Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 7:57 pm 
Offline
Gebanned

Geregistreerd: wo okt 29, 2003 4:05 pm
Berichten: 628
Ieder voertuig heeft een kritisch toerental en vaak bij een irritante snelheid b.v. bij 50 km in de derde versnelling - bij een auto dus in stadsverkeer.
Bij een auto hebben we dit wel eens opgelost door veren om de uitlaat te maken.
De trillingen verdwijnen dan niet maar komen bij een ander toerental / snelheid b.v. bij 58 km een snelheid die je vaak niet zo vaak rijdt achtereen.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 8:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 26, 2005 11:54 pm
Berichten: 56
Woonplaats: 't zand daer buite
ik moet protuning wel in alleopzichten gelijk geven hier
want van toeren gaat iedere moter trillen
haal bijv maar eens 1 motersteun los
strat hem is geef als hij loop een beetje gas of iemand anders die moter duikt en trilt
door de rubbers in de ophanging is het trillen minder geworden maar helemaal triling vrij zal het nooit worden

mvg corné


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 8:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 22, 2005 11:10 pm
Berichten: 1531
Woonplaats: Kortenhoef
Ja, de trilling zal er altijd blijven. maar met rubbers kan je het alleen maar af laten remmen en minder laten worden. Je absorbeert de trillingen dus, zodat je het vooral minder merkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 8:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 26, 2005 11:54 pm
Berichten: 56
Woonplaats: 't zand daer buite
komen we toch tot de conclusie
probeer rubbers tussen je blok en ophanging te maken dan heb je iets minder last van trillen
:D

mvg corne


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 8:28 pm 
Offline

Geregistreerd: za mei 31, 2003 5:34 pm
Berichten: 402
Woonplaats: Oosterhout, utrecht en lommel.
ik denk gewoon dat het door het geheel komt, eerst is je blok op een bepaald toerental niet bepaald in "evenwicht" en dan trilt de rest gezellig mee.

dus tja, als je bij je blok begint (lees posts van protuning wat er allemaal fout kan zijn aan je blok, vliegwiel, krukas, koppeling), en dan de rest een beetje goed aandraaien en rubbertje gebruiken als dat mogenlijk is.

lijkt me logisch toch?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2006 1:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 19, 2005 4:50 pm
Berichten: 264
Woonplaats: genemuiden
het harde trillen zal alleen bij bepaalde toeren tallen zijn,
omdat er alleen bij een bepaalde golflengte,
dus bij bepaalde frequentie's resonatie zal optreden.
omdat de trillingen dan in fase trillen, dus zal het voertuig nog harder gaan trillen.

rick


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2006 1:32 pm 
wierikx schreef:
komen we toch tot de conclusie
probeer rubbers tussen je blok en ophanging te maken dan heb je iets minder last van trillen
:D

mvg corne
natuurlijk,daar heb je ook alle ruimte voor. #-o


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 12:07 pm 
Offline

Geregistreerd: zo okt 22, 2017 9:24 am
Berichten: 41
Woonplaats: Best
Ben. schreef:
Ik heb dit alleen als er veel benzine in mijn tank zit, dus meer dan 8-9 liter en ik geef goed gas dan trilt die hard. Dus ik tank elke keer maar 5 liter.


Na herstel van schroefdraad van mijn eitank heb ik toch nog steeds trillingen bij bepaalde toerentallen.
En het is exact zoals bovenstaand beschreven? Hebben jullie dit allemaal of is het toeval dat iemand anders hetzelfde euvel heeft?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 12:33 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Kan al aan je krukas liggen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 1:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8735
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Bekend verschijnsel . Had mijn Kreidler af fabriek al last van.
Het is en blijft een simpel 2 takt blok zonder balans Assen.
Maar het in balans brengen van vliegwiel of krukas kan helpen.
Ook de blokbouten goed vast zetten helpt.
Ik gebruik klittenband om de kabels onder de tank vast te zetten , dit helpt ook tegen de trillingen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RS69 en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!