Caspar - Kreidlerclublid mei 2010
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9765
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 421 keren
- Contacteer:
Caspar - Kreidlerclublid mei 2010
Caspar - Kreidlerclublid mei 2010
Caspar - Kreidlerclublid mei 2010 - Beige LS uit 1969 met geforceerde 3,6pk 3-voetbak.
Niet zo heel opvallend aanwezig op de Kreidlersite, maar wel al vanaf het begin en doet altijd leuk mee: Caspar!
Afkomstig uit Limburg, zo komen de clubleden uit elke hoek van het land.
Veel plezier met de Kreidlerhobby Caspar!
V R A G E N L I J S T
Wanneer werd jij besmet met het Kreidlervirus? Hoe oud was je toen en wat gebeurde er?
Ik was geloof ik 12 jaar oud toen mijn achterbuurjongens al op hun Kreidlers rond reden. Ik was dus veel te vinden bij de achterburen in de garage. Daar leerde ik al het sleutelen aan Kreidlers. Het waren allemaal 2e hands Kreidlers en er moest veel gesleuteld worden om ze low-budget aan het rijden te houden.
Zelf had ik al wat automaatjes versleten en had op dat moment een Vespa-Ciao. Een vriend van mij had een oranje RM-Supercockpit uit 1975. Die werd naar goed gebruik meteen omgetoverd tot een RMC look-alike, je weet wel: rood spuiten, vierkante SIM imitatie koplamp erop, chroom achterspatbordje, accubakken, imi weltmeister-buddy, achterlicht in het kontje van het zadel, kettinglijstje, zijstandaard en een Zündapp KS50 cockpit er op, grote naven er in, chromen zijkappen en nog véél meer foute spullen uit de imi-shop.
Die vriend was echter vrij klein en reed liever op mijn Vespa-Ciao. Je raad het al: Op een gegeven moment stelde hij voor om te ruilen. Ik moest wel Fl. 125,- bijbetalen maar was zo blij als een hond met 7 l*llen ! Mijn ouders hebben achter mijn rug om nog contact gehad met de ouders van mijn vriend om zeker te weten dat het in orde was. En zo is het gekomen.
Later leerde ik iemand op school kennen die dezelfde afwijking had: Edmond, en bij mij in de klas naderhand nog iemand: Eric. Gelukkig: Ik was niet de enigste mafkees !
Caspar - Kreidlerclublid mei 2010. Caspar en zoon Max op de 1969 LS
Wat vind jij het leukste aan de Kreidlerhobby?
Eigenlijk een mix van alles , beurzen zijn leuk om te doen, rijden ook en bouwen en sleutelen zou ik ook niet willen missen. Wel denk ik dat mijn hart het meeste ligt bij het sleutelen.
Rijden schiet er zomers nog wel eens bij in doordat ik service technicus ben in de koeltechniek. Hoe warmer hoe drukker dus. Als je dan thuis komt is de batterij ver leeg.
Wat voor Kreidler vind jij het mooist?
Heb zelf het meeste met een mooie originele of opnieuw opgebouwde Kreidler . Maar ik ben een voorstander van verbeterpunten, dus strikt origineel hoeft niet perse.
Zo is het allemaal begonnen
Welk type Kreidler vind je het mooist, en welke het lelijkst?
Gered van de sloop, een Sparta-3V Sport
Een mooie RMC of late RS vind ik het mooiste, en een Fluor 1973 is ook niet te versmaden.
Met eitankjes heb ik zelf helemaal niks, dat was vóór mijn tijd. Racers en crossers zijn ook prachtig maar bijna onbereikbaar voor de gewone man destijds.
Je staat met je net gerestaureerde Kreidler op een meeting, en iemand zegt je dat je buddyseat van het verkeerde type is, hoe reageer je?
Ik vind het best, we leven in een vrij land. Ik ben alleen te overtuigen door fabrieks en importeur documentatie.
Wie bewonder je het meest binnen de Kreidlerhobby?
Eerst de vader van mijn vriend: Willy Eggen, helaas vroeg overleden. Die had een garagebedrijf waar we het sleutelen verder leerden, daarnaast heb ik veel respect voor Dick Baan en Paul Hendriks.
Ook ben ik dankbaar dat John Bos destijds de failliete handel heeft veilig gesteld en vergeet niet Maarten ! Zonder zijn site waren we nooit zo ver gekomen, waarvoor dank.
Caspar's eerste Kreidler, een verbouwde RM uit 1975
Je bent één dag minister van verkeer, wat ga je doen?
