Tijmen SOBW racer.
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
nou ik zal ook maar weer een even melden hoe het mij vergaan is
doordat tijdens de vorige race de cilinder zo dusdanig kapot gelopen was dat het niet meer optijd te herstellen was afgelopen weekend in berghem nood gedwongen met de cilinder van vorig jaar gereden. Afgelopen winter wel de nodige aanpassingen gedaan aan deze cilinder maar geen tijd meer gehad om te testen dus het was nog een gokje hoe het allemaal zou lopen. Maar gelukkig liep het blokje uitstekend en kon ik gewoon rijden.
In de kwalifictie heb ik mooi de ruimte opgezocht zodat ik me goed kon focussen op het zetten van een snelle tijd. Toen roy me voorbij kwam knallen nog geprobeert aan te pikken om zo een snelle tijd neer te kunnen zetten, maar toen ik bij het insturen van een snelle linkerbocht de voorkant bijna kwijt was lukt dat niet meer. uitijndelijk 9e geworden dus dat gaat al iets meer de kant op die ik wil.
de eerste race had ik een hele goede start en ik ging vanaf de 9e plek als 5e de eerste bocht in. de volgende bocht verloor ik helaas weer 2 plekken zodat ik als 7e kwam te rijden. vervolgens een heletijd op deze positie gereden met een andere rijder achter me die in de achtervolging was. helaas kwam deze persoon me 4 rondjes voor het eind voorbij. ik ben gelijk in de achtervolging gegaan maar helaas blijs ik het rondje daarna mijn koppakking er tussen uit waardoor ik de persoon voor me met geen mogelijkheid meer bij kon houden. gelukkig nog wel als 8e gefinished.
de 2e race opnieuw een goede start en weer als 5e de eerste bocht in. Nu wist ik deze positie echter vast te houden en kon ik behoorlijk goed aanpikken bij de kopgroep. Helaas begaf na 1 rondje het bougi draat in me kop het dus was het einde race voor mij heel erg jammer want dit was waarschijnlijk mijn best klassering tot nu toe geworden.
gelukkig nu 3 weken de tijd om alles in orde te maken voor de wedstrijd op spa. Vorigjaar ging het daar ook al erg lekker dus ik hoop daar stiekem toch wel op een goede klassering, met een beetje geluk zit de top 5 er in.
ik hou jullie op de hoogte
gr Tijmen #17
doordat tijdens de vorige race de cilinder zo dusdanig kapot gelopen was dat het niet meer optijd te herstellen was afgelopen weekend in berghem nood gedwongen met de cilinder van vorig jaar gereden. Afgelopen winter wel de nodige aanpassingen gedaan aan deze cilinder maar geen tijd meer gehad om te testen dus het was nog een gokje hoe het allemaal zou lopen. Maar gelukkig liep het blokje uitstekend en kon ik gewoon rijden.
In de kwalifictie heb ik mooi de ruimte opgezocht zodat ik me goed kon focussen op het zetten van een snelle tijd. Toen roy me voorbij kwam knallen nog geprobeert aan te pikken om zo een snelle tijd neer te kunnen zetten, maar toen ik bij het insturen van een snelle linkerbocht de voorkant bijna kwijt was lukt dat niet meer. uitijndelijk 9e geworden dus dat gaat al iets meer de kant op die ik wil.
de eerste race had ik een hele goede start en ik ging vanaf de 9e plek als 5e de eerste bocht in. de volgende bocht verloor ik helaas weer 2 plekken zodat ik als 7e kwam te rijden. vervolgens een heletijd op deze positie gereden met een andere rijder achter me die in de achtervolging was. helaas kwam deze persoon me 4 rondjes voor het eind voorbij. ik ben gelijk in de achtervolging gegaan maar helaas blijs ik het rondje daarna mijn koppakking er tussen uit waardoor ik de persoon voor me met geen mogelijkheid meer bij kon houden. gelukkig nog wel als 8e gefinished.
