Verschil Rm, RS

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Verschil Rm, RS

#1 Bericht door Burning Tyre » 24 jan 2003, 19:27

Wat is nou het verschil tussen een RS en RM.

En de RM met cockpit is gewoon een RMC toch?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13635
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 823 keren

#2 Bericht door Caspar » 24 jan 2003, 19:42

RS en TM zijn lichte motorfietsen van 50cc en de RM is een bromfiets.
De RMC is eigenlijk de opvolger van de RM, maar dan met cockpit.Alhoewel de RM ook nog steeds verkrijgbaar bleef als goedkoper alternatief.
Daarnaast had je ook nog altijd een low-budget model met geforceerde koeling: de LF.
De LF was de voetgeschakelde opvolger van de handgeschakelde LH.
Zündapp deed hetzelfde met de KS-50 en de GTS-50 , en de CS-50 als geforceerde koeling low-budget model.

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door Burning Tyre » 24 jan 2003, 19:45

De RS is dus een motor?

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#4 Bericht door Sander » 24 jan 2003, 19:51

ja volgens de wet wel ja

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

#5 Bericht door hermanp » 25 jan 2003, 04:48

De RS (en TM) hebben een 5-bak, de RM een 4-bak.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13635
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 823 keren

#6 Bericht door Caspar » 27 jan 2003, 22:13

Volgens de Nederlandse wet is de TM en de RS inderdaad een motorfiets.

Op het kentekenbewijs van mijn RS-50 staat bij opmerkingen: "Het betreft hier een lichte motorfiets."
In Denemarken rijd trouwens een Kreidler model rond met de Type aanduiding RS, maar dat ding heeft een 1,0 of 1,5 pk 3-versnellingsblok !

Ik bedoel maar te zeggen: Kreidler was niet al te consequent met de type aanduidingen.

De laatste RMC-S had trouwens ook een 5-bak.

Plaats reactie