Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 8:03 am 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Revisie Maarten's 6-bak door Arnold (de specialist)
(Click op de foto's om ze te vergroten)

Eind 2005 kreeg ik het plan om mijn Kreidler opnieuw op te gaan bouwen. (Zie: Restauratieverslag Make-over Maarten's Kreidler). Hij stond er niet zo heel mooi meer bij en was al lang niet meer vertroeteld.
Ook moest het motorblok nagekeken worden. Was het blok echt slecht? Nee, dat leek wel mee te vallen, reed nog goed, lekte wat olie. Maar ik wilde dat het blok weer tiptop in orde zou worden. Zo'n 6-bak is toch iets waar je zuinig op moet zijn. Mijn gevoel zei me dat het tijd was om de boel eens goed te laten inspecteren door een vakman. Lees onderstaand fotoverslag en je zult zien ik niet langer had moeten wachten met de motorrevisie!
Na gezien te hebben hoe Arnold zo'n blokrevisie aanpakt, (zie bijvoorbeeld deze topic over de revisie van een ei-tank 3-bak hand blok) leek hij me de geschikte persoon om deze klus te klaren.

Inspectie Motorblok

Zo heb ik het blok naar Arnold toegebracht. Alles zat er nog op, de olie zat er nog in.


Blok compleet linkerzijde


Blok compleet voorzijde


Blok compleet bovenzijde


Olie aftappen

Olie zag er niet echt slecht uit, was wel vrij weinig, maar wat wil je met een blok dat lekt.


Inspectie cilinder, kop en zuiger

Cilinderkop

Kop gevlakt door Piet van de Gaag. O-ring als koppakking, dit functioneert erg goed.
Bougiegat is voorzien van een helicoil, was ooit dolgedraaid.


Cilinder en zuigerkop


Spoelpoorten en inlaatpoort

Cilinder bewerkt en getuned door Piet van de Gaag. Is eenmaal op een testbank geweest (bij KMS motoren Scheveningen), toen liep het niet optimaal, maar was toch goed voor een aardige 10,3 pk.


Uitlaatpoorten

Interessant::
Het ene extra uitlaatpoortje is niet mooi rond. Deze cilinder had als 50 cc al die twee extra uitlaatpoortjes (fluitpoortjes). Na het opboren naar 60 cc was het ene uitlaatpoortje niet meer mooi rond.
Verder is het geen ramp.


Interessant::
Warmloopplek.
Deze cilinder heb ik al minstens 15 jaar. Op een snikhete zomerdag reed ik een stukje snelweg volgas. De compressie was erg hoog. De smering was slecht, ik reed met Shell brommix zonder extra tweetaktolie bij te gieten. De cilinder liep warm. Ik trok de koppeling in en vast zat de zuiger. 10 km terug naar huis lopen/steppen. Daarna cilinder laten honen en nieuwe zuiger. Plek is altijd gebleven maar zit niet in het compressie gedeelte. Toch zonde.


Zuiger in het blok


Zuiger is geleverd door Piet van de Gaag, is van het merk MBA, komt oorspronkelijk uit een watergekoelde 2-cilinder tweetakt 125 cc racer en heeft 1 wedstrijd gereden. Deze zuiger heeft de maat 43.96 en je ziet uiteraard de spoelpoortjes.

Ook duidelijk zichtbaar: zuiger heeft sporen en beschadigingen, enkele harde metaaldeeltjes zijn er langs gegaan. De oorzaak hiervan kun je verder op lezen!


Zuiger

Geconstateerde speling tussen zuiger en cilinder: 0,055 mm (vijf en een half honderdste). Cilinder en zuiger nog mooi rond (niet ovaal). Cilinder wordt via Piet van de Gaag bij de firma Hof voorzien van een nieuwe nicasil wand en een nieuwe zuiger van Piet vd Gaag.
De wand zoals die in de cilinder zat was aangebracht door de firma Mahle.


Motoplatt ontsteking


Drijfstang en krukas


Vliegwiel losnemen


Vliegwiel Motoplatt onsteking - afgedraaid


Interessant:
Los zittende buitenring. Moet nog nader bepalen of dit kwaad kan.


Los zittende buitenring


Motoplatt vliegwiel binnenzijde


Motoplatt ontsteking - onafgeschermde losse draadjes vallen op.


