Kreidler /Garelli

Kreidler 50 cc motorsport:
Brommerrace, Cuprace, Motocross, Sprint, Wereldsnelheidsrecord, Wegrace
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Kreidler /Garelli

#1 Bericht door Ed.P » 26 dec 2009, 21:17

Ik ben maar weer eens aan een nieuw project begonnen , de Garelli 50cc GP uit 1983 , deze werden voorzien van een billet Kreidlerblok dus moet kunnen op deze site ?
Bijlagen
83garellileft.jpg
83garellileft.jpg (48.24 KiB) 19604 keer bekeken
jan219.jpg
jan219.jpg (48.8 KiB) 19604 keer bekeken
DSCN1127.JPG
DSCN1127.JPG (45.54 KiB) 19604 keer bekeken

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#2 Bericht door Ed.P » 26 dec 2009, 21:19

:roll:
Bijlagen
DSCN1136.JPG
DSCN1136.JPG (51.06 KiB) 19591 keer bekeken
DSCN1139.JPG
DSCN1139.JPG (45.08 KiB) 19591 keer bekeken
DSCN1141.JPG
DSCN1141.JPG (47.98 KiB) 19591 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#3 Bericht door Enzo-tvdzijden » 26 dec 2009, 21:23

Wat een vakwerk zie ik weer op deze foto´s.
Mooi project Ed.

Enzo

Gebruikersavatar
jaapio
Berichten: 311
Lid geworden op: 02 okt 2004, 22:55
Locatie: Bruinisse
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door jaapio » 26 dec 2009, 21:24

ziet er al veelbelovend en netjes uit :D

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#5 Bericht door Ed.P » 26 dec 2009, 21:30

Ondertussen ook druk hiermee maar nog niets tastbaars.
Bijlagen
1garelligphousing.jpg
1garelligphousing.jpg (41.93 KiB) 19562 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#6 Bericht door Andry » 26 dec 2009, 21:31

Iedereen zit aan de Kerst Kalkoen .

En Ed begint met een prachtig stukje race histrory.


Mooi Ed :clap

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#7 Bericht door Ed.P » 26 dec 2009, 21:32

jaapio schreef:ziet er al veelbelovend en netjes uit :D
En jij jaap , rij je komend seizoen mee ?

Gebruikersavatar
Kreidler Arthur
Berichten: 1254
Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door Kreidler Arthur » 26 dec 2009, 22:15

heel mooi ed :clap
wat ik me afvraag, maak je dit na verhouding, of heb je echte bouwtekeningen met maatvoering??
en zijn er nog spullen te vinden voor deze machienes dan??

vind het een intressant topic, welke ik ook zeker blijf volgen :clap

succes verder.
Gr. Arthur

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#9 Bericht door lampie » 26 dec 2009, 22:15

dat is mooi werk voor kerst :mrgreen: . goh hadden die Garelli racers al een mechanische anti duik? worrdt weer een mooi vitrine artikel :) . ga het volgen :D

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#10 Bericht door BESTMAN » 26 dec 2009, 22:23

zo dat is nog eens vak werk.
super mooi hoe dat plaatwerk er uit ziet.
ik ga het zeker volgen.

gr bestman.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#11 Bericht door dijk » 26 dec 2009, 22:25

dat is zeker weer vakwerk van ed,heb het al keer paar mogen bekijken :clap

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#12 Bericht door RS3001 » 26 dec 2009, 22:27

Weer één van de projecten die kreidler.nl zo mooi maken, ik zit eerste rij :D
Echte vakman :thumbleft :clap


Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#13 Bericht door Ed.P » 26 dec 2009, 22:31

@ arthur,
De Campagnolo wielen met alu schijven en de voorvork heb ik , de rest is zelf maken..deden ze toe ook :wink:
De kuip heb ik feitelijk ook maar is te breed dus moet versmald worden en een nieuwe mal voor gemaakt worden.

Het blok is een Kreidlerblok uit massief gefreesd met een v Veen GP bak en koppeling , alleen de krukas en cilinder en roterend gedeelte is anders.

Antiduik voor en achter !

