Tijmen SOBW racer.

Kreidler 50 cc motorsport:
Brommerrace, Cuprace, Motocross, Sprint, Wereldsnelheidsrecord, Wegrace
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Arnold D
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:14
Locatie: Drachten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Tijmen SOBW racer.

#401 Bericht door Arnold D » 04 dec 2012, 10:54

Kampioen, gefeliciteerd Tijmen.

Aangezien jij nog actief bent in de racerij, weet jij vast wel wat de beste plakbanden tegenwoordig zijn. In de standaard velgmaten is de keuze niet zo groot. Ik zit er aan te denken een bredere velg achter te monteren of evt. de standaard velg te verbreden.

Foto's zijn nu niet zichtbaar, maar ik dacht gezien te hebben dat jij ook met andere velgen rijdt.

Heb je tips voor mij ?

Gr. Arnold D

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Tijmen SOBW racer.

#402 Bericht door Tijmen104 » 10 dec 2012, 23:53

Als je de standaard kreidler velgen wil blijven gebruiken is er niet zo heel veel keuze. Maar dan zou ik de bridgstone batlax bt39 aanraden, die gebruik ik als voorband maar is erg slecht te verkrijgen en geen wegtoelating.

Zelf gebruik ik een set brede Honda rs125 velgen met voor een boven genoemde batlax in de maat 90/80 maar die zijn er ook iets smaller in 80/90. Achter gebruik ik een pirelli supercorsa diablo in de maat 110/70 en sc1 compound. Maar die zul je niet kunnen gebruiken met een standaard velg.

Veel cupracers zijn gebruiken heidenau banden en die zijn ook goed maar als je echt het circuit op gaat in competitie verband zou ik je die niet aanraden.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Tijmen SOBW racer.

#403 Bericht door emilio » 11 dec 2012, 00:18

Ook een idee:

Afbeelding

Plaats reactie