De Jager: Nieuw model close bak 5v (2010)
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
De Jager: Nieuw model close bak 5v (2010)
Kon het nog beter ?
Wij dachten van wel.
Daarom hebben we een nieuwe close bak 5 v ontwikkeld.
Een paar specs:
1e versnelling op naaldlager
Op een aantal punten versterkt
Overbrengings verhoudingen verbetert ( grafiek volgt )
16-43
20-39
23-35
26-33
27-31
Hierbij zijn de vetgedrukte tandwielen nieuw t.o.v. de originele.
Geschikt voor zowel cross als race.
Hierbij vervalt dan wel de kickstarter !
Door de mooi opeen volgende stappen is deze bak uitermate geschikt voor de getunde set-ups.
Prijs: 500,00
Hiervoor word ook het eerste versnellingstandwiel op de as gemaakt.
Kickstarter is wel mogelijk:
Noodzakelijke aanpassingen zijn dan: stukje uit schakelvork 1e versnelling halen en carter moet dan iets groter gemaakt worden ter plaatse van het kickstarter tandwiel (net als bij de 6 bak die we maken, een stukje wegfrezen). Meerprijs kickstarttandwiel + aanpassing 125,00 euro
Groeten Alexander
Wij dachten van wel.
Daarom hebben we een nieuwe close bak 5 v ontwikkeld.
Een paar specs:
1e versnelling op naaldlager
Op een aantal punten versterkt
Overbrengings verhoudingen verbetert ( grafiek volgt )
16-43
20-39
23-35
26-33
27-31
Hierbij zijn de vetgedrukte tandwielen nieuw t.o.v. de originele.
Geschikt voor zowel cross als race.
Hierbij vervalt dan wel de kickstarter !
Door de mooi opeen volgende stappen is deze bak uitermate geschikt voor de getunde set-ups.
Prijs: 500,00
Hiervoor word ook het eerste versnellingstandwiel op de as gemaakt.
Kickstarter is wel mogelijk:
Noodzakelijke aanpassingen zijn dan: stukje uit schakelvork 1e versnelling halen en carter moet dan iets groter gemaakt worden ter plaatse van het kickstarter tandwiel (net als bij de 6 bak die we maken, een stukje wegfrezen). Meerprijs kickstarttandwiel + aanpassing 125,00 euro
Groeten Alexander
- Bijlagen
-
- Close_bak_5V_set_de_Jager.jpg (44.22 KiB) 21682 keer bekeken
-
- Close_bak_5V_overview_de_Jager.jpg (47.31 KiB) 21681 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Lieuw op 05 feb 2010, 15:33, 3 keer totaal gewijzigd.
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Doorgaan !!!
Wat kunnen jullie in Winkel nou niet, het blijft maar doorgaan op een tempo van produceren waar anderen nog aan het dagdromen zijn. Het blijft een geweldige impuls voor Kreidler minnend nederland en verder.....
Suc6 daar,
Paul
Suc6 daar,
Paul
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Overbrengings verhoudingen verbetert ( grafiek volgt )
16-43 = 42.7%
20-39 = 58.9% sprong 16%
23-35 = 75.4% ........... 16%
26-33 = 90.5% .......... 15%
27-31 = 100% ............10%
16-43 = 42.7%
20-39 = 58.9% sprong 16%
23-35 = 75.4% ........... 16%
26-33 = 90.5% .......... 15%
27-31 = 100% ............10%
Laatst gewijzigd door LVS op 05 feb 2010, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Zeker mooi Als ik het goed begrijp heb je met deze overbrengingen dus geen 6-bak meer nodig
Nou zal je dat toch niet nodig hebben met de membraan setups van De Jager voor de 70, 80 en 90cc uitvoeringen. 15,6 PK bij 10.600 RPM met heel veel koppel.............
Wat een prachtig spul allemaal. Denk dat ik maar een Kreidler ga verkopen om een en ander bij De Jager aan te schaffen
Nou zal je dat toch niet nodig hebben met de membraan setups van De Jager voor de 70, 80 en 90cc uitvoeringen. 15,6 PK bij 10.600 RPM met heel veel koppel.............
