EMOT droge koppelingen (nieuw topic)

Producten en mededelingen van onze sponsors
Bericht
Auteur
snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

EMOT droge koppelingen (nieuw topic)

#1 Bericht door snel » 16 feb 2010, 14:12

Hier is net NIEUWE droge koppeling topic.
Het oude was een rommeltje geworden.

In deze topic info over mijn droge koppeling.
Deze koppeling is al weer 3 jaar op de markt ,en heeft daarmee het voordeel dat hij echt getest is.

De koppeling is toentertijd ontstaan na observatie van hetgeen voorhanden was.
Daar zag ik nadelen in ,en die wilde ik aanpakken.
Het geluk was dat Wiebe Plantinga in die tijd ook zoekende was naar een droge koppeling voor zijn 90cc sprinter.
Wij bleken het vrij snel eens over hoe het eruit moest zien ,en zodoende hebben we toen in korte tijd samen een ontwerp gemaakt.
In de loop der tijd zijn er nog wel wat kleinigheden gewijzigd ,maar de basis was een schot in de roos.

Nog steeds durf ik te beweren dat dit de sterkste en meest praktijkgerichte racekoppeling op de markt is.

Hij is sterk ,slijtagearm ,en alle onderdelen zijn uitwisselbaar.
De slijtdelen zijn zelfs gewoon overal te koop ,dus mocht ik om een of andere reden niet kunnen leveren ,kan men zich toch van onderdelen voorzien.

De bediening gaat zeer licht ,en veerdruk is eenvoudig aan te passen.
Dit komt mede doordat ik geen Kreidler diafragmaveer heb gebruikt.
In racerij telt resultaat ,en niet hoe het er uit ziet.
Om die reden ziet hij er ook niet uit als een soort Van Veen kopie.
Hij ziet eruit als een racekoppeling zoals de rest van de wereld die op zijn racemotoren bouwt.

De standaard Kreidlerplaten zijn slecht geschikt ,en de veeltand platen van de latere Kreidler racers zijn veel te duur om zelf te moeten maken.
(vooral omdat ze dan misschien nog niet zo goed zijn als platen die je simpel kunt kopen)

Bijgaand een plaatje van de allereerste koppeling ,die op Wiebes sprinter nog steeds dienst doet.
Bijlagen
wiebe 2006.JPG
wiebe 2006.JPG (64.65 KiB) 11296 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#2 Bericht door Andre » 16 feb 2010, 14:16

Ik zie beide topics voor het eerst, ik moet zeggen petje af weer.
Er is nu voor ieder wat wils en je kunt alle kanten op.
Ik zie alleen deze koppeling nog niet op je site staan, ik was benieuwd naar de prijs.

gaaf hoor :clap

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#3 Bericht door snel » 16 feb 2010, 14:18

Hier een paar plaatjes ter vergelijk van de huidige productieversie.
Bijlagen
Picture 297.jpg
Picture 297.jpg (63.93 KiB) 11290 keer bekeken
Picture 298.jpg
Picture 298.jpg (64.03 KiB) 11290 keer bekeken
Picture 299.jpg
Picture 299.jpg (63.16 KiB) 11290 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#4 Bericht door Andre » 16 feb 2010, 14:20

rechtsboven is dit vul opening voor de olie?

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#5 Bericht door snel » 16 feb 2010, 14:21

En hier wat verschillende deksels om uit te kiezen...(zolang voorraad strekt)

De goud geanodiseerde heb ik net binnen.
Die word volgens mij extreem gaaf om te zien.
Bijlagen
Picture 300.jpg
Picture 300.jpg (62.65 KiB) 11280 keer bekeken
Picture 337.jpg
Picture 337.jpg (64.38 KiB) 11280 keer bekeken

snellejelle
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 apr 2007, 20:17
Locatie: Zuidwolde, Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door snellejelle » 16 feb 2010, 14:23

Ziet er super mooi uit!!
vooral die goud geanodiseerde :shock:

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#7 Bericht door snel » 16 feb 2010, 14:23

Andre schreef:Ik zie beide topics voor het eerst, ik moet zeggen petje af weer.
Er is nu voor ieder wat wils en je kunt alle kanten op.
Ik zie alleen deze koppeling nog niet op je site staan, ik was benieuwd naar de prijs.

gaaf hoor :clap
De prijs voor een hele complete koppeling is 850 euro.
Dat is dus inclusief deksel en recht vertande primair aandrijving.

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#8 Bericht door snel » 16 feb 2010, 14:25

Andre schreef:rechtsboven is dit vul opening voor de olie?
Ja ,ik heb nu zelf ook een jaar geracet met een Kreidler (met een deksel met de olieplug opzij) en ik werd gestoord van dat olievullen met de racer op zijn kant.
Klaar daarmee ,vuldop bovenop.

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#9 Bericht door Andre » 16 feb 2010, 15:01

snel schreef:
Andre schreef:rechtsboven is dit vul opening voor de olie?
Ja ,ik heb nu zelf ook een jaar geracet met een Kreidler (met een deksel met de olieplug opzij) en ik werd gestoord van dat olievullen met de racer op zijn kant.
Klaar daarmee ,vuldop bovenop.
ala zundapp :D

mooie oplossing, minder kans op een vlek in de schuur.

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#10 Bericht door rion » 16 feb 2010, 16:59

snel schreef:Hier een paar plaatjes ter vergelijk van de huidige productieversie.
Waar zijn die plaatjes ? ik zie Niks

Gr rion

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#11 Bericht door RS3001 » 16 feb 2010, 17:16

Heb ik ook Rion, soms plaatjes....soms niks.....dacht dat het aan mijn pc lag

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#12 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 feb 2010, 17:25

RS3001 schreef:Heb ik ook Rion, soms plaatjes....soms niks.....dacht dat het aan mijn pc lag
Ik zie (mooie) plaatjes hoor.

