Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2015 3:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4330
Woonplaats: Onder steen 13
De nieuwe oplage van de montagebeugel voor HPI is gearriveerd.

Een "doorontwikkeling" is dat hij nu ook geschikt is voor de KOKUSAN bobine. (en dan ook voor de Bosch bobine)

De consumentenprijs is door de groter oplage (ondanks de aanpassing) enigszins gedaald naar € 25.-

Levering vind plaats uit voorraad !! http://www.kreidlerservice.nl/index.php?696,15.02.37h-bobinebeugel-hpi-2ten-kokusan


Bijlagen:
CIMG1863-K190.jpg
CIMG1863-K190.jpg [ 192.37 KiB | 5329 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2015 8:00 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46548
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Montage plaatje als voorbeeld voor de Kokusan graag.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2015 8:32 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5839
Woonplaats: Kreuzau (D)
ja, ens een Foto met Kokusan CDI


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2015 11:26 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5839
Woonplaats: Kreuzau (D)
Eifelyeti schreef:
ja, ens een Foto met Kokusan CDI


?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 12, 2017 11:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 22, 2011 9:16 pm
Berichten: 62
Woonplaats: België
Helaas is er nooit een antwoord op deze vraag gekomen.

ik denk dat dit de beste configuratie is :

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 10:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 22, 2011 9:16 pm
Berichten: 62
Woonplaats: België
vandaag deze beugel zo gemonteerd.
Helaas: de hefboom van de koppeling zit tegen de CDI aan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 10:23 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46548
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Eddy uit België schreef:
vandaag deze beugel zo gemonteerd.
Helaas: de hefboom van de koppeling zit tegen de CDI aan.
Is en blijft voor Zundapp gemaakt #-o

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2017 11:25 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9290
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Klopt.
Maar is toch goed passend te krijgen.
Fijn dat er een betrouwbaar alternatief voor Bosch leverbaar is.
(Ja , Ik weet dat er forum leden zijn die nog een hele NOS voorraad Bosch hebben liggen ;-) )

Het is bekend dat er een slechte serie Kokusan CDI units op de markt is geweest.
Maar verder worden ze steeds beter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2017 5:12 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1368
Oh ik voel een Bosch vs Kokosnoot discussie opkomen. Zwaarder vliegwiel zou welkom zijn. Verder top product!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2017 5:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9290
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Nee hoor , Tjerry heeft gelijk.
Ik weet ook dat hij allergisch is voor kokosnoten ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2017 6:46 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46548
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
Nee hoor , Tjerry heeft gelijk.
Ik weet ook dat hij allergisch is voor kokosnoten ;-)
Precies, gaat niet om de kwaliteit van het product maar om het ontwerp en uitvoering.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2017 10:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 22, 2011 9:16 pm
Berichten: 62
Woonplaats: België
Voor een flink opgevoerde RMC is het plaatsen van een spanningsregelaar op de originele puntenontsteking niet de ideale oplossing voor de enorme overspanningen die bij de hogere toerentallen worden opgewekt in de lichtspoel.
Misschien dat het plaatsen van de kokussan met spanningsregelaar hier wel een oplossing biedt. Misschien blijven de lampen nu wat langer heel. Ik ga het in ieder geval eens proberen.
(de originele ontsteking bewaar ik bij de brommer, voor als ik spijt krijg, of voor de restaurateur die na mij komt).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2017 10:41 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5839
Woonplaats: Kreuzau (D)
voor een Kokusan heb je geen boegel noodig.....

voor HPI en MVT wel...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2017 10:45 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46548
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Eifelyeti schreef:
voor een Kokusan heb je geen boegel noodig.....

voor HPI en MVT wel...

:thumbleft


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2017 11:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 22, 2011 9:16 pm
Berichten: 62
Woonplaats: België
dank u voor de tip.
Is het aan te raden om verluchtingsgaten te maken in het vliegwieldeksel voor de koeling van de spoelen en pick up ?
Of liever dicht laten om de vervuiling tegen te gaan ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2017 9:00 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5839
Woonplaats: Kreuzau (D)
bij een normale RS is het zeker niet noodig..... :thumbsup


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2017 10:39 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9290
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Eddy uit België schreef:
Voor een flink opgevoerde RMC is het plaatsen van een spanningsregelaar op de originele puntenontsteking niet de ideale oplossing voor de enorme overspanningen die bij de hogere toerentallen worden opgewekt in de lichtspoel.
Misschien dat het plaatsen van de kokussan met spanningsregelaar hier wel een oplossing biedt. Misschien blijven de lampen nu wat langer heel. Ik ga het in ieder geval eens proberen.
(de originele ontsteking bewaar ik bij de brommer, voor als ik spijt krijg, of voor de restaurateur die na mij komt).


