Tijmen SOBW racer.

Kreidler 50 cc motorsport:
Brommerrace, Cuprace, Motocross, Sprint, Wereldsnelheidsrecord, Wegrace
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#226 Bericht door Tijmen104 » 20 apr 2010, 23:04

nou ik zal ook maar weer een even melden hoe het mij vergaan is :wink:
doordat tijdens de vorige race de cilinder zo dusdanig kapot gelopen was dat het niet meer optijd te herstellen was afgelopen weekend in berghem nood gedwongen met de cilinder van vorig jaar gereden. Afgelopen winter wel de nodige aanpassingen gedaan aan deze cilinder maar geen tijd meer gehad om te testen dus het was nog een gokje hoe het allemaal zou lopen. Maar gelukkig liep het blokje uitstekend en kon ik gewoon rijden.

In de kwalifictie heb ik mooi de ruimte opgezocht zodat ik me goed kon focussen op het zetten van een snelle tijd. Toen roy me voorbij kwam knallen nog geprobeert aan te pikken om zo een snelle tijd neer te kunnen zetten, maar toen ik bij het insturen van een snelle linkerbocht de voorkant bijna kwijt was lukt dat niet meer. uitijndelijk 9e geworden dus dat gaat al iets meer de kant op die ik wil.

de eerste race had ik een hele goede start en ik ging vanaf de 9e plek als 5e de eerste bocht in. de volgende bocht verloor ik helaas weer 2 plekken zodat ik als 7e kwam te rijden. vervolgens een heletijd op deze positie gereden met een andere rijder achter me die in de achtervolging was. helaas kwam deze persoon me 4 rondjes voor het eind voorbij. ik ben gelijk in de achtervolging gegaan maar helaas blijs ik het rondje daarna mijn koppakking er tussen uit waardoor ik de persoon voor me met geen mogelijkheid meer bij kon houden. gelukkig nog wel als 8e gefinished.

de 2e race opnieuw een goede start en weer als 5e de eerste bocht in. Nu wist ik deze positie echter vast te houden en kon ik behoorlijk goed aanpikken bij de kopgroep. Helaas begaf na 1 rondje het bougi draat in me kop het dus was het einde race voor mij :evil: :( heel erg jammer want dit was waarschijnlijk mijn best klassering tot nu toe geworden.

gelukkig nu 3 weken de tijd om alles in orde te maken voor de wedstrijd op spa. Vorigjaar ging het daar ook al erg lekker dus ik hoop daar stiekem toch wel op een goede klassering, met een beetje geluk zit de top 5 er in.

ik hou jullie op de hoogte :wink:

gr Tijmen #17

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#227 Bericht door dijk » 20 apr 2010, 23:10

dat moet lukken tijmen bij de eerste 5.

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#228 Bericht door Tijmen104 » 21 apr 2010, 09:13

...
Bijlagen
842967819_sportl12.JPG
842967819_sportl12.JPG (69.21 KiB) 7243 keer bekeken

Gebruikersavatar
bt tuning
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 nov 2006, 08:47
Locatie: beets
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#229 Bericht door bt tuning » 21 apr 2010, 18:55

jij heb ook altijd pech
voor de rest wel mooie resultaten
maar ik spreek je wel weer

mzzl

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#230 Bericht door nozems » 21 apr 2010, 18:56

Nou Tijmen,ondanks enige tegenslagen toch best hele goede resultaten gehaald :D

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#231 Bericht door Tijmen104 » 02 mei 2010, 18:35

zo gister op de testbank gestaan met wat eigenlijk het reserve blok zou zijn maar wat voorlopig het race blok wordt :wink: heb ik in de tussentijd om het andere blok aan te passen want die loopt niet naar wens.

zoals jullie zien iets minder vermogen maar wel een stuk bruikbaarder. En dit is dus met een smalletap en 16mm dellorto valstroom carbje, kan zo mee doen bij de cuppers :wink:
Bijlagen
DSC_0116 herschaald.JPG
DSC_0116 herschaald.JPG (70 KiB) 6985 keer bekeken

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#232 Bericht door caveman » 02 mei 2010, 19:21

Hoi Tijmen waar kan ik de regels vinden van de SOBW. vanaf welke leeftijd kun je er bij rijden en verzekeringen.

greetz cave

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#233 Bericht door Tijmen104 » 02 mei 2010, 19:34

http://sobw.nl/reglement.php hiero kan je het regelement zo downloaden

Eddy
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:07
Locatie: nijmegen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#234 Bericht door Eddy » 04 mei 2010, 00:09

He Tijmen, ik kijk net even terug in het topic naar de curve van je "goede"
blok en dan lijkt mij dat dit reserve blok beter is.
Heel mooi koppelverloop. veel succes in de ardennen, Edwin.

