Classic 50cc cross/grasbaan
-
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 09 dec 2004, 21:14
- Locatie: dwingeloo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Classic 50cc cross/grasbaan
Zat zo eens te denken, is het geen idee om, net zoals er voor de 50cc wegracers er nu een golden 50cc club is , zoiets op poten te zetten voor de 50cc crossers. Wie wil er helpen zoiets op poten te zetten. Het lijkt me nu de crossers zo in het voetlicht staan een goed moment en kunnen we een mooie presentatie naar buiten maken. Laat jullie ideen hierover maar eens horen, ik ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door theun op 03 dec 2007, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- jos16
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 13 okt 2007, 20:34
- Locatie: Mariahout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
tja Teun,persoonlijk ben ik daar voorstander van maar de motor die ik aan het restaureren ben krijgt wel een menbraam en mischien,later, ook wel waterkoeling.Uit een eerder bericht van jou waar je een 50 cc cross startveldje zocht,begreep ik dat dat niet gewenst is.Kijk dat er staat maximaal 50 cc oke prima.maar de rest moet gewoon vrij[er] zijn.
Dus aan jou de vraag,hoe denk je daar over.
Dus aan jou de vraag,hoe denk je daar over.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60407
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 969 keren
- Ontvangen waarderingen: 2284 keren
In ongeveer 1977-78 heb ik de zoon van Meurs ook met een Van Veen waterkoeling op zijn Kreidler crosser zien rijden op het Damwijk crossterrein.jos16 schreef:tja Teun,persoonlijk ben ik daar voorstander van maar de motor die ik aan het restaureren ben krijgt wel een menbraam en mischien,later, ook wel waterkoeling.Uit een eerder bericht van jou waar je een 50 cc cross startveldje zocht,begreep ik dat dat niet gewenst is.Kijk dat er staat maximaal 50 cc oke prima.maar de rest moet gewoon vrij[er] zijn.
Dus aan jou de vraag,hoe denk je daar over.
Dus waterkoeling hoort er gewoon bij.
Enzo
- Larszelluf
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Er werd vroeger met van alles gereden, al zette je er een turbo op! Niemand die daar naar keek. Dus in mijn beleving alles toelaten: Watergekoeld, membraaminlaat etc. (Motivatie: als het toen mocht, dan nu ook!) Meurs heeft trouwens ook nog een crosser met roterende inlaat gehad. Dus ik bedoel maar.Dus waterkoeling hoort er gewoon bij.
Groet; Kees V.
- brommerrieder
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 25 sep 2005, 17:03
- Locatie: boom 6 , tak 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ja Theun, helemaal mee eens
de basis is eingelijk al gelegd bij de 1e Mantingerstrandrace op 28 Okt jl
jammer dat je toen eerder weg moest, maar in het voorjaar weer opnieuw
als na de winter de baan weer in orde is, en opnieuw is aangelegd dan gaan we voor de 2e editie.
er zal op de Kreidler dag bij S&S ook nog wel over worden gesproken
dus allemaal aan het werk deze winter
Anton
de basis is eingelijk al gelegd bij de 1e Mantingerstrandrace op 28 Okt jl
jammer dat je toen eerder weg moest, maar in het voorjaar weer opnieuw
als na de winter de baan weer in orde is, en opnieuw is aangelegd dan gaan we voor de 2e editie.
er zal op de Kreidler dag bij S&S ook nog wel over worden gesproken
dus allemaal aan het werk deze winter
Anton
-
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
- Locatie: LIESHOUT
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Kwam gisteren Harrie v Hout nog tegen bij firma Powerseal ( ff een praatje natuurlijk , en jawel Harry is ook weer met het Kreidler virus in aanraking gekomen. Hij ging nu ook een Membraan Kreidler maken.tvdzijden schreef:In ongeveer 1977-78 heb ik de zoon van Meurs ook met een Van Veen waterkoeling op zijn Kreidler crosser zien rijden op het Damwijk crossterrein.jos16 schreef:tja Teun,persoonlijk ben ik daar voorstander van maar de motor die ik aan het restaureren ben krijgt wel een menbraam en mischien,later, ook wel waterkoeling.Uit een eerder bericht van jou waar je een 50 cc cross startveldje zocht,begreep ik dat dat niet gewenst is.Kijk dat er staat maximaal 50 cc oke prima.maar de rest moet gewoon vrij[er] zijn.