Wat een prachtig spul allemaal. Denk dat ik maar een Kreidler ga verkopen om een en ander bij De Jager aan te schaffen
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Wat nou Jilles?geen 50cc forever meer ...ik denk dat met die onwijs goede cijfers van De Jager 70cc je op slag verliefd raakt op 'tig' ccee,s
van zulke waardes kunnen de meesten alleen maar dromen...ik denk dat je met dat vermogen en niet te zwaar vertand 115kmph rijdt,maar met een ontzettend sterke en snelle acceleratie en heel veel kracht over met tegenwind...en gewoon gemakkelijk kunnen schakelen zonder max vermogen aan te spreken
ik heb het woensdag van dichtbij kunnen zien
van zulke waardes kunnen de meesten alleen maar dromen...ik denk dat je met dat vermogen en niet te zwaar vertand 115kmph rijdt,maar met een ontzettend sterke en snelle acceleratie en heel veel kracht over met tegenwind...en gewoon gemakkelijk kunnen schakelen zonder max vermogen aan te spreken
ik heb het woensdag van dichtbij kunnen zien
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Top van 120 bij vertanding 15/33 met een gewone 5-bak. Met 14/33 een top van 112. Berekend bij 10.600 RPM. Niet zo belangrijk, wel de power onderin.nozems schreef:Wat nou Jilles?geen 50cc forever meer ...ik denk dat met die onwijs goede cijfers van De Jager 70cc je op slag verliefd raakt op 'tig' ccee,s
van zulke waardes kunnen de meesten alleen maar dromen...ik denk dat je met dat vermogen en niet te zwaar vertand 115kmph rijdt,maar met een ontzettend sterke en snelle acceleratie en heel veel kracht over met tegenwind...en gewoon gemakkelijk kunnen schakelen zonder max vermogen aan te spreken
ik heb het woensdag van dichtbij kunnen zien
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
ik vindt dat behoorlijke snelheden,en wat ik zeg,niet te zwaar vertand (14/33) 115kmph,zat ik er niet ver naast met m,n schatting
maar toch grappig om te zien,eerst verafschuw je het opvoeren,totdat De Jager hele mooie resultaten laat zien,en geloof me bij zulke toerentallen blijft het wel heel
ik ben heel tevreden met m,n eigen bigbore,maar als ik die nog niet had gehad was ik nu heel hard sparen voor een set als deze!
maar toch grappig om te zien,eerst verafschuw je het opvoeren,totdat De Jager hele mooie resultaten laat zien,en geloof me bij zulke toerentallen blijft het wel heel
ik ben heel tevreden met m,n eigen bigbore,maar als ik die nog niet had gehad was ik nu heel hard sparen voor een set als deze!
- rick rol
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
- Locatie: noordwijkerhout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Inruilen die hap of op marktplaats en je hebt je centen om te investeren in die setnozems schreef:ik vindt dat behoorlijke snelheden,en wat ik zeg,niet te zwaar vertand (14/33) 115kmph,zat ik er niet ver naast met m,n schatting
maar toch grappig om te zien,eerst verafschuw je het opvoeren,totdat De Jager hele mooie resultaten laat zien,en geloof me bij zulke toerentallen blijft het wel heel
ik ben heel tevreden met m,n eigen bigbore,maar als ik die nog niet had gehad was ik nu heel hard sparen voor een set als deze!
