Hoi allemaal
Ik heb sinds ongeveer 2 maande me kreidler RM , ik heb nu exact 400 km gedaan met men gereviseerde 4-bak. maar onlangs reed die nog maar ongeveer 10 min en viel dan uit... Ik men carbu uitgekuist, luchtfilter eneo , maar hij had het nog! heb ik dus de bougie eruit gedraaid, en ja hoor, die was vettig..
Maar ik vind het nogal bizar dat ie na 400 km al een andere bougie nodig heeft... Ik dacht dat het mischien aan men mengsel kon liggen??
De eerste 200 km waren met 1: 50 de laatse 400 met 1 : 40 , wat ik voor altijd plan te doen ..
ik gebruik de aanbevolen NGK bougies..
Kan iemand me zegge of dit normaal is omdat ik bv net een gereviseerd blok heb of dat het aan het mengsel ligt?
Groeten
Ben
men brommer is verlekkerd op bougies !
- BenDB
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 14 mar 2004, 21:18
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Heb er een NGK B7 Hs inzitte.
Ik heb nu de nieuwe bougie er inzitte en ben net ff een tourtje van 10 km gaan make.. weer zoals vroeger...
En van die ontstek.. ik heb geen idee?? zou ook niet weten hoe je dit kan zien , of hoe je ze kan afstellen...
Ik dacht mss dat het ook aan de afstelling van de carbu kan ligge( die vijs)
Ben
Ik heb nu de nieuwe bougie er inzitte en ben net ff een tourtje van 10 km gaan make.. weer zoals vroeger...
En van die ontstek.. ik heb geen idee?? zou ook niet weten hoe je dit kan zien , of hoe je ze kan afstellen...
Ik dacht mss dat het ook aan de afstelling van de carbu kan ligge( die vijs)
Ben
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
het kan ook gewoon zijn dat de wamtegraad van je bougie te laag is waardoor ie vetslaat en dus slechter gaat lopen en of zelfs afslaat om vervolgens niet meer aan de praat te krijgen.
maar kijk ook naar je onstekingstijdstip en of mischien je carburateur ,let op alles stap voor stap uitwerken dan weet je wat je gedaan heb en waar mogelijk het probleem zit.
maar kijk ook naar je onstekingstijdstip en of mischien je carburateur ,let op alles stap voor stap uitwerken dan weet je wat je gedaan heb en waar mogelijk het probleem zit.