Eerst alle betuttellende verkeers maatregelen schrappen: Wegversmallingen, 60km zones buiten de bebouwde kom. Daarna alle stoplichten beter af laten stellen of verbouwen tot rotonde. En vervolgens een aantal mensen het rijbewijs afpakken. Als toetje de rijbewijzen aanpassen in het voordeel van de brommer, zoiets als ze eerder in Duitsland ook hadden.
Wat is je favoriete weg/route om met de Kreidler te rijden?
Ik rijd erg graag net over de grens in Duitsland, minder stress en meer discipline, beter wegen, andere mentaliteit t.o.v. brommers en lichte motorfietsen.
Wat vind jij van het opvoeren van de Kreidlers? Doe jij daar aan mee?
Doe ik al aan mee sinds ik er een heb, zeg nou eerlijk: 45km/u met een geknepen brommer die eigenlijk ooit gebouwd is als 50cc motorfiets, dat moet sneller !
Een kijkje in de 'keuken'
Wie mag er absoluut niet op jouw Kreidler rijden?
Agenten met slechte bedoelingen, andere agenten zijn overigens welkom
Hoeveel Kreidlers heb jij? Zou je er nog een Kreidler bij willen hebben, en welk type dan?
Heb er nu 5. Niet allemaal helemaal af, maar dat komt als ik een zak met tijd vind.
-1-Mijn eerste oude RM Supercockpit uit 1975 K54/42
-2-Een zandbeige LS 3 voetbak uit 1969 K53/2NL
-3-Een polariszilveren RMC uit 1978 in wording, nog veel werk
-4-Een Golfgrüne RMC SuperStar overgangsmodel eind 1979
-5-Een Oranje Zwitserse RS K54/511CH uit 1981, de laatste der Mohikanen
Op mijn verlanglijstje staan eigenlijk alleen nog de Duitse TM uit 1968/1969 , een RMC-S5 (K54/540) in het zilver en de bijbehorende RS met de vierkante foute cockpit , beiden van bouwjaar 1980 / 1981
Ben je nog gek van andere merken bromfietsen, motoren, auto's etc.?
Heb een zwak voor 2takt spul.
Er staat dus ook nog een Hercules GX50-Prima, een Zündapp KS80 en een Yamaha TDR-250 Supermotard voor het betere ragwerk
Maar een mooie Volvo 5 cilinder voor gezinvervoer bevalt mij ook prima, helaas 4takt………
RMC Superstar K53-402
Wat is het idiootste dat je ooit met je Kreidler hebt gedaan?
Op weg naar de kapper met een vriend, op de stoep naar de kapper toe nog effe samen een wheely trekken. Die Wheely ging goed, maar toen ik neerkwam stond daar een betonnen paaltje midden op de stoep ! Vork krom en ego gedeukt.
Ook was er in de buurt een zandgroeve waar gecrost werd met afgejakkerde bakken als: Honda MT-8 , Yamaha DT, Suzuki TS50ER etc. Ik kon die natuurlijk niet bijbenen met mijn straat Kreidler. Dus: Verhogen, noppenbandjes, Zeta 45mm Breitwandje erop, hoge druk kop, 17mm Bing, expansiepijpje en als klap op de vuurpijl: tandwielverhouding 9/38 ! Nu ging het al stúkken beter. Maar een straatkreidler is toch beter in zijn element op het asfalt.
Ook leuk: Ik had met een vriend de hele dag gesleuteld aan de Kreidler, je kent het wel: groot onderhoud. Die vriend vond de blokbout boven het voortandwiel van mijn Kreidler te lang, die zou hij wel effe afzagen, aldus geschiede. Toen ik naar huis wilde rijden, starte hij niet. Mijn maat zou me wel effe aanduwen. Toen we de straat 2x op en af hadden geduwd was ik het zat en kneep de koppeling in om er mee te kappen. Op dat moment volgde er een grote knal en de demper vloog uit de uitlaat, vlak langs zijn kuitbeen. De demper hebben we 80meter verder weer teruggevonden !! Wat bleek: hij had het zwarte draadje ook doorgezaagd en dat lag tegen de terughaalveer van de koppelingskabel, geen vonk dus, totdat ik de koppeling inkneep
Ben je een mooi weer rijder, staat je Kreidler zelfs gepoetst in de huiskamer, of rij je dagelijks door weer en wind?
Absoluut een mooi weer rijder ! Maar -10 graden en een strak blauwe lucht is ook mooi weer Ik heb vroeger naar school genoeg regen gehad.