Enzo

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4860
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 697 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

#13 Bericht door Monsma » 16 feb 2010, 17:28

ziet er goed uit.

Mooi sierraad voor aan de kreidler

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#14 Bericht door RS3001 » 16 feb 2010, 17:31

Had het gisteren ook al in topic, soms niets.....en zo in eens zijn ze er weer :roll: zal wel :beer :beer zijn :lol:

farmer
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 okt 2005, 21:35
Locatie: lomm
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door farmer » 16 feb 2010, 17:49

ben ik dan blind ik zie ook niets #-o

farmer :twisted:

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#16 Bericht door Robert1 » 16 feb 2010, 19:06

Als je Internet Explorer gebruikt zie je inderdaad geen plaatjes.

IE gebruikers schaam je diep!:lol: Er zijn al jaren betere browsers gratis te verkrijgen. Firefox bijvoorbeeld.

Maargoed, Martijn gaf aan dit topic schoon en netjes te houden, laten we dat maar doen dan :) .

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#17 Bericht door snel » 16 feb 2010, 19:22

Ik gebruik inderdaad Firefox.
Ligt het daaraan dat Explorer gebruikers geen plaatjes zien ?
Kan dat ?

Kan iemand Bill Gates naar de maan schieten ??

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#18 Bericht door dijk » 16 feb 2010, 19:25

nooit geen problemen mee dat ik geen plaatjes kan zien :!:

Gebruikersavatar
Jan. K
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
Locatie: Haarlemmermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door Jan. K » 16 feb 2010, 20:15

Robert1 schreef:Als je Internet Explorer gebruikt zie je inderdaad geen plaatjes.

IE gebruikers schaam je diep!:lol: Er zijn al jaren betere browsers gratis te verkrijgen. Firefox bijvoorbeeld.

Maargoed, Martijn gaf aan dit topic schoon en netjes te houden, laten we dat maar doen dan :) .
ikke gebruik wel explorer, volgens insiders zelfs uit het jaar kruik, toch zie ik plaatjes, mooie plaatjes...

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door marinus » 16 feb 2010, 20:19

Die twee mogen niets zien :mrgreen:

:internetbrommer

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#21 Bericht door TonK » 16 feb 2010, 21:07

snel schreef:
Andre schreef:rechtsboven is dit vul opening voor de olie?
Ja ,ik heb nu zelf ook een jaar geracet met een Kreidler (met een deksel met de olieplug opzij) en ik werd gestoord van dat olievullen met de racer op zijn kant.
Klaar daarmee ,vuldop bovenop.
Kijk, meneer Kreidler was lang niet gek hoor.

Zijn olievulpunt is gelijk olienivo controlepunt.

Dat is voor het vullen van ondergeschikt belang, maar wel handig.

Overigens bestaan er ook trechtertjes met een tuit voorzien van knik.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#22 Bericht door lazy rider » 16 feb 2010, 21:27

TonK schreef:
snel schreef:
Andre schreef:rechtsboven is dit vul opening voor de olie?
Ja ,ik heb nu zelf ook een jaar geracet met een Kreidler (met een deksel met de olieplug opzij) en ik werd gestoord van dat olievullen met de racer op zijn kant.
Klaar daarmee ,vuldop bovenop.
Kijk, meneer Kreidler was lang niet gek hoor.

Zijn olievulpunt is gelijk olienivo controlepunt.

Dat is voor het vullen van ondergeschikt belang, maar wel handig.

Overigens bestaan er ook trechtertjes met een tuit voorzien van knik.
Je kan ook gewoon beide toepassen op je carter deksel ,ik heb het orginele punt van kreidler laten zitten en aan de bovenkant een vul stop / carter ontluchting gemaakt .
Dat is ook een mogelijkheid .
Maar wederom en mooi product van martijn .

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#23 Bericht door snel » 16 feb 2010, 21:33

Bijkomend probleem is dat die dekseltjes met olieniveauplug een te laag niveau hebben ,ze zijn namelijk afgekeken van de GP blokken.
En die hebben twee oliekamers.

Ik vind mijn oplossing beter.
Erin en eruit moet simpel gaan.
Dat is racepraktijk toch ,Ton ?

Meneer Kreidler vond ook dat een oliekeerring om de schakelas niet hoeft.
Ik vind persoonlijk ook van wel.
ik mag graag een beetje rebels denken
:mrgreen:

Gebruikersavatar
hcmaikel
Berichten: 383
Lid geworden op: 02 apr 2009, 13:16
Locatie: Egmond Binnen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door hcmaikel » 16 feb 2010, 21:49

ziet er erg mooi en goed uit :clap

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#25 Bericht door TonK » 16 feb 2010, 22:05

snel schreef:Bijkomend probleem is dat die dekseltjes met olieniveauplug een te laag niveau hebben ,ze zijn namelijk afgekeken van de GP blokken.
En die hebben twee oliekamers.

Ik vind mijn oplossing beter.
Erin en eruit moet simpel gaan.
Dat is racepraktijk toch ,Ton ?

Meneer Kreidler vond ook dat een oliekeerring om de schakelas niet hoeft.
Ik vind persoonlijk ook van wel.
ik mag graag een beetje rebels denken
:mrgreen:
Ik ken je wel een beetje Martijn (rebels mannetje) :wink:

De oude GP motoren hadden idd een verschillend nivo voor de versnellingsbak en primaire tandwieloverbrenging, het latere type niet.

In mijn racepraktijk ging er olie in de motor op de werkbank, tussendoor verversen was een zeldzaamheid.

Plaats reactie