Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 26, 2017 2:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2003 4:32 pm
Berichten: 5418
Woonplaats: Gelderland
Gezocht voor onder een RS met indirect blok, een onderbouw met vaste voetsteunen.
Er zit nu een imi onder waardoor naar beneden schakelen niet gaat met een indirect blok.
Dus ben op zoek naar een originele of een imi die wel past...


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 26, 2017 3:11 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45684
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Melvin schreef:
Gezocht voor onder een RS met indirect blok, een onderbouw met vaste voetsteunen.
Er zit nu een imi onder waardoor naar beneden schakelen niet gaat met een indirect blok.
Dus ben op zoek naar een originele of een imi die wel past...

Klopt die zijn alleen met directe blokken te gebuiken.
Zeker weer door een leek ontwikkeld #-o

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 1:10 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 338
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Du brauchst einfach nur einen vernünftigen originalen Unterbau. :)

Zwischen "indirekt" und "direkt" gibt es bei den originalen Unterbauten keinen Unterschied, Teile-Nr. 1973 (indirekt) = 37.88.99, Teile-Nr. 1978 (direkt) = 37.88.99 :shock:

Die Unterbauten unterscheiden sich nur zwischen den Büffeltank-Modellen (bis 1973) und den Modellen danach (3-Rohr-Gabel ab 1973), und die Eiertank-Modelle ab 1962 hatten auch nochmal einen leicht anderen Unterbau als die Büffeltank-Modelle, die Eiertanks vor 1962 wiederum einen kpl. anderen.

Vielleicht hat Deine indirekte Schaltung aber auch zu viel Spiel und damit zu lange Schaltwege.

Gruß

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 2:23 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 05, 2004 10:50 pm
Berichten: 3182
Woonplaats: Heos zeeland
Beste is een nieuwe model vermaken.
Laatst ook gedaan zit niets anders op.
Ook zorgen dat het mechanisme mooi spelingsvrij is dat scheelt een hoop.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 3:07 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45684
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Andre schreef:
Beste is een nieuwe model vermaken.
Laatst ook gedaan zit niets anders op.
Ook zorgen dat het mechanisme mooi spelingsvrij is dat scheelt een hoop.

Typisch imi. Je koopt het en je kan ermee aan het werk om het pas te maken.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 10:45 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5661
Woonplaats: Kreuzau (D)
Enzo-tvdzijden schreef:
Andre schreef:
Beste is een nieuwe model vermaken.
Laatst ook gedaan zit niets anders op.
Ook zorgen dat het mechanisme mooi spelingsvrij is dat scheelt een hoop.

Typisch imi. Je koopt het en je kan ermee aan het werk om het pas te maken.

Enzo


de steun van John Bos sijn dicht aan de maaten van de originale

de immi naarbouw is een afraader... die Uitlaathouder is te kort...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 1:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 05, 2004 10:50 pm
Berichten: 3182
Woonplaats: Heos zeeland
Enzo-tvdzijden schreef:
Andre schreef:
Beste is een nieuwe model vermaken.
Laatst ook gedaan zit niets anders op.
Ook zorgen dat het mechanisme mooi spelingsvrij is dat scheelt een hoop.

Typisch imi. Je koopt het en je kan ermee aan het werk om het pas te maken.

Enzo


Klopt maar er is geen andere optie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 27, 2017 2:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 338
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Doch, es gibt immer eine andere Option, die ist ggf. aufwändiger als einfach eine Bestellung loszuschicken, unter dem Strich aber besser:

Und zwar, man kann auch schauen, ob man einen neuen originalen oder zumindest einen brauchbaren gebrauchten Unterbau findet, den man sich wieder herrichten kann, ist mir allemal lieber, als dieser Nachbaukram, wo nichts zueinander paßt.

Ich habe an der Eiertank z.B. einen neuen originalen verbaut, zuvor habe ich den Unterbau an einen alten Rahmen geschraubt und vermessen, um die Daten als Basis zu haben, falls ich mal einen gebrauchten Unterbau richten möchte, und damit dieser dann wieder dem Original entspricht.

Gruß

Carsten

Bijlage:
DSC_5669k.jpg
DSC_5669k.jpg [ 192.14 KiB | 600 keer bekeken ]


Bijlage:
DSC_5625k.jpg
DSC_5625k.jpg [ 190.2 KiB | 600 keer bekeken ]


Bijlage:
DSC_5627k.jpg
DSC_5627k.jpg [ 190.2 KiB | 600 keer bekeken ]


Bijlage:
DSC_5642k.jpg
DSC_5642k.jpg [ 189.91 KiB | 600 keer bekeken ]


Bijlage:
DSC_5976k.jpg
DSC_5976k.jpg [ 186.65 KiB | 600 keer bekeken ]


Ordentlicher gebrauchter Unterbau für Büffeltank:
Bijlage:
IMG_4842k.jpg
IMG_4842k.jpg [ 192.47 KiB | 600 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 29, 2017 3:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2003 4:32 pm
Berichten: 5418
Woonplaats: Gelderland
Andre schreef:
Beste is een nieuwe model vermaken.
Laatst ook gedaan zit niets anders op.
Ook zorgen dat het mechanisme mooi spelingsvrij is dat scheelt een hoop.


Schakel mechanisme is prima. Wat heb je er precies aan verbouwd, puur buigen of echt slijpen/lassen?

Of toch iemand stiekem nog ergens een originele liggen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 30, 2017 12:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 143
Woonplaats: Leiden
Melvin schreef:
Andre schreef:
Beste is een nieuwe model vermaken.
Laatst ook gedaan zit niets anders op.
Ook zorgen dat het mechanisme mooi spelingsvrij is dat scheelt een hoop.


Schakel mechanisme is prima. Wat heb je er precies aan verbouwd, puur buigen of echt slijpen/lassen?

Of toch iemand stiekem nog ergens een originele liggen?


Kreidlerstore, marktplaats
Staan er zat, zijn niet zeldzaam ofzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 4:39 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 05, 2004 10:50 pm
Berichten: 3182
Woonplaats: Heos zeeland
Ik zie ze weinig langskomen op mp.
Een hele dure kromme is ook niks.

Ik heb een nieuwe onderbouw gepakt ( nieuw type) en de buis verder naar achter gezet en wat lager.
Gelijk rondom gelast wat dat zijn ze niet.
Doordat de buis wat meer naar achter staat is de bok ook wat rechter waardoor het achterwiel wat meer van de grond komt.
Ik heb het rechte stuk van de buis ook iets verlengt dus je steps staan dan breder. omdat het pedaal deels al de bocht raakte.
Alles bij elkaar kom je dan goed uit.
Wel belangrijk is dat het mechanisme speling vrij is anders kom je nog te kort en raak je de buis alsnog.
Bij een s4 blok is het iets lastiger omdat de slag wat langer is van je pedaal.
Maten heb ik niet ik pas alles terplaatse aan.
Hoop dat je er wat aan hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 7:36 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 657
heb net een goedkope aangepast .
de duurdere is ff niet leverbaar.
de linker net naast de las 3 kwart doorgezaagd
iets naar beneden gebogen , gleuf dicht gelast
schakelt als een nieuwe :wink:
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 12:49 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2003 4:32 pm
Berichten: 5418
Woonplaats: Gelderland
hmm, dat word dus toch zelf prutsen.. Als iemand nog wat heeft liggen dan hoor ik het alsnog graag!
Dank voor de uiteenzetting andre en bertus.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!