag doen aan de classic races vanwege het bouwjaar en dat hij te modern is ???

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#202 Bericht door Enzo-tvdzijden » 20 nov 2008, 17:38

freaky_ferry schreef:ik las ergens dat je met dit model niet mee mag doen aan de classic races vanwege het bouwjaar en dat hij te modern is ???
Ik verwacht niet dat de organisatie moeilijk gaat doen met zo´n mooie aanwinst.

Enzo

hoogeveen
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mei 2004, 21:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#203 Bericht door hoogeveen » 20 nov 2008, 17:47

inderdaad zowel als bij de CRT als HMV mag niet gereden worden met een 79 model, als ze dit wel zouden toe laten gaan de snelheden te ver om hoog voor de 50 cc valt dat wel mee , maat de andere klasse wel, die mogen dan ook met moderner racer s rijden, het gaat eigenlijk al veel te hard het gaat nog eens goed fout het blijft demo racen maar ja als je er op zit mag je toch graag het gas open draaien .

gr uleke

deze is bijna klaar
Bijlagen
van veen 08.JPG
van veen 08.JPG (66.69 KiB) 13155 keer bekeken

Gebruikersavatar
hades
Berichten: 84
Lid geworden op: 28 jun 2004, 12:53
Locatie: zaanstad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#204 Bericht door hades » 20 nov 2008, 19:10

tvdzijden schreef:
freaky_ferry schreef:ik las ergens dat je met dit model niet mee mag doen aan de classic races vanwege het bouwjaar en dat hij te modern is ???
Ik verwacht niet dat de organisatie moeilijk gaat doen met zo´n mooie aanwinst.

Enzo
In moeilijk doen zijn ze juist erg goed ,wielmaten, remmen, bouwjaren , ronde gasschuif carbs en zo zal er vast nog wel meer geneuzel zijn.
Prachtige racer geworden ed :!:

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#205 Bericht door dijk » 20 nov 2008, 19:38

hoogeveen schreef:inderdaad zowel als bij de CRT als HMV mag niet gereden worden met een 79 model, als ze dit wel zouden toe laten gaan de snelheden te ver om hoog voor de 50 cc valt dat wel mee , maat de andere klasse wel, die mogen dan ook met moderner racer s rijden, het gaat eigenlijk al veel te hard het gaat nog eens goed fout het blijft demo racen maar ja als je er op zit mag je toch graag het gas open draaien .

gr uleke

deze is bijna klaar
op de Bikers Classic's Spa-Francorchamps mag je zeker mee doen.
of hier http://www.golden50ccracingriders.nl/?p=home

hoogeveen
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mei 2004, 21:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#206 Bericht door hoogeveen » 20 nov 2008, 19:53

ja ik wil 2009 een paar racers in het buiten land doen zweden Duitsland staan in de planning ,samen met jan Bok, dat zijn vast leuke weekenden

gr uleke

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#207 Bericht door snel » 20 nov 2008, 20:19

dijk schreef:
hoogeveen schreef:inderdaad zowel als bij de CRT als HMV mag niet gereden worden met een 79 model, als ze dit wel zouden toe laten gaan de snelheden te ver om hoog voor de 50 cc valt dat wel mee , maat de andere klasse wel, die mogen dan ook met moderner racer s rijden, het gaat eigenlijk al veel te hard het gaat nog eens goed fout het blijft demo racen maar ja als je er op zit mag je toch graag het gas open draaien .

gr uleke

deze is bijna klaar
op de Bikers Classic's Spa-Francorchamps mag je zeker mee doen.
of hier http://www.golden50ccracingriders.nl/?p=home
Mis...daar in Spa mag je sinds vorig jaar helemaal niet meer inschrijven met een 50cc.
Op de vraag waarom krijg je allen domme ontwijkende antwoorden van de organisatie.

Een Kreidler zoals deze mag je alleen bij de SOBW classic eurocup en bij een aantal "vrije" buitenlandse evenementen rijden.
Niet bij CRT ,HMV of RMM.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#208 Bericht door Luc » 20 nov 2008, 23:01

Volgens mij is deze van Uleke, of heb ik het mis?
Een mooie film, die ook nog eens lekker lang duurt.
Wat je hier wel goed kunt vaststellen is dat je hier minimaal een tand voor te hoog gegeard staat, waardoor je slecht uit de hoeken komt.
Dat laatste is het aller belangrijkste om goede rondetijden te maken,
Je mag hier als dat nodig is best iets topsnelheid voor inleveren.
Je was aanzienlijk sneller geweest dan de 2 die er nu nog voor zaten.

http://nl.youtube.com/watch?v=RaGBJHcIw84

Groeten,
luc

hoogeveen
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mei 2004, 21:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#209 Bericht door hoogeveen » 20 nov 2008, 23:22

ja de giering was slecht luk maar al doende leert men ik wist wel dat ik slecht met de giering zat maar had geen groter tandwiel bij me dan 39 heb rond gereden met 13 36 op een 6 bak gp van peter muller

gr uleke

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#210 Bericht door Luc » 20 nov 2008, 23:39

Het maakt ook niet uit Uleke, het blijft een mooie film om helemaal uit te kijken.
Groeten.
luc

Gebruikersavatar
Jannes
Berichten: 1060
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:18
Locatie: Surhuizum, Fryslân
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#211 Bericht door Jannes » 21 nov 2008, 16:06

Geweldig mooi filmpje Luc! :clap

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#212 Bericht door Ed.P » 07 dec 2008, 15:54

