Reviseren motorblok
- H.Jans-Beken
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:57
- Locatie: Groenlo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Reviseren motorblok
Hallo kreidler fans.
Ik ben nog niet zolang bezig met mijn kreidler.
Het valt mij op dat er veel aandacht uitgaat naar het opknappen van het rijwiel gedeelten en af en toe het plaatsen van een cilinder.
ik mis eigenlijk het reviseren van het motorblok met foto,s en waar je opletten moet tijdens demontage en montage.
natuurlijk kun jeook via zelf sleutelen ook veel informatie krijgen máár vaak maken foto,s vanuit de praktijk veel meer duidelijk.
misschien is er iemand die toch wat heeft.
Huub
Ik ben nog niet zolang bezig met mijn kreidler.
Het valt mij op dat er veel aandacht uitgaat naar het opknappen van het rijwiel gedeelten en af en toe het plaatsen van een cilinder.
ik mis eigenlijk het reviseren van het motorblok met foto,s en waar je opletten moet tijdens demontage en montage.
natuurlijk kun jeook via zelf sleutelen ook veel informatie krijgen máár vaak maken foto,s vanuit de praktijk veel meer duidelijk.
misschien is er iemand die toch wat heeft.
Huub
-
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 04 jun 2003, 21:17
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Beste Huub,
Het gebrek van revisiestof op het forum is vast te wijten aan het gegeven dat veel mensen het belangrijke reviseren uitbesteden aan een ervaren tuner-reviseur....
Maar het zou idd handig zijn.
Er is toch nog best veel over reviceren te vinden op het forum maar dan in kleine beetjes, zoals een topic over verschillende maten lagers etc..
Vervangen van de koppelingsonderdelen, het afstellen ervan etc...
M.v.g.
Melchior
Het gebrek van revisiestof op het forum is vast te wijten aan het gegeven dat veel mensen het belangrijke reviseren uitbesteden aan een ervaren tuner-reviseur....
Maar het zou idd handig zijn.
Er is toch nog best veel over reviceren te vinden op het forum maar dan in kleine beetjes, zoals een topic over verschillende maten lagers etc..
Vervangen van de koppelingsonderdelen, het afstellen ervan etc...
M.v.g.
Melchior
- H.Jans-Beken
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:57
- Locatie: Groenlo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Klopt in kleine revisie stukjes staat e.e.a. beschreven. en inderdaad heb ik gelezen dat dit vaak wordt uitbesteed.Melchior schreef:Beste Huub,
Het gebrek van revisiestof op het forum is vast te wijten aan het gegeven dat veel mensen het belangrijke reviseren uitbesteden aan een ervaren tuner-reviseur....
Maar het zou idd handig zijn.
Er is toch nog best veel over reviceren te vinden op het forum maar dan in kleine beetjes, zoals een topic over verschillende maten lagers etc..
Vervangen van de koppelingsonderdelen, het afstellen ervan etc...
M.v.g.
Melchior
Het zou daarom mooi zijn als iemand die het reviseren van het motorblok goed in de vingers heeft, te delen met anderen die er wat minder van af weten. zoals wanneer vervang je bepaalde lagers, hoe kun je zien dat ze versleten zijn. en hoe vervang je ze? Hoe vang je de speling op en hoeveel speling mag er in zitten. enz
Huub
- ludi
- Berichten: 894
- Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:55
- Locatie: Budel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
viewtopic.php?t=10254
dit zijn de werkplaatshandboeken, misschien dat je daar wat aan hebt, en anders kun je eens bij de faq's kijken
viewforum.php?f=17
dit zijn de werkplaatshandboeken, misschien dat je daar wat aan hebt, en anders kun je eens bij de faq's kijken
viewforum.php?f=17
- Johan
- Berichten: 3527
- Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
- Locatie: Wormerveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Reviseren motorblok
volgens mij bedoeld ie dan ludi,,H.Jans-Beken schreef:máár vaak maken foto,s vanuit de praktijk veel meer duidelijk.
niet die dingen juist,, maar uit praktijk
- H.Jans-Beken
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:57
- Locatie: Groenlo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Johan van Zanten
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
stuur ocin een pb dat is de specialist op gebied van reviseren van blokjes en eigenlijk op alle gebied van kreidler en nog meer , hij kan iets meer als een eitje koken, kijk op onze site www.kreidler.de.tt
- H.Jans-Beken
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:57
- Locatie: Groenlo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
misschien voor jouw duidelijk wie is ocin?franksuper schreef:stuur ocin een pb dat is de specialist op gebied van reviseren van blokjes en eigenlijk op alle gebied van kreidler en nog meer , hij kan iets meer als een eitje koken, kijk op onze site www.kreidler.de.tt
op de site gezien revisie kreidler leuke foto,s
- Johan van Zanten
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Melvin
- Berichten: 8298
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
koppeling tegenhouden
krukastandwieltje eraf halen
seegeringen eraf halen
lagertrekker voor de kruaks...
tandwiel tegenhouden
enzz..
meetklok voor uitshimmen...
je hebt echt wel speciaal gereedschap nodig.
Ja tuurlijk, je kan een blok ook reviseren met de hamer en beitel methode, maar daarmee worden de meeste blokken gesloopt
krukastandwieltje eraf halen
seegeringen eraf halen
lagertrekker voor de kruaks...
tandwiel tegenhouden
enzz..
meetklok voor uitshimmen...
je hebt echt wel speciaal gereedschap nodig.
Ja tuurlijk, je kan een blok ook reviseren met de hamer en beitel methode, maar daarmee worden de meeste blokken gesloopt
- Johan van Zanten
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
klopt, voor uitshimmen en drijfstangen persen heb je idd speciaal gereedschap nodig. Mijn revisie is wellicht een beetje lomp uitgevoerd, het resultaat is goed.
Seegeringen kun je met wat behendigheid met 2 schroevendraaiers weg halen. Koppeling tegenhouden kan met een dun latje hout. Krukastandwiel kun je heet stoken met een verf brander en dan met een tik van een hamer weghalen. Tandwiel kun je met een stuk ketting (wat je overhoud van je gewone ketting) weghalen.
En ja uitshimmen; dat heb ik gewoon niet gedaan, dat komt de volgende keer wel als ik echt gereedschap. Kortom, als je alleen je lagers en keeringen o-ringen en pakkingen gaat vervangen kun je een heel end komen.
/Johan
Seegeringen kun je met wat behendigheid met 2 schroevendraaiers weg halen. Koppeling tegenhouden kan met een dun latje hout. Krukastandwiel kun je heet stoken met een verf brander en dan met een tik van een hamer weghalen. Tandwiel kun je met een stuk ketting (wat je overhoud van je gewone ketting) weghalen.
En ja uitshimmen; dat heb ik gewoon niet gedaan, dat komt de volgende keer wel als ik echt gereedschap. Kortom, als je alleen je lagers en keeringen o-ringen en pakkingen gaat vervangen kun je een heel end komen.
/Johan
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:28
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
het stralen van carters is niet echt bevoordelijkHey, is iemand bekend met het glanzend krijgen van gestralen carters?
Dat zou wel mooi zijn als dat kan!
op de carters van mahle (materiaal mahle 124) is namelijk een beschermlaag tegen oxidatie aangebracht. dit is een zinklaag. waarneer je de carters gaat stralen of schuren straal je dat er dat dus af.. met gevolg dat je in het begin o zo mooie carters op den duur voor de langere rijders onder ons dus gaat oxideren(witte pikkeltjes erop)..
dus mocht je lange stukken rijden zou ik het niet aanraden!