Hier in Z-H heb ik gisteren ook weer zo,n mooie cilinder gezien gaat als de rook als ik het zo zie
RR
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Ik heb dat opvoeren nooit verafschuwd en dat weet je best. Alleen ben ik net als jij een "zeurkous" en zelden tevreden. Je weet zelf dat een zuigergestuurde 50 of 60cc best goed kan lopen maar dat is wel heel moeilijk als je én bovenin én onderin en ook nog eens in het middengebied plezierig wilt rijden. Als het dan niet naar mijn zin loopt kies ik liever voor een standaard of licht getunede 50cc, dat rijdt en loopt geweldig mooi alleen niet zo hard. Daar kies ik dan liever voor dan zo'n zenuwenpees onder me waar je dag en nacht aan moet sleutelen en de luchtsproeier telkens 1/16 slag open of dicht moet draaien Heb ik het nog niet eens over het wisselen van hoofdsproeiers, stationairsproeiers, uitlaten, luchtfilters........... En dan de warmlopers, vastlopers, ach weten we toch allemaal. En met zo'n set ben je ook al een hoop geld uit, laat staan dat je een vastloper krijgt.nozems schreef:ik vindt dat behoorlijke snelheden,en wat ik zeg,niet te zwaar vertand (14/33) 115kmph,zat ik er niet ver naast met m,n schatting
maar toch grappig om te zien,eerst verafschuw je het opvoeren,totdat De Jager hele mooie resultaten laat zien,en geloof me bij zulke toerentallen blijft het wel heel
ik ben heel tevreden met m,n eigen bigbore,maar als ik die nog niet had gehad was ik nu heel hard sparen voor een set als deze!
Met de set van De Jager heb ik er alle vertrouwen in, trouwens ook met de sets van Rion en van Ocin/Foekema.
@ Rick : sturen doe ik beter op mijn racefiets dan op mijn Kreidler..... Ik lees wel wanneer ik hem kan komen halen.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
nou het klinkt gek,maar naar mijn ervaring valt het wel mee met afstellen en vastlopers,ook al staat m,n topic er vol mee (ik probeer denk ik het moeilijkst bereikbare te halen)..maar eenmaal de goede afstelling gevonden is er niet veel meer aan,vermits niet te extreem getund
ik heb vandaag iemand op m,n RS laten rijden,het eerste wat ie zei,was dat ie dat nog niet eerder had meegemaakt, onder en bovenin gaan zoals het hoort...een comproliesloze motor zij die
maar ook met 80cc blijft het een 'kleine' motor,maar het gaat al een heel stuk blijer
ik heb vandaag iemand op m,n RS laten rijden,het eerste wat ie zei,was dat ie dat nog niet eerder had meegemaakt, onder en bovenin gaan zoals het hoort...een comproliesloze motor zij die
maar ook met 80cc blijft het een 'kleine' motor,maar het gaat al een heel stuk blijer
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
der ervaring leert dat vooral het toerental de sloper kan zijn,de krachten nemen expontioneel toe in je blok naarmate het toerental stijgt
dus daar kun je vanuit gaan..sterker nog ik denk als jij een RS motor met bv een 80cc maar max 7000rpm laat draaien met dik 9pk,hij (veel) langer heel blijft als een RS die ongewijzigd 6,3pk levert bij 9000rpm
maar het gaat hier over de prachtige close ratio bak
Alweer een ontzettend mooi product van de jager
Vakmanschap van de bovenste beste plank!
dus daar kun je vanuit gaan..sterker nog ik denk als jij een RS motor met bv een 80cc maar max 7000rpm laat draaien met dik 9pk,hij (veel) langer heel blijft als een RS die ongewijzigd 6,3pk levert bij 9000rpm
maar het gaat hier over de prachtige close ratio bak
Alweer een ontzettend mooi product van de jager
Vakmanschap van de bovenste beste plank!
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
M.a.w je zet meer koppel op de bak.....langer mee gaan..ik denk dat je dat verkeerd denktnozems schreef:der ervaring leert dat vooral het toerental de sloper kan zijn,de krachten nemen expontioneel toe in je blok naarmate het toerental stijgt
dus daar kun je vanuit gaan..sterker nog ik denk als jij een RS motor met bv een 80cc maar max 7000rpm laat draaien met dik 9pk,hij (veel) langer heel blijft als een RS die ongewijzigd 6,3pk levert bij 9000rpm
maar het gaat hier over de prachtige close ratio bak
Alweer een ontzettend mooi product van de jager
Vakmanschap van de bovenste beste plank!
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren