Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 12:58 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
Lieuw schreef:
Gaat hier over de 5 bak, niet over hoe hard iemand ermee wil gaan rijden........toch :?


----------------------

met de cross is 70km al snel genoeg bij 13.000 toeren

:mrgreen:


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 1:03 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 28, 2006 9:20 pm
Berichten: 789
Woonplaats: Winkel (NH)
LVS schreef:
Lieuw schreef:
Gaat hier over de 5 bak, niet over hoe hard iemand ermee wil gaan rijden........toch :?


----------------------

met de cross is 70km al snel genoeg bij 13.000 toeren

:mrgreen:


Hoi Claus

Dus ik kan er ook 1 voor jou reserveren

:D :D :D

Groeten Alexander


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 8:17 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
LVS schreef:
Lieuw schreef:
Gaat hier over de 5 bak, niet over hoe hard iemand ermee wil gaan rijden........toch :?


----------------------

met de cross is 70km al snel genoeg bij 13.000 toeren

:mrgreen:
:lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 8:36 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 30, 2004 7:06 pm
Berichten: 3336
Woonplaats: noordwijkerhout
Zo te zien heeft claus een sponsor gevonden :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 9:59 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 28, 2006 9:20 pm
Berichten: 789
Woonplaats: Winkel (NH)
rick rol schreef:
Zo te zien heeft claus een sponsor gevonden :mrgreen:


Ik zou me meteen zorgen gaan maken als Claus een sponsor nodig zou hebben :D :D :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 11:08 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 28, 2006 9:20 pm
Berichten: 789
Woonplaats: Winkel (NH)
Grafiek:


Bijlagen:
Diagram_klein.JPG
Diagram_klein.JPG [ 63.66 KiB | 8784 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 11:38 am 
2 pagina's vol lof etc etc

maar nu ff srieus.

wat zijn de voordelen????
gaat het heel blijven????
wat gaat de meerwaarde worden aan mijn blokkie??/

625 euri om paar tandwielen in je blok te plakken vind ik knap prijzig.
het zal het wel waard wezen maar toch


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 11:45 am 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2709
Woonplaats: Gelderland
En weer een prachtig initiatief van de Jager!

@ Erwin_1965:
- voordelen: zie grafiek en uitleg Alexander
- Ik ken geen de Jager bakken die zomaar in elkaar zijn gelopen. Een fabricagefout zou altijd kunnen voorkomen maar da's garantie denk ik dan maar. Heel blijven gaat vrijwel altijd fout door de troep die er omheen gebruikt wordt en verkeerd inbouwen en staat los van de tandwielenset zoals hier aangeboden.
- meerwaarde: zie eerste punt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 12:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2085
Weer een goed initiatief van de Jager en voor wegracers is dit zeker een zeer mooi bak.
Er gaan stemmen dat dit zelfs beter is dan een 6-bak en daar zijn ook goede redenen voor.
Voor cross en sportief straatgebruik vind ik de 6V cross of een de Jager 6v het aller beste, dus met een ca 37% 1eV.

Kijk maar eens naar de start op het filmje van Marinus waarbij hij naar de 125km/h rijd. 1v =37% (de Jager 6v-bak)


Voor sportief straatgebruik kun je een closebak over wegen, maar realiseer je dat vooral bij het wegrijden meer gas en meer koppelingslip noodzakelijk is.
Als je een flink vermogen hebt vooral gericht op lage toeren (bigbore met koppel), dan zou het mogelijk nog gaan.
Maar heb je te weinig vermogen dan kom je er erg slecht mee weg en krijg je er spijt van.
Ik heb al eens een closebak om die reden ingeruild voor een gewone standaard bak.

Mijn 90cc sprinter heeft een standaard 5v bak met een 1v van 16x44 = 43% maar voldoende vermogen om te vertrekken met 0.85G. Met een lager % is de kans op wielspin te groot.


Sprint in Lexmond met 50cc ca 15pk (minder koppel) met vanVeen 5v closebak en 1v van 16x44 = ca 43%


Hierbij nog een overzicht van enige wedstrijd en standaard bakken.
Vergelijk de hoogtes van de 1e V.
Zelf heb ik alle bakken in huis (behalve de Jager nieuwe) en rijd met de 20pk+ met een standaard 5bak, waarvan ik de eerste met 31% wel te kort vind en liever op ca 37% had gezien.

