?? Carburatie probleem ??
- Andre
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
- Locatie: Heos zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Ik zou de brommer toch eens op de testbank zetten.
Kijken in welk gebied hij te rijk of te arm staat.
Tevens de sproeiers daarna meten wat ze werkelijk zijn.
Loop er eens rond met een bus remmereiniger. Valse lucht komt ook wel eens voor.
Kijken in welk gebied hij te rijk of te arm staat.
Tevens de sproeiers daarna meten wat ze werkelijk zijn.
Loop er eens rond met een bus remmereiniger. Valse lucht komt ook wel eens voor.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Er klopt iets niet, neem Andy en Tjerry hun ter harte. Met stationair afstellen met een luchtregelschroef is het zo dat je de motor warm rijdt vervolgens de luchtregelschroef zo verdraair dat hij het hoogste stationair draait en dan de stationair schroef zo verdraaien dat hij rustig stationair draait, zo mogelijk de luchtschroef nog iets verdraaien. Thats it! Geen raketwetenschap dus. Mocht je je luchtregelschroef bijna dicht moeten draaien dan is je stationair sproeier te klein of verstopt...nu ik dit schrijf bedenk ik me dat ik weleens een ‘foute’ bing stationair sproeier had gehad. Dat was een 40, maar dat gaf een beduidend lagere opbrengst dan de 35 die erin zat...en ja echt origineel Bing.
Wat nog meer een teken kan zijn van een te kleine stationairsproeier, open vanaf stationair heel langzaam het gas open tot kwart gas. Langzame en onregelmatige toename duidt op twee mogelijkheden, je luchtregelschroef staat tever ingedraaid of je stationairsproeier is te klein.
Wat nog meer een teken kan zijn van een te kleine stationairsproeier, open vanaf stationair heel langzaam het gas open tot kwart gas. Langzame en onregelmatige toename duidt op twee mogelijkheden, je luchtregelschroef staat tever ingedraaid of je stationairsproeier is te klein.
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Rubber O-ring dichtte niet goed af. Ik heb een flink getunde 60cc. das net iets gevoeliger dan een "standaard" 50cc.
Bij mij, als ik de stationair schroef maar een kwart in of uitdraai loopt die al niet goed stationair.
Zorg dat alle sproeiers goed schoon zijn en maat klopt, de gasnaald op de juiste stand en dan de luchtstelschroef als laatste afstellen.
Onsteking kan ook een storende factor zijn bij slecht draaiende motor, dat had ik weer paar weken terug met de eitank. Andere onsteking erin en perfect.
Never Give Up !!!
Andy,
Bij mij, als ik de stationair schroef maar een kwart in of uitdraai loopt die al niet goed stationair.
Zorg dat alle sproeiers goed schoon zijn en maat klopt, de gasnaald op de juiste stand en dan de luchtstelschroef als laatste afstellen.
Onsteking kan ook een storende factor zijn bij slecht draaiende motor, dat had ik weer paar weken terug met de eitank. Andere onsteking erin en perfect.
Never Give Up !!!
Andy,
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: ?? Carburatie probleem ??
Bij deze diagnose moet je van je hoofdsproeier afblijven....(vol gas loopt hij immers goed)
Naald laten zakken tot 1 stand van boven, stationairloop heeft bij deze carburateurs niks met je naald van doen...
stationairsproeier 30 of 35 er in, 40 is zo wie zo te groot,luchtschroef zou 1/2 tot 1 slag open moeten en dan proberen stationair goed te krijgen met de gasschuif zo goed als beneden.
Daarna verder gaan met afstellen, Succes.
Ultrasoon reinigen is niet altijd de oplossing bij verstopte kanalen, een nacht in een bakje thinner werkt beter.
Naald laten zakken tot 1 stand van boven, stationairloop heeft bij deze carburateurs niks met je naald van doen...
stationairsproeier 30 of 35 er in, 40 is zo wie zo te groot,luchtschroef zou 1/2 tot 1 slag open moeten en dan proberen stationair goed te krijgen met de gasschuif zo goed als beneden.
Daarna verder gaan met afstellen, Succes.
Ultrasoon reinigen is niet altijd de oplossing bij verstopte kanalen, een nacht in een bakje thinner werkt beter.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 22 sep 2012, 21:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: ?? Carburatie probleem ??
