Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 29, 2012 7:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2003 11:53 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Heemskerk
Deze Honda hoort, bij nader inzien, niet in dit topic. Hier hebben we het over de de Jager kanonnen.
Maar deze kan in Mettet natuurlijk meekomen maar dan moet je ook goed kunnen sturen en dat is bij mij wel een verbeter punt. Op het rechte eind kan ik ieder geval wel wat goedmaken denk ik.
Een naam heb ik nog niet bedacht maar welk beest vreet een vliegend varken op? Een T-rex kan dat vast maar is een beetje over de top. The Bat Bike is wel wat. Om hem onder controlle te houden heb ik er wel een snelgas op gezet. De oude had wel een heel lang draaimoment en dat was rete irritant. Komende week komt de HPI binnen. Met de pijp van Pieter Smit en het tunewerk van Fokko is het een serieuze machine geworden. Nu de puntjes op de i nog en die kunnen het verschil nog maken.
De Hagons zijn ook goed voor de wegligging en de voorvork heb ik stugger gemaakt en gevuld met 20W50 olie. Ook dat scheelt heel veel. Nu voelt ie strak op de weg ook als je 130 rijdt en dat is wel zo fijn. De top weet ik nog niet precies. 120 in zijn 4 en de 5 pakt goed door. Waarschijnlijk een 145 of zoiets met deze vertanding (16-38). Nu heb ik nog wel een 17 liggen maar eigenlijk is het al hard zat. Eerst maar eens kijken wat er voor nodig is om Rommats voor te blijven. De Lama was voldoende maar... :mrgreen:


Laatst bijgewerkt door Willem de Groot op ma jul 30, 2012 10:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 29, 2012 8:40 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
Willem de Groot schreef:
Deze Honda hoort, bij nader inzien, niet in dit topic. Hier hebben we het over de de Jager kanonnen.
Maar deze kan in Mettet natuurlijk meekomen maar dan moet je ook goed kunnen sturen en dat is bij mij wel een verbeter punt. Op het rechte eind kan ik ieder geval wel wat goedmaken denk ik.
Een naam heb ik nog niet bedacht maar welk beest vreet een vliegend varken op? Een T-rex kan dat vast maar is een beetje over de top. The Bad Bike is wel wat. Om hem onder controlle te houden heb ik er wel een snelgas op gezet. De oude had wel een heel lang draaimoment en dat was rete irritant. Komende week komt de HPI binnen. Met de pijp van Pieter Smit en het tunewerk van Fokko is het een serieuze machine geworden. Nu de puntjes op de i nog en die kunnen het verschil nog maken.
De Hagons zijn ook goed voor de wegligging en de voorvork heb ik stugger gemaakt en gevuld met 20W50 olie. Ook dat scheelt heel veel. Nu voelt ie strak op de weg ook als je 130 rijdt en dat is wel zo fijn. De top weet ik nog niet precies. 120 in zijn 4 en de 5 pakt goed door. Waarschijnlijk een 145 of zoiets met deze vertanding (16-38). Nu heb ik nog wel een 17 liggen maar eigenlijk is het al hard zat. Eerst maar eens kijken wat er voor nodig is om Rommats voor te blijven. De Lama was voldoende maar... :mrgreen:

willem een 110cc van de jager heb je ruim genoeg om ron voor te blijven :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 29, 2012 9:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 1:16 am
Berichten: 1994
Woonplaats: Obdam
Haha welk beest vreet een vliegend varken op??
De lama was tot op heden redelijk in staat hem aldoor nog uit de lucht te spugen :clap ,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 29, 2012 9:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2003 11:53 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Heemskerk
Daar heb je gelijk in Dijk maar dat doet een beetje pijn in de knip. Met 3 kids die willen doorleren vindt ik dat een beetje zonde. Wie weet komt dat later nog eens aan bod..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2012 12:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 577
Woonplaats: Meppel
Hallo Willem,
Ik heb je eens horen zeggen dat 120km meer dan hart zat is of was dat taktiek van de Lama? :P
Jaaaaaaaaa de Lama zit ook vol geheimpjes. :whistle
Mvg Henk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2012 12:34 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
Willem de Groot schreef:
Daar heb je gelijk in Dijk maar dat doet een beetje pijn in de knip. Met 3 kids die willen doorleren vindt ik dat een beetje zonde. Wie weet komt dat later nog eens aan bod..

inderdaad willem je kan het maar 1 keer uitgegeven :!:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2012 1:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2003 11:53 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Heemskerk
HVG86cc schreef:
Hallo Willem,
Ik heb je eens horen zeggen dat 120km meer dan hart zat is of was dat taktiek van de Lama? :P
Jaaaaaaaaa de Lama zit ook vol geheimpjes. :whistle
Mvg Henk.


