Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 684 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2009 11:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2085
Een snelle toermachine met 15pk en een zeer aangenaam rijkarakter (brede powerband) of een super snelle sprinter met ruim 20pk waar ook nog goed mee te toeren is. Het zijn keuzes en het is maar net wat je wilt. Beide gebaseerd op de meest gunstige high performance / low cost basis.
Voor toepassing op een straat Kreidler volgen meer mogelijkheden, so keep in touch!!

Goed nieuws voor bezitters van een Kreidler eitank of een TM met een geforceerd gekoeld blok, die ook wat meer vermogen willen hebben, maar geen afbreuk willen doen aan het uiterlijk. Tot voor kort leek het erop of alleen een SB kreidler blok uitgevoerd kon worden met flinke vermogens. Maar dit is nu ook mogelijk voor een blok met smalle tab en geforceerde koeling. Je neemt de juiste scootercilinder, maakt hem met relatief eenvoudige pas op het blok m.b.v. enkele speciaal gemaakte onderdelen, zet er een passende carburateur en uitlaat op en je hebt 15pk beschikbaar. Het is ook mogelijk om de scootercilinder compleet met de aansluitingen voor de uitlaat en de membraam inlaat eraan, in te bouwen in een smalle of brede tap rijwindgekoelde te bouwen.

Doelstelling van deze setup?
Er wordt in Kreidlerland heel wat afgetunede en dat gaat niet alleen vaak mis met tegenvallende resultaten, maar kost daarbij ook nog eens erg veel tijd en geld. Ik heb ooit eens gekeken naar membraam cilinders van Puch, maar ben daar om e.o.a. reden niet mee doorgegaan. Echter is mij inmiddels wel duidelijk dat een merkvreemde cilinder voor velen niet acceptabel is.
De aller voordeligste manier om tot een flink vermogen i.c.m. een perfect rijgedrag te komen, lijkt toch wel de ombouw van een Kreidler met geforceerde koeling. Het uiterlijk kan op de uitlaat na volledig orgineel blijven. Misschien dat zelf de orginele uitlaat met een kleine inwendige aanpassing ook zou gaan, weliswaar met iets minder vermogen dan de originele 15pk.
De eerdere meting van 17pk blijkt achteraf toch een verkeerde beoordeling van de mr Dyno gegevens te zijn. De uitvoering zonder geforceerde koeling is een verder opgevoerde versie en heeft ruim 20pk. Deze pk getallen zijn alleen haalbaar wanneer het geheel precies wordt uitgevoerd zoals hier beschreven. Dat geldt niet alleen voor de onderdelen, maar ook voor de kwaliteit van de uitvoering.
Om nog voordeliger 15 of 20pk te halen is volgens mij niet mogelijk. Een nieuwe cilinder met zuiger kost minder dan een nieuwe nicasyl wand. De hoeveel werk aan de cilinder is minimaal. Alleen is het maken van een paar speciale onderdelen wel noodzakelijk.
Voor de 20pk versie is wel enig extra tunewerk aan de cilinder noodzakelijk. In zowel de 15 als 20pk uitvoering kunnen de carterhelften op het uitkotteren van de cilinderhemd diameter na, ongewijzigd blijven.

Nabouwers let op!
Na de aankondiging en volledige beschrijving van deze set in mei 2009 op dit forum, zijn er velen geweest die deze direct gingen nabouwen. Dat was uiteraard ook de bedoeling, echter tot nu toe niet met het resultaat van de hier beschreven uitvoering, dat direct binnen één week gehaald werd. Hoe komt dat nu? Velen maken het niet volledig zoals hier beschreven. Soms als gevolg van het feit dat men denkt het beter te weten, maar soms ook met de gedachte met "wat maakt het uit als ik een ander onderdeel gebruik". Het gaat hier meestal om de uitlaat en het toegepast membraam. Meestal wordt daarmee lang doorgemodderd totdat men het zat en de boel wegdoet.
Dat is jammer en zonde van de tijd en inspanning, want deze set is echt niet uit de lucht komen vallen maar wel vooraf goed berekend, wat 2 weken in beslag heeft genomen.
Ga je dus afwijken, dan zal dat per definitie op een lager vermogen uitkomen. Je moet van goede huize komen om de hier beschreven uitvoering te verbeteren. Uiteraard is dit mogelijk is, maar zonder voldoende kennis gaat dat zeker niet lukken. Ik heb inmiddels de nodige projecten gevolgd maar het blijkt na meer dan een jaar nog steeds niet één gelijkwaardig presteert.