Ontsteking verwijderd


Linkerzijde vette boel


Koppelingsdeksel verwijderd


Koppelingsplaten.
Geconstateerd: gevoerde platen (6 stuks) zijn versleten.


Verstevigde koppelingskorf, rechte vertanding


Afnemen krukastandwiel


Kijkje in blok na verwijdering carterdeksel


Linker carterdeksel


Schakelnaaf


Rechter carterhelft binnenzijde


Versnellingsassen en schakelwals


Interessant:
De bronzenbus van het grote tandwiel van de eerste versnelling zit vast op de as. Het tandwiel draait dus om de bronzenbus op de as ipv dat de bronzenbus in het tandwiel draait om de as.


Versnellingsassen, schakelwals en kickstarteras


Krukas


Koppeling met rechte vertanding en versterkte koppelingskorf


Carterhelften schoongemaakt, binnenzijde is gestraald.
De buitenzijde hoefde van mij niet gestraald te worden, dat vind ik persoonlijk niet zoals het hoort, en Arnold had er geen probleem mee, de klant is koning.


Carterhelften schoon linkerzijde.

Een veelgestelde vraag: Hoe zijn de carters zo mooi schoon geworden?
Antwoord: De carters zijn in een reinigingsmachine, (een soort wasmachine met speciale zeep) geweest wat een temperatuur heeft van 80/90 graden.
daarna heeft Arnold de carters langs een roterende staalborstel gehaald, en dan krijg je dit effect.


Carterhelften schoon voorzijde


Carterhelften schoon onderzijde


Carterhelften schoon rechterzijde


Koppelingsplaten schoon


Verwijderen binnenring krukaslager


Lospersen Big-End Pin


Krukwangen


Interessant:
Dit maakt dat de revisie geen overbodige luxe is, naast het feit dat Arnold constateerde dat er enige speling voelbaar was in het bigendlager, bleek er op het big-end ook een beschadiging te zitten.
Ook had de drijfstang aangelopen tegen de krukwangen, op de krukwangen zaten inloopsporen.


Krukwang


Big-End lager


Vlakdraaien van ingelopen wang tbv bronzen ring


Overzicht van onderdelen op werkbank van Arnold

Kenmerkend voor Arnold is dat hij ontzettend netjes en precies werkt. Alles is goed georganiseerd. In de werkplaats is het schoon, en al het specialistische gereedschap is op voorraad, net als vele onderdelen die meestal vervangen moeten worden bij een revisie.


Bewerkte krukwangen


Inpersen big-endpin


Ingeperste big-endpin


Plaatsen bronzen ring


Nieuwe drijfstang van Topracing, bestand tot 18000 rpm.


Plaatsen nieuwe drijfstang


Plaatsen andere bronzen ring


Samenpersen krukas

Dit is ook weer vakwerk. De bigendpen moet er recht ingeperst worden, als de pen er scheef in gaat dan gaat hij vreten en dan is het gat beschadigd en is de krukas niet meer bruikbaar.


Krukas uitbalanceren, controle op slingering

De wangen kunnen ten opzichte van elkaar verdraaid worden, dat gaat wel heel zwaar, en gebeurt in de bankschroef, ingespannen tussen aluminium platen. De laatste honderdste milimeters doe je met een koperen hamer.
Interessant: Beide micrometers staan op nul. Perfecte krukas.


Gereviseerde krukas compleet, bronzen ringen duidelijk zichtbaar


Gereviseerde krukas compleet


Kickstartas compleet


Kickstartas losse onderdelen


Schoongemaakte onderdelen


Interessant: Draaien extra groef voor extra O-ring om olielekkage doeltreffend tegen te gaan.


Draaien extra groef voor O-ring in schakelnaaf


Schakelnaaf schoon en rond met extra groef voor O-ring


Schakelnaaf schoon en rond met extra groef voor O-ring


Schakelnaaf schoon en rond met extra groef voor O-ring


Kickstarteras schoon en rond met extra groef voor O-ring


Kickstarteras schoon en rond met extra groef voor O-ring


Kickstarteras schoon en gepolijst


Afdraaien van vastgelopen bronzenbus op versnellingsas


Versnellingsas weer mooi schoon


Draaien van bronzen bus op maat

De bronzen bussen draait Arnold zelf uit speciaal lager brons.