Bij alle 3 carburateurs hetzelfde luchtfilter gebruikt? (Zeefje)
Mischien hier ook maar eens een aanpassing doen. Want de cilinder is ook niet standaard
Mischien hier ook maar eens een aanpassing doen. Want de cilinder is ook niet standaard
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
ik had het ook al voorgesteldafaltrokker schreef:Bij alle 3 carburateurs hetzelfde luchtfilter gebruikt? (Zeefje)
Mischien hier ook maar eens een aanpassing doen. Want de cilinder is ook niet standaard
Imi en ori
- Bijlagen
-
- B7CE4868-DA66-47EC-A6FD-40F51D607D26.jpeg (66.17 KiB) 2964 keer bekeken
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Wel ironisch dat ik een tweedehands SB op m'n ongereviseerde 4 bak trapperblokje mikker, ff opgefriste 17mm kroondop met random sproeier, ontsteking op bromfiets stand en t loopt na 8 maanden stilstand als een zonnetje.
En nu bouw je hem op met NOS, denk je het beste van het beste te hebben en wil het maar niet lopen
Overigens snap ik het bewerken van een 4,2pk SB niet, origineel lopen ze gewoon al te hard en hebben ze superveel koppel. If it ain't broke dont fix it . Daarnaast was hij NOS, nu niet meer...
En nu bouw je hem op met NOS, denk je het beste van het beste te hebben en wil het maar niet lopen
Overigens snap ik het bewerken van een 4,2pk SB niet, origineel lopen ze gewoon al te hard en hebben ze superveel koppel. If it ain't broke dont fix it . Daarnaast was hij NOS, nu niet meer...
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Ori 14mm buis en filterEnzo-tvdzijden schreef:ik had het ook al voorgesteldafaltrokker schreef:Bij alle 3 carburateurs hetzelfde luchtfilter gebruikt? (Zeefje)
Mischien hier ook maar eens een aanpassing doen. Want de cilinder is ook niet standaard
Imi en ori
Ori grotere buis en filter
Twinair kegel
Heb vandaag mijn kop iets gevlakt. Moet van de week even kijken of dat effect heeft gehad.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 22 sep 2012, 21:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: ?? Carburatie probleem ??
Als je zeker weet dat het frame inwendig schoon is, proberen zonder zeef.
Dan Kun je ieder geval een lucht probleem uitsluiten.
Dan Kun je ieder geval een lucht probleem uitsluiten.
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
er kán een haarscheurtje in cilinder of kop zitten...
Met vlakken van de kop zal dat weinig verschil geven
Domme vraag misschien : Heb je de KTT cilinder nog , en wat doet hij dan met dezelfde randarmaturen/onderdelen ???
Met vlakken van de kop zal dat weinig verschil geven
Domme vraag misschien : Heb je de KTT cilinder nog , en wat doet hij dan met dezelfde randarmaturen/onderdelen ???
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Hi
Nee die cilinder heb ik niet meer. Moet daar een alternatief voor vinden. Sowieso wel goed om te hebben. Ik had alleen het gevoel dat die puntjes bij de tapgaten eerder tegen de cilinder aanzaten dat het vlak van de kop. Ga dat eerst proberen. Anders andere kop en daarna cilinder of setup op ander blok zetten
Nee die cilinder heb ik niet meer. Moet daar een alternatief voor vinden. Sowieso wel goed om te hebben. Ik had alleen het gevoel dat die puntjes bij de tapgaten eerder tegen de cilinder aanzaten dat het vlak van de kop. Ga dat eerst proberen. Anders andere kop en daarna cilinder of setup op ander blok zetten
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Juist , zo moet je uiteindelijk bij de oorzaak uitkomen.
Als je er mee geholpen bent: Ik heb een 40mm KTT setje op de plank liggen , met kop , zuiger , rubbers en het juiste spruitstuk.
Liep op mijn 1975 RM Supercockpit probleemloos .
Die set kun je wel een paar maanden lenen om een diagnose te stellen.
Alleen ga ik hem niet opsturen als je het niet erg vind...
Je weet waar mijn huis woont
Als je er mee geholpen bent: Ik heb een 40mm KTT setje op de plank liggen , met kop , zuiger , rubbers en het juiste spruitstuk.
