Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tomos Roterende Inlaat
BerichtGeplaatst: do sep 06, 2018 5:20 pm 
Offline

Geregistreerd: wo sep 05, 2018 5:52 pm
Berichten: 2
Woonplaats: Amersfoort
Hallo ik zal mij wel even voorstellen ik ben Marc momenteel 19 jaar oud.
Ben in het bezit van een Kreidler RMC-S uit 1980 en een Mobylette uit 1969.

Momenteel ben ik bezig met mijn project namelijk een omgebouwde Tomos revival.
Voor dit Project heb ik een tomos blokje met roterende inlaat gekocht.
Dit blok heb ik zo gekocht omdat ik zelf niet de gereedschappen had om dit zelf te bouwen en hiervoor ook wat kennis miste.
Aangezien er veel kreidlers met roterende inlaat gebouwd zijn ga ik hier mijn vraag stellen ik ben namelijk van mening dat op dit forum daar de meeste kennis over is.

Om te starten wil ik het blokje met std. cilinder ect. opbouwen om te testen.
Hierna wil ik het blokje opbouwen met een 74cc Gilardoni en STE opmaat uitlaat met een 21mm dellorto.

Over de ontsteking van het blokje:

Op de krukas zit een nokje en deze is ter vervanging van het vliegwiel de spoelen zit hieromheen.
De bougie vonkt, aan de spoelen zit 1 aansluiting die aansluiting splits zich op in 2 aansluitingen 1 voor de bobine en de ander zal ik niet weten.
Ik heb gelezen dat op de andere aansluiting een accu zou moeten komen ivm een vliegwielloze ontsteking zonder massa. Persoonlijk weet ik niet of dit klopt?
Toch heb ik dit getest hiermee heb ik de bobine gesloopt was wel een 12V accu maar misschien een te hoog Ampere/uur?

De momentele status:

De bougie vonkt krijgt benzine maar wilt niet lopen.
Hij kickt heel zwaar en dat is geen compressie maar het roterende gedeelte wat stroef loopt.
De schijf sluit wel en opent ook op het juiste moment.

Mijn vragen:

Moet ik op de voor mij onbekende aansluiting een accu zetten? Zo ja welke? Zo niet een idee waarvoor deze aansluiting wel nodig is?
Hoe soepel loopt een roterende ontsteking normaal aangezien die van mij heel zwaar gaat?
Wat kan er verder mis zijn waardoor ik het blokje niet werkende krijg?

Verder is alle informatie welkom, voordat ik het blokje kocht heb ik mij goed ingelezen over het principe/werking en de bouw maar toch valt er nog genoeg kennis te behalen!
P.s. Foto's krijg ik niet toegevoegd......


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 06, 2018 6:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 156
Woonplaats: Marknesse
Marc Staal schreef:
Hallo ik zal mij wel even voorstellen ik ben Marc momenteel 19 jaar oud.
Ben in het bezit van een Kreidler RMC-S uit 1980 en een Mobylette uit 1969.

Momenteel ben ik bezig met mijn project namelijk een omgebouwde Tomos revival.
Voor dit Project heb ik een tomos blokje met roterende inlaat gekocht.
Dit blok heb ik zo gekocht omdat ik zelf niet de gereedschappen had om dit zelf te bouwen en hiervoor ook wat kennis miste.
Aangezien er veel kreidlers met roterende inlaat gebouwd zijn ga ik hier mijn vraag stellen ik ben namelijk van mening dat op dit forum daar de meeste kennis over is.

Om te starten wil ik het blokje met std. cilinder ect. opbouwen om te testen.
Hierna wil ik het blokje opbouwen met een 74cc Gilardoni en STE opmaat uitlaat met een 21mm dellorto.

Over de ontsteking van het blokje:

Op de krukas zit een nokje en deze is ter vervanging van het vliegwiel de spoelen zit hieromheen.
De bougie vonkt, aan de spoelen zit 1 aansluiting die aansluiting splits zich op in 2 aansluitingen 1 voor de bobine en de ander zal ik niet weten.
Ik heb gelezen dat op de andere aansluiting een accu zou moeten komen ivm een vliegwielloze ontsteking zonder massa. Persoonlijk weet ik niet of dit klopt?
Toch heb ik dit getest hiermee heb ik de bobine gesloopt was wel een 12V accu maar misschien een te hoog Ampere/uur?

De momentele status:

De bougie vonkt krijgt benzine maar wilt niet lopen.
Hij kickt heel zwaar en dat is geen compressie maar het roterende gedeelte wat stroef loopt.
De schijf sluit wel en opent ook op het juiste moment.

Mijn vragen:

Moet ik op de voor mij onbekende aansluiting een accu zetten? Zo ja welke? Zo niet een idee waarvoor deze aansluiting wel nodig is?
Hoe soepel loopt een roterende ontsteking normaal aangezien die van mij heel zwaar gaat?
Wat kan er verder mis zijn waardoor ik het blokje niet werkende krijg?

Verder is alle informatie welkom, voordat ik het blokje kocht heb ik mij goed ingelezen over het principe/werking en de bouw maar toch valt er nog genoeg kennis te behalen!
P.s. Foto's krijg ik niet toegevoegd......


hallo

als het blokje niet wilt lopen is de ontsteking tijd punt niet correct. deze staat waarschijnlijk te laat of te vroeg. controleer dit eens.


timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 08, 2018 12:44 am 
Offline

Geregistreerd: do okt 28, 2010 4:33 pm
Berichten: 36
Hierbij een paar basis begrippen voor roterende inlaat schijf sluit 83 graden na bovenste dode punt en opent 35 graden na onderste dode punt speling schijf 0,3 mm.
Sommigen hanteren de regel uitlaat dicht schijf dicht.
Schijf moet losjes op de krukas nok kunnen bewegen.
Bij het monteren van de schijf moet de schijf vlak liggen met de buitenste rand van de krukas nok zodat bij het inslaan van de schijf op de krukas nok de schijf axiaal vrijelijk kan bewegen.
Stel je hem op deze manier af loopt het als de brandweer.
Ontsteking 1,2 tot 1,5 mm voorontsteking bij een vasttijdstip ontsteking.
Aangezien het niet geheel duidelijk is wat voor ontsteking je hebt zul je dit even moeten uitvogelen.

Succes,

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2018 10:14 pm 
Offline

Geregistreerd: wo sep 05, 2018 5:52 pm
Berichten: 2
Woonplaats: Amersfoort
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik ga er komend weekend mee bezig en kijken of het mij lukt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!