Wel jammer dat je dan zijn helm meeneemt,kon Hans weer gaan lopenMaarten schreef: en toen heb ik Hans en de Kreidler maar bij Piet van de Gaag afgezet.
Je heb toch zelf een helm
Wel jammer dat je dan zijn helm meeneemt,kon Hans weer gaan lopenMaarten schreef: en toen heb ik Hans en de Kreidler maar bij Piet van de Gaag afgezet.
stephan de r. schreef:Wel jammer dat je dan zijn helm meeneemt,kon Hans weer gaan lopenMaarten schreef: en toen heb ik Hans en de Kreidler maar bij Piet van de Gaag afgezet.
Je heb toch zelf een helm
Tja niet iedereen heeft een chevyoz schreef:Toppie gedaan maarten, was iedereen maar zo.........
Hier sluit ik mij geheel bij aan. Onverantwoord.tonnie de groot schreef:Dag Heren,
Het is maarten dat jij dit op het forum durft te plaatsen.
altijd zie je filmpje's hoe goed het allemaal gaat.
maar zodra er iets fout gaat wordt er niets van vernomen.
ik ga de discussie waarschijnlijk weer aanwakkeren : MAAR wat moet een kreidler in godsnaam op een snelweg.
veels te gevaarlijk.
een motorkenteken wil nog niet zeggen ( helaas ) dat je zonder gevaar voor jezelf of andere weggebruikers van de SNELWEG gebruik kan maken.
om op de snelweg te rijden met een kreidler, en goed of redelijk met het verkeer mee te kunnen, moet je het motortje tot op einde van zijn kunnen laten gaan.
dit is gewoon een moordpoging voor het motortje.
om een redelijke snelheid te verkrijgen moeten ze plat op de tank gaan liggen en de voeten op de achtersteunen zetten.
is er op deze houding al eens een noodstop gemaakt, nou ik geef het je te doen.
een kreidler is goed tot redelijk betrouwbaar tot 100 km per uur ( mits alles klopt incl schokbrekers en banden).
daarboven wordt het risico veels te groot om betrouwbaar te blijven ( qwa wegligging en niet kapot lopen).
maar goed dat is mijn mening..........................vele zullen dit natuurlijk tegenspreken.
mvg van tonnie de groot.
Dag Tonnie,tonnie de groot schreef:Dag Heren,
Het is maarten dat jij dit op het forum durft te plaatsen.
altijd zie je filmpje's hoe goed het allemaal gaat.
maar zodra er iets fout gaat wordt er niets van vernomen.
ik ga de discussie waarschijnlijk weer aanwakkeren : MAAR wat moet een kreidler in godsnaam op een snelweg.
veels te gevaarlijk.
een motorkenteken wil nog niet zeggen ( helaas ) dat je zonder gevaar voor jezelf of andere weggebruikers van de SNELWEG gebruik kan maken.
om op de snelweg te rijden met een kreidler, en goed of redelijk met het verkeer mee te kunnen, moet je het motortje tot op einde van zijn kunnen laten gaan.
dit is gewoon een moordpoging voor het motortje.
om een redelijke snelheid te verkrijgen moeten ze plat op de tank gaan liggen en de voeten op de achtersteunen zetten.
is er op deze houding al eens een noodstop gemaakt, nou ik geef het je te doen.
een kreidler is goed tot redelijk betrouwbaar tot 100 km per uur ( mits alles klopt incl schokbrekers en banden).
daarboven wordt het risico veels te groot om betrouwbaar te blijven ( qwa wegligging en niet kapot lopen).
maar goed dat is mijn mening..........................vele zullen dit natuurlijk tegenspreken.
mvg van tonnie de groot.
Minimum snelheid is 60,maar of dat verstandig is om dat te rijden is een ander verhaalRommats schreef:de minimaal geldende snelheid op de snelweg is 70km /uur,vrachtautoos rijden 80km/h, dus als mensen het leuk vinden met hun kreidler om te doen dan is dat verantwoord.als je eigen gevoel daar goed bij is mag dat geen probleem zijn.