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#235 Bericht door Tijmen104 » 04 mei 2010, 00:11

hey Edwin,

ja klopt, dit is het blok zoals ik er vorigjaar mee reed heb alleen een paar kleine aanpassingen gedaan die gelukkig goed zijn uitgepakt.
En omdat dit blok nu goed loopt heb ik mooi de tijd om die andere aan te passen.

ben je er ook in spa?

Gr Tijmen

Eddy
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:07
Locatie: nijmegen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#236 Bericht door Eddy » 04 mei 2010, 13:01

Nee in Spa ben ik er niet bij. Ik had de zondag wel willen rijden, maar ik ben aan de beurt om een baco aan te leveren. Dat is zoiezo lastig, maar voor Spa zie ik echt geen mogelijkheid iemand te regelen. Het goede is dat ik nu wel wat tijd heb om me Kreidler nog wat sneller te maken voor
Staphorst. Ik rij ook niet voor het kampioenschap, meer voor de dagprijsjes.
Edwin.

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#237 Bericht door Tijmen104 » 09 mei 2010, 23:10

Nou ik zal gelijk maar van stapel lopen de eerste top 3 finish is binnen, vanmiddag ben ik in de eerste wedstrijd 3e geworden achter Roy \:D/ 8)

maar ik zal wel even een verslagje maken van het hele weekend.

afgelopen vrijdag avond al vertrokken naar spa zodat we niet zaterdag ochtend heel vroeg zouden hoeven vertrekken. Na een toch wel heel erg koude nacht in de bus te hebben overleefd zaterdag ochtend begonnen aan de vrije training. Hierna was de kwalificatie, al snel heb ik me ritme goed te pakken en ik wist me dan ook als 7e te kwalificeren waar ik erg tevreden mee was.

bij de eerste wedstrijd had ik een goede start en ree na een ronde op de 5e plaats. Bij de bocht na het rechte eind wou ik de persoon op P4 voorbij maar hij nam een hele andere lijn en ging van het gas af waardoor ik met mijn voorwiel zijn achterwiel raakte en ik viel en in de grindbak beland. Dit betekende helaas einde wedstrijd.

bij de 2e race opnieuw een goede start en nu wist ik me opnieuw op te vechten naar een 5e positie. ongeveer halverwegen werdt ik ingehaald en ben de rest van de race vlak achter deze rijder blijven hangen en als 6e gefinished.

Zondag was de 2e racedag en na opnieuw een toch wel erg koude nacht te hebben overwonnen begonnen aan de vrije training. Ik ben er gelijk goed voor gaan zitten om te kijken of ik het ritme van de vorige dag nog tepakken kon krijgen en dat lukte goed en de snelheid zat er goed in.

bij de kwalificatie geprobeert om bij roy aan te pikken om zo een snelle tijd te realiceren wat redelijk lukte. Ik zetten een 5e tijd neer waardoor ik van de 2e startrij mocht vertrekken.

bij de start van de eerste wedstrijd verloor ik helaas 1 of 2 plaatsen die ik gelukkig snel terug kon pakken zodat ik op P4 kwam te liggen, de persoon op P3 had ik in het 2e rondje ook al snel ingehaald zodat ik als 3e reed. Ik ben er toen goed voor gaan zitten en had goede aansluiting bij de eerste 2 rijders Jochem en roy. Deze 2 heb ik ongeveer 5 ronden goed kunnen volgen tot ik merkte dat ik het snelle tempo toch niet helemaal goed kon volgen en dat ik teveel risico moest nemen. Gelukkig had ik inmiddels een ruime voorsprong op de persoon achter me opgebouwd zodat ik uiteindelijk als 3e de finishlijn wist te passeren :D

bij de 2e race opnieuw niet helemaal lekker weg maar toch alweer snel terug op de 5e plek. na een paar rondje de persoon voor me ingehaald zodat ik op de 4e plek kwam te rijden. Helaas zat het verder niet mee en schoof ik onderuit omdat ik tevroeg op het gas ging, erg jammer want de persoon op de 3e plek was op bepaalde punten langzamer en ik had hem waarschijnlijk nog wel in kunnen halen.

maar al met al een weekend met goede reslutaten. ik ben er inmiddels achter dat als ik er voor ga zitten ik voor in het veld mee kan strijden en ik hoop dat in de komende race's door te kunnen zetten.