de 2e race opnieuw een goede start en weer als 5e de eerste bocht in. Nu wist ik deze positie echter vast te houden en kon ik behoorlijk goed aanpikken bij de kopgroep. Helaas begaf na 1 rondje het bougi draat in me kop het dus was het einde race voor mij heel erg jammer want dit was waarschijnlijk mijn best klassering tot nu toe geworden.
gelukkig nu 3 weken de tijd om alles in orde te maken voor de wedstrijd op spa. Vorigjaar ging het daar ook al erg lekker dus ik hoop daar stiekem toch wel op een goede klassering, met een beetje geluk zit de top 5 er in.
ik hou jullie op de hoogte
gr Tijmen #17
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
zo gister op de testbank gestaan met wat eigenlijk het reserve blok zou zijn maar wat voorlopig het race blok wordt heb ik in de tussentijd om het andere blok aan te passen want die loopt niet naar wens.
zoals jullie zien iets minder vermogen maar wel een stuk bruikbaarder. En dit is dus met een smalletap en 16mm dellorto valstroom carbje, kan zo mee doen bij de cuppers
zoals jullie zien iets minder vermogen maar wel een stuk bruikbaarder. En dit is dus met een smalletap en 16mm dellorto valstroom carbje, kan zo mee doen bij de cuppers
- Bijlagen
-
- DSC_0116 herschaald.JPG (70 KiB) 6985 keer bekeken
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:07
- Locatie: nijmegen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Nee in Spa ben ik er niet bij. Ik had de zondag wel willen rijden, maar ik ben aan de beurt om een baco aan te leveren. Dat is zoiezo lastig, maar voor Spa zie ik echt geen mogelijkheid iemand te regelen. Het goede is dat ik nu wel wat tijd heb om me Kreidler nog wat sneller te maken voor
Staphorst. Ik rij ook niet voor het kampioenschap, meer voor de dagprijsjes.
Edwin.
Staphorst. Ik rij ook niet voor het kampioenschap, meer voor de dagprijsjes.
Edwin.
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Nou ik zal gelijk maar van stapel lopen de eerste top 3 finish is binnen, vanmiddag ben ik in de eerste wedstrijd 3e geworden achter Roy
maar ik zal wel even een verslagje maken van het hele weekend.
afgelopen vrijdag avond al vertrokken naar spa zodat we niet zaterdag ochtend heel vroeg zouden hoeven vertrekken. Na een toch wel heel erg koude nacht in de bus te hebben overleefd zaterdag ochtend begonnen aan de vrije training. Hierna was de kwalificatie, al snel heb ik me ritme goed te pakken en ik wist me dan ook als 7e te kwalificeren waar ik erg tevreden mee was.
bij de eerste wedstrijd had ik een goede start en ree na een ronde op de 5e plaats. Bij de bocht na het rechte eind wou ik de persoon op P4 voorbij maar hij nam een hele andere lijn en ging van het gas af waardoor ik met mijn voorwiel zijn achterwiel raakte en ik viel en in de grindbak beland. Dit betekende helaas einde wedstrijd.
bij de 2e race opnieuw een goede start en nu wist ik me opnieuw op te vechten naar een 5e positie. ongeveer halverwegen werdt ik ingehaald en ben de rest van de race vlak achter deze rijder blijven hangen en als 6e gefinished.
Zondag was de 2e racedag en na opnieuw een toch wel erg koude nacht te hebben overwonnen begonnen aan de vrije training. Ik ben er gelijk goed voor gaan zitten om te kijken of ik het ritme van de vorige dag nog tepakken kon krijgen en dat lukte goed en de snelheid zat er goed in.
bij de kwalificatie geprobeert om bij roy aan te pikken om zo een snelle tijd te realiceren wat redelijk lukte. Ik zetten een 5e tijd neer waardoor ik van de 2e startrij mocht vertrekken.
