Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rpm

Producten en mededelingen van onze sponsors
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JanWillem
Berichten: 1237
Lid geworden op: 25 nov 2004, 12:01
Locatie: Alkmaar / Huizen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#576 Bericht door JanWillem » 23 jul 2010, 21:12

Ik heb nu het V-force membraan en 24 mm Keihin gemonteerd en weet niet wat ik meemaak. Arme TM.... bij overschakelen van 3 naar 4 trekt de standaard koppeling het niet meer.

Volgende stap is koppeling en uitlaat.

Gebruikersavatar
Willem de Groot
Berichten: 1105
Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#577 Bericht door Willem de Groot » 24 jul 2010, 11:34

Zo gaat ie goed JanWillem. Opschieten want het zo weer 'wintertijd'

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#578 Bericht door nozems » 24 jul 2010, 13:54

wat voor koppelingsplaaten heb je erin dan?die ALU beklede?zoniet dan vindt ik het meer dan een wonder dat je koppeling niet eerder slipte

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#579 Bericht door Luc » 26 jul 2010, 23:01

JanWillem schreef:Ik heb nu het V-force membraan en 24 mm Keihin gemonteerd en weet niet wat ik meemaak. Arme TM.... bij overschakelen van 3 naar 4 trekt de standaard koppeling het niet meer.

Volgende stap is koppeling en uitlaat.
JanWillem, een gewone goede 5-plaats moet het aan kunnen, ook met de goede uitlaat.
Het binnenhuis is voor 15pk het enige dat versterkt moet worden, anders blijft hij niet lang heel.
Bij verdere tuning wat heel goed mogelijk is zal de koppeling verder verbeterd moeten worden.
Succes en groeten,
Luc

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#580 Bericht door Luc » 29 jul 2010, 00:06

Het blijkt nu nog voordeliger te kunnen met deze cilinder van BoBoTech racing voor 65 euro.
http://www.euroscooters.nl/shop/bobo-te ... -9403.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze heeft een boring van 44mm en daarmee kan het carter op 50mm blijven ipv die 51mm.
De inhoud met deze boring wordt 60.4cc en daarmee ca 10cc lager dan de set van dit topic.
Of de zuiger een 12mm pen heeft wordt niet vermeld, dus dat kan nog een lastige aanpassing worden, waarmee het voordeel wel wat minder wordt.

Groeten,
Luc
Bijlagen
MinaVert44mmBeboTech.JPG
MinaVert44mmBeboTech.JPG (33.99 KiB) 11450 keer bekeken

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#581 Bericht door pax00l » 30 jul 2010, 13:46

Ja 0KE LUC maar als je toch groter ga dan kan je net zo goed de grootse pakken die er is ,kijk je moet wel alles er uit halen wat er inzit,dus wat was het ook alweer 46.8 of 47

GR LOUIS

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#582 Bericht door Luc » 30 jul 2010, 14:14

Ja Louis, dat ben ik met je eens. Ik heb niet voor niets gekozen voor de 47.6mm, dat is zo'n beetje het maximum wat je met een smalle tap kunt halen.

Maar ik heb gemerkt dat er genoeg mensen die het allemaal te duur vinden, dus vandaar deze voorzet tot een wel zeer voordelige set.
Bij Ocin kun je hem nog wel met korting krijgen ook, maar dat kun je hem beter vragen.
Ook zal het vermogen natuurlijk wat minder zijn, maar in deze standaard uitvoering nog altijd meer dan welke standaard Kreidler cilinder ook.

De belangrijkste wijzigingen tov de 70cc:
- 21 mm carburateur (niet groter)
- aangepaste 60cc uitlaat

Maar ik heb inmiddels ook wel gezien dat men het met de setup niet zo nauw neemt.
Kennelijk met de gedachte ik probeer het gewoon. Iets dat altijd tegenvalt en vaak veel zoekwerk naar de juiste afstelling geeft.
Ook de voorlichting in de winkels blijkt voor zo'n setup vaak verkeerd, ga maar eens naar verschillende winkels met dezelfde vraag, dan weet je genoeg.