Tandwiel 1e versnelling plus bronzen bus


Bus in tandwiel persen


Tandwiel voorzien van de nieuwe bus


Uitdraaien bronzenbus in tandwiel


Tandwiel terug op versnellingsas


Tandwiel terug op versnellingsas


Draaien bronzen bus


Gepolijst met de nieuwe bronzen bussen


Inpersen bronzen bus


Inpersen bronzen bus


Carterhelften voorzien van bussen


Carterhelften voorzien van bussen en lagers

Krukaslagers zijn van het merk NSK met messingkooi.
De overige lagers zijn SKF C3 lagers.
Met bovengenoemde lagers heeft Arnold goede ervaringen.


De rechtercarterhelft is nu gemonteerd op de montagebok


Nu kan er begonnen worden met het monteren en uitmeten van de verschillende assen.


Axiale spelingen controleren.

Zie de tabel met afstelgegevens en axiaal spelingen.


Axiale spelingen controleren


Axiale spelingen controleren


Axiale spelingen controleren


Axiale spelingen controleren


Axiale spelingen controleren en uitshimmen


Plaatsen helicoils wegens ruimte op de schroefdraad


Helicoil gereedschapskoffer


Assen terug in blok


Blok weer dicht, linkerzijde


Blok weer dicht, voorzijde


Blok weer dicht, linkerzijde-achter


Controleren axiale speling en slingering koppelingskorf


Koppelingskorf gemonteerd

Koppeling met rechte vertanding en versterkte koppelingskorf


Koppeling gemonteerd met mooi borgdraadje

Nieuwe gevoerde platen zijn gemonteerd (6 "snelle" platen), de oude gevoerde platen waren "normale" platen en deze waren versleten.
Voor montage heeft Arnold de braampjes en onregelmatigheden van de korf weggehaald en glad gemaakt.


Koppeling gemonteerd met mooi borgdraadje


Gepolijst koppelingsdeksel


Gepolijst koppelingsdeksel


Blok linkerzijde

Toegepast zijn Teflon (Viton) oliekeerringen.
Deze Viton oliekeerringen zijn bruin, ipv groen van de traditionele KACO oliekeerringen. De Viton keerringen hebben minder wrijvingsweerstand.


Blok linkerzijde


Blok linkerzijde inc. ontsteking

De losse draadje van de ontsteking (in het blok) zijn nu voorzien van een krimpkousje er omheen.


Blok linkerzijde inc. ontstekingskapje, kickstartpedaal en schakelpedaal


Blok linkerzijde inc. ontstekingskapje, kickstartpedaal en schakelpedaal

Het blok is inmiddels ook weer netjes voorzien van motorolie, Arnold heeft er 400 cc Kroon SAE 80 olie in gedaan. Deze olie is door Kreidler voorgeschreven en heeft de API GL-4 specificatie. Hoewel er al veel discussies zijn gevoerd over moderne/exotische smeermiddelen, lijkt deze vertrouwde olie de beste keuze en veilig voor koppelingsplaten en bronzen bussen.
Over de hoeveelheid olie is ook goed nagedacht. Niet te veel, niet te weinig. In goed overleg, na het lezen van topics en het raadplegen van andere experts, is gekozen voor 400 cc olie.


Blok voorzijde inc. tapeinden


Olieaftapplug inc. magneetje


Olieaftapplug inc. magneetje


Olieaftapplug inc. magneetje.


Olieaftapplug inc. magneetje

Het magneetje zit in de olieaftapplug geperst en gelijmd. Het houdt metaaldeeltjes vast die in de motorolie ronddrijven.


Wat op de foto's niet te zien is:
  • Arnold meet alle assen na, ook alle lagerpassingen in het blok worden gemeten en gecontroleerd.
  • De pakking vlakken van de carters worden op een glasplaat/spiegel met fijne schuurpasta helemaal vlak geslepen. Bij de montage wordt dus geen vloeibare pakking of zoiets gebruikt.
  • De revisie vindt plaats in goed overleg met de eigenaar, zodat deze geheel op de hoogte blijft van de werkzaamheden en vorderingen.
  • De bronzen bussen draait Arnold zelf uit speciaal lager brons.
  • Alle draadgaten worden gecontroleerd en evt. gerepareerd.
  • Alle werkzaamheden worden door Arnold zelf uitgevoerd, er wordt dus niets uitbesteed.
Tot slot wil ik Arnold bedanken voor de zorg en de precisie waarmee hij deze revisie voor mij heeft uitgevoerd, en met de prettige sfeer waarin dit heeft plaatsgevonden.
Bovendien is het heel gezellig als je bij hem op de koffie komt met je motorblokje, als je ook een kijkje in zijn privemuseum en in de werkplaats mag nemen dan ben je helemaal de koning te rijk.