Ombouw RS
De geforceerde set was oorspronkelijk bedoeld voor de testdag in december 2007 bij S&S. Maar de kappen voor de geforceerde koeling paste niet op mijn toenmalige (omgebouwde) Kreidler. Dus bleef het project meer dan een jaar liggen. Nu heb ik geen eitank Keidler dus moest het maar op de RS gebouwd worden. Na de Betuwerit op 17 mei 2009. werd de geleende 60cc zuigergestuurde 13pk set eraf gehaald en teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar.
Tijd om de geforceerde Minarelli set maar eens te testen. Na 'n beetje afstellen was er direct al een goed resultaat. Zo goed zelfs dat ik kan stellen dat deze setup op de Kreidler van Marco's RS na, de beste straat Kreidler is die ik ooit gereden had. Zeer soepel rijgedrag en desondanks een hoog vermogen. Een combinatie die je op normaal getunede 50cc en 60cc Kreidlers niet tegen kan komen, tenzij je deze ook op de goede manier van een membraam en een grotere boring voorziet.
Het is mogelijk om met hele lage toerentallen op te schakelen naar de 5e versnelling en dan rustig ca 60km/h te rijden. Maar zodra het gas erop gaat dan komt het racekarakter zo te voorschijn. Niets geen deuken in de vermogenskromme. Onderstaande video is rechtopzittend gemaakt, het beschikbare vermogen was hier 15.2pk

Specificaties en aanpassingen voor 15pk:
Kreidler indirecte 5 bak
Krukas Top Racing
Versterkte standaard 5 plaats koppeling
Boring 47.5 slag 39.7 Inhoud 70.6 ccm3
Cilinderhemd diameter 50.7mm
Tapeindgaten in cilinder naar 9mm boren
Voetplaat 4.3mm + 2x0.12mm pakking (kan per carter 'n beetje verschillen)
Deckheight en squishclearance 0.55mm (altijd controleren)
Let op! geen koppakking gebruiken
Compressieverhouding 1:14
Cilinder Minarelli vertical (Stage6 Racing)
Poorttiming 193-135
Kreidler cilinderkop gevlakt (0.5-0.7mm eraf)
Stage6 zuiger met platte kop en 12mm pen
Zuigerspeling 0.04-0.05 mm
Membraam V-force3 (Stage6)
Membraamhuis aluminium (zelfbouw)
Spruitstuk RVS (zelfbouw)
Carburateur 24mm Mikuni of Keihin 24mm met hoofdsproeier 122
Bosch standaard ontsteking
Ftt7012 uitlaat met demper
Vermogen ca 15pk bij 11.500 rpm top ca 130 km/h (racehouding)

Afbeelding

Extra nodig voor de 20+ pk uitvoering:
- verwijderen van geforceerde koeling
- accu raceontsteking of binnenrotor
- aanbrengen van een grote cilinderkop
- eventueel aanbrengen van aangepaste kappen
- extra tuning van de cilinder
- monteren van uitlaat Ftt7014.
- vermogen 20pk bij 13.800rpm top ca 145 km/h (racehouding)

Hier de video's van beide uitvoeringen actie

In dit filmpje is het vermogen 15,2 pk


Het vermogen van 20,8pk was een gemiddelde uit een 6-tal metingen

Waarom Stage6
De keuze voor de cilinder is gevallen op Stage6 omdat:
1. kwaliteit is gemaakt voor racewerk, dus ook goede zuigers
2. zuigerpen 12mm (veel anderen 10mm)
3. platte zuigerkop, waardoor bestaande Kreidlerkop goed en eenvoudig bruikbaar blijft, alleen 0.5-0.7mm afvlakken
4. aantrekkelijk geprijst.
De meeste andere merken missen een of meerdere van deze punten.

Afbeelding'
Minarelli cilinder met 4.3mm voetplaat.

Afbeelding
Stage6 V-force membraam en membraamhuis

Tuning 15pk en 20pk:
Voor 15pk is de enige tuning aan de cilinder uitgevoerd aan het inlaattraject. De overige poorten kunnen wat omlaag gehaald worden. Voor de 20pk zijn alle poorten maximaal aangepast voor de best mogelijke prestaties. Bij een latere uitvoering (juni 2010) is ook het inlaattraject standaard gelaten en liet geen merkbaar verschil zien.

