problemen met immitatie uitlaatbocht!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Verschil zit niet in passing maar in chroom kwaliteit.
Enzo
Enzo
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Altijd gekloot met die dingen. Je zou bijna een flensje erop schroeven en een tuit bocht gebruiken, werkt misschien nog beter ook...
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Ik hang de uitlaat compleet met bocht aan de cilinder, daarna maak ik de bocht warm met een gasbrander en dan zakt hij vanzelf op zijn plek...
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Chroom was ruw van oppervlak en de uitlaat hangt te laag door slechte vorm van de bocht. Loopt schuin af achter en zit 5 cm onder voetsteun.Enzo-tvdzijden schreef:Verschil zit niet in passing maar in chroom kwaliteit.
Enzo
Ook geen retour geaccepteerd ivm inkorten . Ook vond de man de pasvorm binnen de eisen vallen. Betaalde prijs 36,50€ excl. 7€ verzenden.
Laatst gewijzigd door Thei op 25 feb 2018, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Eigenlijk zijn ze alleen geschikt om te verkopers mee te slaan.
Enzo
Enzo
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Ik ga nu een imi passen en ben benieuwd of dat wel past.Enzo-tvdzijden schreef:Eigenlijk zijn ze alleen geschikt om te verkopers mee te slaan.
Enzo
- Bijlagen
-
- Screenshot_20180222-162739-450x260.png (189.71 KiB) 4132 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Nou , economy bochten passen doorgaans helemaal niet.Enzo-tvdzijden schreef:Verschil zit niet in passing maar in chroom kwaliteit.
Enzo
Weet iemand of er verschil is in de pasvorm van een 32mm bocht voor een 1965 Super5 , en een 32mm bocht van een later model , bijvoorbeeld een buffel of TM ?
Een Super5 heeft immers een andere frame geometrie en onderbouw.
Volgens mij heeft de bocht van een Super5 ook een ander E.T. nummer.
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Gezien bij kreidlerstore.nlCaspar schreef:Nou , economy bochten passen doorgaans helemaal niet.Enzo-tvdzijden schreef:Verschil zit niet in passing maar in chroom kwaliteit.
Enzo
Weet iemand of er verschil is in de pasvorm van een 32mm bocht voor een 1965 Super5 , en een 32mm bocht van een later model , bijvoorbeeld een buffel of TM ?
Een Super5 heeft immers een andere frame geometrie en onderbouw.
Volgens mij heeft de bocht van een Super5 ook een ander E.T. nummer.
Productbeschrijving
Kreidler 32 mm uitlaatbocht opschuif model
Wat krijgt u aangeleverd:
U krijgt een goed passende 32 mm uitlaatbocht aangeleverd, opschuif model.
Waar past deze uitlaatbocht 32 mm op:
Deze uitlaatbocht 32 mm is passend voor alle oudere types cilinder met een tuitje en de Athena en Parmakit cilinder die ook in deze webshop te koop zijn. Dit komt onder andere voor op de modellen Kreidler RS, Kreidler Ts, Kreidler florett GT en Kreidler florett TM. Dit type bocht is origineel toegepast op alle modellen vanaf bouwjaar 1965 t/m 1975. De bijpassende uitlaatklem die hier bij hoort is de 34 mm cilinderklem en de 34 mm demper klem, welke ook in de shop te koop staan.
Let op dit is echter wel voor de snellere cilindertypes vanaf 5 pk!
Levertijd:
2-3 werkdagen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Dat is me al lang duidelijk. Voor origineel Mahle is er bijna helemaal NIKS meer te koop.
Wat er nu bij de handelaar ligt wordt zogenaamd passend geleverd voor die nep zooi
Dus bewaren dat goede spul en naar de chromerij er mee.
Enzo
Wat er nu bij de handelaar ligt wordt zogenaamd passend geleverd voor die nep zooi
Dus bewaren dat goede spul en naar de chromerij er mee.
Enzo
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Hallo Caspar,Caspar schreef:
Weet iemand of er verschil is in de pasvorm van een 32mm bocht voor een 1965 Super5 , en een 32mm bocht van een later model , bijvoorbeeld een buffel of TM ?
