Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2010 7:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Allernieuwste HPI ontsteking nu zelfs met 12V/55 Watt lichtspoel:

Afbeelding


Nu leverbaar de nieuwe HPI race ontsteking met 12V/40 watt Lichtspoel . Prijs CNC-Parts € 280.-


Eindelijk heeft HPI een race ontsteking met vliegwiel en lichtspoelen op de markt gebracht .

We hebben persoonlijk deze ontsteking gemonteerd en de eerste testen zijn zeer goed te noemen .
De Bobine en CDI van de binnenrotor versie passen gewoon op deze ontsteking dus ook de 2 curve CDI is te gebruiken in combinatie met deze ontsteking .

Belangstellende kunnen altijd een mailtje sturen naar: johan@kreidlercncparts.nl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Bijlagen:
IMG_2251edit.JPG
IMG_2251edit.JPG [ 69.64 KiB | 20294 keer bekeken ]
IMG_2250 edit.JPG
IMG_2250 edit.JPG [ 73.23 KiB | 20294 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door lazy rider op di jun 22, 2010 7:59 pm, in totaal 6 keer bewerkt.
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2010 7:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 15, 2004 2:02 pm
Berichten: 1885
Woonplaats: Bilzen B
Super , ik ben zeer geintresseerd .

Graag meer gegevens hier over .

Groeten, Leopold. Hogenhuis.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2010 7:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
ik zal zo snel mogelijk wat foto's uploaden.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2010 7:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 15, 2004 2:02 pm
Berichten: 1885
Woonplaats: Bilzen B
Oke Johan,

Bedankt alvast.

Gr, Leopold.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2010 7:51 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Leopold Hogenhuis schreef:
Super , ik ben zeer geintresseerd .



Groeten, Leopold. Hogenhuis.


ik ook 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 22, 2010 8:50 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 05, 2007 9:19 pm
Berichten: 55
Heeft HPI nu ook de warmteproblemen onder controle?? Ik cross met HPI dus ik heb een ontstekingsdeksel gemonteerd het wil heel afentoe voorkomen dat bij heet weer de stator stuk gaat. Bij straatgebruik werkt men neem ik aan ook altijd met de ontstekingskap gemonteerd vandaar deze vraag (overige binnenrotor ontstekingen hebben trouwens dezelfde problemen als HPI met warmte).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 7:15 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 4:07 pm
Berichten: 2644
Kijk! Hier hebben veel mensen op zitten wachten denk ik :D
Levert de ontsteking ook voldoende power om een accu goed mee bij te laden? 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 1:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Sander schreef:
Kijk! Hier hebben veel mensen op zitten wachten denk ik :D
Levert de ontsteking ook voldoende power om een accu goed mee bij te laden? 8)


De spoelen leveren 40 watt en een piek van 60 watt is mogelijk .
Nu moet dit ruim voldoende zijn om je accu op te laden , bij de orginele kreidler ontsteking is dit ook maar 5 tot 10 watt.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 1:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
buell killer schreef:
Heeft HPI nu ook de warmteproblemen onder controle?? Ik cross met HPI dus ik heb een ontstekingsdeksel gemonteerd het wil heel afentoe voorkomen dat bij heet weer de stator stuk gaat. Bij straatgebruik werkt men neem ik aan ook altijd met de ontstekingskap gemonteerd vandaar deze vraag (overige binnenrotor ontstekingen hebben trouwens dezelfde problemen als HPI met warmte).


Ik heb er zelf nooit geen problemen mee gehad.
Ik zal je vraag bij HPI neerleggen eens kijken wat die ervan zeggen .

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 9:25 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 05, 2007 9:19 pm
Berichten: 55
Hallo Johan, bedankt voor je reactie. Ik heb zelf al de volgende mail naar HPI verstuurd:

Hallo,

Ter attentie technische ondersteuning,

Ik gebruik naar tevredenheid bij mijn 3 crossmotors alle 50 cc Zundapps de HPI universele ontsteking analoge 1 cilinder 1 curve.