Schaftleitner = 6v GP bak
Cr6= vanVeen 6v crossbak
JagOud= oude de Jager 6bak
JagNw= nieuwe de Jager 6bak
Jag5v= close 5bak van dit topic
vV5= vanVeen closebak 5v
St5i= standaard indirecte 5bak
St5d= standaard directe 5bak

Groeten,
Luc


Bijlagen:
deJagerClose5vi.JPG
deJagerClose5vi.JPG [ 89.41 KiB | 8665 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Luc op za feb 06, 2010 1:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 1:35 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Ik als azijnzeiker, begrijp ik het goed dat het aan duwen van je kreidler als meer waarde word gezien? :roll:

Ik zal niet meer reageren, ik begrijp het waarschijnlijk niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 1:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 28, 2005 2:29 pm
Berichten: 3375
Woonplaats: schagerbrug
Henk 3bakvoet schreef:
Ik als azijnzeiker, begrijp ik het goed dat het aan duwen van je kreidler als meer waarde word gezien? :roll:

Ik zal niet meer reageren, ik begrijp het waarschijnlijk niet.


henk voor de cross en racerij is het geweldig

daar zijn ze ook voor bedoeld maar met "" 20 pk "" is een driebak
helemaal zo gek nog niet "

wel je uitlaat met een slangeklemmetje monteren want daar halen we de winst uit


mart


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 1:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 28, 2006 9:20 pm
Berichten: 789
Woonplaats: Winkel (NH)
Henk 3bakvoet schreef:
Ik als azijnzeiker, begrijp ik het goed dat het aan duwen van je kreidler als meer waarde word gezien? :roll:

Ik zal niet meer reageren, ik begrijp het waarschijnlijk niet.


Kan ook met kickstartertandwiel worden geleverd........ en niet reageren waarom niet ?! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 6:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 27, 2009 7:29 pm
Berichten: 1236
Woonplaats: Maasland
Lieuw schreef:
Kan ook met kickstartertandwiel worden geleverd........ en niet reageren waarom niet ?! :D


Het moet minimaal 35 jaar oud zijn voordat het 'origineel' word. :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 7:55 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
Henk 3bakvoet schreef:
Ik als azijnzeiker, begrijp ik het goed dat het aan duwen van je kreidler als meer waarde word gezien? :roll:

Ik zal niet meer reageren, ik begrijp het waarschijnlijk niet.


henk zelfs jouw 3 bak kan close worden gemaakt,ben je meteen ook van je trapstel af :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 07, 2010 3:55 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 8:19 pm
Berichten: 1233
Luc schreef:
Weer een goed initiatief van de Jager en voor wegracers is dit zeker een zeer mooi bak.
Er gaan stemmen dat dit zelfs beter is dan een 6-bak en daar zijn ook goede redenen voor.
Voor cross en sportief straatgebruik vind ik de 6V cross of een de Jager 6v het aller beste, dus met een ca 37% 1eV.

Kijk maar eens naar de start op het filmje van Marinus waarbij hij naar de 125km/h rijd. 1v =37% (de Jager 6v-bak)


Voor sportief straatgebruik kun je een closebak over wegen, maar realiseer je dat vooral bij het wegrijden meer gas en meer koppelingslip noodzakelijk is.
Als je een flink vermogen hebt vooral gericht op lage toeren (bigbore met koppel), dan zou het mogelijk nog gaan.
Maar heb je te weinig vermogen dan kom je er erg slecht mee weg en krijg je er spijt van.
Ik heb al eens een closebak om die reden ingeruild voor een gewone standaard bak.

Mijn 90cc sprinter heeft een standaard 5v bak met een 1v van 16x44 = 43% maar voldoende vermogen om te vertrekken met 0.85G. Met een lager % is de kans op wielspin te groot.


Sprint in Lexmond met 50cc ca 15pk (minder koppel) met vanVeen 5v closebak en 1v van 16x44 = ca 43%


Hierbij nog een overzicht van enige wedstrijd en standaard bakken.
Vergelijk de hoogtes van de 1e V.
Zelf heb ik alle bakken in huis (behalve de Jager nieuwe) en rijd met de 20pk+ met een standaard 5bak, waarvan ik de eerste met 31% wel te kort vind en liever op ca 37% had gezien.

Schaftleitner = 6v GP bak
Cr6= vanVeen 6v crossbak
JagOud= oude de Jager 6bak
JagNw= nieuwe de Jager 6bak
Jag5v= close 5bak van dit topic
vV5= vanVeen closebak 5v
St5i= standaard indirecte 5bak
St5d= standaard directe 5bak

Groeten,
Luc


luc dat filmpje van marinus was toch toen hij in zijn twee wegtrok? :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 07, 2010 12:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2085
Frank, dat denk ik het toch niet.
En ik heb het even nagekeken want ik heb alle gegevens van deze 3 sprints.
Marinus staat gegeard op 14x32 en met 12400rpm betekent dat 46.8km/h voor de 1e versnelling en de 2e versnelling 63.8 km/h.
Zo'n eerste met 37% is dus al lang genoeg.