Gr Tijmen van Rossum #17

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#238 Bericht door dijk » 09 mei 2010, 23:15

mooi verslag tijmen,succes de volgende wedstrijd :clap

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

#239 Bericht door emilio » 10 mei 2010, 07:31

Ik volg heel trouw de topics van Roy en Tijmen keer op keer.. Het mooiste uit al die verhalen is de progressie die de 2 heren iedere keer maar weer weten te scoren. Rome is ook niet in één dag gebouwd. Ik heb er het volste vertrouwen in dat de heren in de top blijven rijden :D ! Ze zijn er beiden gepassioneerd genoeg voor.....

cees_rmc-s
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 nov 2006, 09:24
Locatie: kwadijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#240 Bericht door cees_rmc-s » 10 mei 2010, 18:26

kijk netjes gedaan tijmen

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#241 Bericht door koepelsekreidler » 10 mei 2010, 18:29

je gaat goed tijmen leuk om te lezen makker

mart

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#242 Bericht door Tijmen104 » 10 mei 2010, 20:00

mannen bedankt, zoals ik al zij hoop ik de stijgende lijn voort te kunnen zetten.

hier alvast 2 foto's uit spa
Bijlagen
sta je dan......jpg
sta je dan......jpg (64.65 KiB) 6509 keer bekeken
1273498159_0013.jpg
1273498159_0013.jpg (54.64 KiB) 6509 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#243 Bericht door Andry » 10 mei 2010, 20:29

Je mond staat open Tijmen :mrgreen:

Keertje ruilen van sport, Jij Enduro rijden ik Racen ? :mrgreen:


Net resultaat, Tijmen :wink:

Gebruikersavatar
bt tuning
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 nov 2006, 08:47
Locatie: beets
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#244 Bericht door bt tuning » 10 mei 2010, 20:40

goed bezig tijmen wat heb brian greden eigenlijk

gr tim

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10339
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 344 keren

#245 Bericht door Andy » 10 mei 2010, 22:34

Goed gedaan Tijmen :thumbleft Wanneer is je volgende race :?:

Andy,

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#246 Bericht door dijk » 10 mei 2010, 23:02

SOBW-wedstrijdkalender 2010

27-3 Lelystad - Midland Circuit training met Molenaar NSF100
28-3 Lelystad - Midland Circuit wedstrijd met Molenaar NSF100
5-4 Brakel - Langerakseweg wedstrijd met Molenaar NSF100
17-4 Berghem - Circuit Park Berghem wedstrijd met Molenaar NSF100
8-5 Francorchamps - Circuit Sokafran wedstrijd DDLcup
9-5 Francorchamps - Circuit Sokafran wedstrijd DDLcup
24-5 Staphorst - Parallelweg wedstrijd met Molenaar NSF100
5-6
Emmen- circuit Pottendijk wedstrijd
19-6
Blokzijl - Kanaalweg wedstrijd met Molenaar NSF100
3-7 Lelystad - Midland Circuit wedstrijd
Zomerstop
31-7 Veldhoven - Circuit De Landsard wedstrijd
14-8 Emmen - Circuit Pottendijk wedstrijd
28-8 Berghem - Circuit Park Berghem wedstrijd met Molenaar NSF100
11-9 Zwolle - Wijthmenerplas wedstrijd met Molenaar NSF100
25-9 Lelystad - Midland Circuit wedstrijd met Molenaar NSF100

16-10
Croix FR - circuit de Croix 4 uren race

27-11
Heesch Kampioenshuldiging

Gebruikersavatar
GFtuning
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2003, 20:31
Locatie: Wijhe (The place to be...)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#247 Bericht door GFtuning » 25 mei 2010, 23:13

Eentje van mijn kant...
(Zal nog even zoeken naar meer! ;)

Groeten Rick Jansen!
Bijlagen
17.jpg
17.jpg (86.67 KiB) 6127 keer bekeken

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#248 Bericht door Tijmen104 » 26 mei 2010, 10:00

Nadat ik in spa mijn eerste beker verspeelde door een fout door mezelf heb ik in staphorst maar een nieuwe poging ondernomen en niet geheel zonder succes. Ik heb wat geluk gehad met valpartijen van anderen maar de eerste beker is binnnen en daar gaat het om :D \:D/