bij de start van de eerste wedstrijd verloor ik helaas 1 of 2 plaatsen die ik gelukkig snel terug kon pakken zodat ik op P4 kwam te liggen, de persoon op P3 had ik in het 2e rondje ook al snel ingehaald zodat ik als 3e reed. Ik ben er toen goed voor gaan zitten en had goede aansluiting bij de eerste 2 rijders Jochem en roy. Deze 2 heb ik ongeveer 5 ronden goed kunnen volgen tot ik merkte dat ik het snelle tempo toch niet helemaal goed kon volgen en dat ik teveel risico moest nemen. Gelukkig had ik inmiddels een ruime voorsprong op de persoon achter me opgebouwd zodat ik uiteindelijk als 3e de finishlijn wist te passeren
bij de 2e race opnieuw niet helemaal lekker weg maar toch alweer snel terug op de 5e plek. na een paar rondje de persoon voor me ingehaald zodat ik op de 4e plek kwam te rijden. Helaas zat het verder niet mee en schoof ik onderuit omdat ik tevroeg op het gas ging, erg jammer want de persoon op de 3e plek was op bepaalde punten langzamer en ik had hem waarschijnlijk nog wel in kunnen halen.
maar al met al een weekend met goede reslutaten. ik ben er inmiddels achter dat als ik er voor ga zitten ik voor in het veld mee kan strijden en ik hoop dat in de komende race's door te kunnen zetten.
Gr Tijmen van Rossum #17
maar ik zal wel even een verslagje maken van het hele weekend.
afgelopen vrijdag avond al vertrokken naar spa zodat we niet zaterdag ochtend heel vroeg zouden hoeven vertrekken. Na een toch wel heel erg koude nacht in de bus te hebben overleefd zaterdag ochtend begonnen aan de vrije training. Hierna was de kwalificatie, al snel heb ik me ritme goed te pakken en ik wist me dan ook als 7e te kwalificeren waar ik erg tevreden mee was.
bij de eerste wedstrijd had ik een goede start en ree na een ronde op de 5e plaats. Bij de bocht na het rechte eind wou ik de persoon op P4 voorbij maar hij nam een hele andere lijn en ging van het gas af waardoor ik met mijn voorwiel zijn achterwiel raakte en ik viel en in de grindbak beland. Dit betekende helaas einde wedstrijd.
bij de 2e race opnieuw een goede start en nu wist ik me opnieuw op te vechten naar een 5e positie. ongeveer halverwegen werdt ik ingehaald en ben de rest van de race vlak achter deze rijder blijven hangen en als 6e gefinished.
Zondag was de 2e racedag en na opnieuw een toch wel erg koude nacht te hebben overwonnen begonnen aan de vrije training. Ik ben er gelijk goed voor gaan zitten om te kijken of ik het ritme van de vorige dag nog tepakken kon krijgen en dat lukte goed en de snelheid zat er goed in.
bij de kwalificatie geprobeert om bij roy aan te pikken om zo een snelle tijd te realiceren wat redelijk lukte. Ik zetten een 5e tijd neer waardoor ik van de 2e startrij mocht vertrekken.
bij de start van de eerste wedstrijd verloor ik helaas 1 of 2 plaatsen die ik gelukkig snel terug kon pakken zodat ik op P4 kwam te liggen, de persoon op P3 had ik in het 2e rondje ook al snel ingehaald zodat ik als 3e reed. Ik ben er toen goed voor gaan zitten en had goede aansluiting bij de eerste 2 rijders Jochem en roy. Deze 2 heb ik ongeveer 5 ronden goed kunnen volgen tot ik merkte dat ik het snelle tempo toch niet helemaal goed kon volgen en dat ik teveel risico moest nemen. Gelukkig had ik inmiddels een ruime voorsprong op de persoon achter me opgebouwd zodat ik uiteindelijk als 3e de finishlijn wist te passeren
bij de 2e race opnieuw niet helemaal lekker weg maar toch alweer snel terug op de 5e plek. na een paar rondje de persoon voor me ingehaald zodat ik op de 4e plek kwam te rijden. Helaas zat het verder niet mee en schoof ik onderuit omdat ik tevroeg op het gas ging, erg jammer want de persoon op de 3e plek was op bepaalde punten langzamer en ik had hem waarschijnlijk nog wel in kunnen halen.
maar al met al een weekend met goede reslutaten. ik ben er inmiddels achter dat als ik er voor ga zitten ik voor in het veld mee kan strijden en ik hoop dat in de komende race's door te kunnen zetten.