Een Super5 heeft immers een andere frame geometrie en onderbouw.
Volgens mij heeft de bocht van een Super5 ook een ander E.T. nummer.
wie Du sagst, gibt es für die 32mm Steck-Krümmer verschiedene Teilenummern. Ich habe nur originale Auspuffanlagen und Krümmer. Von den Steckkrümmern habe ich mindestens 3 unterschiedliche Längen.
Also es werden 32mm-Krümmer für die Eiertank und Büffeltank RS sein, diese passen alle problemlos mit den verschiedenen Auspuffanlagen spannungsfrei unter die Eiertank, also bzgl. der Passform habe ich da keine Unterschiede festgestellt.
Schau mal, wo bei den verschiedenen Mopeds die Trennstelle zwischen Auspuff und Krümmer liegt. Der originale Krümmer ist dann genau so lang, dass er gerade in den Klemmbereich des Auspuffs ragt und nicht weiter in ihn hinein, das würde nur stören, so ist das jedenfalls bei den Kleinkrafträdern.
Unten ein Bild einer TS mit 5,2PS und daneben eine TM mit 5,8PS (1972), beides Katalogbilder, wo man davon ausgehen kann, dass da noch keine Nachbauteile dranhängen ...
Ich hatte eigentlich eine direkte Seitenaufnahme von der GT oder TM mit 5,3PS gesucht, aber nicht gefunden, ich gehe aber davon aus, dass die Trennstelle so wie bei der 5,8er TM liegt, auch wenn die schon den Auspuff ohne Endkappe hat.
Mir war auch aufgefallen, dass ich für meinen neuen 15.63.94er-Zylinder (5,3PS, kam zuerst mit der GT) auf der Eiertank eigentlich auch den falschen Auspuff und Krümmer montiert hatte. Das war eine neue Org.-Anlage, aber scheinbar noch von einer Super5 oder TS, denn bei meiner Eiertank war der Krümmer auch etwas länger und die Trennstelle lag wie bei der TS im Bild hinter der Fußraste, nicht davor. Vergleich das auch mal in Bezug auf den Kupplungsdeckel, das ist etwas genauer als bezogen auf die Fußraste.
Und diese paar Zentimeter, die können schon deutlich was ausmachen. Denn das ganze Layout vom GT-Zylinder ist schon einiges anders als von Super5 und TS, die hatten z.B. noch nicht die eckigen Überströmkanäle.
Beim Checken in den ET-Listen ist mir aufgefallen, dass die GT mit dem 15.63.94-Zylinder, den ich ja auch verbaut habe, den gleichen Krümmer und Auspuff wie die späteren RS-Modelle mit Endkappe verbaut hatte, nur mit der spitzen Endkappe eben, aber die anderen Nummern bis auf die Endkappe sind gleich.
Ich hatte dann einen org. RS-Auspuff inkl. kürzerem Krümmer druntergebaut, aber wieder mit der spitzen Endkappe, damit das optisch paßt. Das ist also genau die org. Konfiguration wie ab Werk für den 15.63.94-Zylinder.
Der Unterschied ist deutlich, das Moped dreht viel weiter aus und überdreht bergab ordentlich, wogegen man beim alten 5,2er Auspuff drehzahlmäßig gegen eine harte Grenze lief.
Der Durchzug ist trotzdem nicht schlechter geworden, die Schaltpunkte an den Bergen gleich geblieben, daher habe ich mich für den neueren, kürzeren Auspuff, der ja so auch für den Zylinder original war, entschieden.
Es gibt einen Unterschied zwischen dem Unterbau der Eiertank und der Büffeltank, aber ich nehme an, dass es bzgl. des Auspuffs keinen Unterschied macht, hatte ich hier schon mal beschrieben (ab 2/3 der Seite schauen):
Unterbau Eiertank
Gruß
Carsten
TS von 1966, 5,2PS mit längerem Krümmer:
TM von 1972, 5,8PS mit kürzerem Krümmer und Auspuff mit Flöte:
1965er Eiertank mit kurzem RS-Auspuff und Krümmer, sowie neuem Unterbau Eiertank (alles Org.-Teile):
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Ich habe nochmal nachgeschaut, ich habe 4 unterschiedliche ET-Nummern für den 32mm - Steckkrümmer von 1965 - 1971 gezählt.