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#14 Bericht door RS3001 » 26 dec 2009, 22:34

Kreidler Arthur schreef:heel mooi ed :clap
wat ik me afvraag, maak je dit na verhouding, of heb je echte bouwtekeningen met maatvoering??
en zijn er nog spullen te vinden voor deze machienes dan??

vind het een intressant topic, welke ik ook zeker blijf volgen :clap

succes verder.
Gr. Arthur

Deze vraag zie ook graag beantwoord

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#15 Bericht door lampie » 26 dec 2009, 22:40

achter ook anti duik dat kende ik nog niet. maar op de 2e foto zag ik het ja. weer wat geleert :mrgreen: kerst toch nog wat geworden :mrgreen:

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#16 Bericht door dijk » 26 dec 2009, 22:40

Ed.P schreef:@ arthur,
De Campagnolo wielen met alu schijven en de voorvork heb ik , de rest is zelf maken..deden ze toe ook :wink:
De kuip heb ik feitelijk ook maar is te breed dus moet versmald worden en een nieuwe mal voor gemaakt worden.

Het blok is een Kreidlerblok uit massief gefreesd met een v Veen GP bak en koppeling , alleen de krukas en cilinder en roterend gedeelte is anders.

Antiduik voor en achter !
:wink:
Bijlagen
1garelligpengine.jpg
1garelligpengine.jpg (38.95 KiB) 19412 keer bekeken
1garelligpenginerear.jpg
1garelligpenginerear.jpg (46.65 KiB) 19412 keer bekeken
183garelligphousingleft.jpg
183garelligphousingleft.jpg (44.41 KiB) 19412 keer bekeken

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#17 Bericht door dijk » 26 dec 2009, 22:41

:wink:
Bijlagen
183gpengine.jpg
183gpengine.jpg (72.27 KiB) 19409 keer bekeken

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#18 Bericht door Ed.P » 26 dec 2009, 22:58

RS3001 schreef:
Kreidler Arthur schreef:heel mooi ed :clap
wat ik me afvraag, maak je dit na verhouding, of heb je echte bouwtekeningen met maatvoering??
en zijn er nog spullen te vinden voor deze machienes dan??

vind het een intressant topic, welke ik ook zeker blijf volgen :clap

succes verder.
Gr. Arthur

Deze vraag zie ook graag beantwoord
De maatvoering was erg lastig gezien er maar 2 of 3 gebouwd bij Lazarinni zijn die in Italie staan.
Uren lang meten vanaf foto,s en wat emailen met Jan Thiel voor de details maar uiteindelijk heeft zo,n ding veel standaard maten zoals wielbasis , balhoofdhoek , naloop voor en achter , achtervork lengte etc.

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#19 Bericht door lampie » 26 dec 2009, 22:59

is dat nog met de hand of cnc gefreest? toch allemaal op school geleert en nooit iets mee gedaan :( waar zijn die maten van dan? gewone straat kreiler of van Veen racer of?

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#20 Bericht door Ed.P » 26 dec 2009, 23:06

lampie schreef:is dat nog met de hand of cnc gefreest? toch allemaal op school geleert en nooit iets mee gedaan :( waar zijn die maten van dan? gewone straat kreiler of van Veen racer of?
Het blok heeft alle maten van een v Veen GP blok op de krukas-carter en roterend gedeelte na , ziet er niet als CNC uit :lol:

Gebruikersavatar
svdh
Berichten: 1509
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:09
Locatie: Veghel, Noord-Brabant
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#21 Bericht door svdh » 26 dec 2009, 23:17

Ik vind het vrij knap als je conventioneel rond kunt frezen met een vingerfrees :wink:

Gebruikersavatar
jaapio
Berichten: 311
Lid geworden op: 02 okt 2004, 22:55
Locatie: Bruinisse
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door jaapio » 26 dec 2009, 23:50

is idd moeilijker/meer werk maar kan met een rond tafel.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

#23 Bericht door Henk 3bakvoet » 27 dec 2009, 00:05

Heel mooi Ed, doe je alles in eigenbeheer of zijn er ook nog zaken die je moet uitbesteden.

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#24 Bericht door Ed.P » 27 dec 2009, 00:26

Alles in eigen beheer , frame , achtervork , kuip en zitje incl mallen maken
, radiateur maken , blok fresen
Alleen de lagerboringen van het blok wil ik CNC laten doen en moet ik dus uit besteden , ik ben de lagerboringen/afstanden nu bij Nico Bakker op de CNC bank aan het meten.

Gebruikersavatar
Dion
Berichten: 719
Lid geworden op: 03 jul 2008, 14:38
Locatie: Zevenaar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door Dion » 27 dec 2009, 01:37

echt gaaf dit :D

Garelli is een minder bekend merk op het gebied van gewone bromfietsen...

toch vind ik het leuk om te volgen en kan ik bergen respect voor dit op brengen als je dit op deze manier zo maakt :clap

Plaats reactie