Ha die Henk,

Voor de Lama is 120 wel hard zat. Met een tandje erbij en de goede wind kan het wel harder maar rij je niet zo lekker door de versnellingen heen in een tourritje.
Met de Honda is het toch effe anders. Meer vermogen en dus sneller op de 120 en dan heeft een tandje extra minder effect op het rijgedrag. Het is overigens wel fijn als je je setup kunt aanpassen op het deelnemersveld 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2012 7:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 577
Woonplaats: Meppel
Willem de Groot schreef:
HVG86cc schreef:
Hallo Willem,
Ik heb je eens horen zeggen dat 120km meer dan hart zat is of was dat taktiek van de Lama? :P
Jaaaaaaaaa de Lama zit ook vol geheimpjes. :whistle
Mvg Henk.


Ha die Henk,

Voor de Lama is 120 wel hard zat. Met een tandje erbij en de goede wind kan het wel harder maar rij je niet zo lekker door de versnellingen heen in een tourritje.
Met de Honda is het toch effe anders. Meer vermogen en dus sneller op de 120 en dan heeft een tandje extra minder effect op het rijgedrag. Het is overigens wel fijn als je je setup kunt aanpassen op het deelnemersveld 8)


Hallo Willem,
Ik met mijn 86cc heb nog geen last van tandjes :whistle
Maar ik begin wel een heel scherp hoog geluid te horen en das nie goed? :idea:
Dat zou nog wel eens het meedraaien van een krukas lager kunnen zijn erg ieri geluid.ik zie geen smilie met oor doppen.
Mvg Henk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2012 8:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2003 11:53 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Heemskerk
Vanmiddag nog even ruggespraak met mijn Tuner Fokko gehad. Het is net als bij de olympische spelen. Voorbereiding is de sleutel tot succes. Nu gaat het niet om een gouden plak of The Boss trofee maar het is wel fijn als je als eerste over de streep gaat..
Als The Bat Bike nog niet helemaal aan de verwachting voldoet kunnen we nog een paar details aanpakken om onderstaande grafiek te kunnen produceren. Hier krijgen ze in zuid-holland zelfs het dun in de broek haha


Bijlagen:
Honda MB8 grafiek.jpg
Honda MB8 grafiek.jpg [ 31.75 KiB | 4804 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Willem de Groot op ma jul 30, 2012 10:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2012 9:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 577
Woonplaats: Meppel
Hoi Willem,
Als de broek pijpen maar niet in de laarzen hebt kan het zo weer weg lopen dan is er niks aan de hand? :P


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2012 9:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 1:16 am
Berichten: 1994
Woonplaats: Obdam
Sapperdeflap,dat is nog eens serieus vermogen.
Hoeveel cc is dat???


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2012 10:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2003 11:53 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Heemskerk
Rommats schreef:
Sapperdeflap,dat is nog eens serieus vermogen.
Hoeveel cc is dat???



113 cc Malossie cilinder Ron. Die schijnen beter te zijn dan de 125 Athena.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2012 10:23 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4736
Woonplaats: alhier
Zijn de Malossi cilinders de laatste 20 jaar erg veranderd? Toen ik MB reed konden ze vrij gemakkelijk 14.000 toeren draaien, deze houdt op bij 13.000?
Zelf had ik toen een huppeldepup cilinder, draaide met moeite 11.000 toeren, maar met 17-38 op een 6-bak haalde ik nog een acceptabele snelheid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2012 10:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2003 11:53 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Heemskerk
hermanp schreef:
Zijn de Malossi cilinders de laatste 20 jaar erg veranderd? Toen ik MB reed konden ze vrij gemakkelijk 14.000 toeren draaien, deze houdt op bij 13.000?
Zelf had ik toen een huppeldepup cilinder, draaide met moeite 11.000 toeren, maar met 17-38 op een 6-bak haalde ik nog een acceptabele snelheid.