Deswegen habe ich auch so viele unterschiedliche Längen, möglicherweise gab es dann noch einen weiteren Lieferanten, wodurch sich auch mal ein Unterschied von 10mm ergeben könnte.
Jedenfalls sind die von der Passform und Machart alle gleich, und alle sind von früher.
Der große Längerunterschied des Krümmers ziwschen dem 1965er Modell und den neueren Modellen ist auf den Bildern klar zu erkennen.
Gruß
Carsten
Deswegen habe ich auch so viele unterschiedliche Längen, möglicherweise gab es dann noch einen weiteren Lieferanten, wodurch sich auch mal ein Unterschied von 10mm ergeben könnte.
Jedenfalls sind die von der Passform und Machart alle gleich, und alle sind von früher.
Der große Längerunterschied des Krümmers ziwschen dem 1965er Modell und den neueren Modellen ist auf den Bildern klar zu erkennen.
Gruß
Carsten
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Ik heb vanochtend een imitatie bocht ontvangen die slechts 12€ kost. Oordeel zelf voor de pasvorm . Chroom ziet het zelfde uit. De imi is wel wat lichter in gewicht. De uitlaat zit nu veel hoger en mooi onder de voetsteun en kan zelfs nog iets omhoog zonder te knellen.
Zie verschillen.
Zie verschillen.
- Bijlagen
-
- IMG-20180224-WA0004-1152x648-1140x641.jpeg (180.71 KiB) 4051 keer bekeken
-
- Screenshot_20180222-162739-480x270-456x257.png (176.98 KiB) 4051 keer bekeken
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Nog enkele afbeeldingen.
- Bijlagen
-
- IMG-20180224-WA0000-1382x777.jpeg (165.27 KiB) 4044 keer bekeken
-
- IMG_20180224_103700536-1013x570.jpg (178.87 KiB) 4044 keer bekeken
-
- IMG_20180224_103558087_HDR-1152x648-979x551.jpg (170.98 KiB) 4044 keer bekeken
-
- IMG_20180224_103536517_HDR-921x518-874x492.jpg (127.39 KiB) 4044 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Vond hij dat? Die is niet goed.Ook vond de man de pasvorm binnen de eisen vallen.
Binnen de eisen van wat, onzin! De uitlaat behoord op een correcte en op juiste wijze gemonteerd kunnen worden.
Ze verkopen iets als Origineel met een dito prijskaartje, de verwachting is dan ook dat je een perfect passend onderdeel krijgt.
Van de imitaties is dit geen verkeerde, je uitlaat zit nu op de juiste plaats.Ik heb vanochtend een imitatie bocht ontvangen die slechts 12€ kost. Oordeel zelf voor de pasvorm
Op de foto een originele uitlaat bocht, wel uit de puinbak, maar na een chroom bad was hij weer als nieuw.
- Bijlagen
-
- Uitlaat eitank.JPG (123.09 KiB) 4025 keer bekeken
-
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 97 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Lange bocht Henk, tot ver achter je trapperas.
Is de einddemper de originele die we toen meenamen bij de start van jouw project?
Ziet er mooi uit!
Is de einddemper de originele die we toen meenamen bij de start van jouw project?
Ziet er mooi uit!
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Het wordt al lastiger om de juiste uitlaat bocht te bestellen bij de heren handelaren.
Het blijft een schot in het duister waarbij je een beetje geluk moet hebben met de pasvorm.
Ik wil hierbij wel de kanttekening maken dat vele kopers niet zo kritisch zijn en het al snel goed vinden, en dat geld voor veel after-market spul wat verkocht wordt, ook dat weten de heren handelaren als geen ander, kritiek richting hun leverancier zal ook altijd over de inkoop prijs gaan en nooit over de kwaliteit van het product.
Het blijft een schot in het duister waarbij je een beetje geluk moet hebben met de pasvorm.
