Zuiger met L-veer 65cc, waar???

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jans
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 sep 2002, 20:35
Locatie: Ommen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1 Bericht door Jans » 20 okt 2002, 16:00

Hallo,

Zoals de topic reeds aangeeft, zoek ik voor meer RS een ander zuigertje. Althans, ik krijg de indruk dat een andere zuiger beter zou moeten zijn.

Ik heb een Mahle 15-43-99 cilinder, welke door een duitse diplom ing. is opgeboord naar 43,9mm en opnieuw van nicasil is voorzien.
De zuiger die hier in zit, is nog z.g.a.n. maar heeft slechts één normale veer, onder de rand van de zuiger.
Het geheel loopt ok, maar alleen lekker op volle toeren. Trekkracht neemt plots toe, boven de 8 á 9000 rpm. Bij 10500 loopt ie op max. snelheid. (over de 100Kmh)
Alleen, als ik veel wind tegen heb, kom ik wel in de 5, maar zakt de snelheid terug. Terugschakelen en weer op toeren laten komen gaat prima. Waarna het verhaal zich herhaald.
(ben 82Kg)
Net de cilinder er ff afgehaald en gekeken wat er nu eigenlijk in zat en bovenstaande geconstateerd, één heel smalle, dunne veer, die niet veel veerkracht heeft. Verder óók zwarte zijkant aan de zuiger. Lijkt me lekkage.

Iemand een idee of m'n plan voor een andere zuiger de juiste is?

Hier de rest van het systeem:

M'n vertanding is 14/36. 20mm bingmet 84er sproeier, Homoet uitlaat met vaste bocht en Bosch electr. ontsteking.

Ik ben benieuwd naar de reacties,

Jannes

Plaats reactie