Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 11:35 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 25, 2004 3:11 pm
Berichten: 1573
Woonplaats: Monster
hier onderaan;
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic. ... sc&start=0

een stukje over bijbuigen,
neem gewoon een goede bankschroef,
vul des noods de pijp wat op met zand of kaarsvet.

buig de pijp op maat met een grote pijp over de uitlaat kant.

5 min werk en hoogstends een knikje in het chroom als
je er geen handdoek overheen doet.

het probleem hier ging over de trapper tegen de uitlaat,
maar een andere stand (hoog laag) valt ook zo wel te verhelpen.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 7:09 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46434
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Het moet gewoon passen. Iedere hestelactie zal sporen achterlaten op het chroom en materiaal.
Ik sla over bij zulke praktijken. Het oog wil ook wat. Een chromen pijp is juist om te pronken.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 7:43 pm 
Offline

Geregistreerd: vr nov 14, 2008 9:59 am
Berichten: 143
Woonplaats: heemskerk
tvdzijden schreef:
Het moet gewoon passen. Iedere hestelactie zal sporen achterlaten op het chroom en materiaal.
Ik sla over bij zulke praktijken. Het ook wil ook wat. Een chromen pijp is juist om te pronken.

Enzo


dat ben ik dus ook helemaal met je eens "het zou gewoon moeten passen " :cry:

Maar ik heb nu mijn zinnen gezet op de cilinder van gerritjan en hopenlijk ben ik dan heeeeeeeeel gauw al mijn frustratie vergeten :wink:

gr sonny


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 02, 2008 10:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2086
Ik heb ook 4 imitatie bochten liggen en moest na het lezen hiervan natuurlijk ook eens kijken of die wel zouden passen.
Maar dat viel gelukkig mee.
Het enige waar ik tegen liep is, dat de rand die strak in de cilinder moet, voor een goede afsluiting, wat bramen vertoonde waardoor dat niet zondermeer lukte.
Ga je hiermee ongewijzigd verder, dan klopt er inderdaad niets van.
Na de rand netjes geslepen te hebben, paste hij er mooi strak in en klopte de uitlijning naar achteren ook perfect.

Groeten,
Luc


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 03, 2008 12:10 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2086
Ik vergeet nog te schrijven dat ik het minder netjes vind, om je klacht hier te posten terwijl je nog niet hiermee bij de leverancier bent geweest.
Dat is in mijn ogen de verkeerde volgorde.

Groeten,
Luc


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 03, 2008 2:41 pm 
Offline

Geregistreerd: vr nov 14, 2008 9:59 am
Berichten: 143
Woonplaats: heemskerk
Luc schreef:
Ik vergeet nog te schrijven dat ik het minder netjes vind, om je klacht hier te posten terwijl je nog niet hiermee bij de leverancier bent geweest.
Dat is in mijn ogen de verkeerde volgorde.

Groeten,
Luc


Luc het gaat niet om de leverancier (deze bocht kan gezien het aantal reacties overal vandaan komen) je koopt een bocht voor je kreidler en het is gewoon enorm frustrerend om er thuis achter te komen dat hetgeen wat of je heb gekocht en betaald achteraf niet past.
nu kan je zeggen je moet terug of ja wat wil je voor het geld, mij gaat het om het feit dat ik wil rijden met dat ding en als ik iets koop mag ik verwachten dat het orgineel of immitatie gewoon past.

Dat ik vervolgens even vertel dat ik er van baal doet niks af aan de vraag stelling "hoe kan ik deze bocht op een eenvoudige manier aanpassen, daar is dit forum voor.
Ik heb niet gevraagd wil je mij beoordelen wat of ik had moeten doen.

Helaas is de kans te groot dat als je gaat reclameren dat het volgende immitatie bochtje dus ook niet past.
ik vind het jammer van de jager dat het geleverd is maar vind het een kwalijkere zaak dat de fabriek zulke spullen willens en wetens op de markt brengt.
Maar goed gedane zaken nemen geen keer

gr sonny :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 03, 2008 6:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2086
Ja je mag je verhaal zo lang maken als je wilt, maar dat had ik allemaal echt wel bergrepen.
Jij noemt zelf de naam van de leverancier, zonder eerst bij hem de klacht gemeld te hebben en dat is in mijn ogen niet netjes.