Het volgende heeft zich voorgedaan: voor een maand terug met heet weer 24 graden Celsius was ik aan het rijden bij het gas loslaten en weer openen was het net of hij even te veel benzine kreeg en viel stil. Uiteraard weer gestart ging hij niet meer goed aan het lopen, het leek er op dat de bougie door was geslagen. uiteraard een nieuwe bougie gemonteerd hij bleef even beroerd lopen. Na testen met bobine en ontsteking kastje, bleek het toch aan de stator te liggen. Na vervanging liep hij weer perfect. Afgelopen zaterdag was het weer warm weer gebeurd er bij een andere zundapp hetzelfde, ook hier is de stator van defect. Ik rijd wel met een afgesloten ontstekingsdeksel omdat hij voor de cross gebruikt wordt.

Is dat een warmte probleem en komt dit vaker voor

In afwachting van uw antwoord

Met vriendelijke groet,

.................................

Als antwoord heb ik gekregen:

hier word nu al geruime tijd aan gewerkt om dit probleem te verhelpen voor de crossers !

extra koeling door verluchting van de ontstekingskap naar boven is een optie !

ps dit komt niet enkel bij HPI voor maar ook bij pvl of andere gelijke !!

u kan de stators opstuiren ter controle of evt garantie !

vgr
willy

Ik moet mijn stators nog opsturen, maar het is natuurlijk wel te hopen dat men het warmteprobleem onder de knie heeft. Als dit inderdaad zo is ga ik in mijn aankomend weg project uiteraard ook met deze onsteking werken.

Johan in afwachting op je antwoord

Groeten,

Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 9:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
buell killer schreef:
Hallo Johan, bedankt voor je reactie. Ik heb zelf al de volgende mail naar HPI verstuurd:

Hallo,

Ter attentie technische ondersteuning,

Ik gebruik naar tevredenheid bij mijn 3 crossmotors alle 50 cc Zundapps de HPI universele ontsteking analoge 1 cilinder 1 curve.

Het volgende heeft zich voorgedaan: voor een maand terug met heet weer 24 graden Celsius was ik aan het rijden bij het gas loslaten en weer openen was het net of hij even te veel benzine kreeg en viel stil. Uiteraard weer gestart ging hij niet meer goed aan het lopen, het leek er op dat de bougie door was geslagen. uiteraard een nieuwe bougie gemonteerd hij bleef even beroerd lopen. Na testen met bobine en ontsteking kastje, bleek het toch aan de stator te liggen. Na vervanging liep hij weer perfect. Afgelopen zaterdag was het weer warm weer gebeurd er bij een andere zundapp hetzelfde, ook hier is de stator van defect. Ik rijd wel met een afgesloten ontstekingsdeksel omdat hij voor de cross gebruikt wordt.

Is dat een warmte probleem en komt dit vaker voor

In afwachting van uw antwoord

Met vriendelijke groet,

.................................

Als antwoord heb ik gekregen:

hier word nu al geruime tijd aan gewerkt om dit probleem te verhelpen voor de crossers !

extra koeling door verluchting van de ontstekingskap naar boven is een optie !

ps dit komt niet enkel bij HPI voor maar ook bij pvl of andere gelijke !!

u kan de stators opstuiren ter controle of evt garantie !

vgr
willy

Ik moet mijn stators nog opsturen, maar het is natuurlijk wel te hopen dat men het warmteprobleem onder de knie heeft. Als dit inderdaad zo is ga ik in mijn aankomend weg project uiteraard ook met deze onsteking werken.

Johan in afwachting op je antwoord

Groeten,

Marcel



Hallo marcel .

Dit geld natuurlijk voor crossers voor een straat kreidler zal het geen probleem zijn om een extra ontluchting in het afdek kapje te maken .
Maar ik wacht wel af wat HPI heeft vertellen.

johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 10:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 23, 2003 11:17 am
Berichten: 1653
Woonplaats: Obdam
Ik rijd met met mn straatkreidler zonder ontstekingskap(wel gewoon met een motordeksel) en dat gaat eigenlijk al 4 jaar prima.
Wel had ik laatst dat mn CDI stuk was,die van een andere HPI 06 eraan,2 trappies en lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 11:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 4:07 pm
Berichten: 2644
Zit er bij deze ontsteking standaart ook een bobine en CDI bij? Zoja met wat voor curve?
Dit omdat er gesproken wordt dat de bobine en CDI van de "oude" binnenrotor ook passen.
En als hij een accu bij kan laden neem ik aan dat hij 14+ volt levert?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 5:19 am 
Offline

Geregistreerd: zo jul 29, 2007 11:48 am
Berichten: 1695
Woonplaats: Tiel
Hoi,...

