dijk schreef:klemmertje zijn nieuwe de jager 6 bak en 86cc de jager levert een prachtig resultaat
Hallo Dijk,
Klopt bijna helemaal, alleen zit die zesbak onder mijn trouwe groene RS_GS. Die doet het daar verder prima.
Maar de de Jager 70cc. Die gaat met de dag beter. Na een wat erg narrige start zit de gang er nu goed in.
Op de Tovami testbank bij Piet Gaag bleef de meter juist onder de 18pk staan bij vet 12000 rpm. En dan te weten dat de Tovami van Piet erg zuinig is....
Intussen is de uitlaat nog aangepast en gaat het nog harder. Wellicht dus meer als 18pk?
Veel is er niet aan gebeurd. Er zit een Dellorto 21 Black Edition op met een Rion pijp. Vooral de pijp was de bottleneck. De oorspronklijke de Jager pijp was het niet. Die gaf een soort aan/uit effect en geen toeren.
Intussen op ons favoriete testweggetje juist buiten Zoetermeer de 135 echte kmh's op de teller gehad.
Da's hard, echt hard....
Gaaf als je dat met drie man doet. En alledrie vrijwel even hard gaat
De setup?
Een Dellorto 21 BE, sproeier 95, Twin Air filter, 14/34, 5 bak, een HPI met buitenrotor op ca. 3mm vooronsteking en een krukas met een Malossi MHR 12mm drijfstang. Compressie ca. 1:13,5 met een conical head en een squis van 0,55mm. Gewoon afgekeken van een Malossie setje onder het motto: beter goe' gejat dan slech' zelf gemaakt...
Timing uitlaat staat op ca. 195 graden.
Er is nog wel wat meer aan gesleuteld, maar die details hou ik voor mezelf.
Met dank aan Piet Gaag voor het meedenken en het testwerk en Alexander de Jager met de opmerking: "Pas je wel op met die snelheden...".
Succes ermee,
Klemmertje
Even voor de "achterblijvers" ( ik heb niet de ilusie dat ik nu helemaal vooraan rij) maar pas op met deze Nissin/MH combinatie en originele Honda blokken.
Dit remt echt!!!
Met dank aan Anne Monsma voor de foto.