Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 12:50 am 
Offline

Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:14 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Drachten
Vorige week na tijden weer eens het forum bezocht en dan begint het wel weer te kriebelen. Die 2 oude Kreidlers moeten toch weer eens opgeknapt worden.
Van 1992 tot 1998 heb ik actief deelgenomen in de sportklasse van de SOBW. De kreidlers zijn daarna in een hoek beland. In 2002 toch weer de racers uit de hoek gehaald om ze op te knappen. Alles uit elkaar gehaald en de frames laten stralen om ze daarna te spuiten. Helaas zijn ze daarna nog verder weggestopt en op de zolder beland, omdat ik eerst een paar oude BMW's wilde restaureren.

Dus Zaterdag naar zolder en de BMW E21 meuk aan de kant geschoven en de oude Kreidlers weer tevoorschijn getoverd.
Na 6 jaar van Nederlandse kampioenschappen te hebben verreden, zijn de beestjes wel weer aan een grondige opknapbeurt toe.

In het frame waren een aantal boutgaten dolgedraaid. Hier zijn nieuwe moeren ingelast. Verder wat deukjes geplamuurd en gaten dichtgelast.
De beide tanken zijn op de bevestigingspunten verstevigd, omdat deze scheuren vertoonden. Het nodige plamuur is gebruikt om de diverse deuken te laten verdwijnen van de nodige valpartijen. Morgen verf halen en dan hopen dat ik dit deze week nog kan spuiten. Het schijnt deze week nog redelijk weer te worden.

Afbeelding

Afbeelding

De beide motorblokjes naar de werkplaats gehaald voor wat opknapwerk.
50cc breidwand, zuiger met 1mm zuigerveer, 4 versnellingen, mikuni carburateur 16 mm en een electronische rotorontsteking afkomstig van een 125cc kart.

Afbeelding

50 cc breidwand, 1mm zuigerveer, 4 versnellingen, mikuni carburateur 16mm (afkomstig van Yamaha FS1) en electronische vliegwielontsteking

Afbeelding


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 2:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Leuk onderwerp Arnold, ga door met posten. Misschien pak je draad van het racen ook weer op?
Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 6:58 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:14 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Drachten
@Erik, Niet meer zo fanatiek, maar dat was wel de bedoeling. Ik heb dat van de circuitdagen gelezen. :mrgreen:

Perfect weer vandaag, dus verf wezen halen en spuiten.

Gifgroen metalic. Kawasaki kleur.
De andere is oranje metalic van de Ford ST.

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 8:01 pm 
Offline

Geregistreerd: zo okt 17, 2010 4:00 pm
Berichten: 454
Woonplaats: nieuw-buinen
mooi werk die rode rotor ontsteking is volgens mij van een moto plat

gr anne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 8:39 pm 
Offline

Geregistreerd: wo feb 15, 2012 9:20 pm
Berichten: 135
mooi weer wat kreidler actie in friesland


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 8:45 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:14 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Drachten
formule kreidler schreef:
mooi werk die rode rotor ontsteking is volgens mij van een moto plat

gr anne



Klopt Anne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 3:35 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:14 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Drachten
Foto's uit de oude doos.

Het eerste jaar

1993 #38 met #80 Dennis van Zoelen.

Afbeelding

1994 #31

Afbeelding

Afbeelding

Samen met Barry Veneman. Bij de meesten wel bekent.

Afbeelding

1995 #5 Een nieuwe racer erbij gebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


1996 #40

Afbeelding

Afbeelding


1997 #4

Afbeelding

Afbeelding

Een geweldige tijd, zucht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 1:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Nu zie ik ook waar die gaatjes in het frame voor zijn, ik vroeg me af waarom je die open gelaten had, maar is nu duidelijk.
Leuke story zo, ook vrij veel originele elementen zoals wielen en voorvork. Had je de voorvork nog anders afgeveerd door de inhoud aan te passen?
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 2:43 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:14 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Drachten
Hoi Erik, wij mochten toen niet zo veel veranderen aan de brommer waar je toen mee reed. Stuurkuipjes mocht ook niet. Ik heb denk ik nog wel ergens regelementen liggen, maar dan zou ik moeten zoeken.
Aan de voorvork is niets veranderd. Ik ging met mijn, toen 70 Kg, op de tank zitten en vulde de voorvork tot de rand met hydrolische olie. Daarna afstappen en de doppen vastdraaien.Ben er altijd tevreden mee geweest.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 6:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
leuke startfoto van lelystad .

ik zie nog een hoop LVS rijders :mrgreen:
7 = ronald , boers
daarnaast 72 = sander mos
verscholen achter 16 = leon bruning
achter leon = robert van vliet

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 11:51 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:14 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Drachten
En rustig aan prutsen we wat verder.