De CDI die hier bijgeleverd word heeft een curve van 20 graden dus dat is 10 graden minder.
Dit zal voor de meesten niet merkbaar zijn omdat de normale lengte door de meesten zelden voledig gebruikt word.
Voor een straat kreidler volstaat die 20 graden.
De zwarte bobine is gelijk aan de rode de kleur is het enige verschil.

Groet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 20, 2010 12:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik had in mijn ragblok ook warmte problemen met de Sanyi ontsteking.
De oplossing bleek simpel: De opsluitplaatjes van de spoelen zijn nu van koper gemaakt , met daarachter een beschermfolie om de schellenlak van de wikkelingen dynamisch te ontzien. De koperen opsluitplaatjes hebben een véél beter warmte overdracht waardoor de spoelen thermisch wat minder te verduren krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 29, 2010 1:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 13, 2009 9:49 pm
Berichten: 422
Is die 280,- voor een complete ontsteking?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 29, 2010 6:16 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jul 29, 2007 11:48 am
Berichten: 1695
Woonplaats: Tiel
Nee,...geen volt regulator mee geleverd,....hij levert 28 volt,...dus moet er wat tussen.
Verder een mooie onsteking.
Let echter wel op! slechte passing van het vliegwieltje,.inslijpen is beslist noodzakelijk en natuurlijk het bekende hobbeltje uit de grondplaat frezen hetgeen een aantal mensen nogal eens vergeet waardoor de grondplaat niet zuiver vlak in de passing van carter komt te liggen.

De prestatie is in mijn ogen goed, zeker voor het geld.

Marinus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 29, 2010 7:32 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2709
Woonplaats: Gelderland
Zo te lezen het beste van 2 werelden. En een race ontsteking én 40W spoel.

Als ik naar de foto's kijk, lijkt het of het originele vliegwielwiel is uitgedraaid?
Als dat zo is, is het vliegwiel een stuk lichter dan normaal? Goed voor de gasreactie maar een beetje vliegwielwerking is toch ook wel lekker.
Zijn er al vermogenstests beschikbaar met en zonder belasting van de spoel? Ben benieuwd hoeveel dat zal uitmaken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 12:00 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 13, 2009 9:49 pm
Berichten: 422
marinus schreef:
Nee,...geen volt regulator mee geleverd,....hij levert 28 volt,...dus moet er wat tussen.
Verder een mooie onsteking.
Let echter wel op! slechte passing van het vliegwieltje,.inslijpen is beslist noodzakelijk en natuurlijk het bekende hobbeltje uit de grondplaat frezen hetgeen een aantal mensen nogal eens vergeet waardoor de grondplaat niet zuiver vlak in de passing van carter komt te liggen.

De prestatie is in mijn ogen goed, zeker voor het geld.

Marinus

Ok, dan hou ik het wel bij de pvl. Bedankt. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 4:22 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 9:28 pm
Berichten: 274
Woonplaats: Twentestad
Deze ontsteking zit ook op mijn fluor .

Ik had eigenlijk verwacht,dat de set compleet zou zijn en niet dat je achteraf nog een regulator moet kopen. :idea: :idea: :idea: :wink:

Verder voldoet de ontsteking aan de wensen,zij het,dat we de regulator nog niet hebben aangesloten .


Peter Polo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 3:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
hoe is de gasreactie tbhv de binnerotor versie en tegenover de kokusan ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 4:16 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2709
Woonplaats: Gelderland
Een lichter vliegwiel zal een fellere gasreactie hebben dan een flink zwaardere zoals de kokusan.
Daarnaast heeft een lichter (en qua diameter kleiner) vliegwiel een ander voordeel tov van een zwaardere zoals gevolgen voor je lagers&blok agv van onbalans (wat elke constructie in meer of mindere mate heeft).
Meer geschikt dus voor hogere toerentallen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 4:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3184
Woonplaats: Heemskerk
klopt maar in de zin van ervaringen er mee


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 5:11 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2709
Woonplaats: Gelderland
Ik rij na de kokusan 2 jaar met HPI. Gasreactie enorm verbeterd. Mijn setje draait 13,7 rpm.

Hoe het met de lichtspoelset is weet ik niet (dat bedoel je denk ik).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 6:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 15, 2004 2:02 pm
Berichten: 1885
Woonplaats: Bilzen B
Hoe verzie je die van jouw dan van licht Theo ?

Groeten, Leopold.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!