O-ring in cilinderkop - nodig?

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#1 Bericht door Danoontje » 30 okt 2002, 13:35

Ik was net ff een paar kreidler sites aan het bekijken en toen was er een plaatje van iemand en die had een O-ring op zijn cil.kop zitten....ter afdichting stond erbij...nu vraag ik me af, heeft elke cilinder dat (nodig)? of is dit gewoon extra???

Afbeelding

het gaat hier dus om #9

RoofingBurner
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:16
Locatie: Bergen (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door RoofingBurner » 30 okt 2002, 13:53

Nee stomkop, de ene kop wordt gedicht met een 'gewone' koppakking en de andere, waarschijnlijk hoge drukkop, met een o-ring. Jezus wat een ontzettende .. vragen weet jij keer op keer te stellen, ongelofelijk gewoon.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Steven » 30 okt 2002, 13:58

plaatje hierboven is [volgens mij] een van veen racekitje, met hogedruk kop. die hebben dus blijkbaar een andere koppakking d'r in met een O-ring.

goh ze zijn allemaal wel vriendelijk tegen je, he danoontje?

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#4 Bericht door Danoontje » 30 okt 2002, 14:07

jah man, belachelijk!!!

Als je goed naar de kop kijkt zie je dat het GEEN hoge drukkop is, de site zelf beweist dan nog eens. Verder is het GEEN van veen maar een gewone RMC die hij had opgevoerd.

NOU nou nou wat een stomme vraag... :angry:

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door Danoontje » 30 okt 2002, 14:12

soz, het blijkt een afgevlakte cil.kop te zijn , maar dan nog!!! gewoon stomme reactie van dakbrander

RoofingBurner
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:16
Locatie: Bergen (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door RoofingBurner » 30 okt 2002, 14:22

Niet zeuren Danoon, gewoon scheuren. Ik vindt je gewoon soms een beetje dom en ik had zin om een beetje te muiten.


Roofing uit.

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#7 Bericht door Danoontje » 30 okt 2002, 14:29

we hebben ut al bijgelegd



Edited By Danoontje on 1035984725

SjorsT
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:29
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door SjorsT » 30 okt 2002, 14:45

De foto hierboven is van de setup van de RS van Maarten van het forum.

LeoJ
Berichten: 804
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#9 Bericht door LeoJ » 30 okt 2002, 16:30

Zo "dom" is deze vraag nou ook weer niet hoor !!!!
Maar zo te zien wist iedereen die hier op reageerde het al.
Vaak wordt er bij opgevoerde cilinders de kop voorzien van een ronde gleuf voor een "O" ring.
Je kan het bij iedere cilinderkop doen, voordeel is dat je niet iedere keer een nieuwe kop-pakking hoeft te monteren en iets meer compressie hebt. Het laatste voordeel is wel zeer gering.

Gebruikersavatar
Mostert-Racing
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 sep 2002, 16:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door Mostert-Racing » 30 okt 2002, 17:00

Het voordeel van een o-ring is zoals Leo zegt iets meer compressie, de ring gaat heel lang mee en de koppakkingen hebben een diameter van 42mm zodat er een kier in je verbrandingsruimte zit en dat willen we niet. Belangrijkste voordeel is dat de cilinderkop minder vast hoeft te zitten (12-15Nm) en dat is beter voor de cilinder. Het is dus een aanrader voor elke sb.
Groeten Gerard

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#11 Bericht door -Johnny- » 30 okt 2002, 19:01

Dit is toch het piet van der gaag setje , 60cc?? die O-ring-groef zit in elke SB kop...je ziet het verschil tussen een RMC en een RS blok toch wel? of niet dan?? STELLETJE DOMOREN, SUKKELS!!

hmm is best wel eens leuk om eens een keertje zo te schelden op het forum....maar slaat het ergens op?? ik ben tegen geweld...geestelijk, lichamelijk maakt me niet uit. jullie ook?? hope so...

alleen racegeweld is bij mij welkom :blues:

ik gebruik zelf die o-ring groef niet...heb een orig. SB 6,25 en heb er een simpele koppakking tussen zitten. misschien dat ik er later bij dat snelle setje even een O-ring gebruik

SjorsT
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:29
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door SjorsT » 30 okt 2002, 22:32

Dit is toch het piet van der gaag setje , 60cc?? die O-ring-groef zit in elke SB kop...je ziet het verschil tussen een RMC en een RS blok

SjorsT
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:29
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door SjorsT » 30 okt 2002, 22:33

Dit is toch het piet van der gaag setje , 60cc?? die O-ring-groef zit in elke SB kop...je ziet het verschil tussen een RMC en een RS blok


Origineel heeft geen enkele RS cilinderkop het

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

#14 Bericht door hermanp » 30 okt 2002, 23:28

Dacht ik ook, ik heb al heel wat RS cilinders en koppen in m'n handen gehad, maar dit nog nooit gezien. Zie er ook eigenlijk weinig nut in. Als een RS goed loopt, dan loopt het ook 10 tot 20.000 km goed. En dan een keertje de koppakking vervangen is niet zo'n probleem, ook financieel niet.

Plaats reactie