Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 8:19 am 
Wie heeft ook de onderstaande problemen of had ze.

bij lange ritten dode vingertoppen
zingende tank
uitlaat die telkens scheurt.
kentekenplaat die finaal doorscheurt
spabord wat scheurt
alle boutjes en moertjes trillen los


ik heb al diverse onderdelen in de rubbers hangen
diverse soorten foam onder mijn tank
etc etc


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 9:15 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 10:45 pm
Berichten: 1112
Woonplaats: Bussum
ja de mijne trilt ook aardig,ik denk dat iedere opvoerde kreidler hier wel mee te maken krijgt,ze zeggen ook wel trillingen = onbalans maarja wat is er in onbalans vraag je je dan af...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 9:53 am 
Offline

Geregistreerd: di maart 07, 2006 8:55 pm
Berichten: 77
Woonplaats: Walsoorden ( politieloos )
Mijn tank gaat als t ware " ook zingen als hij op hoge toeren is volgens mij komt dat omdat er nog geen flappen op zitten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 10:17 am 
Offline
Gebanned

Geregistreerd: wo okt 29, 2003 4:05 pm
Berichten: 628
Onbalans van je krukas ontstaat door het veranderen van het gewicht van b.v. de zuiger - drijfstang etc. of door het niet perfect uitrichten van de krukaswangen of door verkeerde krukaslager speling.

Statisch balanceren van je krukas is meestal voldoende om het (andere) gewicht van b.v. je zuiger weer te compenseren.
Hiervoor boort men gaten of voegt materiaal van een hoger soortgelijk gewicht toe.
Koppelingshuizen - platen kunnen onbalans veroorzaken.

Niet (juist) uitgebalanceerde wielen etc. etc.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 11:28 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 23, 2003 11:17 am
Berichten: 1653
Woonplaats: Obdam
protuning,ben het hier absoluut niet mee eens,ik rij met een orginele set onder mn brommer,ongereviseerd,maar als ik boven de 7000 toeren kom,dan zingt mijn tank ook vrolijk mee.

Verklaar dit eens a.u.b.

Groeten Sander


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 11:35 am 
Offline

Geregistreerd: za jan 14, 2006 6:40 pm
Berichten: 378
Woonplaats: Achterhoek
het blok trilt zowiezo want ik weet uit eigen ervaring dat die niewe rieju's enzo allemaal een balansas hebben als men deze niet aansluit trilt het net zo erg of zelfs erger dan een kreidler.

en de tank gaat zingen (net zoals boutjes en moeren die los gaan en scheurende delen) omdat de trillingen vanaf het blok niet gedempt worden richting het frame en idd opgevoerde brommers/motors zullen er sneller last van hebben omdat de verbranding heviger is :idea:


edit: door het trillen weet je dat hij nog loopt :wink: 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 1:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 12, 2005 11:39 am
Berichten: 1884
Woonplaats: Ergens in Flevoland
erwinabbestee schreef:
zingende tank
uitlaat die telkens scheurt.
kentekenplaat die finaal doorscheurt


Bekende problemen, ben met de 6p maar even naar de lasser geweest, die gaat voorlopig niet meer stuk :mrgreen:

Maarja kleinigheidjes hou je toch.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 1:25 pm 
Offline
Gebanned

Geregistreerd: wo okt 29, 2003 4:05 pm
Berichten: 628
brolli21 schreef:
protuning,ben het hier absoluut niet mee eens,ik rij met een orginele set onder mn brommer,ongereviseerd,maar als ik boven de 7000 toeren kom,dan zingt mijn tank ook vrolijk mee.

Verklaar dit eens a.u.b.

Groeten Sander


Sander, het zou ook te mooi zijn als iemand het met me eens zou zijn, maar met welk gedeelte / uitspraak ben je het niet eens ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 1:26 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 17, 2005 5:45 pm
Berichten: 73
Woonplaats: 's-Gravenzande
heb er ook last van, spatbord gescheurd, zingende tank etc.

doe je vrij weinig aan ben ik bang,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 1:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 21, 2003 8:58 pm
Berichten: 165
Woonplaats: Nieuwleusen
derk schreef:
het blok trilt zowiezo want ik weet uit eigen ervaring dat die niewe rieju's enzo allemaal een balansas hebben als men deze niet aansluit trilt het net zo erg of zelfs erger dan een kreidler.



hoe werkt zo' balansas waar je het over hebt?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 1:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 23, 2003 11:17 am
Berichten: 1653
Woonplaats: Obdam
met het gedeelte dat je vertelt dat het door onbalans in de krukas komt,die in de krukas komt door het veranderen van zuiger e.d.
ik rij met alles orgineel(dus alles mahle) dus hoe komt die onbalans er dan bij mij in???

dat bedoel ik dus.
verder gaan we hier geen discussie van maken,dat vind ik niet nodig.

