Rommats schreef:Ik ben altijd wel benieuwd naar de vermogens winst van wat zoon ontsteking dan opleverd.
Bijvoorbeeld een vergelijking met een MHKZ op iets van 1,2mm voorontsteking op een snelle straat kreidler met deze ontsteking.Jullie hebben een testbank misschien willen julie het testen???
In de loop van tijd hebben we al verschillende testen uitgevoerd .
De vermogens winst t.o.v een standaard ontsteking of een kokusan zal grotere zijn dan het verschil met een pvl ,maar dit is geheel afhankelijk van de onstekings curve die je gebruikt .
De
HPi heb je in 20 gr en 30 gr curve en zelf in de 2 curve uitvoering zodat je kan wisselen tussen curve 1 en 2 .
Deze zal t.o.v de 12 gr curve van de pvl ook winst geven ,maar de verschillen zullen kleiner zijn dan t.o.v de standaard en kokusan .
Maar de winst die je behaald is ook geheel afhankelijk van hoe je set-up is gemaakt, en geheel afhankelijk van waneer sluit de curve het beste aan bij je set-up.
Bij Niek hebben we de 20 & 30 graden curve getest en de 2 curve CDI van
HPI getest .
Bij niek was curve 1 van de 2 curve cdi het beste voor zijn set - up , niet Qua topvermogen maar wel de breedte van de powerband en het oppakken bij lage toeren en het soepel rijden .
Wil je helemaal het absolute maximale eruit halen kun je met de proggrameerbare CDI gaan werken , zodat je zelf eventuele foutjes in de uitlaat en setup kunt gaan compenseren door je curve aan te passen .
Maar daar gaan heel wat uurtjes op de testbank in zitten , maar wil je zover gaan met je straat kreidler .
Dat zal voor iedereen verschillend zijn .
Maar op het moment is de
HPI met
55 watt lichtspoel de beste keuze van de onstekingen die een lichtspoel hebben en zonder aanpassing zo op je kreidler past .
Deze ontsteking geeft een geweldige gasreactie en zorgt ervoor dat je getunde kreidler geweldig soepel rijd en accelereert.
Johan