Classic 50cc cross/grasbaan

Kreidler 50 cc motorsport:
Brommerrace, Cuprace, Motocross, Sprint, Wereldsnelheidsrecord, Wegrace
Bericht
Auteur
theun
Berichten: 544
Lid geworden op: 09 dec 2004, 21:14
Locatie: dwingeloo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Classic 50cc cross/grasbaan

#1 Bericht door theun » 27 nov 2007, 22:56

Zat zo eens te denken, is het geen idee om, net zoals er voor de 50cc wegracers er nu een golden 50cc club is , zoiets op poten te zetten voor de 50cc crossers. Wie wil er helpen zoiets op poten te zetten. Het lijkt me nu de crossers zo in het voetlicht staan een goed moment en kunnen we een mooie presentatie naar buiten maken. Laat jullie ideen hierover maar eens horen, ik ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door theun op 03 dec 2007, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

#2 Bericht door KJ » 28 nov 2007, 01:09

Ik had je al gebeld zaterdagochtend jl .....

Gebruikersavatar
jos16
Berichten: 535
Lid geworden op: 13 okt 2007, 20:34
Locatie: Mariahout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door jos16 » 28 nov 2007, 07:45

tja Teun,persoonlijk ben ik daar voorstander van maar de motor die ik aan het restaureren ben krijgt wel een menbraam en mischien,later, ook wel waterkoeling.Uit een eerder bericht van jou waar je een 50 cc cross startveldje zocht,begreep ik dat dat niet gewenst is.Kijk dat er staat maximaal 50 cc oke prima.maar de rest moet gewoon vrij[er] zijn.
Dus aan jou de vraag,hoe denk je daar over.
:idea:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60407
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 969 keren
Ontvangen waarderingen: 2284 keren

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 nov 2007, 07:49

jos16 schreef:tja Teun,persoonlijk ben ik daar voorstander van maar de motor die ik aan het restaureren ben krijgt wel een menbraam en mischien,later, ook wel waterkoeling.Uit een eerder bericht van jou waar je een 50 cc cross startveldje zocht,begreep ik dat dat niet gewenst is.Kijk dat er staat maximaal 50 cc oke prima.maar de rest moet gewoon vrij[er] zijn.
Dus aan jou de vraag,hoe denk je daar over.
:idea:
In ongeveer 1977-78 heb ik de zoon van Meurs ook met een Van Veen waterkoeling op zijn Kreidler crosser zien rijden op het Damwijk crossterrein.
Dus waterkoeling hoort er gewoon bij. :!:

Enzo

Gebruikersavatar
Larszelluf
Berichten: 670
Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door Larszelluf » 28 nov 2007, 08:01

Dus waterkoeling hoort er gewoon bij.
Er werd vroeger met van alles gereden, al zette je er een turbo op! Niemand die daar naar keek. Dus in mijn beleving alles toelaten: Watergekoeld, membraaminlaat etc. (Motivatie: als het toen mocht, dan nu ook!) Meurs heeft trouwens ook nog een crosser met roterende inlaat gehad. Dus ik bedoel maar.
Groet; Kees V.

Gebruikersavatar
brommerrieder
Berichten: 363
Lid geworden op: 25 sep 2005, 17:03
Locatie: boom 6 , tak 3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door brommerrieder » 28 nov 2007, 09:14

ja Theun, helemaal mee eens

de basis is eingelijk al gelegd bij de 1e Mantingerstrandrace op 28 Okt jl
jammer dat je toen eerder weg moest, maar in het voorjaar weer opnieuw
als na de winter de baan weer in orde is, en opnieuw is aangelegd dan gaan we voor de 2e editie.
er zal op de Kreidler dag bij S&S ook nog wel over worden gesproken


dus allemaal aan het werk deze winter


Anton

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#7 Bericht door rion » 28 nov 2007, 09:33

tvdzijden schreef:
jos16 schreef:tja Teun,persoonlijk ben ik daar voorstander van maar de motor die ik aan het restaureren ben krijgt wel een menbraam en mischien,later, ook wel waterkoeling.Uit een eerder bericht van jou waar je een 50 cc cross startveldje zocht,begreep ik dat dat niet gewenst is.Kijk dat er staat maximaal 50 cc oke prima.maar de rest moet gewoon vrij[er] zijn.
Dus aan jou de vraag,hoe denk je daar over.
:idea:
In ongeveer 1977-78 heb ik de zoon van Meurs ook met een Van Veen waterkoeling op zijn Kreidler crosser zien rijden op het Damwijk crossterrein.
Dus waterkoeling hoort er gewoon bij. :!:

Enzo
Kwam gisteren Harrie v Hout nog tegen bij firma Powerseal ( ff een praatje natuurlijk , en jawel Harry is ook weer met het Kreidler virus in aanraking gekomen. Hij ging nu ook een Membraan Kreidler maken. 8)

Het is juist mooi dat dit gebeurd , Het hart van een Tuner wil vooruit en vooral in de zeer populaire 50cc klasse van vroeger, toen het ophield hadden de snelste pakweg 10 tot max 12pk op het achterwiel.
We willen allemaal toch graag zien waar deze tuners anno 2007 /2008
toe in staat zijn :lol:

Gr Rion

theun
Berichten: 544
Lid geworden op: 09 dec 2004, 21:14
Locatie: dwingeloo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#8 Bericht door theun » 28 nov 2007, 10:31

ok, ik ben om! Watergekoeld en membramen toestaan, maar inderdaad max 50cc aanhouden. Ik zal er ook wel zijn bij S&S eind dec., dan maar eens verder zien.

Zit wel te denken aan een club waarvan je lid kunt worden, met eventueel een eigen blad of site oid. Wie denkt er met mij mee?

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#9 Bericht door Andre » 28 nov 2007, 10:55

prachtig initiatief :clap

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#10 Bericht door snel » 28 nov 2007, 23:59

Knuppel weer in het kippenhok...:
CARTER membraan inlaat of CILINDER membraan inlaat ...?

Gebruikersavatar
Larszelluf
Berichten: 670
Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#11 Bericht door Larszelluf » 29 nov 2007, 08:40

Knuppel weer in het kippenhok...:
CARTER membraan inlaat of CILINDER membraan inlaat ...?
Nee toch! Het lijkt mij niet zo moeilijk. Gewoon max 50cc en de inlaat vrij. Geen drukvulling toestaan. Geen speciale brandstof Laat iedereen maar kijken hoe hij of zij hem snel krijgt. Want waar gaat het helemaal om....; Een aantal enthousiastelingen die 50cc cross als hobby hebben! We hoeven geen wereldkampioen meer te worden alleen maar plezier beleven aan de hobby! En is Jan of Piet sneller omdat hij 0,5 pk meer heeft (Of 20kg lichter is of gewoon beter kan rijden!) Wat dan nog!! Na afloop een biertje en daarna weer enthousiast de schuur in om die halve pk te vinden! :wink:
Moraal van het verhaal: Als het te serieus wordt dan heb ik er geen zin in!
Vriendelijke groet van een 50cc Kreidlercross liefhebber!
Kees V.
P.S. Je kunt mij noteren als lid van de vereniging in wording! :lol:

Gebruikersavatar
jos16
Berichten: 535
Lid geworden op: 13 okt 2007, 20:34
Locatie: Mariahout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door jos16 » 29 nov 2007, 09:01

Ja daar sluit ik mij helemaal bij aan,niet te serieus, en na afloop de 3e manche.Je kunt mij ook vast noteren.
Jos.