Groeten Sander


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 1:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2004 11:09 pm
Berichten: 1293
Woonplaats: Wormerveer
het ozu kunnen dat je vliegwiel in onbalans is,
eerlijk gezegegd (ook al zou je het neit van mijn kreidler verwachten) heb ik amper last van trillingen,, iig geen scheurende spatborden, doormidden kentekenplaten enzo

wat ik zelf misschien denk,
aangezien het een liggende 1 cilinder is,, gaat de massa 1 kant op, en heb je geen contraslag ,, miss beetje raar uitgelegd maarja, ik denk dat je daarom altijd trillingen zal houden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 1:36 pm 
Offline
Gebanned

Geregistreerd: wo okt 29, 2003 4:05 pm
Berichten: 628
brolli21 schreef:
met het gedeelte dat je vertelt dat het door onbalans in de krukas komt,die in de krukas komt door het veranderen van zuiger e.d.
ik rij met alles orgineel(dus alles mahle) dus hoe komt die onbalans er dan bij mij in???

dat bedoel ik dus.
verder gaan we hier geen discussie van maken,dat vind ik niet nodig.

Groeten Sander


Zucht, lezen is een kunst.

Als je goed had gelezen kunnen meer onderdelen onbalans - trillingen veroorzaken als alleen de krukas, zie de voorbeelden.
En wie zegt dat de standaard krukas goed is gebalanceert ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: k
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 1:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8503
Woonplaats: kreidler eiland
Gewoon door tunen dat die meer dan 11.000 toeren maakt :lol:
Merk wel dat die tussen 8000 en 10500 het meeste trilt en zingt.
Als ik met 12.000 toeren reed, dan was het motortje fluisterstil niks rammelen of trillen.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 2:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 19, 2005 4:50 pm
Berichten: 264
Woonplaats: genemuiden
erwinabbestee schreef:
Wie heeft ook de onderstaande problemen of had ze.

bij lange ritten dode vingertoppen
zingende tank
spabord wat scheurt
alle boutjes en moertjes trillen los


het trillen komt doordat er zoveel toeren worden gemaakt.
en ik denk dat iedereen wel last heeft van trillen.
ik weet niet of je ook een beugel hebt bij je achterspatbord, dat voorkomt dat het spatbord scheurt.
dat de boutjes en moertjes lostrillen heb ik weinig last van.
misschien moet je proberen om zo veel mogelijk borgringetjes te gebruiken, of borgmoertjes.

rick


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 2:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 28, 2005 2:29 pm
Berichten: 3375
Woonplaats: schagerbrug
kreidler trilt rammelt bonkt scheurt jankt zingt en resoneert



en daarom rijden we er op mooi he

mart :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 2:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 10:45 pm
Berichten: 1112
Woonplaats: Bussum
protuning,de tijd die je nu gebruikt om reacties uit te lokken kun je misschien zinvoller besteden door een kreidler te bouwen die VOLLEDIG trillings vrij is,want jij hebt kennelijk de kennis om het op te lossen niet waar :!:

als het nou bij 3 op de 100 kreidlers voor zou komen dan zal er wel iets aan de hand zijn ja,maar aangezien iedereen het heeft hoort het dus eenmaal bij kreidler,als je oldtimer wilt rijden mag je ook eigenlijk niet zo nauw kijken he :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 3:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 24, 2004 11:01 am
Berichten: 2583
Woonplaats: Baarn
Beetje rustig Richard. Ik moet Pro toch wel een beetje gelijk geven. Wat hij aangeeft klopt als een bus.


ps als ik het allemaal zo lees is Pro niet de enige die aan het zuigen is.......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 3:34 pm 
Offline
Gebanned

Geregistreerd: wo okt 29, 2003 4:05 pm
Berichten: 628
Richard B schreef:
protuning,de tijd die je nu gebruikt om reacties uit te lokken kun je misschien zinvoller besteden door een kreidler te bouwen die VOLLEDIG trillings vrij is,want jij hebt kennelijk de kennis om het op te lossen niet waar :!:

als het nou bij 3 op de 100 kreidlers voor zou komen dan zal er wel iets aan de hand zijn ja,maar aangezien iedereen het heeft hoort het dus eenmaal bij kreidler,als je oldtimer wilt rijden mag je ook eigenlijk niet zo nauw kijken he :wink:


Zoals aangegeven kun je een heleboel dingen trillingvrij krijgen door deze te balanceen,wat je houdt is een voorvork + achterschokbrekers die naar moderne inzichten hun werk niet goed doen, maar dat is normaal voor een brommer / motor van 40 jaar oud.

