Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 9:24 pm 
Offline

Geregistreerd: vr nov 14, 2008 9:59 am
Berichten: 143
Woonplaats: heemskerk
laatst dus het uitlaatje/bocht van de jager binnen gekregen echter deze past voor geen meter, hoe is het nu toch mogelijk dat een brommerzaak zulke bocht kan verkopen alszijnde vervangend voor orgineel.
Even voor de duidelijkheid ik was niet op de hoogte van het feit dat hij mij een immitatie bocht + uitlaat zou leveren ik was ervan uit gegaan dat wat hij zou leveren gewoon zou passen (is dat nou zoveel gedacht :cry: :x )

Er is zekers geen andere manier dan de huidige bocht warm te stoken en bij te buigen he ?

of heeft iemand het op een makkelijkere cq eenvoudigere manier op weten te lossen ?

gr sonny

P.S. is het trouwens mogelijk dat door een lekkende verbinding van de bocht aan de cilinder dat er zoveel valse lucht wordt aan gezogen dat ik me kracht kwijt ben ?


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 9:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 9:56 pm
Berichten: 2232
Woonplaats: Duitsland
Gewoon terugsturen die immi troep


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 9:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 24, 2007 11:09 pm
Berichten: 1240
Woonplaats: Veghel, Noord-Brabant
Mijn uitlaat bocht had een te lange bocht. Ik heb er gewoon een stuk tussenuitgeslepen en weer vastgelast. Maar mij maakt het niet uit hoe de bocht eruit ziet, die zie je toch nauwelijks :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 9:31 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46812
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Welkom in Kreidlerland, met valkuilen, slangen enz.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 9:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2008 1:50 pm
Berichten: 675
Woonplaats: groesbeek
ik had ook een keer een immi uitlaat bocht

toen zette ik de demper erop en die stond helemaal omhoog

leek wel een knik uitlaat :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 9:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 24, 2007 11:09 pm
Berichten: 1240
Woonplaats: Veghel, Noord-Brabant
rene albers 2takt schreef:
ik had ook een keer een immi uitlaat bocht

toen zette ik de demper erop en die stond helemaal omhoog

leek wel een knik uitlaat :?

Heb ik ook gehad. Vervangen door de bovenstaande bocht :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 9:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2008 1:50 pm
Berichten: 675
Woonplaats: groesbeek
ik heb de oude maar weer gemonteerd was minder mooi maar paste perfect :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 10:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3188
Woonplaats: Heemskerk
marson1963 schreef:
laatst dus het uitlaatje/bocht van de jager binnen gekregen echter deze past voor geen meter, hoe is het nu toch mogelijk dat een brommerzaak zulke bocht kan verkopen alszijnde vervangend voor orgineel.
Even voor de duidelijkheid ik was niet op de hoogte van het feit dat hij mij een immitatie bocht + uitlaat zou leveren ik was ervan uit gegaan dat wat hij zou leveren gewoon zou passen (is dat nou zoveel gedacht :cry: :x )

Er is zekers geen andere manier dan de huidige bocht warm te stoken en bij te buigen he ?

of heeft iemand het op een makkelijkere cq eenvoudigere manier op weten te lossen ?

gr sonny

P.S. is het trouwens mogelijk dat door een lekkende verbinding van de bocht aan de cilinder dat er zoveel valse lucht wordt aan gezogen dat ik me kracht kwijt ben ?


valse lucht kan alleen na de carburateur
nooit bij uw uitlaat

mvg


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 10:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 01, 2008 4:14 pm
Berichten: 104
Woonplaats: Kalken, België
Had hetzelfde met m'n bocht.. ik heb deze warm gestookt in m'n pa zijn oven voor hoefijzers ( mijn pa is hoefsmid en om de ijzers warm te maken heeft hij zo'n koolvuur).. ik heb hem netjes op de juiste hoek kunnnen buigen.. enige nadeel is da je chroom helemaal verkleurd.. maarja.. dat nam ik er maar bij.. :D
gr
Werner