Gr. Luc

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#583 Bericht door jamojamo » 30 jul 2010, 14:33

Luc,
voor RS'jes met motorkenteken is 50cc verzekeringstechnisch het meest interessant. Toch vanaf de start van het topic gaat het bijna alleenmaar over 70cc. Nou is het voor een ieders eigen risico waar hij mee wenst te rijden maar een 50cc kan nog veel meer voordelen bieden: Je hoeft met de carburateur niet zo groot, het verbruik zal wat minder zijn, het blok hoeft minder aangepast te worden, de koppeling zal het wat beter aankunnen etc...
Wat zal het de meesten boeien of ze 15 pk hebben of 17 of meer, een vlotte 50cc die voldoende power heeft om 100 te rijden op de snelweg is al genoeg. Mijn standaard smalle tap RS rijdt op 80km wegen makkelijk met het verkeer mee, en zo zijn er velen die dat redden ook TM's. Een klein stukje snelweg erbij kunnen pakken betekent net dat je radius iets groter wordt.
Ik vindt het een geweldige topic hoor, en iedereen moet vooral doen wat ie wil.

Succes met de hobby,
Eric

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#584 Bericht door Luc » 30 jul 2010, 16:43

jamojamo schreef:Luc,
voor RS'jes met motorkenteken is 50cc verzekeringstechnisch het meest interessant. Toch vanaf de start van het topic gaat het bijna alleenmaar over 70cc. Nou is het voor een ieders eigen risico waar hij mee wenst te rijden maar een 50cc kan nog veel meer voordelen bieden: Je hoeft met de carburateur niet zo groot, het verbruik zal wat minder zijn, het blok hoeft minder aangepast te worden, de koppeling zal het wat beter aankunnen etc...
Wat zal het de meesten boeien of ze 15 pk hebben of 17 of meer, een vlotte 50cc die voldoende power heeft om 100 te rijden op de snelweg is al genoeg. Mijn standaard smalle tap RS rijdt op 80km wegen makkelijk met het verkeer mee, en zo zijn er velen die dat redden ook TM's. Een klein stukje snelweg erbij kunnen pakken betekent net dat je radius iets groter wordt.
Ik vindt het een geweldige topic hoor, en iedereen moet vooral doen wat ie wil.

Succes met de hobby,
Eric
Eric, ik kan je mening waarderen, maar van alle bestellers tot nu toe was er slechts 1 die een 50cc wilde hebben.
Die 50cc cilinders van Stage6 zijn standaard ook erg snel, mits de goede setup (membraam-carburateur-uitlaat) maar aangehouden wordt.

Het voordeel van zo'n 70cc is vooral het gebied onder de normale powerband. Bij een 70cc zit daar meer vermogen waardoor je ook gemakkelijk onder je powerband dus bij lage toeren ca 80km/h kunt rijden. Zoiets gaat met een 50 of 60 helemaal niet zo gemakkelijk.

Gr. Luc

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#585 Bericht door Rommats » 30 jul 2010, 22:21

verzekeringstechnisch een probleem???Ik heb het wel eens na gekeken en volgens mij betaal je tot 250cc of 125cc dezelfde premie als met 50cc.....Maar ja als die gasten onder uitbetalen uit kunnen komen dan zullen ze het niet nalaten.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#586 Bericht door nozems » 31 jul 2010, 00:18

eric,ik kan merken dat jij nog weinig RS ervaring hebt opgedaan,ja als je rond Heemskerk blijft spelevaren gaat het met 30cc nog heel goed zelfs,maar ff zonder gekheid,het is ook wat je wil,voordeel van meer cc,s kan zijn een veel comfortabeler rijgedrag,en met tegenwind duidelijk meer krenten in de pap te brokkelen hebben,ik wil met jou nog wel es apart een najaarsritje rijden,maar dan mijn route,dan wil ik je nog wel eens horen :mrgreen:

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#587 Bericht door pax00l » 31 jul 2010, 15:23

Ik kan de mening wel delen met sommigen jongens,en ik kan ook niet kijken in de portemonaie,het is net wat LUC zeg ,je kan ook heel netjes rijden ,maar dan kan je beter een 70 rijden dan een 50,dat is het een tegen over het ander,als je die ander kiest ja dan moet je tot op de naad het maximale er uit halen.

