Kreidler /Garelli
- Larszelluf
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60284
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Nog geen race seizoenLarszelluf schreef:Ed, ik snap niet dat jij nog tijd heb om aan je racer te werken....met al die forumnotabelen die bij je op bezoek komen!Ja ik ben er ook even wezen snuffelen.
En ik kan iedereen verzekeren...dat komt helemaal goed !
Maar petje af...wordt weer een geweldig ding!
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Helaas.........geen kreidler dus niet hier..........veldmuis schreef:Idd Dijk. Niet om het een of ander maar we worden wel weer getrakteerd op een uniek project hier op het forum
Ik kijk trouwens ook weer reikhalzend uit naar een van Rene(tet) zijn projecten
ook niet meer op LRT trouwens.......
rene
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Schitterend project en in de juiste handen zoals nu het geval is moet het wel een succes worden.
Officieel misschien geen Kreidler maar ziet er wel als een Kreidlerblok uit en er zitten volgens mij ook veel Kreidler onderdelen in, zoals versnellingsbak en deels de koppeling. De krukas?
Ed ik ben razend nieuwsgierig naar het eindresultaat.
In elk geval succes met de verdere bouw.
Groeten,
Luc
Officieel misschien geen Kreidler maar ziet er wel als een Kreidlerblok uit en er zitten volgens mij ook veel Kreidler onderdelen in, zoals versnellingsbak en deels de koppeling. De krukas?
Ed ik ben razend nieuwsgierig naar het eindresultaat.
In elk geval succes met de verdere bouw.
Groeten,
Luc
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Luc,
Het klopt dat er Kreidlerdelen gebruikt worden , dit wilde Lazzarini omdat hij al veel gewonnen had met Kreidler , de Mariani motor die in eerste instantie hiervoor gemaakt was hield het nog geen rondje Monza uit.
Jan Thiel was het er eigenlijk niet mee eens , die wilde een blok bouwen waar de versn.bak makkelijker gewisseld kon worden maar door tijdgebrek werd het deze motor waar Thiel toch echt wel een paar gemene dingen heeft uitgehaald die met een Kreidlerblok onmogelijk waren....ga ik natuurlijk ook doen
Het klopt dat er Kreidlerdelen gebruikt worden , dit wilde Lazzarini omdat hij al veel gewonnen had met Kreidler , de Mariani motor die in eerste instantie hiervoor gemaakt was hield het nog geen rondje Monza uit.
Jan Thiel was het er eigenlijk niet mee eens , die wilde een blok bouwen waar de versn.bak makkelijker gewisseld kon worden maar door tijdgebrek werd het deze motor waar Thiel toch echt wel een paar gemene dingen heeft uitgehaald die met een Kreidlerblok onmogelijk waren....ga ik natuurlijk ook doen
Laatst gewijzigd door Ed.P op 24 jan 2010, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Ik weet het niet Luc , Jan Thiel kwam bij Garelli toen ze Mariani al de laan uit gestuurd hadden , ik heb het aan Jan Thiel gevraagd maar hij wist het ook niet.
Ik heb het gevoel dat het zuigertje een beetje raar over de poorten gaat lopen
Het is op zich een mooi motortje , gaf ook goed vermogen 18.5Pk meen ik.
Ik heb het gevoel dat het zuigertje een beetje raar over de poorten gaat lopen
Het is op zich een mooi motortje , gaf ook goed vermogen 18.5Pk meen ik.
- Bijlagen
-
- marani 2 small.JPG (72.19 KiB) 10699 keer bekeken
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
De zuiger gaat idd raar over de poorten.
Pistonpen moet in elke geval dicht zijn, anders staan de achterste spoelers de onderdruk al direct weg te blazen.
De zuiger belemmerd ondanks de grote openingen toch enigszins de vrije spoeling en heeft juist op deze plaatsen grote draagkracht nodig tegen kanteling en zou dus daarvoor zo dicht mogelijk moeten zijn.
Mogelijk dat het probleem toch hierin schuilt.
Ook de 2 bougies zie ik, ondanks de snellere verbranding niet als voordeel in zo'n kleine ruimte.
Gr. Luc
Pistonpen moet in elke geval dicht zijn, anders staan de achterste spoelers de onderdruk al direct weg te blazen.
De zuiger belemmerd ondanks de grote openingen toch enigszins de vrije spoeling en heeft juist op deze plaatsen grote draagkracht nodig tegen kanteling en zou dus daarvoor zo dicht mogelijk moeten zijn.
Mogelijk dat het probleem toch hierin schuilt.
Ook de 2 bougies zie ik, ondanks de snellere verbranding niet als voordeel in zo'n kleine ruimte.
Gr. Luc
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Ik heb het model voor het zitje af gemaakt , daar kan nu een mal van getrokken worden.
Ik had nog een mislukte kuip leggen die qua model wel redelijk in de buurt komt , er moeten wat hoeken afgerond worden en de kuip moet in z,n geheel smaller worden.....mooi klussie
Ik had nog een mislukte kuip leggen die qua model wel redelijk in de buurt komt , er moeten wat hoeken afgerond worden en de kuip moet in z,n geheel smaller worden.....mooi klussie
- Bijlagen
-
- DSCN1205.JPG (48.96 KiB) 10411 keer bekeken
-
- DSCN1207.JPG (49.06 KiB) 10411 keer bekeken
-
- Kopie van DSCN1206.JPG (53.56 KiB) 10411 keer bekeken
- Kreidler Arthur
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
- Locatie: Voorhout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0