vaagheid.... - lees maar

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#1 Bericht door Danoontje » 31 okt 2002, 17:22

Hoi, me kreid heeft nu iets vaags: ik heb de rubbers voor de luchtintake onder me buddy weggehaald, nu rijdt me kreid echt een stuk beter!!, maar het gekke is dat ie sindskort iets raars doet: in de 1e, 2e en 3e versnelling rijdt ie echt top, maar als ik net naar de 4 ben gegaan dan trekt ie door tot 50km/uur, dan blijft de snelheid hangen en gooit hij zich vol in toeren waarna hij doorschiet naar de 65 km/uur. Hij schiet zelfs soms zo hard door dat ik nar 8er schuif op me zadel...wie weet waar dit aan ligt? of aan zou kunnen liggen??

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2 Bericht door Danoontje » 03 nov 2002, 13:57

Weet echt niemand iets????  ???

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Mario TT » 03 nov 2002, 15:01

als je zwaarder vertand zou je het nog veel beter merken , als je zwaarder vertand duurt het langer dat ie door z`n hele toeren gebied is , en bij een bepaald aantal toeren gaat die cilinder van jouw pas echt goed trekken , rond z`n top toeren/pk verhouding..  jij hebt 11:36 vertanding dat is zo licht dat ie meteen doorschiet naar hogere toerentallen , en als hij bij wijze van , z`n top toeren/pk verhouding heeft bij 6000 toeren en je trekt meteen 8000 toeren heb je dan toch minder pk`s... zou je zwaarder vertanden dan duurt het langer voordat ie naar top toeren komt .. dan blijft hij langer rond de 6000 hangen , waar z`n top toeren/pk verhouding ligt...  en homoetpijp zorgt ervoor dat je top toeren/pk verhouding omhoog gaat , dat betekent dat je meer toeren moet trekken om naar die top pk te komen en zorgt er ook voor dat je meer pk`s hebt.. vandaar dan ook soms die lichtere vertanding ... als je in z`n 4 rijdt vertand je hem van binnenuit zwaarder...

ik kan het niet 100% uitleggen omdat het nogal moeilijk is.. ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door Mario TT » 03 nov 2002, 15:06

fictief diagram
Bijlagen
RPMPK.jpg
RPMPK.jpg (11.28 KiB) 2777 keer bekeken

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door Danoontje » 03 nov 2002, 15:55

Ik snap ut...maar het punt is dat ie het ineens doet, eerder deed ie dat nie...das een beetje me probleem... :(

Plaats reactie