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 10:32 pm 
Offline

Geregistreerd: vr nov 14, 2008 9:59 am
Berichten: 143
Woonplaats: heemskerk
het zal best wel heeeeeeeeeeeeeeel moeilijk zijn voor zo een fabriek om een orgineel uitlaatje als voorbeeld te nemen en die vervolgens in de zelfde hoek na te maken, en dan heb ik het dus nog maar niet over die minkukel die vervolgens duizenden van die bochten laat maken, maar het meest bewondering heb ik nog wel voor de verkoper die vervolgens al die bochten (die voor geen meter passen) nog weet te slijten aan verschillende bromfiets winkels zo een verkoper verkoopt volgens mij nog een bontjas aan een ijsbeer.

sorry hoor maar dat moest er echt even uit ik kan er met mijn pet niet bij dat dat soort dingen nog steeds mogelijk zijn

Afijn ik lees warm stoken en doorslijpen en opnieuw aan elkaar lassen , is er niemand die het probleem op een eenvoudigere manier heeft weten op te lossen ?
of ben ik gedoemd om een orgineele uitlaat bocht te scoren ? :cry:

gr sonny


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 10:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 9:56 pm
Berichten: 2232
Woonplaats: Duitsland
Hallo Sonny,

helaas, wen er maar aan, de meest simpele dingen weten ze nog te verpesten. #-o


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 10:36 pm 
Offline

Geregistreerd: vr nov 14, 2008 9:59 am
Berichten: 143
Woonplaats: heemskerk
wat mij wel opviel toen ik mijn bocht demonteerde was de hoeveelheid natte zwarte smurrie, ik heb mijn bougie eruit gehaald om naar het aanzicht hiervan te kijken en zag dat hij eigenlijk pikzawart en licht vochtig was, ik heb een standaard carburateurtje 12 mm en mijn vlotternaald stat op de tweede gang ( en de sproeier die er oorspronkelijk in hoort)
ondanks dat lijkt het erop dat ik toch teveel benzine krijg, door een teveel aan benzine zal ik daardoor mijn kracht niet ten volle eruit krijgen?.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 10:36 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46812
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ik denk het laatste. Origineel bestaat al lang niet meer met uitlaten en bochten.
Maar laten we dan maar op gaan van net zo goed passend als origineel.
En die laatste hebben een hogere prijs. :wink:

marson1963 schreef:
wat mij wel opviel toen ik mijn bocht demonteerde was de hoeveelheid natte zwarte smurrie, ik heb mijn bougie eruit gehaald om naar het aanzicht hiervan te kijken en zag dat hij eigenlijk pikzawart en licht vochtig was, ik heb een standaard carburateurtje 12 mm en mijn vlotternaald stat op de tweede gang ( en de sproeier die er oorspronkelijk in hoort)
ondanks dat lijkt het erop dat ik toch teveel benzine krijg, door een teveel aan benzine zal ik daardoor mijn kracht niet ten volle eruit krijgen?.


Dat hoort bij standaard. :!: Standaard is niet optimaal. Cilinders zijn te lang waardoor er geen toeren in komen. Was ook de opzet om op 2pk te komen.
Maar je moet pas kijken na km's volgas gereden te hebben. :!:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 10:40 pm 
Offline

Geregistreerd: vr nov 14, 2008 9:59 am
Berichten: 143
Woonplaats: heemskerk
oei oei, ik lees net


Vochtig zwart :
- ontsteking mist slagen, bougievonk niet in orde
- bougie niet in orde
- zuiger(veren) en/of cylinder versleten

het zal toch niet waar zijn he


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 10:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3188
Woonplaats: Heemskerk
kan ook een te grote sproeier zijn


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 10:43 pm 
Offline

Geregistreerd: vr nov 14, 2008 9:59 am
Berichten: 143
Woonplaats: heemskerk
Dat hoort bij standaard. Standaard is niet optimaal. Cilinders zijn te lang waardoor er geen toeren in komen. Was ook de opzet om op 2pk te komen.
Maar je moet pas kijken na km's volgas gereden te hebben.

enzo als ik strax die cilinder van gerritjan heb optimaliseren lvs en gemonteerd heb kan ik er dan vanuit gan dat ik over de hele range een gelijkmatige trekracht heb of hangt dat af van de manier optimaliseren ?

gr sonny :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 10:48 pm 
Offline