Liep op mijn 1975 RM Supercockpit probleemloos .
Die set kun je wel een paar maanden lenen om een diagnose te stellen.
Alleen ga ik hem niet opsturen als je het niet erg vind...
Je weet waar mijn huis woont
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Hi CasparCaspar schreef:Juist , zo moet je uiteindelijk bij de oorzaak uitkomen.
Als je er mee geholpen bent: Ik heb een 40mm KTT setje op de plank liggen , met kop , zuiger , rubbers en het juiste spruitstuk.
Liep op mijn 1975 RM Supercockpit probleemloos .
Die set kun je wel een paar maanden lenen om een diagnose te stellen.
Alleen ga ik hem niet opsturen als je het niet erg vind...
Je weet waar mijn huis woont
Dank voor het aanbod. Ze zouden een standbeeld voor je moeten maken.
Ik ga eerst nog een andere cilinderkop proberen. Mijn gevoel zegt dat ik het daar moet zoeken ook na Andy’s suggestie. Zo niet dan zou het een goede reden zijn weer eens te komen buurten.
@Michel: de standaard cilinder is te lang dus die moest sowieso afgedraaid en Claus heeft minimaal zaken aangepast. En die weet als geen ander wat hij doet. Cilinder loopt echt mooi hoor.
Gr. Menno
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Zo mooi kan een 71/64 draaien, hier heb ik een 17bing ovaaltje opzitten. Aan deze cilinder en kop is niks aan gekloot, twv 15/33.
https://www.youtube.com/watch?v=WiHAoBq ... e=youtu.be
Andy,
https://www.youtube.com/watch?v=WiHAoBq ... e=youtu.be
Andy,
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: ?? Carburatie probleem ??
///////////////////////////Andy schreef:Zo mooi kan een 71/64 draaien,
Andy,
de cilinder van menno was de 2,9 pk uitvoering .
en is vermaakt naar de 4 pk versie .
:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Ik heb zo VAAK gezegd dat de meeste 71/64 cilinders 2,9 pk zijnLVS schreef:///////////////////////////Andy schreef:Zo mooi kan een 71/64 draaien,
Andy,
de cilinder van menno was de 2,9 pk uitvoering .
en is vermaakt naar de 4 pk versie .
:
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Dat zeg ik ook niet. De MEESTE. Menno had een 71/64 AndyAndy schreef:Zijn niet dezelfde cilinders Therrie de 71/64 heeft grotere poorten dan de 71. Is ook 10km langzamer en minder krachtig.
Andy,
Enzo
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Ik weet ook niet hoeveel, maar als de 15-43-71 2.9pk is dan zal de andere rond de 4pk zitten. Het zijn in ieder geval heerlijke cilinders om op je 4bak te hebben. Liever nog dan op een 5bak !!! Die heeft een vervelende korte 1.
Op de 15-43-71/64 kun je zelfs een 20bing achter zetten, wel met kleine sproeier graag.
Maar ik heb liever een 17 of 18bing.
Andy,
Op de 15-43-71/64 kun je zelfs een 20bing achter zetten, wel met kleine sproeier graag.
Maar ik heb liever een 17 of 18bing.
Andy,
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Andy dat is me allemaal bekend. Maar er zijn ook 71/64 cilinders die 2,9 pk zijn.Andy schreef:Ik weet ook niet hoeveel, maar als de 15-43-71 2.9pk is dan zal de andere rond de 4pk zitten. Het zijn in ieder geval heerlijke cilinders om op je 4bak te hebben. Liever nog dan op een 5bak !!! Die heeft een vervelende korte 1.
Op de 15-43-71/64 kun je zelfs een 20bing achter zetten, wel met kleine sproeier graag.
Maar ik heb liever een 17 of 18bing.
Andy,
Lees wat Claus schrijft.
Enzo
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Allen
Er gloort licht aan het einde van de tunnel, maar ik heb inmiddels teveel ervaring met Kreidlers ombhet sein ‘brand meester’ te geven. Leuk om te zien is dat iedereen wel ergens gelijk heeft.