Noodzakelijke blokaanpassingen
Naast uitkotteren van de carters naar 51mm, moeten ook beide spoelpoorten en een inlaatkanaal in de carters aangebracht worden. Aan de buitenzijde hoeft voor de 15pk evenals de 20pk uitvoering niets opgevuld of veranderd. Het blijkt in de praktijk tot heden geen groot voordeel op te leveren. Dus dan liever de buitenzijde orgineel houden. Als het simpel kan, dan ook simpel houden!

Cilinder met 9mm tapeindgaten past nog niet
Onlangs kwam ik er achter dat de tapeinden van blokken met smalle tap niet gelijk staan. Hierdoor kan het gebeuren dat ondanks dat de cilinder tapendgaten naar 9mm zijn geboord deze nog steeds stroef erop gaat of zelfs helemaal nog niet past.
Bij een direct geschakelde blok was de binnenmaat van de tapeinden schuin tegenover elkaar 54.9mm en een ander blok op 53.6mm. Een verschil van 1.3mm. De cilinder is na het opboren naar 9mm ca 54.4mm zodat deze niet op beide blokken past. Voor het 2e blok is verder opboren naar 10mm zelfs noodzakelijk. Ook komt het voor dat de tapeinden er niet recht ingezet zijn, dan is rechtbuigen vaak de enige oplossing.

Koppeling
Voor een vermogen van ca 15 pk en ca 12.000rpm moet een standaard koppeling wel versterkt worden. De lippen van het binnenhuis gaan zonder versterking zeker afbreken. Voor het buitenhuis is bij 12.000rpm het niet beslist noodzakelijk om ook te versterken, maar natuurlijk wel altijd beter.

Eerste uitvoering dec 2007 moest lang wachten voor de eerste praktijktest in mei 2009
Afbeelding

Voor de 20pk is een standaard natte koppeling, zelfs met 6 platen en een dubbele veer niet goed mogelijk slipvrij te houden. Voor een goede slipvrije werking is een koppeling met 8 platen en een dubbele veer, of een droge koppeling, aan te bevelen.

Afbeelding
Kreidler-Minarelli 20,8 pk met grote Kreidler kop zoals voor de Mr Dyno testuns op 3 feb 2010.

Platte kantjes of spline verbinding
De standaard platte kantjes worden bij 20pk al gauw te zwak. Een voor de race ontwikkelde spline verbinding is hier de beste oplossing voor. Hoewel de huidige 20pk een droge koppeling heeft met speciaal hardstalen binnenhuis met platte kantjes, is de slijtage hiervan ondanks het beperkte aantal km's al duidelijk te zien en zal dus geen lange levensduur hebben. Droge koppelingen zijn daarom al enige tijd alleen nog in spline uitvoering leverbaar.

Ftt uitlaten
De 7012 is opgebouwd uit 2 delen, bocht en pijp en heeft een inwendige verwisselbare tailpijp. Voordeel hiervan is dat enige na-tuning gemakkelijker wordt. De bochtlengte kan iets korter gemaakt worden, waardoor het toerental wat oploopt en omgekeerd. Bij de berekening van de uitlaat is hiermee reeds rekening gehouden.
De aansluiting op de cilinder is met een losse bocht ook verwisselbaar, zodat hij zowel op de Minarelli cilinder als een Kreidler cilinder pas gemaakt kan worden. Voor de 20pk is een aangepaste Ftt7012 uitlaat of een speciale Ftt7014 nodig.
Zie meer over Ftt uitlaten

Membraam boven zuigersturing
Het membraam wordt tegenwoordig vrijwel op alle 2T motoren toegepast.
Het voordeel hiervan is dat de motor over een groter toerengebied beter bruikbaar is. De powerband is dus breder wat het rijden veel aangenamer maakt.

Scootercilinders op Kreidler
Bij het racen is het steeds meer normaal dat er een scootercilinder wordt gebruikt. Deze zit bij het classic racen meestal onzichtbaar verstopt in de waterkoelmantel, om het orginele uiterlijk te handhaven. Als fanatiek kreidler liefhebber vind ik dit geen enkel probleem. Bij het vroegere racen werden ook allerlei soorten cilinders toegepast, dit hoort nu eenmaal bij het tunen van een 2T dus ook bij Kreidler. Het is met een orginele Kreidler cilinders ook mogelijk om hoge vermogens te halen, het kost echter aanzienlijk meer tijd en ook meer geld. De huidige werkwijze is echt de meest voordelige die bestaat om dergelijke vermogens te realiseren.