Èven m,n reserve blokkie showen , bij deze heb ik het wezelijk anders gedaan , ik zal en moet die 22PK grens verbreken :roll:
Bijlagen
vv res 1.JPG
vv res 1.JPG (69.64 KiB) 12260 keer bekeken
vv res 2.JPG
vv res 2.JPG (57.22 KiB) 12260 keer bekeken
vv res 3.JPG
vv res 3.JPG (66.37 KiB) 12260 keer bekeken

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#213 Bericht door dijk » 07 dec 2008, 15:59

gisteren nog even zien staan het reserve blok perfect gemaakt weer door ed :clap blokkie met ex carters van dijk :D
Laatst gewijzigd door dijk op 07 dec 2008, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Larszelluf
Berichten: 670
Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#214 Bericht door Larszelluf » 07 dec 2008, 16:43

Goed bezig! :mrgreen:
Ziet er weer puik uit! :clap
Groet; Kees V.

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#215 Bericht door TonK » 07 dec 2008, 16:54

Ed is ons wel weer nieuwsgierig aan het maken, de buitenkant is mij worst, ik wil er in loeren. :lol:

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1387
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#216 Bericht door tet » 07 dec 2008, 17:57

TonK schreef:Ed is ons wel weer nieuwsgierig aan het maken, de buitenkant is mij worst, ik wil er in loeren. :lol:
vooral in die,,v.veen,,cilinder :oops:
rene

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#217 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 dec 2008, 17:59

Vakwerk weer. Dat kan je aan Ed wel toe vertrouwen.

Enzo

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8298
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 131 keren

#218 Bericht door Melvin » 07 dec 2008, 18:12

=P~

hoogeveen
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mei 2004, 21:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#219 Bericht door hoogeveen » 07 dec 2008, 20:02

ziet er mooi uit ,nou nog even proefdraaien hou je ons op de hoogte van de pk s

gr uleke

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#220 Bericht door Ed.P » 07 dec 2008, 20:47

TonK schreef:Ed is ons wel weer nieuwsgierig aan het maken, de buitenkant is mij worst, ik wil er in loeren. :lol:
Misschien bevredigd dit je nieuwsgierigheid Ton.

Om mee te beginnen heb ik er hogere poort timingen ingestopt dan de 20.4PK motor , deze scootercilinders bestaan niet Rene :wink: :idea:

Uitl. timing: 192
Spoel timing: 126
Schijf timing: open 120 voor BDP
sluiten 85 na BDP

De schijf is nog redelijk "kort" in vergelijk met m,n andere blokje maar daar staan de spoelers en uitlaat dan ook lager , dus eerst maar eens kijken wat dit brengt en als laatste de schijftimingen veranderen/vergroten.

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#221 Bericht door TonK » 07 dec 2008, 21:04

Nog aardig "tam" inderdaad, ben benieuwd wat de "weegschaal" er van vind, succes.

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#222 Bericht door Ed.P » 07 dec 2008, 21:23

Ja Ton , ik denk dat dat ook meteen één van de grootste verschillen is met vroeger toen de timingen de pan uit reisde en iedereen in z,n cilindertje zat te fresen om meer vermogen te krijgen , ik heb heel veel aandacht besteed aan het aansturen van de poorten uit het carter en poort richting dus , de rest moet uit de schijf en uitlaat komen.

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#223 Bericht door Tijmen104 » 07 dec 2008, 23:24

ben erg benieuwd wat dit blokje gaat leveren Ed, timingen zijn in de richting van wat er tegenwoordig in onder andere SOBW wordt toegepast en zoals je zelf al aangeeft beduident lager dan vroeger werd toegepast. ga je met dit blokje ook experimenteren met groter cartervolume ( aangezien je het hebt over beter sturen van het mengsel ) compressie verhoudingen en uitlaten met grotere inhoud zoals tegenwoordig vaak toegepast wordt :?:

Gr Tijmen

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#224 Bericht door bas mostert » 08 dec 2008, 08:52

Staat bij homoet nu ook zo'n blokje te koop jongens, alleen is het een 5-bak maar wel roterend met zo'n van veen cilindertje... :twisted:

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#225 Bericht door TonK » 08 dec 2008, 13:16

Een misverstand uit de wereld helpen:

Wat is een Van Veen cilinder ?

De bekende watergekoelde Kreidler racekit cilinder is evenals die hele kit in 1972 ontwikkeld bij de Kreidler fabriek in Dld, er is wel sprake van samenwerking met Van Veen bij deze ontwikkeling.

Kreider werknemer Rudolf Kunz (+) heeft als prive coureur meegeholpen aan de praktische ontwikkeling van deze racekit op de circuits.

Op de officiële Van Veen racers zijn deze cilinders pas in een veel later stadium toegepast, dat zal omstreeks 1977 geweest zijn tijdens de ontwikkeling van de produktieracer met het z.g. GP motorblok.

Link naar de 1972 rennsatz.
Bijlagen
Kreidler Rudolf Kunz.jpg
Kreidler Rudolf Kunz.jpg (50.07 KiB) 11729 keer bekeken
Rudi Kunz @ Imatra GP 1974.jpg
Rudi Kunz @ Imatra GP 1974.jpg (62.03 KiB) 11734 keer bekeken
Rudolf Kunz @ Kreidler rennsatz Imatra GP 1974.jpg
Rudolf Kunz @ Kreidler rennsatz Imatra GP 1974.jpg (61.04 KiB) 11745 keer bekeken

Plaats reactie