GR LOUIS
Laatst gewijzigd door pax00l op 07 aug 2010, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#588 Bericht door jamojamo » 06 aug 2010, 22:28

Volgens mij is de rek er nog niet uit als ik alle topics eens naga die over "iets" harder rijden gaan. Dan denk ik bij mijn RS zonder de cilinder te bewerken aan:
- nieuwe carb. (Dellorto 19/21 of Mikuni met kroondop?)
- voetplaatje onder cilinder
- kop vlakken / hogedruk-kop
- zuiger inkorten
- de Jager uitlaat
- ontsteking op iets meer voor-ontsteking

Of het veel zal uitmaken weet ik niet. Het goedkoopste is waarschijnlijk gewoon 2,25 bandjes op 3 bar :mrgreen:

Ik vind het dood-zonde om aan de cilinder te knoeien want hij is zo netjes nog.

Binnenkort heb ik wat oude cilinders met zuigers en koppen om mee te stoeien (allen geforceerd). Dit heb ik voor een appel en een ei kunnen kopen en tenzij het gaaf spul is wil ik er eens mee gaan testen hoe bijvoorbeeld een membraan passend te krijgen op een rechte inlaat. Het idee is natuurlijk om dit naderhand met een knappe rijwind gekoelde cilinder toe te passen.

Gr.
Eric

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#589 Bericht door Luc » 06 aug 2010, 23:32

Eric, gewoon doen, maar maak er geen gokwerk van zoals velen doen, want dan mislukt het vrijwel altijd.
Lees eerst dit http://kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=34826" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet, Luc

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#590 Bericht door Luc » 19 aug 2010, 10:39

jamojamo schreef:Volgens mij is de rek er nog niet uit als ik alle topics eens naga die over "iets" harder rijden gaan. Dan denk ik bij mijn RS zonder de cilinder te bewerken aan:
- nieuwe carb. (Dellorto 19/21 of Mikuni met kroondop?)
- voetplaatje onder cilinder
- kop vlakken / hogedruk-kop
- zuiger inkorten
- de Jager uitlaat
- ontsteking op iets meer voor-ontsteking

Of het veel zal uitmaken weet ik niet. Het goedkoopste is waarschijnlijk gewoon 2,25 bandjes op 3 bar :mrgreen:

Ik vind het dood-zonde om aan de cilinder te knoeien want hij is zo netjes nog.

Binnenkort heb ik wat oude cilinders met zuigers en koppen om mee te stoeien (allen geforceerd). Dit heb ik voor een appel en een ei kunnen kopen en tenzij het gaaf spul is wil ik er eens mee gaan testen hoe bijvoorbeeld een membraan passend te krijgen op een rechte inlaat. Het idee is natuurlijk om dit naderhand met een knappe rijwind gekoelde cilinder toe te passen.

Gr.
Eric
Eric, ik zat dit nog eens terug te lezen en wat mij opviel was het woord "knoeien"
Ik begrijp hieruit dat als jij bewerkte cilinders ziet dat eraan geknoeid is.
Maar als jij een cilinder onder ogen krijgt van een echte tuner dan is het geen knoeiwerk maar meer een kunstwerk.
Hij wordt namelijk veel mooier dan hij origineel ooit geweest is.

Knoeien komt van knoeiers! en wordt ook een knoei resultaat.

Groeten,
Luc

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#591 Bericht door dijk » 19 aug 2010, 16:59

http://link.marktplaats.nl/370145394" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#592 Bericht door Luc » 19 aug 2010, 17:39

Ja Dijk, goed voorbeeld doet volgen, dat geldt voor iedereen incl. ProTuning.

50mm boring past alleen niet goed in de smalle tap uitvoering. SB tapeindstand is ook niets mis mee, maar dan heb je wel een speciale kop erbij nodig, waarop ook de kap gemonteerd kan worden.
De 47.6mm is niet voor niets door de grote fabrikanten als max. gezien. Er zijn er die 47mm al de grens vinden.

Ga je toch de smalle tap gebruiken dan wordt het cilinderhemd nog dunner dan de 1.6mm van de 47.6mm uitvoering, die al op de grens balanceerd of je houd geen pakkingruimte meer over waardoor valse lucht via de tapeinden gaat ontstaan. Uiteraard kun je ookhier wel weer iets aan doen, maar de meesten zitten niet te wachten op extra problemen.