Meer vermogen, ca 20pk bij 13.800rpm
Het optimale toerental voor de standaard set is ca 12000rpm. Voor straatgebruik is dat heel acceptabel, veel hoger rijdt zeker niet aangenamer. Maar voor meer vermogen is tegen de 14k het meest optimale toerental. Voor de sprint in Genemuiden is de cilinder verder bewerkt en een voorzien van een op wedtrijd niveau berekende uitlaat. Het resultaat was ca 20pk bij 13.800rpm. En dat nog steeds met een redelijk eenvoudig cilindertje. Door de smalle tabeinden kunnen de poorten niet veel verder uitgebreid worden. De poortbezetting blijft dus, één uitlaat en 5 spoelpoorten.
Een deel van de winst zat dus in het verwijderen van het schoepenrad van de geforceerde koeling en de accu ontsteking met een optimaal geprogrameerde curve. Het verwijderen van het vliegwiel geeft geen vermogenswinst en is eigelijk alleen maar nadeling. Want daar wordt de motor wel heel nerveus van, wat wel weer een leuke en zeer agressieve gasreactie tot gevolg heeft.

Betrouwbaarheid
De vraag op dit moment is hoelang gaat deze set het uithouden? De cilinderset is ontworpen voor een scooter en die draaien met een variomatic constant op 11.000rpm en dat is gemiddeld een zwaardere belasting als dat hij op een Kreidler met versnellingen te verduren krijgt.
Het antwoord wordt na bijna een jaar hier nu ook wel langzamerhand duidelijk. Vele km's zijn reeds gereden zonder grote problemen. Bij de laatste video met de 20pk uitvoering in maart 2010 reed ik nog steeds met de eerste Stage6 cilinder - de eerste zuiger en de eerste zuigerveer.

Belangrijk in de startfase
Uitgaande van een standaard set zoals hier beschreven, is het in de startfase vooral belangrijk om op de volgende zaken te letten:
- een goed afgesteld ontstekingsijdstip, bij een ontsteking met verloop dient deze bij 12000rpm op ca 15 graden te staan.
- denk eraan dat zowel bij een te vroege als een te late ontsteking de motor meer dan normaal heet wordt.
- de Keihin 24mm heeft standaard een 122/123 sproeier erin. Bij koud en helder weer kan een grotere sproeier noodzakelijk zijn, bougie controle blijft vooral in de startfase noodzakelijk.
- ga nooit met een koude motor direct volgas rijden. Pas als na enige km's het blok wat opgewarmd is kan het gas erop.
- de cilinderkop mag niet te vast (14Nm) en moet nadat de eerste keer dat de motor heeft gedraaid, opnieuw nagedraaid worden.

Zelf deze set nabouwen?
Vragen m.b.t. deze set kunnen altijd gesteld worden, dat geldt ook zeker voor zelfbouwers, zij die alles zelf willen maken. Alle onderdelen en de uitlaat kunnen los of naar wens geleverd worden. De originele uitlaat maten worden echter niet verstrekt. Wel is het mogelijk een uitlaat berekening aan te vragen, die een uitlaat met dezelfde of ander karakter met optimale prestaties oplevert.

Productie van deze sets
Creanotive produceert de set vanaf juli 2009 en zorgt voor de levering van de complete sets of delen hiervan. Nieuwe bestelling aan mij gericht komen ook bij Creanotive (Nico) terrecht. Alle delen zijn afzonderlijk leverbaar.

Alternatieve setup van Creanotive
Door Creanotive worden ook SB cilinder omgebouwd naar een Malossie, of Metrakit inside cilinder en voorzien van een vast ingebouwd membraamhuis, geheel in de orginele Kreidler look. De mogelijkheden zijn hier bijna onbeperkt, Vraag naar de diverse mogelijkheden. http://home.kpn.nl/~nicobesseling/index.html

groeten,
Luc


Afbeelding
na 2 runs 19.5pk op de testbank in sept 2009 Genemuiden


Prijzen op aanvraag


Afbeelding
RS geforceerd gekoeld met Ftt7012 uitlaat in juli 2009

Afbeelding
20pk uitvoering (13.800rpm) Cilinder verder bewerkt met Ftt7014 prototype uitlaat, zoals bij de sprint in Genemuiden sept 2009.

Afbeelding
De setup met 26mm Mikuni met kort en recht inlaattraject leverde geen voordeel zoals in de berekening al te zien was, maar wat ik desondanks in de praktijk bevestigd wilde zien. dec 2009 Hoogeveen testdag.

