bij lage toeren heeft mijn cilinder niet veel kracht waardoor ik op rechte stukken niet verder kom als mid-derde versnelling.. dit schiet niet echt op..
in de hoge toeren heeft hij wel veel kracht.. kan het zijn dat mn cilinder vermeubeld is? hij is wel bewerkt.. of krijgt hij te veel benzine ofzo.. dan kan ik hem vanmiddag nog af laten stellen
help help
weinig kracht lage toeren? afstelling of cilinder
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- $KILL
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 01 sep 2005, 20:24
- Locatie: Oud Gastel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Weinig kracht onderin
Hoi,
ik heb enkele jaren geleden een 70cc zeta onder mn brommer gehad. Daarbij had ik hetzelfde probleem.
In de eerste plaats was het bij mij zo dat de cilinder een beetje een toerencilinder was. Dus het feit dat hij pas bij hoge toeren wel hard trekt en bij lage toeren niet hard trekt kan een eigenschap van de cilinder zijn.
De Zeta die ik toen had vond ik vrij slijtage onderhevig...de twee ijzeren rondingen die in het blok zitten begonnen makkelijk te scheuren. En mijn zuigerringen bleven een beetje haken in de smeerputjes boven in de cilinder.
Daarnaast was het bij mij zo dat mijn blok niet lucht dicht bleek. Vooral bij hoge toeren staat het blok en de pakkingen onderdruk en kan er makkelijk een lek komen. Mijn blok was nog niet lek voor de 70 cc toen er nog gewoon 50cc onder hing. Dit is echt gebeurd door de hoge toeren van de 70cc.
Ik weet verder niet zo veel van je brommer af enz. Maar bij deze heb ik een poging getracht je te helpen.
Succes in iedergeval!!!
$KILL
ik heb enkele jaren geleden een 70cc zeta onder mn brommer gehad. Daarbij had ik hetzelfde probleem.
In de eerste plaats was het bij mij zo dat de cilinder een beetje een toerencilinder was. Dus het feit dat hij pas bij hoge toeren wel hard trekt en bij lage toeren niet hard trekt kan een eigenschap van de cilinder zijn.
De Zeta die ik toen had vond ik vrij slijtage onderhevig...de twee ijzeren rondingen die in het blok zitten begonnen makkelijk te scheuren. En mijn zuigerringen bleven een beetje haken in de smeerputjes boven in de cilinder.
Daarnaast was het bij mij zo dat mijn blok niet lucht dicht bleek. Vooral bij hoge toeren staat het blok en de pakkingen onderdruk en kan er makkelijk een lek komen. Mijn blok was nog niet lek voor de 70 cc toen er nog gewoon 50cc onder hing. Dit is echt gebeurd door de hoge toeren van de 70cc.
Ik weet verder niet zo veel van je brommer af enz. Maar bij deze heb ik een poging getracht je te helpen.
Succes in iedergeval!!!
$KILL