Het is overigens alleen een cilinder met zuiger en niet een compleet afgewogen set. Als niet tuner heb je hier op het forum al kunnen ervaren hoeveel moeite ze ermee hebben gehad om zo'n 47.6mm 'n beetje aan de gang te krijgen, terwijl er een goed voorbeeld voorhanden was.
Dat begon al met het membraam. Ze gaan naar de winkel en vragen welk membraam hoort bij deze cilinder.
Ja dan krijg je geen raceuitvoering, want dat was de vraag niet. Over de uitlaat zullen we het dan maar niet meer hebben.

50mm geeft meer inhoud, maar met de verkeerde spullen erbij leg je het toch af tegen een 47.6mm set.
Ook de zuiger van die 47.6mm is echt voor racewerk gemaakt en met zijn platte kop heeft dat ook nog eens voordelen die het eenvoudiger maken, lees dit topic maar eens na.

Groeten,
Luc

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#593 Bericht door dijk » 19 aug 2010, 18:14

Luc schreef:Ja Dijk, goed voorbeeld doet volgen, dat geldt voor iedereen incl. ProTuning.

50mm boring past alleen niet goed in de smalle tap uitvoering. SB tapeindstand is ook niets mis mee, maar dan heb je wel een speciale kop erbij nodig, waarop ook de kap gemonteerd kan worden.
De 47.6mm is niet voor niets door de grote fabrikanten als max. gezien. Er zijn er die 47mm al de grens vinden.

Ga je toch de smalle tap gebruiken dan wordt het cilinderhemd nog dunner dan de 1.6mm van de 47.6mm uitvoering, die al op de grens balanceerd of je houd geen pakkingruimte meer over waardoor valse lucht via de tapeinden gaat ontstaan. Uiteraard kun je ookhier wel weer iets aan doen, maar de meesten zitten niet te wachten op extra problemen.

Het is overigens alleen een cilinder met zuiger en niet een compleet afgewogen set. Als niet tuner heb je hier op het forum al kunnen ervaren hoeveel moeite ze ermee hebben gehad om zo'n 47.6mm 'n beetje aan de gang te krijgen, terwijl er een goed voorbeeld voorhanden was.
Dat begon al met het membraam. Ze gaan naar de winkel en vragen welk membraam hoort bij deze cilinder.
Ja dan krijg je geen raceuitvoering, want dat was de vraag niet. Over de uitlaat zullen we het dan maar niet meer hebben.

50mm geeft meer inhoud, maar met de verkeerde spullen erbij leg je het toch af tegen een 47.6mm set.
Ook de zuiger van die 47.6mm is echt voor racewerk gemaakt en met zijn platte kop heeft dat ook nog eens voordelen die het eenvoudiger maken, lees dit topic maar eens na.

Groeten,
Luc
zeker zeer duidelijk luc je uitleg :!:

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#594 Bericht door pax00l » 19 aug 2010, 20:42

Mijn ouwe baas zij altijd tegen mijn ,als je een nieuwe cilinder koop kijk altijd hoe de poorten zijn, of daar braamen aan zitten of te scherp zijn enzv nou de meeste weeten dat ik ook cil hoon voor en klein zaakje de meeste scooter cil nieuwe lopen vast op de poorten hoe zou dat komen,je schrik als je zo nieuw cilinderje bekijk ,maar ik zou alle raad in de wind slaan die we hier op forum proberen uit te leggen
van hoe of wat ,jongens die al jaren lang weten wat ze doe,van uitlaat membraam enzv die ze uit proberen , maaaar zelf denken dat je het weet,ga zo door ,en het ga je geld kosten.

GR LOUIS

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#595 Bericht door Luc » 20 aug 2010, 10:03

pax00l schreef:Mijn ouwe baas zij altijd tegen mijn ,als je een nieuwe cilinder koop kijk altijd hoe de poorten zijn, of daar braamen aan zitten of te scherp zijn enzv nou de meeste weeten dat ik ook cil hoon voor en klein zaakje de meeste scooter cil nieuwe lopen vast op de poorten hoe zou dat komen,je schrik als je zo nieuw cilinderje bekijk ,maar ik zou alle raad in de wind slaan die we hier op forum proberen uit te leggen
van hoe of wat ,jongens die al jaren lang weten wat ze doe,van uitlaat membraam enzv die ze uit proberen , maaaar zelf denken dat je het weet,ga zo door ,en het ga je geld kosten.

