nieuwe cilinder? - loopt echt nie lekker

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
motomania
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 sep 2002, 17:34
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1 Bericht door motomania » 21 okt 2002, 21:09

bij het demonteren van mijn cilinder merkte ik dat er een kras op de wand zit (ongeveer 2mm breed, en echt niet diep), en ook op de zuiger.  Buurman zegt dat dit van een vastloper is geweest van de vorige eigenaar.  Kan dit de oorzaak zijn dat hij niet op toeren komt en amper 25-30 per uur haalt?  Zo ja, waar kan ik een 2de hands zuiger en cilinder kopen, liefst in de buurt (ik kom van Antwerpen (België)).  
Ik heb er ook een bing 1/14/99 op zitten (14mm veronderstel ik, is dit te klein?))
alvast bedankt

Jans
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 sep 2002, 20:35
Locatie: Ommen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Jans » 21 okt 2002, 21:20

Hallo,

Als het écht een ruwe kras is, door de nicasil of chroom wand heen, dan is het ernstig. Maar, als alles goed is afgesteld en er geen delen tussen de zuiger en de wand zitten waardoor ie  zwaar heen en weer schuift in de cilinder, zou hij m.i. wél op toeren moeten kunnen komen.
Loopt die kras door tot boven de spoelpoorten? Dus in de ruimte waar de druk wordt opgebouwd? Zoja, dan uitkijken naar een nieuwe/andere cilinder en zuiger. Zoniet, dan kijken wat er nog mee aan te vangen is. Eerst alles eens afstellen en proberen.

Als het al 'ingelopen' is, moet ie het nog wel willen doen hoor.

Je vergat te zeggen wat voor cilinder er op zit, welk type.
Voor een 1,9 of soortgelijke cilinder is een 14mm carb. wat ruim.

Jannes

Plaats reactie