De spanningsregelaar helpt zeker mee om je lampen heel te houden.
Maar er speelt nog iets : de beroerde kwaliteit lampen die in de handel zijn !
Meestal merkloze Aziatische lampen die niet lang meegaan.
Voor € 2,95 een Ba20d 6V/35W lamp , dat kan niet lang goed gaan..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2017 8:39 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1368
LED ala alternatief?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 18, 2017 7:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 22, 2011 9:16 pm
Berichten: 62
Woonplaats: België
De betere LEDlampjes kunnen inderdaad iets beter tegen overspanningen en tegen trillingen.
Als je wil dat ze ook tegen de hogere spanningen kunnen van over hun toeren gejaagde lichtmachines, kan je eventueel in plaats van te werken met de klassieke spanningsbegrenzers ook werken met (zelf te bouwen) stroombegrenzers.
LEDs zijn in wezen op stroom te sturen elementen. Eigenlijk dus de perfecte match voor een lichtspoel, die zich meer als een stroombron gedraagt, dan als een spanningsbron.

LEDlicht heeft wel andere kleureigenschappen, gedraagt zich anders als je het aanschakelt of dimt (bij lagere toerentallen) en heeft een andere verdeling van het licht. In koplamp, in stoplicht en in pinkers merk je hierdoor ook dat er een LED in zit. Niet iedereen vindt dat dit bij een oldtimer past.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 18, 2017 11:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 679
Woonplaats: Nootdorp
Sorry als ik weer de lullo uit moet hangen maar wat is hier zo bijzonder aan? Dit is waarschijnlijk prachtig high-tech ontwikkeld en geproduceerd om vervolgens niet te passen? Dit zit toch achter je motorschermen, waarom niet gewoon een stripje RVS kopen bij de Hornbach en zelf iets op maat maken???


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 19, 2017 12:00 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46548
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
MichelVH schreef:
Sorry als ik weer de lullo uit moet hangen maar wat is hier zo bijzonder aan? Dit is waarschijnlijk prachtig high-tech ontwikkeld en geproduceerd om vervolgens niet te passen? Dit zit toch achter je motorschermen, waarom niet gewoon een stripje RVS kopen bij de Hornbach en zelf iets op maat maken???

Is voor HPI gemaakt en past daar perfect op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 19, 2017 12:33 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 22, 2011 9:16 pm
Berichten: 62
Woonplaats: België
Het was de eerste keer dat ik een Kokussan ging installeren, en dacht dat ik hiermee meteen de zaak mooi kon installeren "plug and play".
In de praktijk viel dit tegen, en heb ik zoveel moeten aanpassen en improviseren dat het inderdaad niet de moeite loont om deze speciale beugel in huis te halen. Volgende keer gebruik ik de methode "Eifelyeti".

Wat ik vandaag ook geleerd heb :
De drie schroefjes waarmee de stator op de grondplaat zit van de kokussan evo2 zijn volgens de japanse norm gemaakt. Ik heb mijn japanse schroevendraaier moeten gebruiken met aangepaste tophoek, want met een gewone kruisschroevendraaier doe je de kop naar de vaantjes.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 19, 2017 3:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9290
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Die kruiskop schroefjes mik ik meteen weg....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 19, 2017 3:24 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46548
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
Die kruiskop schroefjes mik ik meteen weg....
Inderdaad speelgoed kwaliteit. Ron vervangt ze ook altijd allemaal.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 11:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 22, 2011 9:16 pm
Berichten: 62
Woonplaats: België
Met het juiste gereedschap lukt het zelfs mij.
Schroefjes zijn JIS (Japanse Industriële Standaard).
Ook als je ooit eens iemand met een Honda wil depaneren, komt een set JIS schroevendraaiers van pas.

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!