vering - weer help help

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
valentino rossi
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 sep 2002, 21:15
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1 Bericht door valentino rossi » 16 okt 2002, 15:29

kun je van de vering achter ook die veer eraf halen zodat je de vering opnieuw kunt gaan spuiten? :cool:

frank

Ad H
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2002, 23:06
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Ad H » 17 okt 2002, 17:40

Kijk even of er aan de bovenkant van de achterveer een borgpen zit.
Ik heb bij mijn Florett  uit '65 deze borgpen verwijderd en kon zo de achterveer uit elkaar halen om te spuiten.
Ik weet niet of dit voor alle achterveren werkt.
Laatst gewijzigd door Ad H op 01 feb 2007, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.

LeoJ
Berichten: 804
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#3 Bericht door LeoJ » 17 okt 2002, 20:47

Als je de achterchokbreker eraf haalt, ze omdraaid, hierna de veer naar beneden drukt, zie je twee halve maandjes, in een groef, om de veerpoot zitten. Haal deze weg, en de veer haal je zo van de poot af. Enige hulp is wel handig omdat een mens helaas maar twee handen heeft. Succes

valentino rossi
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 sep 2002, 21:15
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door valentino rossi » 17 okt 2002, 21:37

hoe weten jullie al die dingen toch...... :p

thanx he leo!
morgen maar ff proberen!

frank

Ad H
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2002, 23:06
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door Ad H » 19 okt 2002, 10:37

Mijn achterveer van mijn florett was al kapot.
Ik ga dan gelijk kijken hoe ik hem kan demonteren.
nieuwe spiraalveer gekocht en monteren en klaar is kees


!!! Let op !!!

Als je de veer hebt gedemonteerd,even de werking van de olie of gasdruk controleren,hij moet stroef in en uitgaan.
Gaat hij gemakkelijk in en of uit,dan is er een kering kapot
en is al het werk voor niets geweest.
Je kunt de schokbreker ook laten reviseren.
(vooral als er geen nieuwe achterveer meer te leveren is eitank e.d )Groeten Ad

Plaats reactie