Afbeelding
Dashbord met Stage6 rpm-temperatuur meting, km/h van Sigma, Mr Dyno meting G-waardes (vermogen) en schakelaars voor toerenbegrenzing, ontstekingscurve en meer. feb 2010

Afbeelding
Nieuwe dashord met analoge meters, wat in de praktijk toch zijn voordelen heeft boven digitale. Mr Dyno kan naar behoefte ook nog gemonteerd worden.
De diverse schakelmogelijkheden voor de ontsteking zijn op de koplamp aangebracht (hier onzichtbaar) jun 2010

Afbeelding
Mr Dyno acceleratie grafiek 2e t/m 5e versnelling op 3 feb 2010.

Afbeelding
Mr Dyno gegevens van 6 testruns op 3 feb 2010

Afbeelding
Kappen die de kleine cilinder onzichtbaar houden, feb 2010

Afbeelding
Smalle tap cilinder met ingebouwde Hebo Minarelli Vertical 70cc boring 47.6mm, maart 2010
Afbeelding

Prijzen op aanvraag


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: 15pk uitvoering op de RS in mei 2009
RSeiblok1i.JPG
RSeiblok1i.JPG [ 81.99 KiB | 54856 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Met Ftt7012 prototype uitlaat mei 2009 12698
RSeiblok2i.JPG
RSeiblok2i.JPG [ 87.61 KiB | 54856 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Luc op do jul 01, 2010 10:39 am, in totaal 122 keer bewerkt.
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2009 11:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
klinkt allemaal goed hoor luc :clap


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2009 11:54 pm 
Offline
15 pk - S&S 2007
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 15, 2002 11:14 pm
Berichten: 223
Hmm, toch eigenlijk best leuk, geforceerd rijden :mrgreen:
Mooi werk Luc :clap
GrTz,
Pim


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 2:56 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 03, 2008 2:38 pm
Berichten: 683
Woonplaats: Zevenaar
mooi luc :D leuk dat je wat laat zien... imponerend vermogen ook maar weer :D en dat geforceerd :clap ... respect :D

wat voor mina cilinder is het ? natuurlijk aangepast neem ik aan :D
als je bijvoorbeeld een DR 70 pakt, die gaan enorm lang mee :) weet ik uit eigen ervaring, ook als ik kijk hoe er mensen om mij heen mee rijden en hoe lang al ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 4:26 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 1:16 am
Berichten: 1994
Woonplaats: Obdam
nu ga ik ook maar op zoek naar een setje geforceerde kappen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 6:33 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 28, 2005 2:29 pm
Berichten: 3375
Woonplaats: schagerbrug
Rommats schreef:
nu ga ik ook maar op zoek naar een setje geforceerde kappen



leks mag ze wel met locktide vast zetten

:D

mart


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 8:43 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 02, 2007 8:00 pm
Berichten: 1756
Woonplaats: Drenthe
Hij ziet er zo onschuldig uit......nu nog even een straatfilmpje. Mooi wark :!: Dit is hem?


Bijlagen:
Herschaalde kopie van minarelli.jpg
Herschaalde kopie van minarelli.jpg [ 74.28 KiB | 54670 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 10:16 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 6:05 pm
Berichten: 3287
Woonplaats: Ypenburg (s'Gravenhage)
Pim schreef:
Hmm, toch eigenlijk best leuk, geforceerd rijden :mrgreen:
Mooi werk Luc :clap
GrTz,
Pim


dat word lachen dadelijk pim :lol: :twisted:

mooi luc, zoals je zelf zegt doet geforceerd zeker niet onder voor rijwind gekoelt :clap


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 12:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 11, 2006 10:31 pm
Berichten: 1038
Woonplaats: schipluiden
jajoh met geforceerd dik 130 halen, dat heeft ook wel weer iets.
ziet er niet eens zo gek uit dat geforceerde spul bij deze brommer
:clap


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 12:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 8:16 pm
Berichten: 547
Woonplaats: Zuid Limburg
Jongens je gaat echt niet harder van een paar koelribben meer hoor, zo lijkt het hier.
Het zit hem in de gaatjes die in de wand zitten :mrgreen:

Ik vind dat geforceerde cilinders altijd een mooi "zoef"-geluid maken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 1:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 08, 2006 5:23 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Baarn
Die ei-tank cross van Homoet maakt ook geen zoef geluid meer, dit zou ook niet meer een zoef geluid maken lijkt mij!