carboni
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mei 2007, 09:55
Locatie: polsbroek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door carboni » 29 nov 2007, 09:07

verstandige praat kees.bert l

DutchGrasstrack
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 jul 2005, 13:44
Locatie: Dwingeloo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#14 Bericht door DutchGrasstrack » 29 nov 2007, 11:30

ik heb contact gehad met KJ van de KCNN, en met hem ga ik verder praten over het vormen van een cross-tak van de KCNN. Als hier meer nieuws over is dan horen jullie dat zsm.

gr Theun

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#15 Bericht door snel » 29 nov 2007, 20:43

Larszelluf schreef:
Knuppel weer in het kippenhok...:
CARTER membraan inlaat of CILINDER membraan inlaat ...?
Nee toch! Het lijkt mij niet zo moeilijk. Gewoon max 50cc en de inlaat vrij. Geen drukvulling toestaan. Geen speciale brandstof Laat iedereen maar kijken hoe hij of zij hem snel krijgt. Want waar gaat het helemaal om....; Een aantal enthousiastelingen die 50cc cross als hobby hebben! We hoeven geen wereldkampioen meer te worden alleen maar plezier beleven aan de hobby! En is Jan of Piet sneller omdat hij 0,5 pk meer heeft (Of 20kg lichter is of gewoon beter kan rijden!) Wat dan nog!! Na afloop een biertje en daarna weer enthousiast de schuur in om die halve pk te vinden! :wink:
Moraal van het verhaal: Als het te serieus wordt dan heb ik er geen zin in!
Vriendelijke groet van een 50cc Kreidlercross liefhebber!
Kees V.
P.S. Je kunt mij noteren als lid van de vereniging in wording! :lol:

Ik vind het prima ,maar denk er toch even over na.
Je hebt namelijk op deze manier nu al de originele verzamelaarsstukken crossers ten dode opgeschreven.
Met een zuigerstuurder kun je het helemaal vergeten tegen een cartermembraanmotor.
Die membraanmotor levert meer vermogen ,en heeft een veel mooier vloeiend vermogen en koppel. (Misschien nog wel belangrijker op een crosser)
Natuurlijk is het super-interessant om uit te vogelen hoeveel beter het gaat met zo een membraan.
Maar in no time heeft iedereen die zijn crosser kan of wil veranderen dat uitgezocht. En iedereen die dat niet wil blijft teleurgesteld thuis met zijn mooie machientje.

en wat te doen als er iemand komt met een 6 jaar oude 80cc crosser ,met een Kreidler blokkie erin..?

ps. Ik zal niet mee komen rijden.
Maar ik vind het een mooi initiatief ,en wil daarom wat ervaringen uit andere vormen van 50cc sport ter overweging geven.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#16 Bericht door dijk » 29 nov 2007, 21:44

snel schreef:
Larszelluf schreef:
Knuppel weer in het kippenhok...:
CARTER membraan inlaat of CILINDER membraan inlaat ...?
Nee toch! Het lijkt mij niet zo moeilijk. Gewoon max 50cc en de inlaat vrij. Geen drukvulling toestaan. Geen speciale brandstof Laat iedereen maar kijken hoe hij of zij hem snel krijgt. Want waar gaat het helemaal om....; Een aantal enthousiastelingen die 50cc cross als hobby hebben! We hoeven geen wereldkampioen meer te worden alleen maar plezier beleven aan de hobby! En is Jan of Piet sneller omdat hij 0,5 pk meer heeft (Of 20kg lichter is of gewoon beter kan rijden!) Wat dan nog!! Na afloop een biertje en daarna weer enthousiast de schuur in om die halve pk te vinden! :wink:
Moraal van het verhaal: Als het te serieus wordt dan heb ik er geen zin in!
Vriendelijke groet van een 50cc Kreidlercross liefhebber!
Kees V.
P.S. Je kunt mij noteren als lid van de vereniging in wording! :lol:

Ik vind het prima ,maar denk er toch even over na.
Je hebt namelijk op deze manier nu al de originele verzamelaarsstukken crossers ten dode opgeschreven.
Met een zuigerstuurder kun je het helemaal vergeten tegen een cartermembraanmotor.
Die membraanmotor levert meer vermogen ,en heeft een veel mooier vloeiend vermogen en koppel. (Misschien nog wel belangrijker op een crosser)
Natuurlijk is het super-interessant om uit te vogelen hoeveel beter het gaat met zo een membraan.
Maar in no time heeft iedereen die zijn crosser kan of wil veranderen dat uitgezocht. En iedereen die dat niet wil blijft teleurgesteld thuis met zijn mooie machientje.

en wat te doen als er iemand komt met een 6 jaar oude 80cc crosser ,met een Kreidler blokkie erin..?

ps. Ik zal niet mee komen rijden.
Maar ik vind het een mooi initiatief ,en wil daarom wat ervaringen uit andere vormen van 50cc sport ter overweging geven.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#17 Bericht door dijk » 01 dec 2007, 11:07

Je hebt namelijk op deze manier nu al de originele verzamelaarsstukken crossers ten dode opgeschreven. dan gaat het crossteam de harde kern maar over op roterende crossblokken.

als er toch weer van alles wordt toe gestaan zoals CARTER membraan inlaat of CILINDER membraan inlaat :!:

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#18 Bericht door rion » 01 dec 2007, 11:28

dijk schreef:Je hebt namelijk op deze manier nu al de originele verzamelaarsstukken crossers ten dode opgeschreven. dan gaat het crossteam de harde kern maar over op roterende crossblokken.

als er toch weer van alles wordt toe gestaan zoals CARTER membraan inlaat of CILINDER membraan inlaat :!:


Zal niet mee vallen zonder vliegwiel :lol:

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#19 Bericht door caveman » 01 dec 2007, 11:29

optie 2 is een classic en een special team.......

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10331
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

#20 Bericht door Andy » 01 dec 2007, 11:32

Ik geloof er niks van dat dat de meeste volgas zullen rijden, dus wat maakt het uit membraam of niet.

Het gaat toch om de lol :roll:

Andy,

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#21 Bericht door dijk » 01 dec 2007, 11:41

caveman schreef:optie 2 is een classic en een special team.......

dat is een goed idee hilvert :D

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#22 Bericht door dijk » 01 dec 2007, 11:45

ben al vast bezig te strippen voor het roterende crossblok.
Bijlagen
000_1233 (Small).jpg
000_1233 (Small).jpg (56.71 KiB) 15691 keer bekeken
Laatst gewijzigd door dijk op 01 dec 2007, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10331
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

#23 Bericht door Andy » 01 dec 2007, 11:48

Denk je dan dat je kans maakt om vooraan te rijden :?

Lekker zo laten en met z'n allen rijden.

Andy,

Gebruikersavatar
jos16
Berichten: 535
Lid geworden op: 13 okt 2007, 20:34
Locatie: Mariahout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door jos16 » 01 dec 2007, 16:22

In de motorcross is het niet de snelheid van de motor maar de kunde van de coureur die er op zit,die bepaalt wie er wint.En dan hebben we het nog niet over de conditie gehad.Of zijn er bij die zo fanatiek zijn dat ze volop conditie trainen? Die tijd heb ik gehad
Dus lekker laten hobbyen, en rijden met die hap.

Jos

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#25 Bericht door snel » 01 dec 2007, 21:18

jos16 schreef:In de motorcross is het niet de snelheid van de motor maar de kunde van de coureur die er op zit,die bepaalt wie er wint.En dan hebben we het nog niet over de conditie gehad.Of zijn er bij die zo fanatiek zijn dat ze volop conditie trainen? Die tijd heb ik gehad
Dus lekker laten hobbyen, en rijden met die hap.

Jos
Aha ,dat is dan verschillend met wegrace.
Want daar is het allemaal de snelheid van de motor die bepalend is.
De coureur hoeft niks te doen. Die rijdt gratis mee.
:lol:

Plaats reactie