Van Tonnie zijn we dit soort opmerkingen en wijsheden wel gewend en dat doet hij al vele jaren gelukkig de laatste tijd hoor je het wat minder,
"vroeger" reden we met 9 pk en als er dan wat kapot liep dan kwam de onheils profeet weer "zie je wel dat dat opvoeren niet kan ,alles gaat kapot ,Ik heb weer gelijk zoals gewoonlijk"
Gek werd ik ervan van dat strooien van zout in de wonden.....
Tegenwoordig met bijna 20pk en sommige nog wel meer.... misschien veel meer als 50cc GP racers van "vroeger"
Vaak blijft het heel ,... helaas soms niet...... en dan krijg je het weer......
Staat mij nog bij dat de beste man zelf ook nog en tijdje met een 6poort homoet 50cc in de rondte reed ...
Jilles , ik heb ook een volvo,2 kinderen en een hond dus dat zou geen garantie moeten zijn om een zeikerd te wezen ....hoop ik dan teminste
Inderdaad !hermanp schreef:In Nederland geldt er geen minimumsnelheid op autosnelwegen.
tonnie de groot schreef:Dag Heren,
Het is maarten dat jij dit op het forum durft te plaatsen.
altijd zie je filmpje's hoe goed het allemaal gaat.
maar zodra er iets fout gaat wordt er niets van vernomen.
ik ga de discussie waarschijnlijk weer aanwakkeren : MAAR wat moet een kreidler in godsnaam op een snelweg.
veels te gevaarlijk.
een motorkenteken wil nog niet zeggen ( helaas ) dat je zonder gevaar voor jezelf of andere weggebruikers van de SNELWEG gebruik kan maken.
om op de snelweg te rijden met een kreidler, en goed of redelijk met het verkeer mee te kunnen, moet je het motortje tot op einde van zijn kunnen laten gaan.
dit is gewoon een moordpoging voor het motortje.
om een redelijke snelheid te verkrijgen moeten ze plat op de tank gaan liggen en de voeten op de achtersteunen zetten.
is er op deze houding al eens een noodstop gemaakt, nou ik geef het je te doen.
een kreidler is goed tot redelijk betrouwbaar tot 100 km per uur ( mits alles klopt incl schokbrekers en banden).
daarboven wordt het risico veels te groot om betrouwbaar te blijven ( qwa wegligging en niet kapot lopen).
maar goed dat is mijn mening..........................vele zullen dit natuurlijk tegenspreken.
mvg van tonnie de groot.
Vrachtwagens rijden ook niet harder als 85 ,dus je kan daar altijd nog achter kruipen,zit je ook lekker uit de windAndy schreef:De meesten automobilisten rijden doorgaans 100/110 op de snelweg rechterbaan, op een 3baans ligt de snelheid vaak lager.
Dus als je kreider rond de 100rijdt kan dat op een veilige manier. Ik rij er vaak op maar hou me spiegel continu in de gaten en heb dan ook altijd licht aan.
Ga dan ook niet rechts van de rijbaan rijden, blijf 3/4 links van de rijbaan rijden. Maak het de auto's wat moeilijker zodat ze geheel over de linkerbaan inhalen.
Je moet gewoon ff beter opletten dan in je veilige auto of motor.
Één ieder moet dat voor zichzelf bepalen, ben je bang aangelegt blijf dan op de 80km wegen of
bebouwde kom.
Andy,
Daar worden de meeste RS rijders al bang van met een beetje tegenwind.Andy schreef:Één ieder moet dat voor zichzelf bepalen, ben je bang aangelegd blijf dan op de 80km wegen
Andy,
Die ken ik ook weer die daar bang van worden. Nee ik noem geen namennozems schreef:Waarom denk je dat er zoveel 'opgevoerd' word