Echt mooi werk Luc. :mrgreen: :!:

gr Bas


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 5:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 12, 2005 11:39 am
Berichten: 1884
Woonplaats: Ergens in Flevoland
Heb er maar één woord voor: Geniaal :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 7:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2085
De huidige set is licht getuned.
Ook ongetuned zal de prestatie nog steeds behoorlijk zijn.

De carters moeten wel uitgekottert worden, en wat freeswerk voor de spoelkanelen.
Een aangepaste voetplaat maakt de rest van de overgang van de spoelkanalen zo goed mogelijk.

Starttekst van het topic is wat aangepast.

Groeten,
Luc


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: december 2007
Mina70blok.jpg
Mina70blok.jpg [ 21.12 KiB | 54429 keer bekeken ]
MinaMembrhuis.jpg
MinaMembrhuis.jpg [ 8.38 KiB | 54429 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Luc op wo mei 27, 2009 9:58 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 8:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 03, 2008 2:38 pm
Berichten: 683
Woonplaats: Zevenaar
gat in de markt :) :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 9:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Luc, leuk dat je aantoond dat dit zo kan. Kom er maar op :-k En ik vind het van grote klasse getuigen dat je de forumleden laat meekijken in je keuken :clap
Ik snap dat dit een prototype is, maar was er geen plaats meer voor de CDI-unit achter de kappen ??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 9:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 03, 2008 2:38 pm
Berichten: 683
Woonplaats: Zevenaar
als ik wat mag inbrengen... misschien nog meer power potentieel:
http://www.euroscooters.nl/shop/hebo-ci ... -4783.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 9:22 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Je bent in goed gezelschap...
Ook ex GP rijder en Kreidler liefhebber Ralf Waldmann reed al met een dergelijk scootersetje op zijn straatKreidler.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 9:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2085
Dion, Je hebt gelijk deze zal zeker nog meer vermogen leveren.
Mogelijk dat deze 2 jaar geleden toen ik de cilinder gekocht heb, nog niet bestond??

Voor mij dus de volgende keuze. Maar de huidige kan ook verder getuned worden, maar nogmaals dan wordt het ook een droge koppeling.

Misschien toch iets voor de volgende setup.
Ik zeg altijd, "niets is perfect, het kan altijd beter!"

Caspar, achter de kappen kon ook, maar dan moeten de kappen aangepast worden.
Beter is het om deze in het accubakje weg te werken, wat nog gaat gebeuren.

Groeten,
luc


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 9:34 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 01, 2007 10:06 pm
Berichten: 613
Woonplaats: 's-Heerenbroek
Robert1 schreef:
Heb er maar één woord voor: Geniaal :mrgreen:

Meer kan ik niet toevoegen :!:
:clap


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 9:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2085
snel schreef:
Je bent in goed gezelschap...
Ook ex GP rijder en Kreidler liefhebber Ralf Waldmann reed al met een dergelijk scootersetje op zijn straatKreidler.


Martijn, Ik was al op zoek naar zoiets tot jij zo'n 2 jaar geleden de voorzet gaf en ik zag het gelijk helemaal zitten.
Het rijdt inderdaad geweldig soepel, de enige die vergelijkbaar is, is de RS van Marco, maar die heeft ca 25 pk en kan niet zonder droge koppeling.

Groeten,
Luc


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 9:47 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Het is ook zo leuk omdat je er niets van ziet ,en dat vuurwerk ook niet verwacht van zo'n lieve oude Florett.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 10:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 03, 2008 2:38 pm
Berichten: 683
Woonplaats: Zevenaar
nee en dat maakt het leuk...

die cilinder, die hebo, heb ik goede ervaringen mee ;) lopen standaard al vrij hard... me vriendin had die op haar scoot ;)

een droge koppeling word toch wel ideaal dan... ik snap ook niet waarom je op het top van je kunnen met je koppeling gaat rijden, dat is niet echt slim neem ik an :) kies dan meteen voor de duurzame oplossing :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 10:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
filmpje ? 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 10:18 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Mooi he..? zo'n droge koppeling....

Echt technische porno. =P~


Staat volgens mij helemaal buitenaards bij zo'n Florett.


Bijlagen:
Foto 0936.JPG
Foto 0936.JPG [ 31.69 KiB | 54269 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door snel op za mei 23, 2009 10:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 10:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2003 11:53 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Heemskerk
:clap

Geweldig. Kom maar op met zo'n setje. Staat wel leuk naast mijn dapp model 515 geforceerde koeling met 70 cc :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 684 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!