Gr Tijmen van Rossum #17
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Ik volg heel trouw de topics van Roy en Tijmen keer op keer.. Het mooiste uit al die verhalen is de progressie die de 2 heren iedere keer maar weer weten te scoren. Rome is ook niet in één dag gebouwd. Ik heb er het volste vertrouwen in dat de heren in de top blijven rijden ! Ze zijn er beiden gepassioneerd genoeg voor.....
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 09:24
- Locatie: kwadijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 497 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
SOBW-wedstrijdkalender 2010
27-3 Lelystad - Midland Circuit training met Molenaar NSF100
28-3 Lelystad - Midland Circuit wedstrijd met Molenaar NSF100
5-4 Brakel - Langerakseweg wedstrijd met Molenaar NSF100
17-4 Berghem - Circuit Park Berghem wedstrijd met Molenaar NSF100
8-5 Francorchamps - Circuit Sokafran wedstrijd DDLcup
9-5 Francorchamps - Circuit Sokafran wedstrijd DDLcup
24-5 Staphorst - Parallelweg wedstrijd met Molenaar NSF100
5-6
Emmen- circuit Pottendijk wedstrijd
19-6
Blokzijl - Kanaalweg wedstrijd met Molenaar NSF100
3-7 Lelystad - Midland Circuit wedstrijd
Zomerstop
31-7 Veldhoven - Circuit De Landsard wedstrijd
14-8 Emmen - Circuit Pottendijk wedstrijd
28-8 Berghem - Circuit Park Berghem wedstrijd met Molenaar NSF100
11-9 Zwolle - Wijthmenerplas wedstrijd met Molenaar NSF100
25-9 Lelystad - Midland Circuit wedstrijd met Molenaar NSF100
16-10
Croix FR - circuit de Croix 4 uren race
27-11
Heesch Kampioenshuldiging
27-3 Lelystad - Midland Circuit training met Molenaar NSF100
28-3 Lelystad - Midland Circuit wedstrijd met Molenaar NSF100
5-4 Brakel - Langerakseweg wedstrijd met Molenaar NSF100
17-4 Berghem - Circuit Park Berghem wedstrijd met Molenaar NSF100
8-5 Francorchamps - Circuit Sokafran wedstrijd DDLcup
9-5 Francorchamps - Circuit Sokafran wedstrijd DDLcup
24-5 Staphorst - Parallelweg wedstrijd met Molenaar NSF100
5-6
Emmen- circuit Pottendijk wedstrijd
19-6
Blokzijl - Kanaalweg wedstrijd met Molenaar NSF100
3-7 Lelystad - Midland Circuit wedstrijd
Zomerstop
31-7 Veldhoven - Circuit De Landsard wedstrijd
14-8 Emmen - Circuit Pottendijk wedstrijd
28-8 Berghem - Circuit Park Berghem wedstrijd met Molenaar NSF100
11-9 Zwolle - Wijthmenerplas wedstrijd met Molenaar NSF100
25-9 Lelystad - Midland Circuit wedstrijd met Molenaar NSF100
16-10
Croix FR - circuit de Croix 4 uren race
27-11
Heesch Kampioenshuldiging
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Nadat ik in spa mijn eerste beker verspeelde door een fout door mezelf heb ik in staphorst maar een nieuwe poging ondernomen en niet geheel zonder succes. Ik heb wat geluk gehad met valpartijen van anderen maar de eerste beker is binnnen en daar gaat het om
Het hele verslag zal ik binnen kort wel plaatsen
Het hele verslag zal ik binnen kort wel plaatsen
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Hallo allemaal,
2e pinksterdag was het zover de jaarlijkse race op het snelle straten circuit van staphorst stond op de planning. Nadat ik de vorige race op spa een podium plek verspeeld had door in de 2e wedstrijd onderuit te gaan was ik zeer gebrand op een goed resultaat, zeker omdat het vorig jaar ook al goed ging op dit circuit. En het is goed gegaan, ik heb wat geluk gehad met valpartijen van andere rijders, maar de eerste beker is binnen!!!