Eerst de partij die geleverd heeft in kennis stellen en hem de gelegenheid geven de zaak te herstellen .......of de klacht hier posten ZONDER namen te noemen.

Stel je zelf eens als leverancier voor, hoe zou jij het dan vinden om zoiets van jezelf te lezen??

Verder heb ik zelf gewoon 4 goede imitatiebochten dus het is zeker geen regel zoals nu gesuggereerd wordt.

Groeten,
Luc


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 03, 2008 6:36 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46434
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Mee eens Luc.

Lieuw zal echt geen stampij maken voor een bochtje #-o . Hij is ook afhankelijk van wat hem geleverd wordt. Hebben ook andere Kreidlerhandelaren last van. Zal echt niet eerst gaan testen onder een brommer of het wel goed past.
Dus als jij de klacht door geeft aan de Jager zullen hun maatregelen treffen met de leverancier.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2014 5:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 15, 2014 2:53 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Hoogerheide
Hier hetzelfde probleem. Heel mijn blok zwart en zeiknat van onderen. Bleek totaal niet aan te sluiten tegen het blok aan de achterzijde. Ik dacht vandaag de naad met industriële hittebestendige siliconen RTV159 te dichten maar dat wordt kansloos omdat de kier veel te groot is. De koperen ring is aan de achterkant niet vervormd terwijl die aan de voorzijde zo plat als een dubbeltje is. Ga nu proberen de bocht iets in de goede richting te buigen in de bankschroef en als dat niet lukt even shoppen voor een betere bocht. Zijn er immi bochten die wel redelijk voldoen aan de juiste vorm?


Bijlagen:
20141009_170059.jpg
20141009_170059.jpg [ 94.59 KiB | 3687 keer bekeken ]
20141009_165931.jpg
20141009_165931.jpg [ 83.7 KiB | 3687 keer bekeken ]
20141005_162624.jpg
20141005_162624.jpg [ 180.3 KiB | 3687 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2014 10:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 15, 2014 2:53 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Hoogerheide
Ik heb de bocht nog eens nagemeten en ik meet 26 mm. Als ik 'm in het blok schuif lijkt ie vrij nauw te passen. Past er dan überhaubt een 28 mm bocht op? De enige 26 mm bocht bij Kreidlerparts is geen flens model. Verder zie ik nog "oud model" en "nieuw model" bij de plaatjes. Wat is daar het verschil in?

Als ie op he blok zou passen is dit dan een goede?

http://www.kreidlerparts.com/parts/15.0 ... uw-model...

Bedankt alvast,

Gr,

Stephan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2014 10:26 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46434
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Wat is het nummer van je cilinder?

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2014 10:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 15, 2014 2:53 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Hoogerheide
Da's een goeie...ik zal morgen kijken als er weer daglicht is. Het enige wat ik weet is 1.8 pk, rijwind gekoeld met flens aansluiting voor de uitlaat. Ik zou niet eens weten of het een Mahle of aftermarket cilinder is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2014 10:35 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46434
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Stephan1978 schreef:
Da's een goeie...ik zal morgen kijken als er weer daglicht is. Het enige wat ik weet is 1.8 pk, rijwind gekoeld met flens aansluiting voor de uitlaat. Ik zou niet eens weten of het een Mahle of aftermarket cilinder is.

Staat links boven op de koelrip.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2014 10:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 15, 2014 2:53 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Hoogerheide
Dit is het nummer wat op de cilinder staat. Hopelijk kun je er iets van maken.


Bijlagen:
20141009_223923.jpg
20141009_223923.jpg [ 67.11 KiB | 3621 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2014 10:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 15, 2014 2:53 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Hoogerheide
Ik denk 15.73.01


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2014 10:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 15, 2014 2:53 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Hoogerheide
Of 15.73.91 en dan zou het weleens kunnen dat er geen 28 mm bocht op gaat passen aangezien dit een Flory MF13 cilinder is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2014 11:04 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46434
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Stephan1978 schreef:
Ik denk 15.73.01

Is misschien een Flott cilinder 15.73.76 van 1,5 pk die is omgenummerd naar 15.73.81

