Jubbega 2011

Kreidler 50 cc motorsport:
Brommerrace, Cuprace, Motocross, Sprint, Wereldsnelheidsrecord, Wegrace
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Jubbega 2011

#1 Bericht door Luc » 31 mei 2011, 22:51

Donderdag 2 juni in Jubbega is er weer de jaarlijkse brommersprint.

Na een half jaar heb ik de afgelopen zondag de sprinter maar weer eens getest.
Niet dat de machine getest moest worden want die was wel in orde, maar meer omdat dat ik zelf getest moest worden en dat bleek al snel na een paar starts hard nodig.

Op youtube is wel te zien dat het in voorgaande jaren best nog wel goed ging, maar ik wordt kennelijk wat stijver en had ook wat last van mijn rug. .
Toen ik in 2009 na een heel jaar weer voor het eerste keer van start ging in Genemuiden merkte ik dat het te lang geleden was en dat ik weer behoorlijk moest wennen.

Dus nu anders gedaan en vooraf een aantal proefstarts gemaakt, maar ik moet bekennen dat het niet mee viel.
Ik had er duidelijk meer moeite mee. Misschien komt het ook door de laatste kleine aanpassingen dat hij weer wat sneller is geworden.

Snelste tijden tot nu toe met 90cc op de 150 meter:
- SBO sprint Eindoven 2007: 7.22 sec reactie 0.31sec netto 6.91sec
- hoogste topsnelheid in Genemuiden 2008: eerste run 123.22km/h
- hoogste gemeten G-kracht in de eerste versnelling: 1.09G

Voor de mensen die willen weten hoe het in 1967 begonnen is:
viewtopic.php?t=21945" onclick="window.open(this.href);return false;

Bijgaande foto was van de eerste sprint na 30 jaar in Lelystad 2000, met 50cc bij Explosion op de 200meter.
Tijd 9.8 sec en topsnelheid 107.5km/h

Overigens heel jammer dat op dezelfde dag de 50cc European groep in Hengelo gaat rijden.
Ik had er graag aan mee gedaan, maar ik moest kiezen.
Ook later dit jaar weer 2 evenementen op een en dezelfde dag, Oldebroek en Froburg.

Tot in Jubbega, groeten,
Luc
Bijlagen
2000LeleyInt.jpg
2000LeleyInt.jpg (44.74 KiB) 8031 keer bekeken

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Jubbega 2011

#2 Bericht door Henk 3bakvoet » 01 jun 2011, 10:56

Hoi Luc,

Peter Molenaar heeft morgen ook zo zijn beperkingen, hij is al de hele winter bezig met het opbouwen van zijn twee sprinters, zijn vaste rijder heeft aangegeven andere prioriteiten belangrijker te vinden.
Dus klimt Peter Molenaar er nu zelf maar op, hij houd zicht vast aan het feit dat hij ooit de snelste reactie tijd had (maar dat alleen is niet voldoende).

Hij heeft er in ieder geval wel zin in, alleen gaat hij niet heen om mee te doen, hij wil altijd winnen, of dat gaat lukken? net als bij jou moeten de machines hun eerste training`s klappen nog maken.
Ik heb net nog even een foto geschoten, ik denk dat het laat wordt vanavond wil hij morgen aan de start verschijnen, maar ja Luc, dan is alles normaal, en weet jij als geen ander.
De weers vooruitzichten zijn ideaal, zowaar prachtig voor publiek, organisatie en deelnemers.

De sprint het koningsnummer in de motorsport, succes en laat je niet gek maken door het establishment.
Bijlagen
sprinter2.jpg
sprinter2.jpg (99.43 KiB) 7925 keer bekeken
sprinter1.jpg
sprinter1.jpg (94.74 KiB) 7925 keer bekeken

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Jubbega 2011

#3 Bericht door Luc » 01 jun 2011, 14:07

Hoi Henk,
Bedankt en leuk dat Peter zo actief bezig is. wens hem maar succes met de voorbereidingen.
Een vraagje: wie gaat er dan op die 2e machine rijden?
Onderstaande uit 2008 was hij er wel en was tevens mijn laatste sprint.
http://youtu.be/s6zuxufiqv4?t=35s" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet, Luc

[youtube]s6zuxufiqv4[/youtube]

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Jubbega 2011

#4 Bericht door Henk 3bakvoet » 01 jun 2011, 18:32

Hij rijdt er maar op één Luc, ze zijn allebei voor de Extreme klasse klaar gestoomd, die op de foto rechts met het kleine voorwiel daar gaat hij mee naar de keuring.
Ik moet nog wel iets recht zetten, hij heeft er wel één keer mee getraind, De boel stond na 3 sprints vast.

