men brommer is verlekkerd op bougies !

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
BenDB
Berichten: 209
Lid geworden op: 14 mar 2004, 21:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

men brommer is verlekkerd op bougies !

#1 Bericht door BenDB » 27 mar 2004, 11:26

Hoi allemaal

Ik heb sinds ongeveer 2 maande me kreidler RM , ik heb nu exact 400 km gedaan met men gereviseerde 4-bak. maar onlangs reed die nog maar ongeveer 10 min en viel dan uit... Ik men carbu uitgekuist, luchtfilter eneo , maar hij had het nog! heb ik dus de bougie eruit gedraaid, en ja hoor, die was vettig..

Maar ik vind het nogal bizar dat ie na 400 km al een andere bougie nodig heeft... Ik dacht dat het mischien aan men mengsel kon liggen??
De eerste 200 km waren met 1: 50 de laatse 400 met 1 : 40 , wat ik voor altijd plan te doen ..

ik gebruik de aanbevolen NGK bougies..

Kan iemand me zegge of dit normaal is omdat ik bv net een gereviseerd blok heb of dat het aan het mengsel ligt?

Groeten

Ben

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#2 Bericht door Dimage » 27 mar 2004, 11:45

Wat voor een NGK heb je er in?
En staat je ontsteking niet te vroeg, waardoor de bougie te heet wordt en er op een gegeven moment uit klapt?

Is het nu met een nieuwe bougie opgelost?

Gebruikersavatar
BenDB
Berichten: 209
Lid geworden op: 14 mar 2004, 21:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door BenDB » 27 mar 2004, 13:10

Heb er een NGK B7 Hs inzitte.
Ik heb nu de nieuwe bougie er inzitte en ben net ff een tourtje van 10 km gaan make.. weer zoals vroeger...

En van die ontstek.. ik heb geen idee?? zou ook niet weten hoe je dit kan zien , of hoe je ze kan afstellen...

Ik dacht mss dat het ook aan de afstelling van de carbu kan ligge( die vijs)

Ben :shock:

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#4 Bericht door Dimage » 27 mar 2004, 13:30

Ah, okay.

Kijk eerst wat hij nu doet, je probleem kan namelijk aan meerdere dingen liggen;

Bougie
Condensator
Bougiekabel/kap
Ontstekingsspoel.

Ook kan het zo zijn dat de boel te warm wordt door een verkeerde afstelling en dat hij er daarom na verloop van tijd mee stopt.

Gebruikersavatar
BenDB
Berichten: 209
Lid geworden op: 14 mar 2004, 21:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door BenDB » 27 mar 2004, 13:47

en hoe kan ik zo iets afstellen (ontsteking) of waar vind ik er erges een handleiding van?

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#6 Bericht door Dimage » 27 mar 2004, 13:50

We hebben een schat van info op de site staan. 8)

Hier dus; workshopfloretthoofdstuk3.php

Gebruikersavatar
BenDB
Berichten: 209
Lid geworden op: 14 mar 2004, 21:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door BenDB » 27 mar 2004, 14:29

THX :clap

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#8 Bericht door nozems » 27 mar 2004, 14:41

het kan ook gewoon zijn dat de wamtegraad van je bougie te laag is waardoor ie vetslaat en dus slechter gaat lopen en of zelfs afslaat om vervolgens niet meer aan de praat te krijgen.
maar kijk ook naar je onstekingstijdstip en of mischien je carburateur ,let op alles stap voor stap uitwerken dan weet je wat je gedaan heb en waar mogelijk het probleem zit.

Plaats reactie