Schakel naar volledige versie
Advertenties: Kreidler en Kreidleronderdelen gevraagd.
Adverts: Kreidlers and Kreidlerparts wanted.
Plaats een reactie

Nette choom A tank gevraagd

ma jan 01, 2018 9:10 pm

Mannen, wie heeft er nog een nette chroom A tank te koop?
Ik ben me ervan bewust dat dit geen eenvoudige opgave is, maar we gaan het nieuwe jaar vol goede moed in. :D

Re: Nette choom A tank gevraagd

ma jan 01, 2018 9:16 pm

Jij hebt nu een A-tank Jan. Dus ideaal om in te ruilen bij Piet uit ‘s-Gravendeel

ma jan 01, 2018 11:46 pm

Ik heb inmiddels de oude coating uit mijn tank en hij is best mooi schoon van binnen, maar ik heb nu 2 gaatjes, formaat speldenprik.
Geen ramp, want ik kan hem evt opnieuw coaten, maar doe dat liever niet.
Dus een andere nette gebruikte tank is welkom, dan kan de mijne tzt op deskundige wijze gesoldeerd en gelakt worden of evt opnieuw verchromen.
We moeten de tank wel redden natuurlijk, want ze liggen niet voor het oprapen. :D

di jan 02, 2018 3:43 pm

vraagje, ruilt piet uit 's-Gravendeel ook buffeltanks in en zo ja wat is het adres van hem.

grt BULLET :rs

di jan 02, 2018 4:10 pm

Bullet schreef:vraagje, ruilt piet uit 's-Gravendeel ook buffeltanks in en zo ja wat is het adres van hem.

grt BULLET :rs

Piet de Ruiter Badhuisstraat 10 3295 AA ' s-Gravendeel Telefoon: 078-6734417

di jan 02, 2018 6:12 pm

bedankt voor de snelle reactie Enzo

di jan 02, 2018 6:36 pm

Ik kan wel een super mooie opnieuw verchroomde A tank kopen, maar dat past niet in het totaalplaatje van mijn ongerestaureerde bromfiets, vandaar dat ik probeer een nette gebruikte te vinden.
Zal niet meevallen om wat knaps te vinden, maar ik heb geen haast, dus ik zie wel.
Eigenlijk hoort er een bloktank op mijn brommer, maar een A tank vind ik wel wat fraaier staan.
Brand maar los mannen :D

di jan 02, 2018 7:34 pm

Zet anders gewoon je budget erbij. Zelf heb ik er een voor €15 gekocht en voor €250 laten verchromen. Bij de bekende adressen ben je €450 kwijt.

di jan 02, 2018 8:13 pm

mvl schreef:Zet anders gewoon je budget erbij. Zelf heb ik er een voor €15 gekocht en voor €250 laten verchromen. Bij de bekende adressen ben je €450 kwijt.

Hallo,

welke bedrijf wil 250€ hebben voor het chroomen van een tank?

di jan 02, 2018 8:38 pm

Galviron. En die tank zag er echt niet uit met deuken en alles. Is wel weer mooi geworden. Ook gecoat van binnen

di jan 02, 2018 9:44 pm

Mijn A-tank ligt nu (op aanraden van een gewaardeerd forumlid ;-) )ook bij Galviron , was ook een hopeloos geval met deuken en roest , en nog lek ook.
Zou 13 weken duren , ik laat me verrassen

di jan 02, 2018 10:26 pm

Dat forumlid zou je misschien ook wel aanraden hem zelf op te halen en als je niet tevreden bent het ze het nogmaals te laten doen ;-)

wo jan 03, 2018 1:39 pm

Zal het zeker in overweging nemen .
is wel effe een stukje sturen naar Vaassen.
en om dan nógmaals terug te rijden als het niet goed is....

wo jan 03, 2018 5:40 pm

Caspar schreef:Zal het zeker in overweging nemen .

Vraag anders goede foto's en geef aan dat zij niet voor jou moeten bepalen wat een acceptabel resultaat is. Dat ie gewoon top moet zijn. Anders niet mee akkoord gaan en terugsturen

wo jan 03, 2018 6:05 pm

mvl schreef:
Caspar schreef:Zal het zeker in overweging nemen .