Dus aan jou de vraag,hoe denk je daar over.
Dus waterkoeling hoort er gewoon bij.
Enzo
Het is juist mooi dat dit gebeurd , Het hart van een Tuner wil vooruit en vooral in de zeer populaire 50cc klasse van vroeger, toen het ophield hadden de snelste pakweg 10 tot max 12pk op het achterwiel.
We willen allemaal toch graag zien waar deze tuners anno 2007 /2008
toe in staat zijn
Gr Rion
- Larszelluf
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Nee toch! Het lijkt mij niet zo moeilijk. Gewoon max 50cc en de inlaat vrij. Geen drukvulling toestaan. Geen speciale brandstof Laat iedereen maar kijken hoe hij of zij hem snel krijgt. Want waar gaat het helemaal om....; Een aantal enthousiastelingen die 50cc cross als hobby hebben! We hoeven geen wereldkampioen meer te worden alleen maar plezier beleven aan de hobby! En is Jan of Piet sneller omdat hij 0,5 pk meer heeft (Of 20kg lichter is of gewoon beter kan rijden!) Wat dan nog!! Na afloop een biertje en daarna weer enthousiast de schuur in om die halve pk te vinden!Knuppel weer in het kippenhok...:
CARTER membraan inlaat of CILINDER membraan inlaat ...?
Moraal van het verhaal: Als het te serieus wordt dan heb ik er geen zin in!
Vriendelijke groet van een 50cc Kreidlercross liefhebber!
Kees V.
P.S. Je kunt mij noteren als lid van de vereniging in wording!
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 01 jul 2005, 13:44
- Locatie: Dwingeloo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Larszelluf schreef:Nee toch! Het lijkt mij niet zo moeilijk. Gewoon max 50cc en de inlaat vrij. Geen drukvulling toestaan. Geen speciale brandstof Laat iedereen maar kijken hoe hij of zij hem snel krijgt. Want waar gaat het helemaal om....; Een aantal enthousiastelingen die 50cc cross als hobby hebben! We hoeven geen wereldkampioen meer te worden alleen maar plezier beleven aan de hobby! En is Jan of Piet sneller omdat hij 0,5 pk meer heeft (Of 20kg lichter is of gewoon beter kan rijden!) Wat dan nog!! Na afloop een biertje en daarna weer enthousiast de schuur in om die halve pk te vinden!Knuppel weer in het kippenhok...:
CARTER membraan inlaat of CILINDER membraan inlaat ...?
Moraal van het verhaal: Als het te serieus wordt dan heb ik er geen zin in!
Vriendelijke groet van een 50cc Kreidlercross liefhebber!
Kees V.
P.S. Je kunt mij noteren als lid van de vereniging in wording!
Ik vind het prima ,maar denk er toch even over na.
Je hebt namelijk op deze manier nu al de originele verzamelaarsstukken crossers ten dode opgeschreven.
Met een zuigerstuurder kun je het helemaal vergeten tegen een cartermembraanmotor.
Die membraanmotor levert meer vermogen ,en heeft een veel mooier vloeiend vermogen en koppel. (Misschien nog wel belangrijker op een crosser)
Natuurlijk is het super-interessant om uit te vogelen hoeveel beter het gaat met zo een membraan.
Maar in no time heeft iedereen die zijn crosser kan of wil veranderen dat uitgezocht. En iedereen die dat niet wil blijft teleurgesteld thuis met zijn mooie machientje.
en wat te doen als er iemand komt met een 6 jaar oude 80cc crosser ,met een Kreidler blokkie erin..?
ps. Ik zal niet mee komen rijden.