Ongeveer 25 jaar geleden kocht ik een fabrieks Kayaba voorvork voor onze 4 takt crosser koste toen inkoop 2200 gulden.
Dat was voor die tijd het neusje van de zalm - vergelijk je het met de tegenwoordige vering die standaard in een nieuwe crosser zit , veert het voor geen meter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 3:59 pm 
Offline

Geregistreerd: vr apr 18, 2003 5:33 pm
Berichten: 299
Woonplaats: wolvega
ik ben het op dit vlak volledig met pro tuning eens mijn sprinter trilt ook en ik maak toch 14000 toeren ,dit onbelans zit in de koppeling krijg het er ook niet uit alle onderdelen zijn nieuw dus versleten zullen ze niet zijn


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 4:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 04, 2005 7:32 pm
Berichten: 255
Woonplaats: Belgie
Ik heb dit alleen als er veel benzine in mijn tank zit, dus meer dan 8-9 liter en ik geef goed gas dan trilt die hard. Dus ik tank elke keer maar 5 liter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 5:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
erwin, daar heb ik zelfs last van op m,n standaard RSje, bij lange ritten heb ik vaak last van dooie ledenmaten...van die rare vingers enzo :wink: geregeld trillen de achterlampjes stuk, m,n eerste kentekenplaat dorrmidden, is ook alweer iets van 14000km geleden?!.
eerst dacht ik ook aan onbelans van het vliegwiel, of je krukwangen hebben onbedoeld een tik op gelopen, maar dat ken niet zo zijn, want hij rijdt al 30000km zo :wink: zou ie allang stuk gespetterd zijn :!:

zal we vande koppeling komen, en daarbij een motor zal altijd trillingen produceren, kan volgens mij ook komen doordat je verbranding niet optimaal is in bepaalde gebieden, in de gebieden waarin ie dus ook trilt, en alle onderdelen allemaal onderhevig zijn aan hun eigen trillingsfrequntie......zoals je bv een glas kapot kunt laten springen door geluid, en dat zijn ook trillingen :!:

dat is volgens mij de reden waardoor ie bij bepaalde toerentallen soms ongeloofelijk begint te gonzen en te trillen..al dat plaatwerk van kreidler werkt als een klankkast :?
daar ontkom je niet aan, misschien opzoek naar goede trilingsdempende materialen :wink: :idea:

groetjes pascal


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 6:00 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 06, 2002 1:54 pm
Berichten: 5049
Woonplaats: Achterhoek
ja,

volgens mij heeft de hoeveelheid benzine in je tank er ook echt mee te maken, volle tank tot +/- 10 liter is er niks aan de hand, dan begint hij langzaam te bonken, tot +/- 5-6 liter in de tank, dan is het weer afgelopen...

ben benieuwd hoe je een koppeling uit kunt balanceren, standaard lopen 99 van de 100 koppelingshuizen met een slinger(binnenkorven)..

Ik denk dat het heel lastig wordt om zo'n blok echt perfect uit te balanceren... je moet perfecte onderdelen hebben dus... maarja, het hoeft niet per se in het blok te zitten...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 7:52 pm 
Offline
Gebanned

Geregistreerd: wo okt 29, 2003 4:05 pm
Berichten: 628
Ries schreef:
ben benieuwd hoe je een koppeling uit kunt balanceren, standaard lopen 99 van de 100 koppelingshuizen met een slinger(binnenkorven)..



In principe net zoals de wielen van een auto / motor worden gebalanceerd.

In een Honda MB/T blok zit standaard een balansas die wij bij snelle blokken verwijderen - hierna wordt de krukas tot binnen 1 gram gebalanceerd, dit is veel werk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 7:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 26, 2005 11:54 pm
Berichten: 56
Woonplaats: 't zand daer buite
rickkreidler schreef:
erwinabbestee schreef:
Wie heeft ook de onderstaande problemen of had ze.

bij lange ritten dode vingertoppen
zingende tank
spabord wat scheurt
alle boutjes en moertjes trillen los


het trillen komt doordat er zoveel toeren worden gemaakt.
en ik denk dat iedereen wel last heeft van trillen.
ik weet niet of je ook een beugel hebt bij je achterspatbord, dat voorkomt dat het spatbord scheurt.
dat de boutjes en moertjes lostrillen heb ik weinig last van.
misschien moet je proberen om zo veel mogelijk borgringetjes te gebruiken, of borgmoertjes.

rick



waarom is mijn achterspadbord gescheurt dan?
zit een mustang beugel op :roll:

corné


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Patrick83, polini80, stephan de r., Thei en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!