Geregistreerd: vr nov 14, 2008 9:59 am
Berichten: 143
Woonplaats: heemskerk
pimvandongen schreef:
Hallo Sonny,

helaas, wen er maar aan, de meest simpele dingen weten ze nog te verpesten. #-o


Is het nou ook zo dat als je bij john bos of bij kcmn een bocht besteld dat je dan dezelfde ellende heb of zijn dat adressen waar je wel goed passend materiaal kan kopen.

gr sonny


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 10:49 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46812
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Dat zal een ander verhaal worden. Maar het blijft 2-takt. Optimaal bestaat niet. Het blijft een compromis.
Het is nu 5 graden buiten. In de zomer is het 20 graden. Dan is het dus heel anders.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 01, 2008 10:53 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46812
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
marson1963 schreef:
pimvandongen schreef:
Hallo Sonny,

helaas, wen er maar aan, de meest simpele dingen weten ze nog te verpesten. #-o


Is het nou ook zo dat als je bij john bos of bij kcmn een bocht besteld dat je dan dezelfde ellende heb of zijn dat adressen waar je wel goed passend materiaal kan kopen.

gr sonny

Kijk eens bij Kreidlerparts.com
Daar staat een bocht flens 28mm economy voor 12,90 euro
en er staat eenzelfde bocht flens 28mm voor 35,70 euro
Ik kan je vertellen dat die eerste niet past. Vraag maar aan Tom :evil:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 12:48 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 16, 2003 7:05 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Gent (België)
De tweede past dan wel uitstekend! (bij mij althans)
Het komt er eigenlijk op neer: gierigheid bedriegt de wijsheid!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 1:45 am 
Offline

Geregistreerd: zo apr 27, 2008 9:41 am
Berichten: 2340
Wie heeft ze niet thuis in de overvolle oude immi rotzooi doos ,


als je BIJVOORBEELD wel es wat doet op Marktplaats kan je vaak ook al gauw een oudijzer handel beginnen .

treurig ja ,
NOG vreemder :shock: is dat de (diverse ) handelaren die zooi Alsmààr blijven verkopen ,ONDANKS ze allang weten dat ze niet passen ,het probleem doet zich namelijk al :evil: Jààààren voor .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 1:46 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9475
Woonplaats: Koog aan de Zaan
typisch een voorbeeld van de imitatie die van een imitatie is gemaakt.

Een oplossing? ga met je bocht langs een gasfitter (loodgieters hebben de juiste maat niet) die heeft pijpenbuigers op maat die buigt de pijp in de juiste hoek zonder het "chroom" te beschadigen.

nog geen minuut werk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 1:48 am 
Offline

Geregistreerd: zo apr 27, 2008 9:41 am
Berichten: 2340
marson1963 schreef:
oei oei, ik lees net


Vochtig zwart :
- ontsteking mist slagen, bougievonk niet in orde
- bougie niet in orde
- zuiger(veren) en/of cylinder versleten

het zal toch niet waar zijn he


:wink: geen topik in een topik openen / verwarrend


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 5:28 am 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5998
Woonplaats: Den Haag, Nederland
marson1963 schreef:
Afijn ik lees warm stoken en doorslijpen en opnieuw aan elkaar lassen , is er niemand die het probleem op een eenvoudigere manier heeft weten op te lossen ?
of ben ik gedoemd om een orgineele uitlaat bocht te scoren ? :cry:

gr sonny


In gemonteerde staat (uitlaat er ook aan vast) de bocht voor het grootste deel doorzagen zodat je die in de juiste hoek kunt buigen, en dan weer dichtlassen. Zo deed PvdG het bij mijn Kreidler 25 jaar geleden voor 2 knaken. Ik deed dan maar een stapje naar achteren als hij ging lassen onder de brommer... dat leek mij altijd een beetje link. ;-)
Het was in 5 minuten gebeurd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 9:41 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 22, 2004 10:18 am
Berichten: 4772
Woonplaats: Amstelveen
Ik heb hetzelfde gehad met een bocht van 28 mm, wat een ge..... #-o , en wat denk je ............... bij 32 mm precies hetzelfde ](*,)

Ik heb nu 2 oude originele bochten ( bedankt nog Eduardc :clap ) die goed passen.

Grt, Roland


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!