Waarom 93cc als je dit ook voor handen hebt, Yamaha TDR Supermotard
Welk Kreidler- of motorevenement vind jij het leukst en wil je absoluut niet missen?
Rosmalen is absoluut mijn favoriet maar Hamont-Achel is ook erg gezellig.
Hoe goed vind je dat je zelf kunt rijden, op een schaal van 1 tot 10? En kun je dat toelichten?
Ik denk een 8, ben erg handig met alles wat wielen heeft. Denk ook dat ik wel gevoel heb voor het mechaniek onder mij.
Welke persoon of welk bedrijf heeft jou het best geholpen met je Kreidler?
Zoals gezegd: Dick Baan, Paul Hendriks maar ook de mannen van de Jager.
Ook opgevoerd! Rijdt nu 2x zo hard met dubbele accu
Hoe vet smeer je je Kreidler, en meng je zelf?
Ik meng zelf , 1:50 en soms 1:40 met vers gereviseerd of sneller spul. Goede olie is het behoud van je spullen.
Je ziet dat iemand het Kreidlerkapje van je vorkbovenplaat probeert te stelen, wat doe je?
Ik vraag hem eerst netjes wat dat moet en adviseer hem vervolgens om een goede levensverzekering te nemen , en rap.
Ben niet agressief maar wel allergisch voor mensen die niet van mijn spullen af kunnen blijven. Heb ook een professioneel alarm laten aanleggen in de garage. Helaas nodig, kijk maar naar de diefstal van o.a. de RS-GS van Gosé. Ik hoop alleen dat ik niet wakker wordt áls het alarm ooit gaat.
Wat vind jij het leukst op de Kreidlersite? En waar erger je je mateloos aan op de site?
Leukste is altijd lekker brainstormen over een technisch probleem, alleen of samen met Tjerry.
Ergerlijk zijn de afgunst en de mensen die mekaar het licht niet in de ogen gunnen.
Hercules GX50 Prima
Welke onhebbelijkheid heb jij in het verkeer?
Ik kan me groen en geel ergeren aan mede weggebruikers die de boel ophouden door bijv. 60 te rijden in de spits op een weg waar je 80 mag en niet in kunt / mag halen.
Ook heb ik weinig respect voor mensen die schijt hebben aan de rest van het verkeer. Ik zit voor mijn werk veel op de weg. Rijden vind ik nog altijd leuk om te doen, maar de verkeersdrukte maakt het er niet leuker op. Ik heb ook nog wel eens de indruk dat de wegbeheerder e.e.a. ook nog eens in de hand werkt door bepaalde maatregelen en constructies.
Waarvoor ga jij naar een Kreidler-evenement, wat zie (of hoor) je daar het liefst?
Een bakkie leut en een praatje zijn onmisbaar. Als je dan ook nog de lang gezochte onderdelen vind voor een schappelijke prijs, dan is het feest compleet.
Doe jij veel zelf aan je Kreidler, of besteed je alles uit?
Het spaken en spuiten besteed ik uit, net als zadels bekleden. De rest doe ik liever zelf
Wat is je lievelingsmaal?
Heb je effe ? Pizza Taco met een lekker potje bier gaat er altijd in. Liever geen dikke tuinbonen en orgaanvlees.
Vind je de Kreidlerhobby duur, of kun je kopen wat je hebben wilt?
Je kunt het zo duur maken als je wilt. Ik ken iemand met een Van Veen GP racer in de huiskamer, maar goedkoper kan net zo leuk zijn. Ik vind het meevallen als je maar oplet.
Kun je alle onderdelen die je nodig hebt nog vinden? Helemaal niet meer, of alleen als je veel geld neertelt?
Ergens op de wereld moet dat onderdeel liggen! Soms vind ik na jááren zoeken net die onderdelen die ik nodig had, en soms tegen normale prijzen. Als je haast hebt kost het veel geld. Zo werkt dat.
Vertel tot slot nog eens iets over je zelf....
Ben deze maand 42 jaar geworden en getrouwd met Elly, heb een zoon van 6 en een dochter van 4, werk in de koeltechniek als servicetechnicus. Naast werk, gezin en Kreidlers ben ik in de wintermaanden ook nog actief sportschutter. Woon in Limburg, waar het mooi toeren is (behalve op zondag, dan rijd je in de file) Ook België en Duitsland liggen in mijn achtertuin.
Zwitserse RS Electronic K54 511CH
Heeft ook wielen!