Update februari 2006

De cilinder is terug. Eerst heeft Piet van der Gaag de spoelpoorten en inlaatpoort bewerkt zodat deze iets langer openstaan. Daarna heeft hij de cilinder getest door deze te monteren op een Kreidler, en is hij er mee gaan rijden. Hij was er heel tevreden over.
Toen heeft Piet de Nicasil wand verwijderd in een bad met salpeterzuur, en vervolgens is de cilinder naar de firma Hof gegaan voor de nieuwe Nicasil wand. Bij terugkomst bleek de cilinder er prima uit te zien. Wederom goed werk van de firma Hof.
Er zit nu een mba zuiger in van 43.97 mm en de speling tussen wand en zuiger is 1/100 mm.

De nieuwe cilinderwand, overzichtsfoto van alle poorten.


Nieuwe MBA zuiger, 43.97 mm.

Nog interessant om te vermelden:
Om het verschil op te lossen tussen het drijfstangoog en het gat in de zuiger (drijfstangoog heeft een doorsnede van 14 mm, mba zuiger heeft een zuigerpengat van 12 mm) wordt een speciaal daarvoor bedoelde, geharde, binnenring (bus) gebruikt. Deze bus (SKF Inner Ring code IR 15x18x16) heeft een lengte van 16 mm en zit dan vrij strak in de zuiger. Om de smering beter te laten verlopen draait Arnold deze bussen af naar 15,5 mm. Zo kan de olie beter zijn werk doen op dit belangrijke punt.


Close-up van wand en poorten.


Arnold wilde geen risico lopen en wilde zeker weten dat de boring netjes haaks stond op de cilindervoet. Dit naar aanleiding van berichten (ook hier op het forum) dat de boring soms niet haaks staat op de cilindervoet. Tevens had Arnold een vermoeden dat er mogelijk iets mis was, omdat de drijfstang ook had aangelopen tegen de krukwang.
Om dit allemaal echt goed te kunnen controleren, meten en eventueel bewerkingen aan de cilinder te kunnen doen, moet de cilinder ook perfect netjes ingespannen worden in de draaibank...

Om de cilinder goed op te kunnen spannen, heeft Arnold een as gedraaid. De as is zo gedraaid dat hij mooi schuivend (zonder ruimte) in de cilinder gaat. Alleen 1 cm van het laatste gedeelte (linker deel van de as) is een paar honderdste mm dikker, dus als je de cilinder op de as schuift loopt hij vanzelf vast op het dikkere gedeelte en zit dan goed vast om te kunnen meten en eventuele bewerkingen uit te kunnen voeren.


De as is gereed.


De cilinder is op de as gedrukt en zit er nu klemvast op.

Arnold kan nu gaan beginnen met het controleren en meten van de cilinder en de eventuele slingeringen of andere afwijkingen.


Controleren en meten van de vlakheid van de cilindervoet mbv een meetklok.
Nu bleek dat de cilindervoet 0,07 mm scheef stond tov de boring, de cilinder week dus iets af naar links, naar de ontstekingskant toe. Om dit te verhelpen zal Arnold de cilindervoet vlak gaan draaien.


Vlakdraaien cilindervoet.


Vlakdraaien cilindervoet.


Centrisch draaien van het cilinderhemd, zodat het niet kan wringen in het carter bij de montage.


Controleren en meten van de vlakheid van de bovenkant van de cilinder.
De bovenkant van de cilinder is 0,02 mm scheef. Dit is zo minimaal dat dit niet gecorrigeerd hoeft te worden.


Het resultaat mag er wezen! De cilindervoet is perfect haaks. Arnold heeft in totaal 0,1 mm van de cilinderhoogte afgevlakt. Deze cilinder was toch al niet zo hoog, om op de verantwoorde compressie te komen was een voetpakking van 0,5 mm gemonteerd (na het vastzetten samengedrukt tot 0,45 mm), dit zal nu een pakking van 0,6 mm worden.




Update maart 2006

Arnold gaat de cilinder en de cilinderkop ook nog netjes voor me maken.
Hier zie je de cilinderkop zoals die er eerst uitzag.