De vrije training in de ochtend verliep niet helemaal volgens de planning. In de klasse voor ons was namelijk iemand hard onderuit gegaan en die moest van het circuit afgevoerd worden. Dit betekend dat de trainingen daarna ( waaronder die van mij ) ingekort zouden worden. Gelukkig stond de afstelling van de machine goed zodat ik me kon focussen op de lijnen en rempunten van het circuit.
Tijdens de kwalificatie ging het mis. Ik zat al snel in me ritme en ik merkte dat ik steeds sneller ging en dus betere tijden aan het neerzetten was. Echter ging het rond het 8e rondje mis, bij het insturen van een snelle chicane liep mijn blok vast wat resluteerde in een echte highsider ( ja zelf met een 50cc lukt dat ). Gelukkig viel de schade aan de racer mee en had ik zelf niks. Ik had als nog een 6e tijd neergezet waardoor ik vanaf de 2e startrij mocht vertrekken wat een goed uitgangspunt is voor de wedstrijd.
In de pauze tussen de kwalificatie de schade aan de racer hersteld en gelukkig het blok kunnen repareren want de schade viel mee zodat ik gewoon aan de start zou kunnen verschijnen, zij het wel met minder vermogen merkte ik gedurende de wedstrijden.
De start van de eerst race ging niet helemaal goed. De persoon voor me kwam niet goed weg waardoor ik me niet goed naar voren kon werken en dus wat plekken verloor. In de eerste ronde kon ik gelukkig wat plekken goedmaken en 1 het 2e rondje lag ik alweer op de 6e positie wat ook mijn startpositie was. Tijdens de race merkte ik dat de voorkant van de machine erg zenuwachtig bij het insturen van de bochten en dus kon ik het tempo van de rijders voor me niet helemaal goed volgen, de 6e positie kon ik echter goed vasthouden zonder dreiging van iemand achter me. Gedurende de race gingen er echter van de rijders voor me 3 personen onderuit zodat ik uiteindelijk als 3e ben gefinisht. Ik heb dus geluk gehad maar aan de andere kant is dat ook een deel van het racen, TO FINISH FIRST, YOU FIRST HAVE TO FINISH!
Tussen de wedstrijden door gekeken waarom de voorkant van de machine zo nerveus was bij het insturen en het bleek dat er bij de crash wat verdraaid was. Nadat verholpen te hebben mezelf weer klaar gemaakt voor de 2e wedstrijd. Deze keer ging de start wel goed en was de voorkant van de machine een stuk beter. Ik kwam op de 5e plaats te liggen en kon een beter tempo aanhouden maar heb er echter voor gekozen op safe te rijden om zodoende punten te halen want ik wist namelijk dat de 5e plaats genoeg zou zijn om op het podium te komen.
Doordat ik deze dag als 3e en 5e gefinisht ben betekende dat ik voor de eerste keer het podium op mocht en een beker in ontvangst mocht nemen wat natuurlijk een ontzettend goed gevoel geeft.
Gelukkig heb ik nou een weekend rust om het blok weer goed in orde te maken. Het weekend daarop is er een wedstrijd op de kartbaan van pottendijk, een circuit wat mij niet echt licht heb ik vorig jaar gemerkt. Gelukkig is er de mogelijkheid om de dag van te voren te trainen op dat circuit dus daar ga ik ook proberen gebruik van te maken. Ik hoop namelijk de stijgende lijn door te kunnen zetten.