GR LOUIS
Dat is ook mijn ervaring Louis, velen weten het zelf zg wel, maar aan het resultaat en vooral hoe snel er resultaat is merk je wel of dit echt zo is.
Ook binnen bedrijven gebeuren die dingen en wielen worden veel vaker uitgevonden dan goed is voor de vooruitgang.
Leren uit het verleden is kennelijk ook een kunst.
Als je deze set precies nabouwd zoals beschreven, dan hoef je zelfs niet eens naar de sproeiermaat te kijken.
Het enige is de luchtregelschroef en de naaldstand 'n beetje bij te stellen, succes is 100% verzekerd.
Maar ik zou het niet doen want dan bent je zoweer uitgesleuteld en dat willen de meesten kennelijk niet.

gr.Luc

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#596 Bericht door pax00l » 21 aug 2010, 15:17

Ja LUC maar voor een stel van de boys is dat niet interessant genoeg denke ik, daar moet gesleuteld worden en een hoop verhalen vertelt worden,kijk op je kreid rijden dat is maar bijzaak,maar ik rij liever dan IK sleutelen,maar ja joh [tegen een koe kan je niet gapen,en tegen een aap kan je niet rapen] mooi he die spreek zin ha ha ha

GR LOUIS

Gebruikersavatar
JanWillem
Berichten: 1237
Lid geworden op: 25 nov 2004, 12:01
Locatie: Alkmaar / Huizen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#597 Bericht door JanWillem » 21 aug 2010, 15:33

Bij mij ging het er niet om of het interessant was, maar ik had een ander eindresultaat in gedachten.

Ik dacht, als ik nou een kleinere teur neem met een ori luchtfilter en een gewoon membraan, dan krijg ik misschien een heel goed rijdende kreid met een niet bijzonder hoog vermogen/topsnelheid.

Dit is echter niet gelukt, nu heb ik wel veel vermogen/topsnelheid en een bak herrie......... eigenlijk veel gaver.

Ik ben nog niet klaar maar het loopt al harder als mijn zuigergestuurde PVG cilinder.

Kortom dit is een topset!!

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#598 Bericht door Luc » 21 aug 2010, 22:08

JanWillem schreef:Bij mij ging het er niet om of het interessant was, maar ik had een ander eindresultaat in gedachten.

Ik dacht, als ik nou een kleinere teur neem met een ori luchtfilter en een gewoon membraan, dan krijg ik misschien een heel goed rijdende kreid met een niet bijzonder hoog vermogen/topsnelheid.

Dit is echter niet gelukt, nu heb ik wel veel vermogen/topsnelheid en een bak herrie......... eigenlijk veel gaver.

Ik ben nog niet klaar maar het loopt al harder als mijn zuigergestuurde PVG cilinder.

Kortom dit is een topset!!
JanWillem, met de spullen die je nu hebt moet het helemaal goed komen.

Gr.Luc

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#599 Bericht door Luc » 12 sep 2010, 01:09

Hier een voorbeeld van goed nabouwen en ook vrijwel direct resultaat.
Aanvankelijk gebouwd voor geforceerde koeling, daarna ook de cilinder ingebouwd in een SB cilnder, precies zoals het voorbeeld ook gemaakt was.
Dus met de originele in- en uitlaat aan de cilinder.
Nadat het klaar was en wat pogingen kreeg ik het verzoek toch maar een uitlaat op te sturen.

En hier een korte reactie: "Last weekend we are on a 50-80ccm meeting and my bike was the fastest".
Bijlagen
DSC01358.JPG
DSC01358.JPG (57.7 KiB) 10722 keer bekeken
Stefan7012.jpg
Stefan7012.jpg (26.4 KiB) 10722 keer bekeken

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Creanotive/Luc: Kreidler/Minarelli 15pk of 20pk/13.800rp

#600 Bericht door jamojamo » 12 sep 2010, 01:14

Die Super 5 is blits !
Visueel beide plaatjes oogstrelend Luc. Nu nog achter kappen de Keihin met kroondop, verchroomde rechte pijp en de looks zijn klaar.

Leuk dat men zo enthousiast terugmeldt wat de bevindingen met de set zijn, heb je eer van je werk.

Gr.
Eric

Plaats reactie