Ik heb nogmaals de cilinder kop iets gevlakt met een vel schuurpapier 800. Verder een heel klein laagje red silicone aan beide zijden van de koppakking gedaan. De bougie strakker aangedraaid en een 30 stationairsproeier gemonteerd. Ben het probleem ook gaan zoeken in hoe stationair te krijgen bij gasschuif helemaal laag. En dan leek het mij (na tips van Tjerry en Wietse) dat de stationairsproeier dan kleiner moet daar waar ik het zocht in groter.
Heb hem alleen stationair laten lopen (niet gereden) en hij loopt nu stationair en hij loopt goed terug in toeren. Ik regel stationair nu alleen met de luchtschroef zoals Pascal aangaf.
Eerst maar eens rijden van de week om te kijken of dit het is.
Persoonlijk denk ik dat de kop niet goed afsloot. Heb met een edding stift de oppervlakte van de kop gekleurd voordat ik ging vlakken en daarbij werden de alu streepjes bij de tapgaten eerst blank en later pas het ronde deel naast de binnenkop.
Daarnaast denk ik dat ik met de 1/17/73 dan te groot zat met de 35 sproeier als was dat bij mijn LVS 3-4 pk geforceerde cilinder destijds wel goed. Ga sowieso ook nog expirinenteren met de kleinere 14mm aanzuigbuis en filter.
Het ziet er dus positief uit maar eerst even kijken of het positief blijft. Met de 17mm erop en het feit dat ie na 420 km nog wat los moet konen denk ik dat ie met 11/36 minstens 65 km/u (70 kg) zou moeten lopen.
Er gloort licht aan het einde van de tunnel, maar ik heb inmiddels teveel ervaring met Kreidlers ombhet sein ‘brand meester’ te geven. Leuk om te zien is dat iedereen wel ergens gelijk heeft.
Ik heb nogmaals de cilinder kop iets gevlakt met een vel schuurpapier 800. Verder een heel klein laagje red silicone aan beide zijden van de koppakking gedaan. De bougie strakker aangedraaid en een 30 stationairsproeier gemonteerd. Ben het probleem ook gaan zoeken in hoe stationair te krijgen bij gasschuif helemaal laag. En dan leek het mij (na tips van Tjerry en Wietse) dat de stationairsproeier dan kleiner moet daar waar ik het zocht in groter.
Heb hem alleen stationair laten lopen (niet gereden) en hij loopt nu stationair en hij loopt goed terug in toeren. Ik regel stationair nu alleen met de luchtschroef zoals Pascal aangaf.
Eerst maar eens rijden van de week om te kijken of dit het is.
Persoonlijk denk ik dat de kop niet goed afsloot. Heb met een edding stift de oppervlakte van de kop gekleurd voordat ik ging vlakken en daarbij werden de alu streepjes bij de tapgaten eerst blank en later pas het ronde deel naast de binnenkop.
Daarnaast denk ik dat ik met de 1/17/73 dan te groot zat met de 35 sproeier als was dat bij mijn LVS 3-4 pk geforceerde cilinder destijds wel goed. Ga sowieso ook nog expirinenteren met de kleinere 14mm aanzuigbuis en filter.
Het ziet er dus positief uit maar eerst even kijken of het positief blijft. Met de 17mm erop en het feit dat ie na 420 km nog wat los moet konen denk ik dat ie met 11/36 minstens 65 km/u (70 kg) zou moeten lopen.
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Dat is ook precies de reden dat ik Claus gevraagd heb om te meten en zo nodig aan te passen naar 4 pk. Vind dat een mooi compromis tussen souplesse en power.Enzo-tvdzijden schreef:Andy dat is me allemaal bekend. Maar er zijn ook 71/64 cilinders die 2,9 pk zijn.Andy schreef:Ik weet ook niet hoeveel, maar als de 15-43-71 2.9pk is dan zal de andere rond de 4pk zitten. Het zijn in ieder geval heerlijke cilinders om op je 4bak te hebben. Liever nog dan op een 5bak !!! Die heeft een vervelende korte 1.
Op de 15-43-71/64 kun je zelfs een 20bing achter zetten, wel met kleine sproeier graag.
Maar ik heb liever een 17 of 18bing.
Andy,
Lees wat Claus schrijft.
Enzo
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: ?? Carburatie probleem ??
Overigens heeft mijn 5 bak direct de kortere 5e versnelling van de eerste 5 bak indirect blokken en dat past ook mooi bij het karakter van deze cilinder