Ik wil hierbij wel de kanttekening maken dat vele kopers niet zo kritisch zijn en het al snel goed vinden, en dat geld voor veel after-market spul wat verkocht wordt, ook dat weten de heren handelaren als geen ander, kritiek richting hun leverancier zal ook altijd over de inkoop prijs gaan en nooit over de kwaliteit van het product.
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Weet niet of u de site van Kreidlerservice weleens bezoekt, hier staat regelmatig iets op van 'teruggestuurd naar de fabrikant, kwaliteit laat veel te wensen over'. Vind dit echt weer zo'n Henk-uitspraak, lekker generaliseren en het zeggen alsof u het zeker weet. Start dan lekker de 'Henkshop voor al uw Kreidlerparts als u het beter kunt!!!Henk 3bakvoet schreef:ook dat weten de heren handelaren als geen ander, kritiek richting hun leverancier zal ook altijd over de inkoop prijs gaan en nooit over de kwaliteit van het product.
-
- Berichten: 6985
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Als handelaar kun je de onderdelen wel terugsturen, maar dat betekent niet dat er ook daadwerkelijk wat aan gedaan wordt. De intentie is er dan wel, kun je zeggen, maar er zijn ook handelaren die de bochten pas maken. Terugsturen is dan de makkelijke weg, ook de eerste stap, maar uit ervaring weet ik dat het niet altijd helpt.MichelVH schreef:Weet niet of u de site van Kreidlerservice weleens bezoekt, hier staat regelmatig iets op van 'teruggestuurd naar de fabrikant, kwaliteit laat veel te wensen over'. Vind dit echt weer zo'n Henk-uitspraak, lekker generaliseren en het zeggen alsof u het zeker weet. Start dan lekker de 'Henkshop voor al uw Kreidlerparts als u het beter kunt!!!Henk 3bakvoet schreef:ook dat weten de heren handelaren als geen ander, kritiek richting hun leverancier zal ook altijd over de inkoop prijs gaan en nooit over de kwaliteit van het product.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Nee die bezoek ik niet, daar in tegen zit ik nog wel eens aan de keukentafel bij klaasJan (kreidlerservice) als ik weer eens op tournee ben door het land voor een waanzinnig project.Weet niet of u de site van Kreidlerservice weleens bezoekt
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 634 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
terugsturen helpt idd geen donder maar je geeft wel een signaal af.hermanp schreef:Als handelaar kun je de onderdelen wel terugsturen, maar dat betekent niet dat er ook daadwerkelijk wat aan gedaan wordt. De intentie is er dan wel, kun je zeggen, maar er zijn ook handelaren die de bochten pas maken. Terugsturen is dan de makkelijke weg, ook de eerste stap, maar uit ervaring weet ik dat het niet altijd helpt.MichelVH schreef:Weet niet of u de site van Kreidlerservice weleens bezoekt, hier staat regelmatig iets op van 'teruggestuurd naar de fabrikant, kwaliteit laat veel te wensen over'. Vind dit echt weer zo'n Henk-uitspraak, lekker generaliseren en het zeggen alsof u het zeker weet. Start dan lekker de 'Henkshop voor al uw Kreidlerparts als u het beter kunt!!!Henk 3bakvoet schreef:ook dat weten de heren handelaren als geen ander, kritiek richting hun leverancier zal ook altijd over de inkoop prijs gaan en nooit over de kwaliteit van het product.
Ondertussen heeft zich vorig jaar wel een leverancier gemeld die bereid is goede bochten te laten maken als ik goed passende voorbeelden kan aanleveren !
De keukentafel thuis is vervangen door de kantinekeukentafel in de nieuwe werkplaats Henk
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Maar je blijft toch wel de koffie uit de aluminium perculator schenken hoop ik?
- Thei
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
- Locatie: Zuid Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!
Was mir an die drei Bilder auffält ist wie die 3 Auspuffen hinten alle unterschiedlich nach unten abbiegen .Flocke schreef:Wie lang der Krümmer sein muß, ist von der Motorisierung abhängig:
Es scheint mir also ob man bei Kreidler auch nicht immer die richtig passende Krümer im lager hatten.