Bevestigen stuur - HuH

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#1 Bericht door Danoontje » 21 okt 2002, 12:24

Hoi, ik heb hier thuis een stuur liggen die ik eigenlijk op me kreid wilde zetten (kijken hoe het uitziet), het is ongeveer dezelfde stuur als deze :
Afbeelding
Een soort W-stuur dus (toch?), Alleen lopen bij dit stuur van mij de handvaten nog een stuk door ze steken dus wat uit aan de voorkant...Nu wilde ik weten hoe ik dit stuur op me kreid kan zetten, wat die beugels waarmee mijn andere stuur vast zitten die kan ik er niet opschuiven; ze kunnen niet tot het midden komen...maak ik nu een denkfout in het vast zetten? of heeft dit soort stuur een andere methode van vastzetten nodig?
Deze zitten er nu op: Afbeelding
maar die passen dus niet, moet ik nu deze aanschaffen? :
Afbeelding
en alle 2 hebben ze deze beugels nodig, toch??Afbeelding




Edited By Danoontje on 1035195936

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Steven » 21 okt 2002, 13:20

zo'n stuur met aangelaste handvaten kan je idd die beugel er niet omheen schuiven.

stuurtjes die ik heb gezien hadden idd allemaal die beugeltjes uit 2 delen. :) maar die zullen toch niet zo ernstig duur zijn?

RoofingBurner
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:16
Locatie: Bergen (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door RoofingBurner » 21 okt 2002, 13:23

Bij toepassing van een zgn. M-stuur vervallen de kunststof sierkapjes zoals aanwezig bij een zgn. 'hochlenker'. Het stuur wordt met sierbeugels vastgezet, dus dezelfde beugels als onder de sierkapjes, maar dan in een verchroomde uitvoering. Wat je kan doen is de onderkant van de sierkapjes doorknippen met een zijkniptang en na het monteren van het stuur gewoon over de stalen beugels bevestigen.

suc6, groeten Rene

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#4 Bericht door Danoontje » 21 okt 2002, 13:59

Dat zal niet werken, want 1 van die sierkapjes heeft bovenop een barst...daar valt ie dus uitelkaar als ik em doorknip...

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door udo » 21 okt 2002, 17:24

Dit probleen zoals jij beschrijft Danoontje, had ik dus ook met mijn M-stuur.

Ik heb toen die kapjes aan de onderkant opengezaagd (een halve cm breed) en die er later opgeklikt toen me stuur vast zat.En het werkt nog steeds perfect.

Je kan natuurlijk ook die beugels polijsten of verchromen, maar met die kapjes is het veel mooier

gr udo

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#6 Bericht door Danoontje » 21 okt 2002, 18:05

zouden deze ook werken? Afbeelding
ik weet niet wat het is maar het lijkt me te passen.

Plaats reactie