Probleem met de 3e versnelling - MMMMMmmmm vreemd...

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
anoniempje
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2002, 18:05
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1 Bericht door anoniempje » 03 nov 2002, 13:23

Hallo,

Ik heb een RMC uit 80, met 4 voetversnellingen. Soms heb ik na het starten van mijn kreid het probleem dat ik hem niet op kan schakelen naar de 3e versnelling. Het blok maakt dan veel toeren en het lijkt net alsof ie in zijn vrij word losgetrokken. Als je dan terugschakeld moet je wel 3x terug klikken voordat ie in zijn 1 staat, net alsof de versnellingsplaat niet mee komt.

Als je dan vervolgens opnieuw de motor start kun je vaak wel naar zijn 3e versnelling. Ik vind het best wel irritant, wie weet wat ik hieraan kan doen????? Ik heb trouwens al een nieuwe drukplaat erin gezet, maar dat helpt ook niet.

Groetjes Remco :angry:

franksuper
Berichten: 1145
Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door franksuper » 03 nov 2002, 16:12

afstelling van je schakelpedaal is niet goed , ik weet niet of je direct of indirect hebt maar je kan de borgmoer losdraaien en dan in of uitdraaien van een boutje , waar je op moet letten is dat je slag naar beneden evenveel is als naar boven, als je dit aanhoudt komt hhet wel goed. succes

Plaats reactie