2e filmpje Genemuiden 2007 gearing 15x36 14.400rpm 1V = 54,9km/h
3e filmpje Lexmond 2006 gearing 11x40 15.500rpm 1V = 44 km/h


Groeten,
Luc


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 3:18 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 8:19 pm
Berichten: 1233
luc weet het wel zeker!
luister goed naar de versnellingen in het filmpje trekt in zijn twee weg, schakelt door naar 5 en trekt alleen de koppeling even in en lijkt dan net alsof hij schakelt, , luister maar goed.


en dit schreef je toen zelf!


Ja leuk gevonden en Marinus vind dat senario nog veel leuker.
De eindsnelheid is nu berekend op 114 km/h.
Voor 125 km/h in dezelfde tijd betekent dat meer dan 25pk.

Groeten,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 11:29 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2085
Ja Frank, ik ben aardig gewend aan dit soort geluiden en heb bovendien alle gegevens van Marinus zelf gekregen om het uit te rekenen.

Als je gelijk zou hebben dan zou er een vermogen in moeten zitten van ver boven de 20 pk. Anders kun je in zn 2 niet binnen 4 sec naar de 63km/h rijden.
Dus uitgesloten het is gewoon een 37% eerste versnelling die vrij normaal klinkt tov van wat ik ervan gewend ben.

Overigens denk je nu echt dat Marinus het filmpje niet overgemaakt zou hebben als hij in de verkeerde versnelling gestart was??

Die laatste alinea (mijn oude reactie) klopt wel, want hij schakelt niet naar 6 en dan rijdt hij 114km. Maar dat maakt niet uit, want die 13 sec naar de 114 klopt exact met een vermogen van ca 18pk waarover we het toen hadden.

Groeten,
Luc


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 2:38 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 8:19 pm
Berichten: 1233
ik hoor gewoon dat hij de koppling even intrekt, luister maar goed dit is geen overschakelen :D

en dan wordt het een andere berekening dat is waar het mij om gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 3:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2085
Ja dat is wat ik schrijf: "hij schakelt niet naar 6"

Maar ik heb zo genoeg logische argumenten gegeven, lees ze nog maar 1 voor 1 na.

Nu weer ontopic!! sorry Alexander

Groeten,
Luc


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2010 3:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 6:05 pm
Berichten: 3287
Woonplaats: Ypenburg (s'Gravenhage)
frank, jij doet een gokje en luc heeft het uitgerekent.

wat is er nu precieser; een gokje in de richting van iemand die er lang niet zoveel verstand van heeft als iemand die het uitrekent en met getallen komt :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2010 4:19 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jul 29, 2007 11:48 am
Berichten: 1695
Woonplaats: Tiel
Frank,...

Zal je de oplossing geven voor hetgeen jij hoort of denkt te horen.

Er word in maar vijf versn. gereden dat komt niet omdat ik in de 2e vers. weg ga.
Maar om dat mijn bak toen slecht van 5 naar 6 schakelde en ik hier de 6 niet goed aanschakel.
Voor hoe er door mij geschakeld word kun je naar het dijkrit filmje kijken,...half het gas en half de koppeling, het vesn.verval word op die manier gedempt.
Wou dat het waar was wat jij vermoed,.....zo weg komen in de 2e vesn. :shock:

Groet

Marinus


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2010 4:27 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 8:19 pm
Berichten: 1233
je hoort mij niet zeggen dat luc er geen verstand van heeft heel veel zelfs, daar heb ik luc in het verleden ook voor geprezen. :!:


maar het kwam in het filmpje echt zo op mij over dat marinus in twee wegtrekt en dan al in zijn zes zit en dan eventjes de koppeling intrekt.dat het net lijkt of hij nog een keer schakelt
maar ik zal het wel verkeerd horen. :!:

sorry luc, :!: was echt niet bedoeld tegen jouw persoon of tegen marinus


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2010 4:32 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 8:19 pm
Berichten: 1233
marinus schreef:
Frank,...

Zal je de oplossing geven voor hetgeen jij hoort of denkt te horen.

Er word in maar vijf versn. gereden dat komt niet omdat ik in de 2e vers. weg ga.
Maar om dat mijn bak toen slecht van 5 naar 6 schakelde en ik hier de 6 niet goed aanschakel.
Voor hoe er door mij geschakeld word kun je naar het dijkrit filmje kijken,...half het gas en half de koppeling, het vesn.verval word op die manier gedempt.
Wou dat het waar was wat jij vermoed,.....zo weg komen in de 2e vesn. :shock:

Groet

Marinus



oke dan begrijp ik het nu
sorry marinus
maar het klonk zo gek in het filmpje, hij loopt overigens wel heel mooi :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2010 8:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2085
No problem,


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!