Caspar - Kreidlerclublid mei 2010 - Beige LS uit 1969 met geforceerde 3,6pk 3-voetbak.
Niet zo heel opvallend aanwezig op de Kreidlersite, maar wel al vanaf het begin en doet altijd leuk mee: Caspar!
Afkomstig uit Limburg, zo komen de clubleden uit elke hoek van het land.
Veel plezier met de Kreidlerhobby Caspar!
V R A G E N L I J S T
Wanneer werd jij besmet met het Kreidlervirus? Hoe oud was je toen en wat gebeurde er?
Ik was geloof ik 12 jaar oud toen mijn achterbuurjongens al op hun Kreidlers rond reden. Ik was dus veel te vinden bij de achterburen in de garage. Daar leerde ik al het sleutelen aan Kreidlers. Het waren allemaal 2e hands Kreidlers en er moest veel gesleuteld worden om ze low-budget aan het rijden te houden.
Zelf had ik al wat automaatjes versleten en had op dat moment een Vespa-Ciao. Een vriend van mij had een oranje RM-Supercockpit uit 1975. Die werd naar goed gebruik meteen omgetoverd tot een RMC look-alike, je weet wel: rood spuiten, vierkante SIM imitatie koplamp erop, chroom achterspatbordje, accubakken, imi weltmeister-buddy, achterlicht in het kontje van het zadel, kettinglijstje, zijstandaard en een Zündapp KS50 cockpit er op, grote naven er in, chromen zijkappen en nog véél meer foute spullen uit de imi-shop.
Die vriend was echter vrij klein en reed liever op mijn Vespa-Ciao. Je raad het al: Op een gegeven moment stelde hij voor om te ruilen. Ik moest wel Fl. 125,- bijbetalen maar was zo blij als een hond met 7 l*llen ! Mijn ouders hebben achter mijn rug om nog contact gehad met de ouders van mijn vriend om zeker te weten dat het in orde was. En zo is het gekomen.
Later leerde ik iemand op school kennen die dezelfde afwijking had: Edmond, en bij mij in de klas naderhand nog iemand: Eric. Gelukkig: Ik was niet de enigste mafkees !
Caspar - Kreidlerclublid mei 2010. Caspar en zoon Max op de 1969 LS
Wat vind jij het leukste aan de Kreidlerhobby?
Eigenlijk een mix van alles , beurzen zijn leuk om te doen, rijden ook en bouwen en sleutelen zou ik ook niet willen missen. Wel denk ik dat mijn hart het meeste ligt bij het sleutelen.
Rijden schiet er zomers nog wel eens bij in doordat ik service technicus ben in de koeltechniek. Hoe warmer hoe drukker dus. Als je dan thuis komt is de batterij ver leeg.
Wat voor Kreidler vind jij het mooist?
Heb zelf het meeste met een mooie originele of opnieuw opgebouwde Kreidler . Maar ik ben een voorstander van verbeterpunten, dus strikt origineel hoeft niet perse.
Zo is het allemaal begonnen
Welk type Kreidler vind je het mooist, en welke het lelijkst?
Gered van de sloop, een Sparta-3V Sport
Een mooie RMC of late RS vind ik het mooiste, en een Fluor 1973 is ook niet te versmaden.
Met eitankjes heb ik zelf helemaal niks, dat was vóór mijn tijd. Racers en crossers zijn ook prachtig maar bijna onbereikbaar voor de gewone man destijds.
Je staat met je net gerestaureerde Kreidler op een meeting, en iemand zegt je dat je buddyseat van het verkeerde type is, hoe reageer je?
Ik vind het best, we leven in een vrij land. Ik ben alleen te overtuigen door fabrieks en importeur documentatie.
Wie bewonder je het meest binnen de Kreidlerhobby?
Eerst de vader van mijn vriend: Willy Eggen, helaas vroeg overleden. Die had een garagebedrijf waar we het sleutelen verder leerden, daarnaast heb ik veel respect voor Dick Baan en Paul Hendriks.
Ook ben ik dankbaar dat John Bos destijds de failliete handel heeft veilig gesteld en vergeet niet Maarten ! Zonder zijn site waren we nooit zo ver gekomen, waarvoor dank.
Caspar's eerste Kreidler, een verbouwde RM uit 1975
Je bent één dag minister van verkeer, wat ga je doen?
Eerst alle betuttellende verkeers maatregelen schrappen: Wegversmallingen, 60km zones buiten de bebouwde kom. Daarna alle stoplichten beter af laten stellen of verbouwen tot rotonde. En vervolgens een aantal mensen het rijbewijs afpakken. Als toetje de rijbewijzen aanpassen in het voordeel van de brommer, zoiets als ze eerder in Duitsland ook hadden.