Nu kom je ook waar een aantal zaken tegen die je vroeger al wilde veranderen, dus doen we dat nu, na 15 jaar. :oops:

Nieuwe Michelin banden gekocht met nieuwe binnenbanden. De oude binnenbanden vielen spontaan uit elkaar. :mrgreen:
Tevens die wielen voorzien van nieuwe lagers.
Voor we alles definitief monteren ga ik eerst alles nalopen en aanpassen. Al het ijzerwerk wordt straks nog opnieuw verzinkt. De remklauw is gestraald en in de blanke lak gezet. Tevens is deze voorzien van alle nieuwe rubbers en een nieuwe remzuiger. De pennen van de remklauw die door de geleider schuiven zijn wel erg ruim geworden en heb de gaten groter gemaakt en nieuwe bronzen bussen gedraaid en die erin gezet.

Afbeelding

Nieuwe ringen gedraaid voor de bevestiging van het spatbord. Deze is nu simpel te verstellen als er een hogere band gemonteerd wordt. Een andere merk spatbord moet nu ook makkelijker te monteren zijn.

Afbeelding

Dat geklier met die bussen ook altijd. Doordat de telleraansluiting is weggelaten is er mooi de ruimte om van de bus een vaste opstelling te maken. Ik heb een nieuwe bus gemaakt en die met een alluminium ring opgesloten, wel met de nodige speling natuurlijk. Hetzelfde principe als de remklauw kant.

Afbeelding

Het carter deksel heb ik gepolijst en de orginele verzonken bouten, welke je nog met de platte schroevendraaier vast moet zetten, vervangen voor inbusbouten. Deze inbusbouten heb ik eerst wel voorzien van een schuine onderkant. Dit werk even wat aangenamer.

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 11, 2012 2:49 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:14 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Drachten
Volgende klus, krukas lagers vervangen.
Ik ben er een tijd uit geweest, maar tips zijn welkom.

Afbeelding

Afbeelding

Binnenring van het lager van de as trekken.

Afbeelding

Binnenringen zijn eraf.

Afbeelding

De nieuwe binnenring verhitten.

Afbeelding

Buitenring verwijderen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De ring is eruit.

Afbeelding

Het nieuwe lager is gemonteerd. Binnen en buitenringen.

Afbeelding

Krukas monteren en met een paar bouten vast zetten.

Afbeelding

Speling opmeten.

Afbeelding

Speling is 0,06 mm. De binnenring er weer aftrekken, een vulring van 0,1 mm verwijderen en een vulring van 0,15 mm terugplaatsen.

Afbeelding

Krukas is klaar en spelingvrij gemonteerd en loopt erg soepel.


Laatst bijgewerkt door Arnold D op vr dec 28, 2012 12:30 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 11, 2012 5:22 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
De buitenring moet je ook met een heet carter verwijderen.
Zo trek je de minimale passing van het carter stuk.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2012 8:17 pm 
Offline

Geregistreerd: vr feb 04, 2011 5:59 pm
Berichten: 13
Zit er op de foto al een nieuwe band gemonteerd?~

Die Michelin M29 competition´s zijn namelijk nergens meer te krijgen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2012 8:37 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:14 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Drachten
Enzo-tvdzijden schreef:
De buitenring moet je ook met een heet carter verwijderen.
Zo trek je de minimale passing van het carter stuk.

Enzo


Dat is inderdaad niet verkeerd om de volgende keer even te verwarmen.
Een hetelucht oven is goed genoeg ? Hoe warm moeten de carters zijn ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2012 8:41 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:14 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Drachten
kees-jan schreef:
Zit er op de foto al een nieuwe band gemonteerd?~

Die Michelin M29 competition´s zijn namelijk nergens meer te krijgen :wink:


De nieuwe band is gemonteerd en deze zijn inderdaad niet meer leverbaar, maar de oude leverancier van destijds had er nog 2 nieuwe liggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2012 9:03 pm 
Offline

Geregistreerd: vr feb 04, 2011 5:59 pm
Berichten: 13
Arnold D schreef:
kees-jan schreef:
Zit er op de foto al een nieuwe band gemonteerd?~

Die Michelin M29 competition´s zijn namelijk nergens meer te krijgen :wink:


De nieuwe band is gemonteerd en deze zijn inderdaad niet meer leverbaar, maar de oude leverancier van destijds had er nog 2 nieuwe liggen.


Ik heb ze er bij mij ook onder zijn wel top bandjes. Alleen jammer dat als ze vergaan zijn er geen andere meer voor terug kunnen komen.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2012 9:24 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Arnold D schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
De buitenring moet je ook met een heet carter verwijderen.
Zo trek je de minimale passing van het carter stuk.

