Wat is nou het verschil tussen een RS en RM.
En de RM met cockpit is gewoon een RMC toch?
Verschil Rm, RS
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
RS en TM zijn lichte motorfietsen van 50cc en de RM is een bromfiets.
De RMC is eigenlijk de opvolger van de RM, maar dan met cockpit.Alhoewel de RM ook nog steeds verkrijgbaar bleef als goedkoper alternatief.
Daarnaast had je ook nog altijd een low-budget model met geforceerde koeling: de LF.
De LF was de voetgeschakelde opvolger van de handgeschakelde LH.
Zündapp deed hetzelfde met de KS-50 en de GTS-50 , en de CS-50 als geforceerde koeling low-budget model.
De RMC is eigenlijk de opvolger van de RM, maar dan met cockpit.Alhoewel de RM ook nog steeds verkrijgbaar bleef als goedkoper alternatief.
Daarnaast had je ook nog altijd een low-budget model met geforceerde koeling: de LF.
De LF was de voetgeschakelde opvolger van de handgeschakelde LH.
Zündapp deed hetzelfde met de KS-50 en de GTS-50 , en de CS-50 als geforceerde koeling low-budget model.
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Volgens de Nederlandse wet is de TM en de RS inderdaad een motorfiets.
Op het kentekenbewijs van mijn RS-50 staat bij opmerkingen: "Het betreft hier een lichte motorfiets."
In Denemarken rijd trouwens een Kreidler model rond met de Type aanduiding RS, maar dat ding heeft een 1,0 of 1,5 pk 3-versnellingsblok !
Ik bedoel maar te zeggen: Kreidler was niet al te consequent met de type aanduidingen.
De laatste RMC-S had trouwens ook een 5-bak.
Op het kentekenbewijs van mijn RS-50 staat bij opmerkingen: "Het betreft hier een lichte motorfiets."
In Denemarken rijd trouwens een Kreidler model rond met de Type aanduiding RS, maar dat ding heeft een 1,0 of 1,5 pk 3-versnellingsblok !
Ik bedoel maar te zeggen: Kreidler was niet al te consequent met de type aanduidingen.
De laatste RMC-S had trouwens ook een 5-bak.