De cilinderkop is gestraald, de hoekjes van de koelribben zijn gepolijst.


De cilinderkop is klaar, deze is gespoten met een spuitbus Motipp matzwart.


De cilinder, met de gepolijste koelribjes.


Spuitbus Motipp matzwart.
Gewoon matzwart dus, niet hittebestendig en ook niet zijdeglans.


De cilinder is gespoten en is klaar.


Cilinder en kop zijn klaar en voor de foto mooi samengevoegd.


De cilinder monteren, vastdraaien met de momentsleutel met een moment van 16 Nm.

Nog enkele gegevens die niet op de foto's te zien zijn:
De slotopening van de zuigerveer is 0,1 mm.
De zuiger blijft ongeveer 0,50 mm onder het kopvlak als hij in top staat. (is moeilijk te meten vanwege de bolling van de zuiger).
Rekening houdend met een voetpakking die na het vastdraaien ongeveer 0,05 mm indrukt, en rekening houdend met de afgedraaide cilindervoet, is er nu een voetpakking van 0,6 mm dikte toegepast.


Staat wel weer fris, zo'n schoon gepolijst spruitstukje.
Arnold heeft voor de zekerheid de aansluiting van het spruitstuk gevlakt op een glasplaat, om er zeker van te zijn dat het 100% afsluit.


En dit is dan het moment waarop we gewacht hebben:
Het motorblok is klaar en compleet.

Ik vind dat het er prachtig uitziet en ik ben er echt heel blij mee! Nogmaals bedankt Arnold voor al je werk!


Het motorblok compleet linkerzijde, vòòr en na de revisie.

Maandagavond 13 maart mag ik het blok op gaan halen bij Arnold, ik verheug me er nu al op! :-)




Laatst bijgewerkt door Maarten op do maart 23, 2006 8:34 am, in totaal 37 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 9:11 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 4969
Woonplaats: Metropool Haarlem
Nou nou Maarten, wat een prachtig verhaal. Ik weet hoe netjes en precies Arnold is, hij heeft ook mijn blok gereviseerd met foto's en al.

Erg interessant topic en prachtige foto's, mijn complimenten!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 9:44 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 14, 2003 1:31 pm
Berichten: 1324
super super om te lezen echt gaaf!!

cilinder iets laten tunen :) kon je de 60's niet meer bijhouwe of d8 je van a hijs der nou tog af waarom ook niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 10:33 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 01, 2005 8:24 pm
Berichten: 253
Woonplaats: Oud Gastel
Wil over een paar jaar mijn eigen blok reviseren. Maar met deze precizie gaat mij dat nooit lukken. Misschien toch maar uitbesteden. Die Arnold levert zo te zien de kwaliteit die je wilt hebben!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 10:37 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 12, 2004 6:21 pm
Berichten: 2497
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Blokje ziet er weer piekfijn uit Maarten.

En The "Specialist" is the Man :!: :!: :!:

Groetjes Ad


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 11:07 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 22, 2003 5:00 pm
Berichten: 103
Woonplaats: lokeren (B)
prachtig zo'n verslag!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 11:49 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 03, 2003 9:03 pm
Berichten: 724
Woonplaats: Druten (bij Puiflijk ;-))
Super. mooi zo’n beeldverslag. Ik denk dat de specialist (die al een goede naam had) het hierna helemaal druk gaat krijgen. Iedereen wil wel zo’n mooi glimmende en vakkundig gereviseerd blok (ik tenminste wel). Arnold; Here I come!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 11:59 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 16, 2005 11:09 pm
Berichten: 385
Woonplaats: maasdijk
Citaat:
Ook duidelijk zichtbaar: zuiger heeft sporen en beschadigingen, enkele harde metaaldeeltjes zijn er langs gegaan. De oorzaak hiervan kun je verder op lezen!


wat is er dan gebeurt mee ?

wordt een mooi project. :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 12:29 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003

Geregistreerd: zo okt 27, 2002 8:10 pm
Berichten: 1001
Woonplaats: Arnhem
Vakwerk van de specialist :clap

De foto's zeggen meer dan 1000 woorden, erg leuk :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 1:06 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Prachtig weer deze revisie door een vakman.