Enzo


Dat is inderdaad niet verkeerd om de volgende keer even te verwarmen.
Een hetelucht oven is goed genoeg ? Hoe warm moeten de carters zijn ?
viewtopic.php?f=23&t=40596&start=150


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 3:00 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 24, 2004 1:14 pm
Berichten: 597
Woonplaats: odijk
hey,

ik zag dat er lagers uit kwamen met 11 kogels. dat werkt niet zo heel soepel ik zou er van 10 in doen. een kuntstof kooi zou ik er niet in doen. ik zou de kooi weg gooien en nooit meer naar kijken. ipv daar van zou ik oude gebruikte fag kooien gebruiken (brons en dan wel de dikke variant). zorg er wel voor dat de kogels en de ringen bij elkaar blijven. veder zou ik de speling op 0,8 tot 1 mm speling zetten en teflon keerkringen van emot gebruiken. voor een nieuw bigend zal ik een oud type rito drijfstang adviseren met een torrigton (als ik het goed schrijf) kooi.

als je dit doet en je doet het netjes dan heb jij nog uren speel plezier zonder gezeur :)

ik heb heel veel met claus en later ook alleen veel geklooi gehad maar dit is toch het beste wat ik heb kunnen vinden. ik heb mijn race blok niet meer open gehad sinds me laatste race in 2010 daar na heeft het blokje nog behoorlijk wat voor zijn kiezen gehad.

gr roy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 12:11 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 24, 2004 1:14 pm
Berichten: 597
Woonplaats: odijk
Het was gisteren een beetje laat en had een foutje claus wees mij er op . De krukas speling moet 0,08-0,1 mm zijn

Gr Roy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 11:36 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:14 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Drachten
1 Kreidler is inmiddels al weer een maand klaar en zie dat hier nog helemaal geen foto's zijn geplaatst. Bij deze.

Afbeelding

Nog een actie foto van 5 april j.l. op Lelystad.

Afbeelding


Als het weer goed is, zal ik de oranje eens van een kleurtje voorzien. en dan kan deze ook klaar gemaakt worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 10:05 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 21, 2013 2:53 pm
Berichten: 10
Heel mooi! Ik heb dit net even aandachtig doorgekeken, erg sterk werk moet ik zeggen! Ik mag in mijn vrije tijd altijd voor de lol ook naar motoren zoeken op het internet en het komt maar heel zelden voor dat ik zulke mooie exemplaren tegen kom. Die zijn dan ook oprecht onbetaalbaar. En daar zit ook wel een dillema in: want je wil ze eigenlijk alleen hebben als je er echt je eigen hart en ziel in hebt gelegd en niet zo 'kant en klaar'.
Anyway, ik dwaal af. Ik hoop in de toekomst meer foto's en project te mogen bewonderen van je!


Laatst bijgewerkt door Jonkje op di mei 28, 2013 3:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 11:03 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 12, 2012 8:34 pm
Berichten: 179
time is mony gehe Basteln,suche noch " KOLBEN-RÜCKHOL-FEDER wo bestellen bei NL-Tuning Service????Voll-Krampf-RS SS GT TT TI FF NE NE !! :mrgreen:gute "Renn-Lager-Kurbelwelle" werden schön "BLAU!" dreht sehr gut ! :clap


Laatst bijgewerkt door Volldampf op di jun 04, 2013 12:27 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 7:52 pm 
Offline

Geregistreerd: zo feb 27, 2011 7:40 pm
Berichten: 165
Leuk Arnold om je zo te volgen :wink: Ben zelf samen met mijn broer in 93 begonnen in de Sport en trouw gebleven tot 2002. Heb al het spul nog in de schuur staan en ben van plan om ze ook een keer op te knappen/compleet te maken ! Met het 25 jaar bestaan van de SOBW afgelopen jaar hebben we nog in Berghem gereden ! met mijn Kreidler/en een beetje Yamaha. Succes :clap groet Erik.


Bijlagen:
sport2000.jpg
sport2000.jpg [ 143.2 KiB | 17913 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 10:50 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:14 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Drachten
Bedankt heren.

@Erik, als jij de sportklasse trouw bent gebleven, moeten we wel eens met elkaar hebben gereden. Ik heb tot 1997 in de sportklasse A gereden.

Is dit de foto van het 25 jarig jubileum?

Ik ben afgelopen maandag in Staphorst geweest en dacht Tymen daar wel tegen te komen, maar helaas.
Na jaren weer eens bij de SOBW wezen buurten en ik pleit voor de PRE 2000 klasse. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!