Voorvering - Olie bijvullen

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#1 Bericht door Danoontje » 13 sep 2002, 09:00

Jongens sorry dat ik ff een onderwerp terug haal, maar ik kon de vorige post hierover nergens terug vinden...

Onderhand moet ik me voorvork vering eens bijvullen...hoe gaat dat ook alweer: de 2 boutjes losdraaien...oude olie eruit laten lopen en nieuwe erin?? hoeveel moet erin en welke olie ookalweer?

Mvg Daniel :D

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#2 Bericht door -Johnny- » 14 sep 2002, 09:28

gewoon voorvork olie halen, eurol is gewoon goed, ze weten bij de bromfietshandel wel welk goedje er in moet...

voor het verversen:

de m7 boutjes onderin de veerpoot losdraaien zodat de oude olie er uit kan lopen (paar keer inveren zodat niks bovenin blijft) vervolgens je kroonplaat losdraaien. dit gebeurt d.m.v. de 2 m8 boutjes en de balhoofdmoer (grote platte moer) als je die los hebt dan kun je de hele kroonplaat (waar stuur en cockpit op vast zitten) omhoogliften. dan zie je in elke veerpoot 2 doppen met daarin m8 draad (voor bevestiging kroonplaat) afgevlakt aan de zijkant. die moet je met een grote sleutel of een passende waterpomptang losdraaien. gewoon linksom, is soms wel een behoorlijke klus als ze lang niet losgeweest zijn. oppassen dat de doppen er bij het afdraaien niet ineens afspringen want ze staan een beetje onder druk vanwege de veren die er onder zitten. dus ook niet de voorvork induwen als je de doppen gaat losdraaien :) anders heb je een gat in je dak als die dingen dan losspringen :p nu kun je gewoon de olie navullen, 175cc per voorvorkpoot. voorvork niet indrukken als je de olie hebt nagevuld anders komt het er boven weer uitzetten. ook niet vergeten om voordat je gaat navullen eerst de m7 boutjes die je onderaan de voorvorkpoot hebt losgedraaid weer vast te zetten, anders kun je nog een keer navullen  :D

Plaats reactie