Maar ik vind het een mooi initiatief ,en wil daarom wat ervaringen uit andere vormen van 50cc sport ter overweging geven.
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 495 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
snel schreef:Larszelluf schreef:Nee toch! Het lijkt mij niet zo moeilijk. Gewoon max 50cc en de inlaat vrij. Geen drukvulling toestaan. Geen speciale brandstof Laat iedereen maar kijken hoe hij of zij hem snel krijgt. Want waar gaat het helemaal om....; Een aantal enthousiastelingen die 50cc cross als hobby hebben! We hoeven geen wereldkampioen meer te worden alleen maar plezier beleven aan de hobby! En is Jan of Piet sneller omdat hij 0,5 pk meer heeft (Of 20kg lichter is of gewoon beter kan rijden!) Wat dan nog!! Na afloop een biertje en daarna weer enthousiast de schuur in om die halve pk te vinden!Knuppel weer in het kippenhok...:
CARTER membraan inlaat of CILINDER membraan inlaat ...?
Moraal van het verhaal: Als het te serieus wordt dan heb ik er geen zin in!
Vriendelijke groet van een 50cc Kreidlercross liefhebber!
Kees V.
P.S. Je kunt mij noteren als lid van de vereniging in wording!
Ik vind het prima ,maar denk er toch even over na.
Je hebt namelijk op deze manier nu al de originele verzamelaarsstukken crossers ten dode opgeschreven.
Met een zuigerstuurder kun je het helemaal vergeten tegen een cartermembraanmotor.
Die membraanmotor levert meer vermogen ,en heeft een veel mooier vloeiend vermogen en koppel. (Misschien nog wel belangrijker op een crosser)
Natuurlijk is het super-interessant om uit te vogelen hoeveel beter het gaat met zo een membraan.
Maar in no time heeft iedereen die zijn crosser kan of wil veranderen dat uitgezocht. En iedereen die dat niet wil blijft teleurgesteld thuis met zijn mooie machientje.
en wat te doen als er iemand komt met een 6 jaar oude 80cc crosser ,met een Kreidler blokkie erin..?
ps. Ik zal niet mee komen rijden.
Maar ik vind het een mooi initiatief ,en wil daarom wat ervaringen uit andere vormen van 50cc sport ter overweging geven.
-
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
- Locatie: LIESHOUT
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
dijk schreef:Je hebt namelijk op deze manier nu al de originele verzamelaarsstukken crossers ten dode opgeschreven. dan gaat het crossteam de harde kern maar over op roterende crossblokken.
als er toch weer van alles wordt toe gestaan zoals CARTER membraan inlaat of CILINDER membraan inlaat
Zal niet mee vallen zonder vliegwiel
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 495 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
ben al vast bezig te strippen voor het roterende crossblok.
- Bijlagen
-
- 000_1233 (Small).jpg (56.71 KiB) 15691 keer bekeken
Laatst gewijzigd door dijk op 01 dec 2007, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- jos16
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 13 okt 2007, 20:34
- Locatie: Mariahout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
In de motorcross is het niet de snelheid van de motor maar de kunde van de coureur die er op zit,die bepaalt wie er wint.En dan hebben we het nog niet over de conditie gehad.Of zijn er bij die zo fanatiek zijn dat ze volop conditie trainen? Die tijd heb ik gehad
Dus lekker laten hobbyen, en rijden met die hap.
Jos
Dus lekker laten hobbyen, en rijden met die hap.
Jos
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Aha ,dat is dan verschillend met wegrace.jos16 schreef:In de motorcross is het niet de snelheid van de motor maar de kunde van de coureur die er op zit,die bepaalt wie er wint.En dan hebben we het nog niet over de conditie gehad.Of zijn er bij die zo fanatiek zijn dat ze volop conditie trainen? Die tijd heb ik gehad
Dus lekker laten hobbyen, en rijden met die hap.
Jos
Want daar is het allemaal de snelheid van de motor die bepalend is.
De coureur hoeft niks te doen. Die rijdt gratis mee.