2e pinksterdag was het zover de jaarlijkse race op het snelle straten circuit van staphorst stond op de planning. Nadat ik de vorige race op spa een podium plek verspeeld had door in de 2e wedstrijd onderuit te gaan was ik zeer gebrand op een goed resultaat, zeker omdat het vorig jaar ook al goed ging op dit circuit. En het is goed gegaan, ik heb wat geluk gehad met valpartijen van andere rijders, maar de eerste beker is binnen!!!
De vrije training in de ochtend verliep niet helemaal volgens de planning. In de klasse voor ons was namelijk iemand hard onderuit gegaan en die moest van het circuit afgevoerd worden. Dit betekend dat de trainingen daarna ( waaronder die van mij ) ingekort zouden worden. Gelukkig stond de afstelling van de machine goed zodat ik me kon focussen op de lijnen en rempunten van het circuit.
Tijdens de kwalificatie ging het mis. Ik zat al snel in me ritme en ik merkte dat ik steeds sneller ging en dus betere tijden aan het neerzetten was. Echter ging het rond het 8e rondje mis, bij het insturen van een snelle chicane liep mijn blok vast wat resluteerde in een echte highsider ( ja zelf met een 50cc lukt dat ). Gelukkig viel de schade aan de racer mee en had ik zelf niks. Ik had als nog een 6e tijd neergezet waardoor ik vanaf de 2e startrij mocht vertrekken wat een goed uitgangspunt is voor de wedstrijd.
In de pauze tussen de kwalificatie de schade aan de racer hersteld en gelukkig het blok kunnen repareren want de schade viel mee zodat ik gewoon aan de start zou kunnen verschijnen, zij het wel met minder vermogen merkte ik gedurende de wedstrijden.
De start van de eerst race ging niet helemaal goed. De persoon voor me kwam niet goed weg waardoor ik me niet goed naar voren kon werken en dus wat plekken verloor. In de eerste ronde kon ik gelukkig wat plekken goedmaken en 1 het 2e rondje lag ik alweer op de 6e positie wat ook mijn startpositie was. Tijdens de race merkte ik dat de voorkant van de machine erg zenuwachtig bij het insturen van de bochten en dus kon ik het tempo van de rijders voor me niet helemaal goed volgen, de 6e positie kon ik echter goed vasthouden zonder dreiging van iemand achter me. Gedurende de race gingen er echter van de rijders voor me 3 personen onderuit zodat ik uiteindelijk als 3e ben gefinisht. Ik heb dus geluk gehad maar aan de andere kant is dat ook een deel van het racen, TO FINISH FIRST, YOU FIRST HAVE TO FINISH!
Tussen de wedstrijden door gekeken waarom de voorkant van de machine zo nerveus was bij het insturen en het bleek dat er bij de crash wat verdraaid was. Nadat verholpen te hebben mezelf weer klaar gemaakt voor de 2e wedstrijd. Deze keer ging de start wel goed en was de voorkant van de machine een stuk beter. Ik kwam op de 5e plaats te liggen en kon een beter tempo aanhouden maar heb er echter voor gekozen op safe te rijden om zodoende punten te halen want ik wist namelijk dat de 5e plaats genoeg zou zijn om op het podium te komen.
Doordat ik deze dag als 3e en 5e gefinisht ben betekende dat ik voor de eerste keer het podium op mocht en een beker in ontvangst mocht nemen wat natuurlijk een ontzettend goed gevoel geeft.
Gelukkig heb ik nou een weekend rust om het blok weer goed in orde te maken. Het weekend daarop is er een wedstrijd op de kartbaan van pottendijk, een circuit wat mij niet echt licht heb ik vorig jaar gemerkt. Gelukkig is er de mogelijkheid om de dag van te voren te trainen op dat circuit dus daar ga ik ook proberen gebruik van te maken. Ik hoop namelijk de stijgende lijn door te kunnen zetten.