Het hele verslag zal ik binnen kort wel plaatsen :wink:

Gebruikersavatar
royekolen
Berichten: 754
Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
Locatie: odijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#249 Bericht door royekolen » 26 mei 2010, 12:18

:clap :clap :clap :clap :clap

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#250 Bericht door Tijmen104 » 27 mei 2010, 22:39

Hallo allemaal,

2e pinksterdag was het zover de jaarlijkse race op het snelle straten circuit van staphorst stond op de planning. Nadat ik de vorige race op spa een podium plek verspeeld had door in de 2e wedstrijd onderuit te gaan was ik zeer gebrand op een goed resultaat, zeker omdat het vorig jaar ook al goed ging op dit circuit. En het is goed gegaan, ik heb wat geluk gehad met valpartijen van andere rijders, maar de eerste beker is binnen!!!

De vrije training in de ochtend verliep niet helemaal volgens de planning. In de klasse voor ons was namelijk iemand hard onderuit gegaan en die moest van het circuit afgevoerd worden. Dit betekend dat de trainingen daarna ( waaronder die van mij ) ingekort zouden worden. Gelukkig stond de afstelling van de machine goed zodat ik me kon focussen op de lijnen en rempunten van het circuit.

Tijdens de kwalificatie ging het mis. Ik zat al snel in me ritme en ik merkte dat ik steeds sneller ging en dus betere tijden aan het neerzetten was. Echter ging het rond het 8e rondje mis, bij het insturen van een snelle chicane liep mijn blok vast wat resluteerde in een echte highsider ( ja zelf met een 50cc lukt dat :lol: ). Gelukkig viel de schade aan de racer mee en had ik zelf niks. Ik had als nog een 6e tijd neergezet waardoor ik vanaf de 2e startrij mocht vertrekken wat een goed uitgangspunt is voor de wedstrijd.

In de pauze tussen de kwalificatie de schade aan de racer hersteld en gelukkig het blok kunnen repareren want de schade viel mee zodat ik gewoon aan de start zou kunnen verschijnen, zij het wel met minder vermogen merkte ik gedurende de wedstrijden.

De start van de eerst race ging niet helemaal goed. De persoon voor me kwam niet goed weg waardoor ik me niet goed naar voren kon werken en dus wat plekken verloor. In de eerste ronde kon ik gelukkig wat plekken goedmaken en 1 het 2e rondje lag ik alweer op de 6e positie wat ook mijn startpositie was. Tijdens de race merkte ik dat de voorkant van de machine erg zenuwachtig bij het insturen van de bochten en dus kon ik het tempo van de rijders voor me niet helemaal goed volgen, de 6e positie kon ik echter goed vasthouden zonder dreiging van iemand achter me. Gedurende de race gingen er echter van de rijders voor me 3 personen onderuit zodat ik uiteindelijk als 3e ben gefinisht. Ik heb dus geluk gehad maar aan de andere kant is dat ook een deel van het racen, TO FINISH FIRST, YOU FIRST HAVE TO FINISH!

Tussen de wedstrijden door gekeken waarom de voorkant van de machine zo nerveus was bij het insturen en het bleek dat er bij de crash wat verdraaid was. Nadat verholpen te hebben mezelf weer klaar gemaakt voor de 2e wedstrijd. Deze keer ging de start wel goed en was de voorkant van de machine een stuk beter. Ik kwam op de 5e plaats te liggen en kon een beter tempo aanhouden maar heb er echter voor gekozen op safe te rijden om zodoende punten te halen want ik wist namelijk dat de 5e plaats genoeg zou zijn om op het podium te komen.

Doordat ik deze dag als 3e en 5e gefinisht ben betekende dat ik voor de eerste keer het podium op mocht en een beker in ontvangst mocht nemen wat natuurlijk een ontzettend goed gevoel geeft.

Gelukkig heb ik nou een weekend rust om het blok weer goed in orde te maken. Het weekend daarop is er een wedstrijd op de kartbaan van pottendijk, een circuit wat mij niet echt licht heb ik vorig jaar gemerkt. Gelukkig is er de mogelijkheid om de dag van te voren te trainen op dat circuit dus daar ga ik ook proberen gebruik van te maken. Ik hoop namelijk de stijgende lijn door te kunnen zetten.

Plaats reactie