Vraag anders goede foto's en geef aan dat zij niet voor jou moeten bepalen wat een acceptabel resultaat is. Dat ie gewoon top moet zijn. Anders niet mee akkoord gaan en terugsturen
Een topzaak leverd alleen maar topklasse af :!:

Anders geen top adres.

Enzo

wo jan 03, 2018 6:10 pm

ben nog altijd verbaast dat ze voor dat geld een tank kunnen uitdeuken
en verchromen .
moet er wel bij vermelden dat de tanken die ik in me handen
heb gehad allemaal wel een foutje hadden.
maar dat is misschien een beetje mieren n....
mvg bertus

wo jan 03, 2018 6:49 pm

Ik ben me ervan bewust dat dit geen eenvoudige opgave is

Inderdaad als een nette A tank de wens is.
Een nette is naar mijn idee eentje zonder die twee deuken van de stuurinslag en toch wel redelijk mooi in het chroom, lichte poets krasjes is acceptabel.
Maar absoluut geen lelijke pitten of zichtbare deukjes of dof doorgesleten gepoetste delen.

Eigenlijk hoort er een bloktank op mijn brommer,

Nou vind ik een A-Tank in het chroom één van de mooiste tanken die ontworpen zijn in Kornwestheim, wel opgetuigd in de RS uitvoering, een must!.
Een bloktank wil ik vanuit mijn ooghoeken nog niet zien, zo sneu, zo diep treurig, er zit geur nog kleur nog smaak aan, de ontwerper van dit rechthoekige gedrocht komt waarschijnlijk bij de concurrent Zündapp vandaan.

Het is natuurlijk wel van belang dat je oog voor detail en smaak hebt, vele met een bloktank hebben dat niet, zo jammer, die vinden de pk`tjes in de regel belangrijker dan de looks, en als ze het al over de looks hebben houdt het op bij een schuwlelijk kettingrandje.

Een nette A-tank? toch maar even in de bus blazen Jan, een chroomlaagje lijkt mij het beste, een echte nette gaat namelijk ook de prijs kosten van het chromen, sterker, een nette gaat je meer kosten.

wo jan 03, 2018 6:59 pm

Dat is wel grappig hoeveel smaken verschillen, op mijn oranje rs zou ik beslist geen A-tank willen en staat bij mijn model de bloktank het mooiste. De A-tank vind ik in gespoten uitvoering weer (veel) mooier als verchroomd, dat vond ik al voordat ik m’n special opbouwde. De A-tank is wel weer verfijnder uitgevoerd als de redelijk lompe recht toe recht aan bloktank.

wo jan 03, 2018 7:55 pm

Tja, kreidler ging gewoon met de trend mee. Alles werd hoekiger eind jaren 70 begin 80. Zo gek is dat toch niet !!!

Auto's werden hoekiger, denk aan de ford taunes, motorfietsen hoekige tanken, buddy's spatborden. You name it

Andy,

wo jan 03, 2018 10:56 pm

Ik zal in het jaar 2018 toch wel 1x een knappe A tank tegenkomen? :D

do jan 04, 2018 12:04 am

Ja voor €450 :-)

do jan 04, 2018 12:14 am

Jan schreef:Ik zal in het jaar 2018 toch wel 1x een knappe A tank tegenkomen? :D

Die kom je zeker tegen. :lol:

do jan 04, 2018 7:36 pm

In Polen verchromen ze naar zeggen ook goed en voor minder geld.
Heeft iemand daar ervaring mee?

do jan 04, 2018 8:17 pm

Wij gaan er wel eens op vakantie. Dan wil ik mijn tank daar zeker langsbrengen als het daar goedkoper is! Kwaliteit zal er niet minder om zijn denk ik.

do jan 04, 2018 9:07 pm

Henk 3bakvoet liet eens een tank ergens die kant op verchromen. Zoek ff op forum of hij moet zelf reageren.
Plaats een reactie