De andere sprinter zou in beginsel gereden worden door een kennis van Peter, wie weet ik niet, dat moet je hem morgen maar vragen, dat dat niet door ging had te maken met het niet op tijd overmaken van de financiën zo dat je kan fluiten naar je start bewijs.

In iedergeval staat hij morgen aan de start, hij geeft zich zelf weinig kans gezien de minimale voorbereiding.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Jubbega 2011

#5 Bericht door Luc » 04 jun 2011, 00:45

Even een kort verslag. De organisatie was er duidelijk op vooruit gegaan en daar viel helemaal niets op aan te merken.
Alles (buiten het startsysteem dan) verliep zoals het hoorde.
Jammer dat het deelnemersveld met in totaal ca 110 rijders wat aan de kleine kant was. Mogelijk dat de verplichte motorkleding een drempel vormde voor een aantal mensen.

In elk geval had er wel een aparte Kreidler standaard klasse tot 90cc bij gekund.
Misschien iets voor snelle forumleden, als er genoeg zijn dat is dat misschien wel te organiseren.
De inschrijfkosten zijn voor tegenwoordige begrippen met 15 euro zeer laag te noemen.

Voor mij ging het deze dag bepaald niet zoals ik verwacht had.
De machine was in basis sneller dan eerdere jaren, dat was voor Genemuiden 2010 al dmv G-metingen vastgesteld en afgelopen zondag nog eens bevestigd ook, maar het kwam er op de dag door een niet perfecte afstelling niet uit.
De afstelling bleek pas in de laatste run wat in de buurt te komen. Dat duurde zolang omdat het verschil hiervan met de zondag ervoor enorm was, zo groot dat ik het niet kon geloven.

Maar er was nog een probleem en dat was het startlicht dat vaak onterecht op rood springt.
Ik altijd sta bij de start met een ingeknepen voorrem, maar een lichte stuurbeweging was al voldoende.
Mogelijk dat mijn voorwiel iets te veel reflecteerd, de band heeft een weg geverfde reflectie rand en hier en daar komt er een puntje door.
Het systeem hoort echter niet op een beweging op rood te springen, maar rood te geven als je te vroeg over de lichtstreep gaat.
Ik had bij de eerste run 2x een rood licht en werd gediskwalificeerd, dus geen tijd.
Bij de 2e keer rood was mijn opponent eerder weg dan ik en hij had groen, we gaan het op de film nog wel eens terugkijken.
Ook in de run tegen Wiebe Plantinga voor een halve finale plaats gebeurde iets dergelijks, Wiebe won met een 7.3sec en hoewel ik hem dat als geen ander gun, had dat natuurlijk niet mogen gebeuren.

Wiebe gefeliciteerd, je hebt het volkomen verdiend, want ondanks je hogere gewicht heb je iedereen achter je gelaten.

Het is maar goed dat ik weer een ervaring rijker ben voor de 2e sprint in Damwoude.
Ik heb overigens vanavond met het bestuur erover gesproken en zij erkenden direct dat er problemen me het systeem waren.
Dus hopelijk zijn deze in Damwoude opgelost.

Groeten,
Luc

fokko
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 feb 2007, 18:42
Locatie: ermelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Jubbega 2011

#6 Bericht door fokko » 04 jun 2011, 14:11

Jammer dat ie niet liep zoals het hoorde, en ook van het probleem met het startsysteem.
Als hij zo loopt als op de bank bij S & S dan moeten er toch leuke tijden tevoorschijn komen.