Maarten, zo te zien was revisie toch wel hard nodig. Je hebt best wel risico gelopen. Hard lopen heeft zo af en toe ook zijn nadelen ondanks dat er geen hoge km standen worden gehaald.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 1:26 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Had het genoegen/voorrecht deze foto's al eerder te mogen aanschouwen. 8)

Ben toen Arnold net op het forum zat een aantal keer bij hem op de zaak geweest en heb daar ook de meest mooie blokken zien liggen waaraan hij aan het werk was (o.a. een dikke V8, Harleyblok etc.).

Het maakt volgens mij niet uit wat voor een blok je hem in handen geeft, want hij zal elk blok de aandacht geven dat het verdiend.

Zo ook weer bij dit blok, wederom een staaltje vakmanschap :clap


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 1:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 05, 2004 10:50 pm
Berichten: 3174
Woonplaats: Heos zeeland
Het ziet er werkelijk als nieuw uit dus niet ff een polijstborstel over de carters halen nee ieder onderdeel. Dit is pas echt reviseren :clap


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 1:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 25, 2003 2:29 pm
Berichten: 1765
Woonplaats: Gouda
Idd, vakwerk met een grote V :clap :clap

De foto's zijn bijna een volledige montagehandleiding.

Heel mooi.


HansJ


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 2:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 14, 2003 9:32 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver (B)
Als ze bij de specialist de deur uitgaan zijn ze kwalitatief qua lagering en bussen etc beter als wanneer ze de kreidler-fabriek uitkwamen denk ik.

Ik heb heel veel bewondering voor zo'n nauwkeurig werk.
:clap

:thumbleft


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 2:42 pm 
is het geen optie op arnold als huis revisie man hier op het forum te zetten
er zijn er genoeg die een blok hebben wat gereviseerd moet worden.
ik ook.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 2:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 10:45 pm
Berichten: 1112
Woonplaats: Bussum
top :clap

cilinder zal wel flink beter gaan presteren met een verse wand erin en helemaal met de extra bewerkingen :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 5:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 24, 2004 11:42 pm
Berichten: 807
Woonplaats: Enschede/Epe
Mooi spul, maar waarom zou je de binnenkant van de carters stralen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 5:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 22, 2005 11:10 pm
Berichten: 1531
Woonplaats: Kortenhoef
Erg leuk om zo te lezen, en een heel mooi verhaal van gemaakt :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 5:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 10, 2003 9:21 pm
Berichten: 1901
Woonplaats: Wateringen
Mooi werk klassen :clap :clap arnold is de man voor het revisie werk mocht ik ooit mijn blok willen laten reviseren dan weer ik waar ik moet zijn bij arnold de specialist : :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 5:51 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 726
Rick Hahn schreef:
Mooi spul, maar waarom zou je de binnenkant van de carters stralen?


Dat begrijp ik ook niet echt. Verder is het wel topkwaliteit, zo te zien.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 5:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 01, 2003 11:21 am
Berichten: 7073
Woonplaats: Grunn
yes eindelijk nog een die weet hoe het moet. dit is toch tien keer beter dan ff op een avondje je lagers er ff uit kloppen en er ff nieuwe weer in duwen.
en dan na een paar week weer alles ruim en spelling te hebben.
zo laat ik al mijn blokken ook altijd doen. gewoon perfect..
Toppie :clap

greetz cave 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 5:56 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
ja maarten pakt het goed aan. ook nog op zoek naar exstra p.k,s. heb je rijwielgedeelte ook uit elkaar gehaald maarten. :wink: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 6:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Maarten je had geen betere keus kunnen maken voor het laten reviseren van je motorblok...die is in gouden handen bij Arnold. :D

mooi verslag man.

dat wordt knallen voor Maarten in het nieuwe seizoen.

groetjes pascal


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 7:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 10, 2005 7:43 pm
Berichten: 1879
Superrrrrr netjes :clap dit blokje kan de nodige kilometers weer afleggen.

Erwin


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 7:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
een kleine opmerking; er is verschil tussen een Viton keerring en een Teflon keerring.

Viton: keerring bestendiger voor continu hoge rotatiesnelheden (iid bruin)
Teflon; keerring primair voor het verminderen van de wrijvingsweerstand.

Rijd zelf al jaren rond met Viton keerringen.....waren duurder maar bevalt me prima.....en nog niet aan vervanging toe bij de recente revisie......

Setje Teflon keerringen levert ± ½Pk extra aan de krukas........ en uit voorraad leverbaar voor € 20.- per set.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!