Wat is je favoriete weg/route om met de Kreidler te rijden?
Ik rijd erg graag net over de grens in Duitsland, minder stress en meer discipline, beter wegen, andere mentaliteit t.o.v. brommers en lichte motorfietsen.
Wat vind jij van het opvoeren van de Kreidlers? Doe jij daar aan mee?
Doe ik al aan mee sinds ik er een heb, zeg nou eerlijk: 45km/u met een geknepen brommer die eigenlijk ooit gebouwd is als 50cc motorfiets, dat moet sneller !
Een kijkje in de 'keuken'
Wie mag er absoluut niet op jouw Kreidler rijden?
Agenten met slechte bedoelingen, andere agenten zijn overigens welkom
Hoeveel Kreidlers heb jij? Zou je er nog een Kreidler bij willen hebben, en welk type dan?
Heb er nu 5. Niet allemaal helemaal af, maar dat komt als ik een zak met tijd vind.
-1-Mijn eerste oude RM Supercockpit uit 1975 K54/42
-2-Een zandbeige LS 3 voetbak uit 1969 K53/2NL
-3-Een polariszilveren RMC uit 1978 in wording, nog veel werk
-4-Een Golfgrüne RMC SuperStar overgangsmodel eind 1979
-5-Een Oranje Zwitserse RS K54/511CH uit 1981, de laatste der Mohikanen
Op mijn verlanglijstje staan eigenlijk alleen nog de Duitse TM uit 1968/1969 , een RMC-S5 (K54/540) in het zilver en de bijbehorende RS met de vierkante foute cockpit , beiden van bouwjaar 1980 / 1981
Ben je nog gek van andere merken bromfietsen, motoren, auto's etc.?
Heb een zwak voor 2takt spul.
Er staat dus ook nog een Hercules GX50-Prima, een Zündapp KS80 en een Yamaha TDR-250 Supermotard voor het betere ragwerk
Maar een mooie Volvo 5 cilinder voor gezinvervoer bevalt mij ook prima, helaas 4takt………
RMC Superstar K53-402
Wat is het idiootste dat je ooit met je Kreidler hebt gedaan?
Op weg naar de kapper met een vriend, op de stoep naar de kapper toe nog effe samen een wheely trekken. Die Wheely ging goed, maar toen ik neerkwam stond daar een betonnen paaltje midden op de stoep ! Vork krom en ego gedeukt.
Ook was er in de buurt een zandgroeve waar gecrost werd met afgejakkerde bakken als: Honda MT-8 , Yamaha DT, Suzuki TS50ER etc. Ik kon die natuurlijk niet bijbenen met mijn straat Kreidler. Dus: Verhogen, noppenbandjes, Zeta 45mm Breitwandje erop, hoge druk kop, 17mm Bing, expansiepijpje en als klap op de vuurpijl: tandwielverhouding 9/38 ! Nu ging het al stúkken beter. Maar een straatkreidler is toch beter in zijn element op het asfalt.
Ook leuk: Ik had met een vriend de hele dag gesleuteld aan de Kreidler, je kent het wel: groot onderhoud. Die vriend vond de blokbout boven het voortandwiel van mijn Kreidler te lang, die zou hij wel effe afzagen, aldus geschiede. Toen ik naar huis wilde rijden, starte hij niet. Mijn maat zou me wel effe aanduwen. Toen we de straat 2x op en af hadden geduwd was ik het zat en kneep de koppeling in om er mee te kappen. Op dat moment volgde er een grote knal en de demper vloog uit de uitlaat, vlak langs zijn kuitbeen. De demper hebben we 80meter verder weer teruggevonden !! Wat bleek: hij had het zwarte draadje ook doorgezaagd en dat lag tegen de terughaalveer van de koppelingskabel, geen vonk dus, totdat ik de koppeling inkneep
Ben je een mooi weer rijder, staat je Kreidler zelfs gepoetst in de huiskamer, of rij je dagelijks door weer en wind?
Absoluut een mooi weer rijder ! Maar -10 graden en een strak blauwe lucht is ook mooi weer Ik heb vroeger naar school genoeg regen gehad.
Waarom 93cc als je dit ook voor handen hebt, Yamaha TDR Supermotard
Welk Kreidler- of motorevenement vind jij het leukst en wil je absoluut niet missen?
