Natte uitlaat - Natte uitlaat
- Joris
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 3764
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
IK ontkool ongeveer elke maand mijn uitlaat.
Wat mij nu opvalt is dat naast de normale dikke en dunne roet aanslag,dit nat is en stinkt naar benzine.
Is dit normaal?
Bij mijn cilinder is de uitlaat poort groter gemaakt door de vorige eigenaar ik weet niet of dit er ieds mee te maken heeft.
P.S Ik heb een dikke omhooglopende Orginele Bos Demper. :laugh:
Ik hoor het wel grt Joris
Wat mij nu opvalt is dat naast de normale dikke en dunne roet aanslag,dit nat is en stinkt naar benzine.
Is dit normaal?
Bij mijn cilinder is de uitlaat poort groter gemaakt door de vorige eigenaar ik weet niet of dit er ieds mee te maken heeft.
P.S Ik heb een dikke omhooglopende Orginele Bos Demper. :laugh:
Ik hoor het wel grt Joris
-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:16
- Locatie: Bergen (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11 sep 2002, 20:35
- Locatie: Ommen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik ben nu inmiddels weer een tijdje met Kreidlers bezig en ben er achter, dat de 1:50 van de BIM niet goed voor je Kreidler is. Het is te VET en laat een behoorlijk residu achter. Kop is zwart en in de uitlaat loopt een zwart goedje wat erg vies is en moeilijk schoon te maken is. Ik weet inmiddels zeker dat ik niet te rojaal benzine geef, eigenlijk staat ie te schraal! Maar, als ik 'm meer geef, wordt het helemaal een troep in de uitlaat. Ik gebruik een 86 sproeier in een 20mm Bing op een 65cc Mahle. Als het weer het toelaat, maak ik m'n tank leeg en ga weer zelf mengen (1:40) met een goede (merk) olie. Eens kijken of dat beter gaat. Ook voor je cilinderwand is dat veel beter, zeker bij de toerentallen die ik er mee maak. (rond de 10 á 11000)
Jannes
Jannes
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Gewoon zelf mengen met een goede kwaliteit tweetakt olie , zoals Castrol TTS of Bell-Ray Si7 is het beste. Neem in principe de verhouding 1:40. Voor een poep-originele Kreidler brommer met 1,8pk is 1:50 ook ruim voldoende.
Neem een klein flesje van 125cc mee op zak , dat is precies genoeg voor 5 liter super benzine.
Spaart je ook nog geld !
Een uitgevijlde uitlaatpoort kán zeker invloed hebben op de koolvorming in de uitlaat: De uitlaatpoort gaat dan immers eerder open , waardoor ook niet geheel verbrande gassen in de uitlaat stromen.
Ik vind persoonlijk geen enkel merk brommermix goed genoeg voor mijn Kreidler's ! Altijd ellende en een verstopte uitlaat.
Ik heb leergeld gegeven , ik mix fijn zelf.
Neem een klein flesje van 125cc mee op zak , dat is precies genoeg voor 5 liter super benzine.
Spaart je ook nog geld !
Een uitgevijlde uitlaatpoort kán zeker invloed hebben op de koolvorming in de uitlaat: De uitlaatpoort gaat dan immers eerder open , waardoor ook niet geheel verbrande gassen in de uitlaat stromen.
Ik vind persoonlijk geen enkel merk brommermix goed genoeg voor mijn Kreidler's ! Altijd ellende en een verstopte uitlaat.
Ik heb leergeld gegeven , ik mix fijn zelf.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:29
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb nog NOOIT mix getankt!! We hebben thuis altijd al zelf gemengd (motorzagen,bosmaaiers). Bere goede olie is Stihl 2-t olie. Door Stihl zelf ontwikkeld voor bosmaaiers en motorzagen die de hele dag vollast moeten draaien . Deze zijn trouwens ook voorzien van Mahle cilindertjes.
Een kennis van mij heeft met zijn Yamaha FS1 al 2 keer een vastloper gehad (zuiger niet meer bruikbaar en cilinder moest geslepen worden) door in een noodsituatie brommermix te tanken. Voor een Yamaha FS1 is wel niet veel nodig om 'm vast te laten lopen. Gietijzer en superkleine koelribben.
Een kennis van mij heeft met zijn Yamaha FS1 al 2 keer een vastloper gehad (zuiger niet meer bruikbaar en cilinder moest geslepen worden) door in een noodsituatie brommermix te tanken. Voor een Yamaha FS1 is wel niet veel nodig om 'm vast te laten lopen. Gietijzer en superkleine koelribben.
-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:16
- Locatie: Bergen (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0