Verlichting knippert - fout bij onsteking of bedrading
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 12 okt 2002, 18:53
- Locatie: Garyp(Fryslan)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Als ik de lichten aan heb van m'n kreidler gebeurt het regelmatig dat m'n lichten feller of zwakker beginnen te branden.
Ik heb er een electronische ontsteking in van Zuntrade, en de bedrading is goed aan gesloten, want alles werkt wel.
Er is 1 draad van de ontsteking die ik niet gebruik en dat is de 30 watt draad. Ik gebruik alleen de 13 watt draad voor remlicht en 35 watt draad(voor de mensen die de ontsteking kennen) voor de lichten, want knipperlichten zitten er niet op.Voor zit een 25 watt pit in, en achter een 15 watt. Dit heb ik gedaan omdat ze anders nog wel eens knapten, en dat is nu al 3 maand niet meer gebeurt.
Mijn vraag is nu, waar het aan kan liggen dat m'n lichten varieren in sterkte. Is het de ontsteking, of moet ik m'n bedrading maar eens opnieuw aan leggen?
Er was een jongen die zei dat ik er een gelijkrichter tussen moest zetten, maar waar krijg ik die en lost dat het probleem op?
Ik heb er een electronische ontsteking in van Zuntrade, en de bedrading is goed aan gesloten, want alles werkt wel.
Er is 1 draad van de ontsteking die ik niet gebruik en dat is de 30 watt draad. Ik gebruik alleen de 13 watt draad voor remlicht en 35 watt draad(voor de mensen die de ontsteking kennen) voor de lichten, want knipperlichten zitten er niet op.Voor zit een 25 watt pit in, en achter een 15 watt. Dit heb ik gedaan omdat ze anders nog wel eens knapten, en dat is nu al 3 maand niet meer gebeurt.
Mijn vraag is nu, waar het aan kan liggen dat m'n lichten varieren in sterkte. Is het de ontsteking, of moet ik m'n bedrading maar eens opnieuw aan leggen?
Er was een jongen die zei dat ik er een gelijkrichter tussen moest zetten, maar waar krijg ik die en lost dat het probleem op?
- Danoontje
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
ik had dat ook, ik heb het opgelost door mij achterlichtlampje eruit te halen en die kabel op die van de remlicht aan te sluiten. Ik heb nu een achterlampje op baterijen in me ulo gezet, met meteen als voordeel dat me voorlicht veel feller is
Maar ik denk niet dat dit het antwoord is dat jij zoekt :(
Maar ik denk niet dat dit het antwoord is dat jij zoekt :(
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 12 okt 2002, 18:53
- Locatie: Garyp(Fryslan)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Als ik er voor 25 en achter 10 watt in zet knappen ze me elke dag, dus dan levert de ontsteking weer te veel stroom, en ik kan er niet tussen in gaan zitten omdat de pitjes met 5 watt omhoog gaan. Is het trouwens normaal dat de pitjes knappen als de ontsteking net even meer watt kan leveren dan de pitjes af nemen?
Ruimte voor batterijen heb ik niet, en het is ook geen optie omdat m'n remlicht dan niet werkt.
Is het trouwens ook een mogelijkheid dat het probleem in de schakelaar zit. Ik heb de originele schakelaar van Kreidler er op zitten.
Heeft er iemand ooit iets gedaan met een gelijkrichter?
Ruimte voor batterijen heb ik niet, en het is ook geen optie omdat m'n remlicht dan niet werkt.
Is het trouwens ook een mogelijkheid dat het probleem in de schakelaar zit. Ik heb de originele schakelaar van Kreidler er op zitten.
Heeft er iemand ooit iets gedaan met een gelijkrichter?
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 12 okt 2002, 18:53
- Locatie: Garyp(Fryslan)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik woon in Friesland, maar ze doen het ook via de post.
Dat kost wel 25 gulden extra, maar om er heen te rijden vanuit Friesland kost volgens mij meer.
En wat het probleem van de lichten betreft.
Hoe natter het is des te erger wordt het, want vanmorgen wou m'n achterlicht niet eens branden in het begin, en later wel, dus mischien is het ook wel een isolatie/massa/kortsluiting probleem. Ik moet aankomende zaterdag alles maar na kijken.
Dat kost wel 25 gulden extra, maar om er heen te rijden vanuit Friesland kost volgens mij meer.
En wat het probleem van de lichten betreft.
Hoe natter het is des te erger wordt het, want vanmorgen wou m'n achterlicht niet eens branden in het begin, en later wel, dus mischien is het ook wel een isolatie/massa/kortsluiting probleem. Ik moet aankomende zaterdag alles maar na kijken.
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 12 okt 2002, 18:53
- Locatie: Garyp(Fryslan)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik las net je tip Steven en wou even zeggen dat ik afgelopen zaterdag alle bedrading heb na gekeken. De draden bij het motorblok zijn altijd vies en nat, dus heb ik alles schoon gemaakt, en om te voorkomen dat het weer smerig wordt heb ik stukken plastic om de kroonsteentjes(is dit een nederlands woord?) heen gewikkeld en met strippers op het eind vast gemaakt zodat er geen rotzooi meer bij kan komen. Eerst wou ik het tapen, maar dat wil natuurlijk niet, dus mischien is dit ook meteen een tip voor mensen die het spul ook schoon willen houden. Mijn probleem was echter nog steeds niet opgelost, maar dat bleek later de pit te zijn. Het glas zat los in de vitting, maar er was verder niks geknapt, dus vandaar dat ik het probleem ergens anders zocht.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:29
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Bij mij was ook de voorlamp een week aan het knipperen. Op een keer viel het licht voor uit en achter brandde de zaak accuut door. Dat heb je als je meer toeren draait dan waarvoor de standaard wattage bedoeld was. De oorzaak van het knipperen was bij mij gewoon het peertje in de koplamp dat dood aan het gaan was. Nu kan ik dus weer alle peertjes gaan reviseren :p