Mijn maatje Rienk van der Weide reed als favoriet meteen een 7,00s, maar had later pech, door een loskomende voetsteun (ging verdraaien) schakelde hij mis en werd nipt uitgeschakeld.

En felicitaties voor Wiebe :clap , zijn laatste overwinning was in 2005, dus hij moest er wel lang op wachten...

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Jubbega 2011

#7 Bericht door Luc » 04 jun 2011, 21:46

Ik heb de G-waarden vandaag bekeken en deze blijven ver achter bij de oude metingen.
De opgetekende grafiek ziet er ook niet goed uit, veel schommelingen in de powerband.
Dat bevestigt dat het vermogen er niet volledig was.
Gelukkig hebben we over een maand een nieuwe kans.

Groet, Luc

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Jubbega 2011

#8 Bericht door KJ » 05 jun 2011, 12:30

Ben benieuwd naar de demo in Damwoude.

Zal ook ff op de Kreidler kruipen en daarnaartoe komen.
Is per slot van rekening voor mij "om de hoek"
Laatst gewijzigd door KJ op 07 jun 2011, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

AVDL
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Jubbega 2011

#9 Bericht door AVDL » 06 jun 2011, 21:50

ook jammer dat er zo weinig toeschouwers waren
maar ja als je daar om half 4 komt en je moet eerst nog een halfuur wachten tot ze weer eens gaan sprinten...

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Jubbega 2011

#10 Bericht door Luc » 06 jun 2011, 22:14

Ik denk dat je toevallig bent gekomen toen een draad van de tijdwaarneming hersteld moest worden.
Deze was doorsneden doordat een rijder tegen de kap van de tijdwaarneming had gereden.
Lange pauzes zijn er niet echt geweest.

gr. Luc

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Jubbega 2011

#11 Bericht door dijk » 06 jul 2011, 18:26

[youtube]pxybNMdputM[/youtube]

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Jubbega 2011

#12 Bericht door dijk » 06 jul 2011, 18:29

[youtube]hTWCLvnF6XM[/youtube]

een nieuw rekord met 6,96s/124,5km/u.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Jubbega 2011

#13 Bericht door Luc » 06 jul 2011, 23:08

Dank je Jeroen, mooie video's
Het ging al een stuk beter dan in Jubbega, maar we zijn er nog net niet.
De G-grafieken laten wel een hoog vermogen zien, maar dat is niet het enige wat belangrijk is.
In 2 van de 5 runs een misschakeling is ook niet de manier om te winnen.
Ik had op basis van de snelheid wel 2e moeten worden, maar heb eigenlijk niet een volledig goede run gereden.
Die van Rienk (Fokko tuning) is op dit moment de snelste.
We zijn al weer bezig en hopen in Genemuiden weer terug te zijn.

Gr. Luc

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Jubbega 2011

#14 Bericht door dijk » 07 jul 2011, 06:05

Luc schreef:Dank je Jeroen, mooie video's
Het ging al een stuk beter dan in Jubbega, maar we zijn er nog net niet.
De G-grafieken laten wel een hoog vermogen zien, maar dat is niet het enige wat belangrijk is.
In 2 van de 5 runs een misschakeling is ook niet de manier om te winnen.
Ik had op basis van de snelheid wel 2e moeten worden, maar heb eigenlijk niet een volledig goede run gereden.
Die van Rienk (Fokko tuning) is op dit moment de snelste.
We zijn al weer bezig en hopen in Genemuiden weer terug te zijn.

Gr. Luc
graag gedaan luc.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Jubbega 2011

#15 Bericht door Luc » 10 jul 2011, 16:18

Dit is een goed voorbeeld hoe snel er geschakeld moet worden.
Het aardige hiervan is dat deze Pro Stock eindtijden op de 1/4mile overeenkomen met onze 150m voor de Prostock.
Let ook even op het groene knopje links op z'n stuur voor de toeren begrenzing vlag voor de start.

Er zijn veel van dit soort filmpjes, maar deze vond ik het meest overtuigend voor dat schakelen.
Geluid goed hard zetten!!!

Gr. Luc

[youtube]rX49ZczJZPM[/youtube]

Plaats reactie