Rosmalen is absoluut mijn favoriet maar Hamont-Achel is ook erg gezellig.
Hoe goed vind je dat je zelf kunt rijden, op een schaal van 1 tot 10? En kun je dat toelichten?
Ik denk een 8, ben erg handig met alles wat wielen heeft. Denk ook dat ik wel gevoel heb voor het mechaniek onder mij.
Welke persoon of welk bedrijf heeft jou het best geholpen met je Kreidler?
Zoals gezegd: Dick Baan, Paul Hendriks maar ook de mannen van de Jager.
Ook opgevoerd! Rijdt nu 2x zo hard met dubbele accu
Hoe vet smeer je je Kreidler, en meng je zelf?
Ik meng zelf , 1:50 en soms 1:40 met vers gereviseerd of sneller spul. Goede olie is het behoud van je spullen.
Je ziet dat iemand het Kreidlerkapje van je vorkbovenplaat probeert te stelen, wat doe je?
Ik vraag hem eerst netjes wat dat moet en adviseer hem vervolgens om een goede levensverzekering te nemen , en rap.
Ben niet agressief maar wel allergisch voor mensen die niet van mijn spullen af kunnen blijven. Heb ook een professioneel alarm laten aanleggen in de garage. Helaas nodig, kijk maar naar de diefstal van o.a. de RS-GS van Gosé. Ik hoop alleen dat ik niet wakker wordt áls het alarm ooit gaat.
Wat vind jij het leukst op de Kreidlersite? En waar erger je je mateloos aan op de site?
Leukste is altijd lekker brainstormen over een technisch probleem, alleen of samen met Tjerry.
Ergerlijk zijn de afgunst en de mensen die mekaar het licht niet in de ogen gunnen.
Hercules GX50 Prima
Welke onhebbelijkheid heb jij in het verkeer?
Ik kan me groen en geel ergeren aan mede weggebruikers die de boel ophouden door bijv. 60 te rijden in de spits op een weg waar je 80 mag en niet in kunt / mag halen.
Ook heb ik weinig respect voor mensen die schijt hebben aan de rest van het verkeer. Ik zit voor mijn werk veel op de weg. Rijden vind ik nog altijd leuk om te doen, maar de verkeersdrukte maakt het er niet leuker op. Ik heb ook nog wel eens de indruk dat de wegbeheerder e.e.a. ook nog eens in de hand werkt door bepaalde maatregelen en constructies.
Waarvoor ga jij naar een Kreidler-evenement, wat zie (of hoor) je daar het liefst?
Een bakkie leut en een praatje zijn onmisbaar. Als je dan ook nog de lang gezochte onderdelen vind voor een schappelijke prijs, dan is het feest compleet.
Doe jij veel zelf aan je Kreidler, of besteed je alles uit?
Het spaken en spuiten besteed ik uit, net als zadels bekleden. De rest doe ik liever zelf
Wat is je lievelingsmaal?
Heb je effe ? Pizza Taco met een lekker potje bier gaat er altijd in. Liever geen dikke tuinbonen en orgaanvlees.
Vind je de Kreidlerhobby duur, of kun je kopen wat je hebben wilt?
Je kunt het zo duur maken als je wilt. Ik ken iemand met een Van Veen GP racer in de huiskamer, maar goedkoper kan net zo leuk zijn. Ik vind het meevallen als je maar oplet.
Kun je alle onderdelen die je nodig hebt nog vinden? Helemaal niet meer, of alleen als je veel geld neertelt?
Ergens op de wereld moet dat onderdeel liggen! Soms vind ik na jááren zoeken net die onderdelen die ik nodig had, en soms tegen normale prijzen. Als je haast hebt kost het veel geld. Zo werkt dat.
Vertel tot slot nog eens iets over je zelf....
Ben deze maand 42 jaar geworden en getrouwd met Elly, heb een zoon van 6 en een dochter van 4, werk in de koeltechniek als servicetechnicus. Naast werk, gezin en Kreidlers ben ik in de wintermaanden ook nog actief sportschutter. Woon in Limburg, waar het mooi toeren is (behalve op zondag, dan rijd je in de file) Ook België en Duitsland liggen in mijn achtertuin.
Zwitserse RS Electronic K54 511CH
Heeft ook wielen!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
- Kreidler freak
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
- Locatie: Expert doos nr9
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- gerwinskreidler
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- arnoudboy1
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 29 aug 2009, 18:33
- Locatie: Capelle A/D IJssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- 2-stroke140159
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 23:03
- Locatie: Roermond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
- Contacteer: