Belletjes Cilinder!
- Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Belletjes Cilinder!
Belletjes bij de kop?
hallo mensen, vandaag heb ik voor het eerst m'n nieuwe cilindertje eens laten lopen (oude cilinder van Mario). Alleen toen ik de kickstarter rond liet gaan zag ik bij de kop pakking allemaal belletjes! Oftewel, er komt allemaal lucht uit zetten, en er zat nog wat olie van het monteren, dus zodoende belletjes?!
Cilinder liep verder lekker, alleen zat de uitlaat er nog niet goed op, dus veel herrie en weinig vermogen. Maar ik zal em er vanmiddag eventjes verder op proberen te maken.
Iemand ideetjes om mijn bellen probleem te stoppen? Of houd dit gewoon op als de motor warm word? (Ik had het namelijk nog nooit gezien, maar normaal zit er ook een kap overheen).
hallo mensen, vandaag heb ik voor het eerst m'n nieuwe cilindertje eens laten lopen (oude cilinder van Mario). Alleen toen ik de kickstarter rond liet gaan zag ik bij de kop pakking allemaal belletjes! Oftewel, er komt allemaal lucht uit zetten, en er zat nog wat olie van het monteren, dus zodoende belletjes?!
Cilinder liep verder lekker, alleen zat de uitlaat er nog niet goed op, dus veel herrie en weinig vermogen. Maar ik zal em er vanmiddag eventjes verder op proberen te maken.
Iemand ideetjes om mijn bellen probleem te stoppen? Of houd dit gewoon op als de motor warm word? (Ik had het namelijk nog nooit gezien, maar normaal zit er ook een kap overheen).
- Danoontje
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
volgens mij heb je dan een lekkende koppakking. Heb je nieuwe pakking erop gedaan of oude? Anders moet je gewoon nog eens proberen nieuwe erop te doen (ff de randen waar de pakking op komt schoonwrijven met bijv terpentine) en dan nog eens proberen. Mocht dit niet werken dan vrees ik dat je je kop en/of cilinder ff moet (laten) vlakken...
- Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
tja ik had eerst een pakking er op die er niet heel geweldig uitzag, en net eventjes een gloednieuwe er op maar hij blijft het iets doen...
ook krijg ik de bocht van de uitlaat niet goed vast, als ik m'n hand er naast houd ontsnapt er lucht, wat heel veel (lelijke) herrie oplevert...
maar daar ga ik straks eventjes beter naar kijken...
ook krijg ik de bocht van de uitlaat niet goed vast, als ik m'n hand er naast houd ontsnapt er lucht, wat heel veel (lelijke) herrie oplevert...
maar daar ga ik straks eventjes beter naar kijken...
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 21 sep 2002, 18:53
- Locatie: baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Jdt
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:22
- Locatie: Yerseke Provincie: Zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Dan moet je toch echt wel heel erg raar doen om hem scheef te vlakkenDanoontje schreef:zelf ben ik niet zo'n voorstander van zelf vlakken, als die plaat (die je ook maar moet hebben) een beetje scheef ligt dan schuur de otomatisch je kop ook scheef.
...
Het is echt niet zo dat je er 10 cm afhaalt, het is meestal maar 0.5-1.5mm....
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Zeg danoontje, als je totaal geen verstand hebt van techniek wil je dan zo'n jongen niet van de wal de sloot in helpen... Vlakken met een glasplaat wil uitstekend. Het maakt niet uit hoe je de plaat houd. Wat mij part hou je hem op de kop dan nog kan je gewoon vlakken.
Alleen bij heel extreme gevallen of als je tijdnood hebt kan je hem afdraaien/affresen.
Maar waterproofschuurpapier en een glasplaat (zelf gebruik ik een spiegel) willen uitstekend. Je hebt alleen gedult nodig.
Ik vlak mijn carters, passingen, spruitstukken, cilinders etc al jaren zo.
mzls
Alleen bij heel extreme gevallen of als je tijdnood hebt kan je hem afdraaien/affresen.
Maar waterproofschuurpapier en een glasplaat (zelf gebruik ik een spiegel) willen uitstekend. Je hebt alleen gedult nodig.
Ik vlak mijn carters, passingen, spruitstukken, cilinders etc al jaren zo.
mzls
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hij helpt je HIER niet van de wal in sloot vind ik , maar afvlakken met waterproof schuurpapier is vaak wel effectief , scheelt tijd (1 avondje werk) en scheelt geld , het is wel erg makkelijk om te zegge oh breng ff naar de brommerwinkel of weet ik het , als kreidler rijder vind ik dat je toch wel zelf iets moet kunnen behalve boutjes en moertjes vastdraaien.
- Danoontje
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
als eerste wist ik allang van die methode met de glasplaat, spiegel of wat dan ook. Wat ik bedoelde is: een enkele keer vlakken is idd niet zo'n probleem, maar er zijn mensen die vlakken elke keer als ze de kop ook maar los hebben, en na 10x vlakken ofzo ga je best wel eens scheef...al is het minimaal. En voor die 7.5Euro doe ik liever iets anders dat avondje...
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Moet je mij toch eens uitleggen hoe jij je cilinder kop scheef (en ik neem aan dat je dus ook lek bedoelt) wil vlakken. Kijk je zou inderdaad het passingsvlak van je cilinder onder een hoek kunnen afvlakken zodat je cilinderkop er hoogstens een paar tiende mm scheef op zou kunnen gaan zitten. Maar dan nog is het passingsvlak recht en dus dicht.
- -Johnny-
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Dit zou bijv. kunnen door met je handen op één gedeelte (hoek?) van de kop meer te drukken dan op het andere gedeelte waardoor de druk op dat ene gedeelte groter word en dus harder afslijt dan de rest. Het beste is dn volgens mij om de (glas/spiegel) plaat vast te klemmen samen met het waterproof schuurpapier (van te voren bevochtigen uiteraard...) en dan de kop met twee handen vast te pakken en rausen maar...
ben zelf ook geen voorstander van deze manier van vlakken...als je hem 1x afdraaid (0.5mm) als ie erg beschadigd is, en monteerd, en de daaropvolgende keren de kop met voorzichtigheid behandeld als je hem eens moet (de)monteren dan is er niks aan de hand, toch? de kleine krasjes worden opgevuld door de NIEUWE koppakking...
het kan wel, mar is zeker niet nodig...voor het reviseren van je Blok kan het idd wel handig zijn...vaak zitten er oude resten van pakkingen flink aangekoekt. en die schuur je er op deze manier mooi vanaf
ben zelf ook geen voorstander van deze manier van vlakken...als je hem 1x afdraaid (0.5mm) als ie erg beschadigd is, en monteerd, en de daaropvolgende keren de kop met voorzichtigheid behandeld als je hem eens moet (de)monteren dan is er niks aan de hand, toch? de kleine krasjes worden opgevuld door de NIEUWE koppakking...
het kan wel, mar is zeker niet nodig...voor het reviseren van je Blok kan het idd wel handig zijn...vaak zitten er oude resten van pakkingen flink aangekoekt. en die schuur je er op deze manier mooi vanaf