En die hebben gewoon een 28 mm flens aansluiting

Het tweede randje wat je ziet zit op een diepte van 5 mm zit is pas 26 mm



Enzo


Bijlagen:
foto(310).JPG
foto(310).JPG [ 78.1 KiB | 3612 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 10, 2014 2:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9242
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Dikke Uitlaat ring van een 50cc honda of yamaha gebruiken.
Bocht even meenemen naar scooterwinkel en daar vragen om een passende dikke uitlaat ring.
Heb ik op al mijn flens bochten zitten. Dicht stukken beter af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 10, 2014 3:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 15, 2014 2:53 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Hoogerheide
Caspar,

Zoals op de foto zie je dat het verticale deel naar het blok toe, behoorlijk schuin staat. Bij mijn bocht staat ie veel meer rechtop.
Daardoor komt ie niet goed uit met de uitlaat demper. Ik weet niet of dat op te lossen is met deze dikke ringen. Maar ik ga kijken
wat het is.

Gr,

Stephan


Bijlagen:
208345.jpg
208345.jpg [ 8.69 KiB | 3583 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 10, 2014 7:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9242
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
die dikke ringen zijn gevuld met een soort vezel materiaal.
Je drukt ze dus aan 1 kant helemaal in elkaar als het ware.

Ik neem aan dat je uitlaatsteun goed staat , niet te ver naar boven/onder ??


Bijlagen:
uitlaatring (Medium).jpg
uitlaatring (Medium).jpg [ 69.79 KiB | 3557 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 10, 2014 7:23 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46434
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
Ik neem aan dat je uitlaatsteun goed staat , niet te ver naar boven/onder ??

lazy rider schreef:
En diversen aanpassing aan de onderbouw / uitlaat steun uitgevoerd .
Omdat de standaard vaak het buisje van de onderbouw plat duwt zodat het achterwiel weer de grond raakt als deze op de standaard staat ,
Over het bestaande buisje een schaal gemaakt van een grotere diameter buis 3/4 dikwandig en deze erop gelast .
Nu zal er niet zo gauw meer een platte kant aan het buisje komen ,en zal de kreidler met het achterwiel vrij van de grond blijven staan .

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 10, 2014 10:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 15, 2014 2:53 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Hoogerheide
Vandaag heb ik op het werk mijn uitlaatbocht iets verbogen. Ik heb 'm met doeken in de bankschroef geklemd en met een massieve staaf van 25 mm dik ietsje de goede richting op geholpen. De schade is minimaal. Thuis heb ik 'm gemonteerd en tot mijn vreugde past ie nu perfect.

Ik heb een dikke 28 mm ring gehaald voor tussen het blok en de bocht maar dat ging 'm niet worden. De moer wil niet pakken op het voorste draadeind met deze ring er tussen. Maar omdat de bocht nu zo mooi aansluit op het blok heb ik het aangedurfd om een klein rupsje RTV159 op het randje te leggen en 'm er zo tegen te zetten. Vanavond een kilometer of 30 gereden en nu is het rond de uitlaat droog en schoon.


Bijlagen:
20141010_185337.jpg
20141010_185337.jpg [ 90.03 KiB | 3514 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 10, 2014 10:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2533
Woonplaats: Dronten
Mooi zo, weer een probleem uit de wereld.
Veel plezier met rijden, morgen mooi weer!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 11, 2014 2:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9242
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Uilaat hangt er op de laatste foto al een stuk beter bij.
Een goede bocht maken schijnt moeilijk te zijn :(
Opbouwende kritiek: motorschermen in matzwart maakt hem nóg mooier


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: do feb 22, 2018 11:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 7:04 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Zuid Limburg
Enzo-tvdzijden schreef:
marson1963 schreef:
pimvandongen schreef:
Hallo Sonny,

helaas, wen er maar aan, de meest simpele dingen weten ze nog te verpesten. #-o


Is het nou ook zo dat als je bij john bos of bij kcmn een bocht besteld dat je dan dezelfde ellende heb of zijn dat adressen waar je wel goed passend materiaal kan kopen.

gr sonny

Kijk eens bij Kreidlerparts.com
Daar staat een bocht flens 28mm economy voor 12,90 euro
en er staat eenzelfde bocht flens 28mm voor 35,70 euro
Ik kan je vertellen dat die eerste niet past. Vraag maar aan Tom :evil:

Enzo

Ook bestaat de kans dat die van 35,70€ net zo slecht of zelfs slechter past is mijn ervaring, was wel onlangs via een andere bekende leverancier.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sleutelaar en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!