Geen idee Herman maar de uitlaat bepaald het toerental en afhankelijk van je doel maak je een keuze. Op deze brommert val je in niet zo snel in slaap :mrgreen: :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2012 10:43 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4736
Woonplaats: alhier
Dit zal zeker niet slaapverwekkend zijn! Ik vond toen mijn MB, met misschien de helft van dit vermogen, al uitermate spannend. Ik hield het toen wel bij standaard onderdelen. Dus eerst standaard 80cc, weinig gang. Toen de 110cc cilinder (merk weet ik niet meer) en daarna pas een geschikte Proma uitlaat waarmee ik ineens 40 km/u winst boekte.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 31, 2012 8:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:16 pm
Berichten: 577
Woonplaats: Meppel
Willem de Groot schreef:
hermanp schreef:
Zijn de Malossi cilinders de laatste 20 jaar erg veranderd? Toen ik MB reed konden ze vrij gemakkelijk 14.000 toeren draaien, deze houdt op bij 13.000?
Zelf had ik toen een huppeldepup cilinder, draaide met moeite 11.000 toeren, maar met 17-38 op een 6-bak haalde ik nog een acceptabele snelheid.



Geen idee Herman maar de uitlaat bepaald het toerental en afhankelijk van je doel maak je een keuze. Op deze brommert val je in niet zo snel in slaap :mrgreen: :clap


Hoi Willem,
Weet je zeker als dit goed is ik zie veel getallen 13?
Mvg Henk. :whistle


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 10:24 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
gisteren samen met rommats,blok en onsteking etc.... even bij de jager gebracht :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 9:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2003 11:53 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Heemskerk
Heb je al nieuws Jeroen? Wanneer is de bevalling gepland?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 9:41 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
ik verwacht niet eerder als eind september willem,dat ie de eerste klappen zal geven.
dick gaat ook nog een paar weken op vakantie begin september.
ik had me spullen al vast heen gebracht begin augustus,dick zou er meschien deze week mee aan de slag gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 12:15 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 1:16 am
Berichten: 1994
Woonplaats: Obdam
Ik heb vandaag een 150cc aangeschaft bij de Jager,is een van de laatste ontwikkelingen
Boring 57 slag 58.
Je hou nu een keer altijd baas boven baas.
Voorlopig ben ik klaar :D :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 12:24 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
piaggio scooter :scooter

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 7:41 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 01, 2004 5:20 pm
Berichten: 730
Woonplaats: Wog de la mar
Rommats schreef:
Ik heb vandaag een 150cc aangeschaft bij de Jager,is een van de laatste ontwikkelingen
Boring 57 slag 58.
Je hou nu een keer altijd baas boven baas.
Voorlopig ben ik klaar :D :mrgreen:




Dat denk jij ja!!!!
Zoek er nu eerst maar eens een knappe carburateur bij want die omgebouwde roestige pepermolen die jij er nu op hebt komt in de verste verte niet in de buurt bij mijn getunede kopmachinecarburateur [-X .
Jij kunt boren en slagen wat je wilt maar ik zal jou altijd voorblijven al moet ik een spartamet in de freesbank zetten :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 10:00 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2003 11:53 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Heemskerk
Rommats schreef:
Ik heb vandaag een 150cc aangeschaft bij de Jager,is een van de laatste ontwikkelingen
Boring 57 slag 58.
Je hou nu een keer altijd baas boven baas.
Voorlopig ben ik klaar :D :mrgreen:


Dat heb ik volgens mij eerder gehoord :roll:
Laten we eerst maar eens op de weg kijken hoe dat gaat 8) en dan praten we weer verder :^o
Any time any place :x


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 10:38 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 15, 2004 2:02 pm
Berichten: 1885
Woonplaats: Bilzen B
dijk schreef:
Willem de Groot schreef:
Daar heb je gelijk in Dijk maar dat doet een beetje pijn in de knip. Met 3 kids die willen doorleren vindt ik dat een beetje zonde. Wie weet komt dat later nog eens aan bod..

inderdaad willem je kan het maar 1 keer uitgegeven :!:

Heb ik al gedaan Jeroen , de mijne is in de maak , Leopold .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 09, 2012 1:42 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
mooie waardes voor de 86cc de jager :rs


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!